هنر و سینما

فیلم فانتزی مونالیزا و ماه خونین چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد (جشنواره ونیز ۲۰۲۱)


فیلم “مونالیزا و ماه خونین” به کارگردانی آنا لیلی امیرپور دیروز در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و استقبال کمتری از انتظار داشت.

آنا لیلی امیرپور ، کارگردان چهل ساله ایرانی-آمریکایی با سومین فیلم خود وارد صحنه بزرگترین مسابقه جشنواره فیلم ونیز امسال شد. برخی از منتقدان فیلم های قبلی امیرپور ، یعنی شخصیت ناشایست و تأکید بر جزئیات بی معنی ، به جای ایجاد ارتباط و همبستگی در خطوط داستان ، آشیل را در قلب فیلم جدید می دانند ، اما طرفداران مونالیزا و ماه خونین این کار را می کنند. اینها را ضعف های فیلم تلقی نکنید. آنها چیزها را ناشی از سبک شاهکار می دانند و فضای فیلم و نیاز به رویاهای کارگردان را بسیار جالب می دانند. اما در کل ، مونالیزا و مون بلودی نمی توانند برنده جایزه برتر شوند.

برای مونالیزا و ماه خونین ، Ratnatomitosis دارای امتیاز 73 از 100 بر اساس 11 امتیاز است. این فیلم همچنین در انتهای لیست منتقدان دیده شده در جشنواره قرار دارد ، با فیلم اوکراینی “بازتاب” به کارگردانی والنتین واسیانوویچ با 3 ستاره ها.

این فیلم داستان دختری چینی به نام مونالیزا است که در بیمارستان روانی بستری است. او دارای قدرت های فوق طبیعی است و از توانایی خود برای فرار از آسایشگاه استفاده می کند و قصد دارد به تنهایی و مستقل در نیواورلئان زندگی کند. امیرپور به طرز جالبی سعی کرده مونالیزا را در حال فرار از بیمارستان نشان دهد ، با شرور رفتار کرده و احساسات و عواطف خود را در شرایط مختلف با عشق تغییر دهد ، اما به نظر نمی رسد. در این راه بسیار موفق بود.

گزیده ای از بررسی های مونالیزا و ماه خونین

سوفی مانکس کافمن از دروغ های سفید کوچک

آنا لیلی امیرپور با فیلمی سرزنده و شاد بازگشت. مونالیزا و ماه خونین معتبرترین فیلم است و برخلاف آثار مدیر قبلی که دارای جهان و صدای غم انگیزی بود ، این فیلم سرگرم کننده و سرگرم کننده است.

هالیوود ریپورتر لوویا گیارکی

مونالیزا و ماه خونین دارای فضایی سرگرم کننده ، موسیقی هیپنوتیزمی و فیلمبرداری بسیار قوی هستند که طرفداران امروز آنا لیلی امیرپور را راضی می کند و به دوستداران جدید آنها کمک می کند.

ژان بروکس از گاردین

  • امتیاز: 60 از 100

مونالیزا و ماه خونین در غذاهای خیابانی و هیجان مشابه هستند [مفهوم خاصی در آن وجود ندارد] با سس تند سرو کنید. غذا مغذی نیست [فیلم ارزش هنری چندانی ندارد] به هر حال ، طعم آن عالی است و ما آن را در صورت تقاضا می خوریم.

نیکلاس بل از IONCINEMA

  • امتیاز: 40 از 100

فیلمساز سعی می کند داستان بد فیلم را از طریق موسیقی متن زیبای خود به نمایش بگذارد ، اما همه چیز بر سر آن می ماند و آنچه در فیلم اتفاق افتاد ، چندان سرگرم کننده نبود.

به گفته امیرپور ، آنها هنگام ساخت مونالیزا و ماه خونین ، به فیلم دوم (فیلم های B) علاقه مند بودند و سعی کردند در دهه 1990 به سینما ادای احترام کنند ، اما روایت و عناصر با هم مطابقت نداشتند. در داستانی جداگانه. این فیلم سعی می کند در مورد کلیشه های فرهنگی ، وضعیت زنان و آشفتگی جهان صحبت کند ، اما در این زمینه چندان موفق نبوده است.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا 11 سپتامبر ادامه خواهد داشت. فیلمهای مهم و جالبی مانند “مادران موازی” به کارگردانی پدرو آلمود وار وار و “قدرت سگ” ساخته جین کامپیون در یک مسابقه بزرگ شیر طلایی با فیلمهایی مانند “Dune” و “Last Night in Soho” رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز 2021 حضور خواهد داشت و جشنواره امسال را به یکی از بهترین رویدادهای سینمایی سالهای اخیر تبدیل می کند.

در نهایت ، می توانید جدول نتایج منتقدان را که در جشنواره فیلم هایی که تا کنون به نمایش گذاشته شده است ، مشاهده کنید.

مونالیزا و فیلم خونین

منبع: RottenTomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا