هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم خودروی من را بران؛ اقتباسی از داستان موراکامی (جشنواره کن ۲۰۲۱)


فیلم “ماشین من را رانندگی کن” به کارگردانی ریوسوکی هماگوچی ساعاتی پیش در مرحله مسابقه بزرگ در کن 2021 به نمایش درآمد و با استقبال خوب طرفداران سینما و منتقدان روبرو شد.

سینمای ژاپن در یک دهه گذشته با ادبیات ژاپن مرتبط شده است و فیلمهای مهمی از داستانهای نویسندگان مشهور ژاپنی تشکیل شده است. در “رانندگی با ماشین من” ، هماگوچی داستان “مردان بدون زن” هاروکی موراکامی را مرور می کند. این کتاب شامل تعدادی داستان کوتاه است و به زندگی مردانی می پردازد که به دلایل مختلف جان خود را از دست داده اند.

چند ماه پیش ، ریوسوکی هماگوچی برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم برلین 2021 برای فیلم “چرخ ثروت و تخیل” شد و با فیلم جدید خود وارد کن شد. همانطور که پیداست ، اکثر منتقدان از دیدن ماشین من خوشحال بودند و تا کنون بر اساس پنج نظر در متاکریتیک به آن امتیاز 83 از 100 داده شده است.

منتقدان درباره فیلم های من چه می گویند؟

گرگوری آلوود از پلی پلیست

  • امتیاز: 91 از 100

با وجود برداشتهای اولیه ، ماشین من یک تئاتر فعلی با داستان ساده نیست ، اما هماگوچی با اجرای بی عیب و نقص فیلمنامه های هوشمندانه و رنگارنگ زیادی را برای تماشاگران آماده کرده است. فیلم روزها در ذهن شما ماندگار می شود و شما را تشویق می کند که دوباره آن را ببینید یا به آن فکر کنید.

گای لاج از ورایتی

  • امتیاز: 90 از 100

مهارت های فیلمسازی هماگوچی دائماً در حال پیشرفت بود و او مرا به نقاط جدید و بالاتری از پالایش و ثروت فکری رساند. در این ویدیو او دقیقاً می داند از چه نوع فانوس استفاده کند و یک میز زیبا با فانوس کامل خود نوشته است.

استفان دالتون در هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 80 از 100

برای تماشاگران این فیلم پاداش عمیق شاعرانه ای در نظر گرفته شده است. اگرچه هماگوچی ما را مجبور می کند تا مدت زیادی منتظر بمانیم تا احساسات خاموش به تصویر بازگردد ، اما سزاوار پاسخ نهایی است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن امسال در 6 ژوئیه به دلیل تولد ویروس کرونا با کمی تاخیر از زمان معمول آغاز شد و تا 5 ژوئیه تا 5 روز دیگر به پایان می رسد. امسال ، با “قهرمان” به کارگردانی اصغر فرهادی ، سینمای ایران فیلم ها و هنرمندان زیادی در جشنواره فیلم کن دارد ، جایی که می توانیم درباره فیلم کوتاه “ارتودنسی” به کارگردانی محمدرضا میقانی و فیلم “جاده خاکی” به کارگردانی صحبت کنیم. توسط پناه پناهی اما شکی نیست که قهرمان مهمترین فیلم ایرانی برای حضور در این مراسم است و برخی از سینماگران آن را یکی از لحظات عالی برای کسب جوایز بزرگ می دانند.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا