هنر و سینما

چرا استنلی کوبریک وسواس‌گونه به رنگ قرمز علاقه داشت؟


استنلی کوبریک ، مدیر تولید فیلم ، نویسنده و تهیه کننده ، که بسیاری معتقدند یکی از معتبرترین فیلمسازان تاریخ سینما است ، در طول دوران حرفه ای خود رویکردی منحصر به فرد و منحصر به فرد ایجاد کرده است.

در طول زندگی هنری خود ، کوبریک اغلب با عدم موفقیت در درک معنای کار خود دست و پنجه نرم می کرد ، و از علاقه به ایده ها و فلسفه آنها متنفر بود و گاهی درک کار خود را در موسیقی عامه مقایسه می کرد. در حالی که موضوعات قوی رئالیسم ، ظرافت و طنز سیاه در فیلم مشهود بود ، کوبریک معتقد بود که دیدگاه بیننده است که معنا و فلسفه کار او را مشخص می کند. است. “

کوبریک در مصاحبه ای با روبرت امت جینا در سال 1960 ، بر مخالفت خود با تجزیه و تحلیل آثار قبلی خود تأکید کرد: “یکی از سخت ترین کارها برای من در پایان فیلم این است که نویسنده یا تماشاگران بپرسند.” آیا واقعاً این همان چیزی بود که ذهنت؟ بدون تردید ، من می خواهم از TS Elliott کمک بگیرم ، که از او خواسته شد منظورش از شعر معروف “Waste Land” را بپرسد. “او پاسخ داد” آنچه من گفتم ، همانطور است. ” . “

کوبریک در سال 1975 به مجله تایم گفت: “وقتی شما در یک فیلم حرف درستی می زنید ، به این اندازه م letثر نیست که اجازه دهید مردم معنی را ببینند.”

از نظر کوبریک ، واقع گرایی بهترین راه برای ارائه ایده ها است. حتی موضوع رویاها می تواند با بهترین موضوعاتی که در زیر آگاهی قرار دارند ، سروکار داشته باشد.

اگرچه کوبریک اغلب اهمیت ایده های فلسفی و موضوعات مشترک در کار خود را دست کم می گرفت ، اما در واقع فرمول خاصی را ایجاد کرد که در نوشته های خود بیان کرد. فیلمساز ریشی کاناریا ، که از طرفداران و شاگردان کوبریک است ، فیلمی مفرح به نام “قرمز ؛ استنلی کوبریک سوپرکات (قرمز: استنلی کوبریک سوپرکات) برای بررسی استفاده مداوم او از قرمز ساخته است.

او از فیلم هایی مانند “Spartacus” ، “2001: A Odyssey Space” ، “The Shining” ، “Full Metal Jacket” و فیلم های دیگر استفاده کرده است. به ما اطلاع می دهد که چرا کوبریک در پروژه دیگری از رنگ قرمز استفاده کرده است. کوبریک ، یا به شکل خونریزی از آسانسور هتل اورلوک یا قرمزی چشم در رایانه هوشمند هال در سال 2001: ادیسه فضایی ، معنای متفاوتی را از طریق آن رنگ در فیلم ارائه کرد.

کانریا در مورد این فیلم گفت که همیشه به استفاده از رنگ به عنوان نوعی ارتباط غیرکلامی علاقه داشته است. به نظر او ، رنگ تأثیر روانشناختی عمیق و قدرتمندی بر ما دارد و ابزار مناسبی برای تهیه زیرنویس در فیلم های متحرک است و می تواند از موضوعی خاص پشتیبانی کند یا حسی متناسب با موقعیتی که در ذهن است ایجاد کند.

استفاده کوبریک از رنگ قرمز بسیار مثر بود. نه تنها فضای مناسبی ایجاد می کند ، بلکه به این دلیل که معنای دیگر رنگ قرمز در موضوع فیلم منعکس می شود.

بیشتر معانی رنگ قرمز شامل مرگ ، خون ، خطر ، خشم ، انرژی ، قدرت و اراده است. برعکس ، این شامل معانی عشق ، میل ، عشق و محبت نیز می شود. این همه نکات برجسته کار کوبریک بود. اما مهمتر از همه ، دو ویژگی قرمز ، که می تواند به معنی خشم و عشق باشد ، منعکس کننده قوانین “ین و یانگ” (دو اصل متضاد و مکمل از دیدگاه چینی) در سراسر اثر است. “i Kubrick. یعنی مفاهیم جنسی و خشونت ، تولد و مرگ ، جنگ و صلح ، ترس و میل.

کانریا به این نتیجه رسید که دلیل ساخت این قطعه صرفاً کمک به افزایش مجموعه آثار کوبریک ، تشویق مردم به تماشای یا بازبینی لیست فیلم و فکر کردن دقیق در مورد رنگ فیلم فیلم است.

منبع: مجله فاروتما

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا