هنر و سینما

تانوس علیه دارک‌ساید؛ چه کسی پیروز میدان است؟


اگر بین دو قوی ترین و بزرگترین ابرشهر در دنیای سرگرمی ، تانوس و دارکساید ، نبرد فرضی وجود داشته باشد ، چه کسی برنده خواهد شد؟ برای یافتن پاسخ این س usال با ما همراه باشید.

با مقایسه ویژگی های Dark Side و Tanus و نقاط ضعف و قوت هر یک در سطوح مختلف ، ما نبردی بین این دو خواهیم داشت و در دور 5 می بینیم که چه کسی دیگری را شکست داده و برنده شده است.


دور اول: ریشه ها و تاریخچه شکل گیری آن


دارک‌ساید

در داستان اولین دارکساید ، او شاهزاده ای مغرور و سخت کوش بود به نام اوکسا. پس از گرفتن نیروی مرموز و قدرتمندی به نام امگا فورس از برادرش ، او به موجودی قوی و شکست ناپذیر تبدیل شد.

در سری تازه منتشر شده که تاریخ ایجاد Darkside را تغییر داد ، می بینیم که او یک کشاورز بدبین به نام Oxas است و در سیاره ای پر از خدا زندگی می کند. اوکسا ، که از چنین موقعیت بی معنی رنج می برد و خواستار قدرت در سر است ، خدایان را وادار می کند که وارد جنگی مرگبار و سهمگین شوند ، و هنگامی که قوی می شوند و ضعیف می شوند ، حمله وحشتناکی انجام می دهند و قدرت خود را از آنها می گیرند. هستند. خودش

برادران اوکسا در تلاش برای متوقف کردن او ناموفق بودند و سرانجام اوکسا نسبت به نام جدید Darkside پست تر شد ، گویی او در آخرالزمان متولد شده و سلطنت می کند.

تانوس

وقتی تانوس به دنیا آمد ، مادرش می خواست او را فوراً بکشد زیرا او نیروی شیطانی و وحشتناکی را در درون خود احساس می کرد. تانوس به سختی از قتل جان سالم به در می برد و به کودکی باهوش تبدیل می شود.

روزی تانوس و دوستانش وارد غاری شدند که مملو از موجودات عجیب و غریب مانند مارمولک ها بود. همه دوستان تانوس در طول زندگی او کشته شدند و تانوس ، تنها بازمانده ، تصمیم گرفت دختری را تحریک کند تا از دوستانش انتقام بگیرد و همه این موجودات مارمولک را نابود کند.

این اولین قدم تانوس در خشونت و قتل بود. تانوس سالها به کشتن خود ادامه داد و یک روز متوجه شد که این دختر که دائماً به انجام خشونت تشویق می شد ، نشانه واقعی مرگ است. اما از آنجا که تانوس تنها کسی است که این زن را دیده است ، فکر می کند دیگران دیوانه هستند.

در نتیجه

تمایل Darkside برای از بین بردن خدایان بی تفاوت و قدرتمند قابل درک است ، اما ما بیشتر با Tanus و داستان زندگی او همدرد هستیم زیرا بیشتر ملموس و انسانی است. تانوس از بدو تولد در آستانه مرگ بوده است و نابودی و انزوا سرنوشت ابدی اوست. احساس فقر و اندوه بزرگ در تاریخ گذشته تانوس باعث شد او موفق تر و دلسوزتر به نظر برسد.

Darkside 0 – Tanus 1


دور دوم: هدف نهایی


دارک‌ساید

قهرمانان مانند Darkside دارای الگوهای زشت و کشنده بیشماری هستند ، اما شاید مشهورترین هدف Darkside مقایسه مقاومت با زندگی مورد نظر او باشد. این مقایسه و فرمول به Darkside این قدرت را می دهد که همه موجودات زنده در جهان را کنترل کند و به همه اجازه دهد با انگشتان دست خود فرمانروایی کنند. در داستان “بحران نهایی” ، می بینیم که Darkside ذهن میلیاردها انسان عادی و برخی از بزرگترین قهرمانان روی زمین را دعوت کرده است تا از او اطاعت کنند.

معادله ضد زندگی به او قدرت زیادی می دهد و این چیزی است که او همیشه می خواهد و مشتاق به دست آوردن آن است و این بزرگترین خواسته او است. اگر Darkside این مقایسه را داشته باشد ، می تواند تمام سیاره هایی را که در مقابل چشمان خود می بیند فتح کند و همه موجودات جهان را کنترل کند.

تانوس

در مورد تانوس ، اولین چیزی که بسیاری به آن فکر می کنند ، دستکش ابدیت است. این دستکش به تانوس اجازه می دهد تا قدرت شش سنگ قدرتمند جهان را به تصویر بکشد.

در کمیک های مارول و دنیای سینما ، می بینیم که تانوس با استفاده از این دستکش نیمی از موجودات را از بین برد. البته ، در کمیک ها ، هدف تانوس رسم تصویری از مرگ است ، همان دختری که از کودکی بوده است. در نسخه سینمایی ، تانوس قصد دارد جهان را متعادل کند و با تأیید و منطق کشنده خود (که ممکن است درست باشد) ، تصمیم می گیرد نیمی از زندگی را برای تعادل حذف کند. تانوس سرانجام با باز كردن بازوها ، تخريب عظيمي را به تمام موجودات جهان وارد كرد.

در نتیجه

ما می دانیم که هیچ قهرمانی نمی خواهد Darkside به برابری در برابر زندگی دست یابد یا Tanus با شش سنگ قدرتمند خود دستکش ابدیت را به دست آورد. اگرچه هر دو هدف مرگبار و خطرناک هستند ، اما طرح تانوس بسیار چشمگیرتر و گسترده تر به نظر می رسد. درست است که Darkside می تواند جهان را با تجهیز به مقاومت در زندگی کنترل کند ، اما تانوس با دستکش ها و سنگ های ابدی خود ، یک مکث ساده دارد که در نیم عمر از بین می رود و در صورت عدم کنترل می تواند مضر باشد. به

Draxide 0 – Tanus 2


دور سوم: ارتش و پست


دارک‌ساید

Darkside ، نیروی برتر با قدرت های غیرقابل تصور ، در بسیاری از فیلم ها و مجموعه های اکشن ظاهر شده است. شخصیت های بد مانند ننه گودنز ، که جنگجویان را با خشن ترین و وحشیانه ترین شیوه ها آموزش می دهد ، یا دساد ، دانشمند ماهری است که می داند چگونه از روش های مختلف برای ایجاد درد و شکنجه استفاده کند.

دیگر شخصیت های شیطانی ، قدرتمند و خطرناک مانند بیگ بردا ، کالیباک و استفان ولف نیز در خدمت Darkside بودند. نه تنها این ، Darkside دارای یک ارتش پارادایم با بالهای نامحدود است که برده حلقه هستند و تمام دستورات را انجام می دهند. Darkside با تغییر ساکنان سیاره ای که به دست آورده است یک الگو ایجاد کرده است. Darkside با تسخیر هر سیاره و شستشوی مغزی ساکنان آن ، به ارتش وسیع خود می افزاید و روزانه آن را گسترش می دهد. Darkside دارای قدرت های قدرتمند و با استعداد بسیاری در کنار خود است که هر زمان که بخواهد به سیاره ای حمله کند او را نجات می دهد.

تانوس

تانوس به خاطر حلقه های سیاه و معروف و کشنده اش مشهور است. بیشتر این حلقه در کمیک ها بود ، اما ما آن را در فیلم های مارول نیز دیده ایم. طرفداران مارول قدرت ابو مائو ، یک موجود عجیب و غریب را مشاهده کردند و نحوه حرکت سنگین ترین اجسام با قدرت ذهن خود را مشاهده کردند. ما به وضوح Praxima Midnight را به یاد می آوریم ، که مبارزه ای شکست ناپذیر بود.

در نسخه های دیگر تاریخ و جهان پیرامون آن ، تانوس با گامورا و سحابی برخورد می کند و آنها تحت فرمان او عمل می کنند. با وجود چنین قدرتی ، این تایتان احمق و شکست ناپذیر بسیاری از افراد قوی را در اطراف خود جمع کرده است که می توانند بر هر مشکلی غلبه کنند.

در نتیجه

تانوس یک ارتش بزرگ و قدرتمند در پشت خود دارد ، اما نیروهای زیر Darkside دارای سابقه بزرگتری هستند و ارتش او یک مرد قوی ، قدرتمند و کشنده است. شخصیت هایی مانند Death and Paradigm و Granny Goodness عملکردهای شگفت انگیزی دارند و ما بیشتر از داستانهای زندگی گذشته آنها در مورد آن می دانیم. به همین دلیل است که پیروان Darkside بسیار قوی تر ، چشمگیرتر و شناخته شده هستند.

Darkside 1 – Tanus 2


دور چهارم: نبرد تن به تن


دارک‌ساید

مبارزه با Darkside اصلا منطقی نیست. قدرت او آنقدر زیاد است که با سوپرمن رقابت می کند ، آنقدر سریع است که می تواند در مقابل تیرها جای خود را بدهد و آنقدر قوی است که می تواند در برابر خدایانی مانند زئوس بایستد.

علاوه بر این نیروهای فیزیکی ، Darkside همچنین دارای یک نیروی ذهنی منحصر به فرد به نام موج امگا است. موج هایی که تا انتها پیش می روند و دشمنانشان را در یک ثانیه نابود می کنند و سرعتی غیرقابل تصور دارند. سرعت او به حدی زیاد است که حتی سوپرمن هم نمی تواند از همه حملاتی که به او دست می دهد عبور کند. Darkside این قدرت را دارد که هر موجودی را که به آن حمله می کند نابود کند و توانایی های آن کشنده و غیرقابل کنترل است.

تانوس

با گذشت سالها ، تانوس تبدیل به یک جنگجوی قوی و شکست ناپذیر شد که هیچ چیز در مقابل خود نداشت. قدرت او آنقدر زیاد بود که توانست هالک را در نبردی سخت شکست دهد و از ضربات ثور ، خدای رعد و برق فرار کند.

وقتی دستکش ابدی را می پوشد ، کشنده تر و خطرناک تر می شود و حتی قوی ترین قهرمانان روی زمین نیز جلوی او می افتند. سنگهای ابدی قدرت او را چندین برابر بیشتر می کنند و با استفاده از آنها می تواند تمام شر هایی را که می خواهد وارد فضای اطراف خود کند و حتی واقعیت را در مقابل چشم ما تغییر دهد.

تانوس با وجود توانایی های بالا و قدرت های طبیعی و همچنین قدرت سنگ ابدی ، موجودی شکست ناپذیر است.

در نتیجه

بحث های زیادی در مورد برنده جنگ داخلی بین تانوس و دارکساید وجود دارد و همه نظر خود را می گویند. اما با وجود تمام مزایایی که دارد ، تانوس در صورت مواجه شدن با یک قسمت تاریک که بتواند سوپرمن را شکست دهد و او را از سر راه بردارد ، دچار مشکل می شود. اگرچه تانوس با دستکش ابدی به Darkside سفر می کند ، امواج امگا Darkside آنقدر سریع است که Tanus وقت ندارد از قدرت سنگ ابدی استفاده کند.

Darkside 2 – Tanus 2


دور 5: تأثیرات فرهنگی


دارک‌ساید

کی می توانست تصور کند که شخصیت بدی که برای اولین بار در کمیک های جیمی اولسن ظاهر شد به یکی از خطرناک ترین و خطرناک ترین شخصیت ها تبدیل شود؟ Darkside از بدو تأسیس در دنیای کتاب های کمیک ، به دلیل نبوغ ، قدرت زیاد و طرح بزرگش مورد توجه قرار گرفته است.

او با حضور در فیلم هایی مانند “Justice League: Unlimited” یا اخیراً در نسخه “Justice League” زک اسنایدر ، ادای احترام بزرگی به شخصیت های شرور دیگر جهان کرده است. Darkside یک ابرشرور تنها است که از نظر اندازه بسیار قابل مشاهده نیست.

تانوس

جیم استارلین ، یکی از هنرمندان بزرگ کمیک بوک پس از ایجاد Tanus با الهام از Darkside ، تصمیم گرفت او را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد و مهم معرفی کند. این نوع شرور مارول به تدریج با تاکتیک ها و تاکتیک های هوشمندانه خود در بین طرفداران کتاب های کمیک محبوب شد و طرفداران زیادی پیدا کرد و به عنوان یک مبارز غیر خشن و قوی شناخته می شد.

ده ها سال پس از اولین حضور خود در کمیک ها ، تانوس برای اولین بار در دنیای فیلم های مارول ظاهر شد و تأثیر بسزایی در بین همه تماشاگران فیلم مارول داشت و به زودی به یکی از افراد بد مشهور سینما تبدیل شد.

انگیزه بازی درخشان و پردرآمد تانوس و جاش برولین باعث شده بینندگان به شخصیت او باور کنند. او همچنین یکی از خیره کننده ترین و خیره کننده ترین صحنه ها را در یک فیلم مارول ایجاد کرد که هرگز فراموش نخواهد شد ، پس از جمع آوری شش سنگ ابدیت و شکستن مترجم معروف خود.

در نتیجه

هر دو Darkside و Tanus دارای سابقه طولانی و پایداری از 1970s هستند. پس از چند دهه انتشار کمیک ها و فیلم ها ، به نظر می رسد تأثیر Tanus شدیدتر و ماندگارتر از Darkside است. در فرهنگ عامه. به لطف عکسهایی که جاش برولین به ما و تیم جلوه های ویژه در دو فیلم آخر انتقام جویان نشان داد ، تانوس جایگاه بزرگ و ماندگاری در حافظه بینندگان پیدا کرده است. البته بخشی از این موضوع مربوط به فقر دیسی و دنیای پر دردسر فیلم است.

پاسخ نهایی: Darkside 2 – Tanus 3

بنابراین تانوس برنده نهایی در این مبارزه شگفت انگیز خواهد بود.

منبع: watchmojo

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا