هنر و سینما

۶ درس که تبه‌کاران مارول به کاپیتان آمریکا آموختند


کاپیتان آمریکا با مارول ، یکی از بدترین شروران دنیای فیلم ، گاهی تنها و گاهی با انتقام جویان مبارزه می کرد. در قسمت بعدی مطالبی را خواهید خواند که کاپیتان از افراد بد یاد گرفته و از او قهرمان بهتری ساخته است.

کاپیتان آمریکا با بدترین افراد شرور در دنیای فیلم مارول روبرو است و از آنها و همچنین از هم تیمی هایش در انتقام جویان درس های خاصی آموخته است. حضور استیو راجرز (با بازی کریس ایوانز) در کاپیتان آمریکا مثل این بود که او ابتدا انتقام جوی بود ، در دو فیلم بعدی نقش بزرگتری را ایفا کرد و سپس مانند ستاره چهار فیلم انتقام جویان درخشید. کاپیتان همچنین در فیلم Thor: The Dark World و Spider-Man: Homecoming حضور افتخاری داشت. حتی قبل از اینکه سرم سوپرمن استیو راجرز را سرنگون کند ، او مرکز اخلاق در دنیای مارول بود.

راجرز یک جوان بیمار بود ، اما او اصرار داشت که در جنگ جهانی دوم بجنگد زیرا دید که اهداف متفقین درست بود. مهربانی طبیعی استیو منجر به Dr. آبراهام آرسکین (استنلی توچی) راجرز را برای سرم ابرقهرمانی و پگی کارتر (هیلی اتول) را به عنوان عشق ابدی استیو انتخاب می کند. کاپیتان آمریکا با نبردهایش با هیدرا در جنگ جهانی دوم خود را متمایز کرد ، اما هنگامی که توسط جمجمه سرخ متوقف شد (هوگو بافندگی) در قطب شمال گم شد. راجرز ، که نزدیک به 70 سال است مرده است ، در فضایی یخی پیدا شد و توسط شیلد درست در زمان مقرر برای پیوستن به انتقام جویان و نجات جهان از حمله بیگانگان ، راه اندازی شد.

در حالی که راجرز سعی می کرد خود را با محیط قرن 21 تطبیق دهد ، قبل از اینکه آژانس اطلاعاتی بین المللی اعلام کند که از هیدرا جلوتر است و یک دوست قدیمی را استخدام کرد و راجرز باکی بارنز (سباستین استن) را به عنوان سرباز زمستانی دعوت کرد. سازمان سپر پس از کمک کاپیتان آمریکا شیلد ، او انتقامجویان را از آلترون نجات می دهد و کشور سوکوویا را نجات می دهد.

راجرز فرمانده جدید انتقام جویان تا پرونده ای درباره واندا ماکسیموف (الیزابت اولسن) در لاگوس بود که منجر به اجرای توافقنامه سوکوویا توسط سازمان ملل متحد شد. استیو از امضای این پیمان امتناع کرد و در جستجوی باکی بارنز ، که قصد ترور پادشاه واکاندا ، به نام تی چاکا (جان کنی) را داشت ، فرار کرد.

نیمی از انتقام جویان از کاپیتان آمریکا پیروی می کنند و از قانون اخراج می شوند ، اما برای مبارزه با تانوس (جاش برولین) که سنگ ابدی را جمع آوری می کند ، باز می گردند. انتقام جویان نتوانستند تانوس را از نابودی نیمی از جهان بازدارند و کاپیتان آمریکا مجبور شد تا پنج سال آینده با این شکست زندگی کند. در انتقام جویان: پایان بازی ، استیو از طرح اسکات لانگ (پل راد) برای استفاده از قلمرو کوانتومی برای سرقت سنگهای جاودانه گذشته حمایت می کند.

انتقام جویان موفق می شوند و هالک (مارک روفالو) همه چیزهایی را که با دستکش ابدیت پاک کرده است قبل از اینکه قهرمانان برای آخرین بار با تانوس روبرو شوند ، برمی گرداند و کاپیتان آمریکا یک سری قهرمان را به پیروزی می رساند. پس از پیروزی انتقام جویان ، استیو وقت گذاشت تا سنگهای ابدی را به ابتدا بازگرداند و او تصمیم گرفت به سال 1945 بازگردد و زندگی خود را با پگی کارتر ادامه دهد.

آخرین باری که طرفداران استیو راجرز او را دیدند ، بزرگی بود که Captain America Shield را به سام ویلسون (آنتونی مکی) داد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه کریس ایوانز در آینده به عنوان کاپیتان آمریکا به سینمای مارول باز خواهد گشت و در صورت بازگشت ، از تمام درسهایی که آموخته است سود می برد. در رویارویی خود با بزرگترین مهاجمان MCU قهرمان قهرمان.

1. Red Skull – Captain America: First Avenger

پاسخ ها را بپرسید

استیو راجرز از شکنجه گران خوشش نمی آمد و در جنگ جهانی دوم عذاب دهنده ای بزرگتر از جان اشمیت ملقب به جمجمه قرمز وجود نداشت که به دنبال ایجاد نظم نوین جهانی هیدرا بود. Red Skull حتی قبل از ملاقات حضوری در اردوگاه Austrra Hydra در سال 1943 ، کاپیتان آمریکا را به خوبی می شناخت ، زیرا اسکال از فیلم های تبلیغاتی که کاپیتان آمریکا را برای USO بازی می کرد لذت می برد.

در مواجهه با Red Skull ، محصول دشوار نسخه قهرمانانه ، کاپیتان آمریکا با بدترین شکل خود روبرو شد و متوجه شد که باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا از یک فرد بد مانند جان اشمیت به آرزوی خود برای فتح دنیایی که راجرز جان خود را به او داد ، نرسد. با حضور در این داستان جهان را نجات دهید.

به لوکی – انتقام

لوکی

اندکی پس از بیرون آمدن استیو راجرز از برف در قرن 21 ، او با لوکی (تام هیدلستون) ملاقات می کند که سعی می کند با ارتش بیگانه چیتاری جهان را فتح کند. برای کاپیتان آمریکا ، مقابله با لوکی و مبارزه با جمجمه قرمز یکی است زیرا او دیوانه دیگری است که می خواهد سیاره زمین را تسخیر کند تا خواسته های خودخواهانه اش را برآورده کند. کاپیتان به محض ملاقات با لوکی گفت: “می دانید ، آخرین باری که در آلمان بودم و مردی را دیدم که بلند ایستاده بود ، بحث و جدل ما پایان یافت.”

کاپیتان آمریکا و لوکی تا زمانی که لوکی توسط نیروهای انتقام جویان دستگیر نشد ، با یکدیگر روبرو نشدند ، اما درسی که استیو آموخت واضح است. جهان بیش از هر زمان دیگری به قهرمانانی مانند او و انتقام جویان نیاز دارد. گرچه پیرمردی راجرز هدف خود را ادامه جنگ با مردانی مانند لوکی و جمجمه قرمز در قرن 21 دانست.

وقتی استیو راجرز می فهمد که بهترین دوست باکی بارنز سرباز زمستان است ، تنها هدف او تلاش برای نجات باکی است و در نهایت مانع از شستن سر هیدرا توسط بارنز می شود. او چند دهه سن داشت. دوستی استیو با باکی برای او مهمتر از هر چیز دیگری بود و او و سام ویلسون بعد از ناپدید شدن نهایی باکی به دنبال یافتن و کمک به باکی بودند. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان. اما شروران واقعی فیلم هیدرا و فرمانده او ، الکساندر پیرس (رابرت ردفورد) هستند.

3. سرباز زمستان / الکساندر پیرس / هیدرا – کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

باکی بارنز

در طول فیلم سرباز زمستان ، کاپیتان آمریکا می پرسد که شیلد حاضر است برای حفاظت جهانی چه چیزی بپردازد ، و هنگامی که او سپر هیدرا را بر عهده می گیرد ، مشخص می شود که هدف واقعی پروژه Halle Carrier چیست و نگرانی های او مسلم است. پس از رویارویی با پیرس و هیدرا ، راجرز یاد گرفت که به دستورات دولتی بی اعتماد باشد و تلاش و صداقت خود را به مردم نشان داد ، از جمله تلاش برای نجات باکی بارنز.

4. Ultran Witch / Scarlet – The Avengers: The Age of Ultran

اولتران

اولتران (جیمز اسپایدر) یک تهدید بزرگ است و این روبات انسان دوست داشت سوکوویا را به زمین بیاندازد تا با ایجاد ناپدید شدن روی زمین زندگی بیولوژیکی را نابود کند تا بتواند ماشین هایی مانند انسان را جایگزین کند.

کاپیتان آمریکا در اولتراس در کره جنوبی جنگید و با ارتش اولترا در کنار انتقام جویان در سوکوویا روبرو شد. اما راجرز چیز زیادی از اولتران یاد نگرفت ، او تمرکز خود را بر نفرت خالق خود ، تونی استارک گذاشت ، اما مبارزه با اولتران مهارت های کاپیتانی انتقام جویان را بهبود بخشید.

سوء تفاهم راجرز با استارک در مزرعه خانوادگی کلینت بارتون (جرمی رنر) افزایش یافت و اینگونه بود که اقدام بعدی آغاز شد. اما استیو از آینده فهمید که واندا ماکسیموف به او نشان داد. واندا و برادرش پترو (آرون تیلور جانسون) قبل از اینکه به اولترها خیانت کنند و با انتقام جویان طرف شوند ، متحدان اولتران بودند. اما قبل از این تغییر نظر ، واندا از قدرت خود برای جستجوی ذهن انتقام جویان استفاده کرد ، جایی که استیو به جنگ جهانی دوم بازگشت و قول خود را به پیگی کارتر به خاطر آورد ، که هرگز انجام نداد. این نمایی از رویای مخفی استیو است. رویایی که راجرز هرگز آن را فراموش نکرد و سالها بعد در Avengers: The End of the Game که او سعی در ساخت آن داشت.

5. هلموت زیمو / تونی استارک – کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

تونی استارک - کاپیتان آمریکا

در لاگوس ، کاپیتان آمریکایی با نام مستعار کراس بونز با راک راملو (فرانک گریلو) ملاقات می کند که قبل از مرگ راجرز به خاطر باکی او را مسخره می کند. آزار و شکنجه واقعی ناخدا جنگ داخلی آمریکا هلموت زیمو (دانیل برول) یک شهروند سوکوویایی است که برنامه ای دقیق برای نابودی انتقام جویان طراحی کرده است.

اما فقط در کاپیتان آمریکا بود: استیو راجرز به طور موقت با زیمو با یک جنگ داخلی روبرو شد و از قصد خود برای سرنگونی دولت مطلع بود. علیرغم شرارت زیمو ، کاپیتان آمریکا در جنگ داخلی دشمن مرد آهنی بود. در هیدرا در سیبری ، زیمو به استارک می گوید که والدینش توسط سربازان زمستانی کشته شده اند. استیو راجرز از قبل حقایق را می دانست ، اما تصمیم گرفت آن را پنهان کند و از باکی دفاع کند و با مرد آهنی که دو سال انتقام جویان را جدا کرده بود مبارزه کند. اما در بحث با تونی ، استیو متوجه می شود که او در مورد قتل والدین تونی استارک با او اشتباه کرده و نادرست بوده است.

اگرچه راجرز در حال حاضر به دلیل قرارداد سوکوویا از دنیای سینمای مارول فراری است ، او نامه ای به تونی فرستاد و از او عذرخواهی کرد و قول داد که اگر آیرون به او نیاز داشته باشد ، آنجا خواهد بود.

6. تانوس – انتقام جویان: جنگ ابدی / انتقام جویان: پایان بازی

تانوس

کاپیتان آمریکا باید تلخ ترین قرص را در چشم تانوس قورت دهد. این به معنی یادگیری برخورد با ضررها است. اگرچه آنها در واکاندا با انتقام جویان و ارتش پلنگ سیاه (چادویک بوزمن) روبرو شدند و تانوس را شکست دادند ، اما انتقامجویان هنوز ابتکار عمل را برای پر کردن دستکش در مقابل خود تانوس ، که تانوس را کشت ، انجام دادند. توسط ویژن (پل بتانی) ، نیمی از land live The Avengers: جنگ ابدی را خراب کرد ، شکست خورد.

وقتی انتقام جویان: پایان بازی آغاز می شود ، انتقام جویان تانوس را در مخفیگاه خود ، باغ می یابند. اما دیگر دیر شده بود و آن تایتان دیوانه سنگ را برای همیشه از بین برد. استیو دوباره شکست خورد و مجبور شد نحوه برخورد با آن را بیاموزد ، اما نتوانست. در پنج سال آینده ، او به مردم توصیه کرد که برای جلوگیری از فاجعه تانوس آماده باشند ، اما می دانست که نمی تواند و آمادگی آن را ندارد.

به همین دلیل ، ناخدا با بدن مردان موافقت کرد تا در زمان سفر کنند و سنگ جاودان را بدزدند و قصد ایجاد تغییراتی را داشت. اما در سفر کاپیتان به کمپ Lehigh در دهه 1970 ، جایی که استیو راجرز به عنوان سرباز جوان در حال تحصیل بود ، به پگی کارتر نگاه کرد و به یاد آورد که قلبش واقعاً چه می خواهد.

کاپیتان آمریکا هر حمله ای را برای شکست تانوس انجام داد و پس از نجات جهان در سوگ مرگ تونی استارک عزادار شد. با این حال ، استیو به زندگی خود نگاه کرد و به این نتیجه رسید که پول کافی برای مبارزه با موجودات شیطانی مانند تانوس خرج کرده است. و سرانجام ، پس از یک عمر فداکاری ، استیو راجرز از کاپیتان آمریکا استعفا داد و متوجه شد که چیزی که او واقعاً به آن احتیاج دارد یک زندگی شاد در کنار پگی کارتر است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا