بهترین ارز برای ترید روزانه

ترید روزانه عبارت است از خرید و فروش یک ابزار مالی در یک روز یا حتی چندین بار در طول یک روز. استفاده از حرکات کوچک مالی، اگر به درستی انجام شود، می تواند یک بازی سودآور برای شما باشد. با این حال، برای مبتدیان و هر کس دیگری که به یک استراتژی حرفه ای پایبند نیست، می تواند خطرناک نیز به حساب بیاید. همه کارگزاران برای حجم بالای معاملاتی که ترید روزانه ایجاد می کند، مناسب نیستند. از سوی دیگر، برخی از آنها کاملاً با علاقه مندان به ترید روزانه مطابقت دارند. کارگزاران آنلاین موجود، نسخه های حرفه ای یا پیشرفته ای از پلتفرم های خود دارند که دارای ابزارهای نموداری پیشرفته، توانایی وارد کردن و تغییر سفارش های پیچیده به  صورت متوالی هستند.

دلار دیجیتال چیست ؟ دلار دیجیتال نوعی ارز رسمی دیجیتال است که زیر نظر بانک مرکزی آمریکا قرار دارد. ایده پیدایش و عرضه «دلار دیجیتال» (Digital Dollar) ایالات متحده که ایجاد آن در سال های گذشته بسیار دور از ذهن بود و در حال حاضر موردتوجه جدی قرارگرفته است، تنها نوعی پیکربندی مجدد برای ساختار پول و سیستم مالی جهانی است

1. دانش قدرت است!

معامله گران ترید روزانه علاوه بر آگاهی از رویه های ترید روزانه، باید از آخرین اخبار و رویدادهای بازار سهام که بر سهام تأثیر می گذارد، مطلع باشند. این مورد می تواند شامل برنامه های نرخ بهره سیستم فدرال رزرو، اعلامیه های شاخص پیشرو و سایر اخبار اقتصادی، تجاری و مالی باشد.
بنابراین، به عنوان یک استاد ترید روزانه تکالیف توصیه شده را با دقت انجام دهید. لیست هدفی متشکل از سهامی که می خواهید معامله کنید تهیه نمایید. خود را در مورد شرکت های منتخب، سهام آنها و بازارهای عمومی مطلع نگه دارید. اخبار کسب و کار را بررسی کنید و رسانه های خبری آنلاین قابل اعتماد را نشانه گذاری نمایید.

2. سرمایه تان را تقسیم بندی کنید.

میزان سرمایه ای را که می خواهید در هر معامله ریسک کنید، ارزیابی نمایید و به آن متعهد شوید. بسیاری از معامله گران موفق، در تریدهای روزانه کمتر از 1٪ تا 2٪ از سرمایه های خود را در هر معامله به خطر می اندازند. اگر یک حساب معاملاتی 40000 دلاری دارید و مایلید 0.5٪ از سرمایه خود را در هر معامله به خطر بیندازید، حداکثر ضرر شما در هر معامله 200 دلار (0.5٪ در 40000 دلار) است.
پس از ارزیابی مقدار مازاد، وجوهی را که می توانید با آن معامله کنید و آماده از دست دادن هستید تعیین نمایید.

3. زمان کافی به کارتان اختصاص دهید.

ترید روزانه به زمان و توجه شما نیاز دارد. در واقع، شما باید بیشتر روز خود را به آن اختصاص دهید. اگر زمان محدودی دارید، روی آن حساب نکنید.
ترید روزانه به معامله گری نیاز دارد که بازارها را ردیابی کند و فرصت هایی را که در هر زمانی در ساعات معاملاتی ممکن است به وجود بیایند را شناسایی نماید. آگاه بودن و حرکت سریع یکی از مهارت های کلیدی است.

4. با قدم های کوچک شروع کنید

به عنوان یک مبتدی، در طول یک جلسه، روی حداکثر یک تا دو سهم تمرکز کنید. ردیابی و یافتن فرصت ها تنها با چند سهام آسان تر می شود. اخیراً تجارت سهام کسری به طور فزاینده ای رایج شده است. این به شما امکان می دهد مقادیر دلاری کمتری را که می خواهید سرمایه گذاری کنید، مشخص نمایید.
این بدان معناست که اگر سهام آمازون با قیمت 3400 دلار معامله می شود، بسیاری از کارگزاران اکنون به شما اجازه می دهند یک سهم کسری را با مبلغی خریداری کنید که می تواند به 25 دلار یا کمتر از 1٪ از سهام کامل آمازون باشد.

5. از سهام های خرد خودداری کنید

احتمالاً به دنبال معاملات و قیمت های پایین هستید اما از سهام های خرد دوری کنید. اینگونه سهام اغلب نقدشونده نیستند و شانس رسیدن به جکپات با آنها اغلب ضعیف است.
بسیاری از سهامها که زیر 5 دلار در هر سهم معامله می شوند، از بورس های اصلی خارج می گردند و فقط در خارج از بورس (OTC) قابل معامله هستند. مگر در مواقعی که فرصتی واقعی می بینید و تحقیقات خود را انجام داده اید، از این موارد دوری کنید.

6. زمان آن معاملات

بسیاری از سفارش های وارد شده توسط سرمایه گذاران و معامله گران به محض باز شدن بازارها در صبح شروع به می شود که در نوسانات قیمت تاثیرگذار است. یک بازیکن باتجربه ممکن است بتواند الگوهای سفارشات باز و زمانی را برای کسب سود تشخیص دهد. اما برای مبتدیان، شاید بهتر باشد که 15 تا 20 دقیقه اول بازار را بدون هیچ حرکتی فقط به بررسی بپردازند.
ساعات میانی معمولاً نوسانات کمتری دارند. سپس حرکت دوباره در زمان بسته شدن شروع می شود. اگرچه ساعات شلوغی فرصت هایی را ارائه می دهد، اما برای مبتدیان امن تر است که در ابتدا از آنها اجتناب کنند.

7. کاهش ضرر با سفارشات محدود

تصمیم بگیرید که از چه نوع سفارش هایی برای ورود و خروج از معاملات استفاده می کنید. آیا از سفارشات بازار استفاده خواهید کرد یا سفارشات محدود؟ سفارش بازار با بهترین قیمت موجود در آن زمان و بدون تضمین قیمت انجام می شود. زمانی مفید است که شما فقط می خواهید به بازار وارد یا از آن خارج شوید و اهمیتی به پر شدن با یک قیمت خاص نمی دهید. یک سفارش محدود، قیمت را تضمین می کند نه اجرا.

سفارشات محدود می تواند به شما کمک کند با دقت و اطمینان بیشتری معامله نمایید؛ زیرا شما قیمتی را تعیین می کنید که سفارش باید در آن اجرا شود. یک سفارش محدود می تواند ضرر شما را در برگشت ها کاهش دهد. با این حال، اگر بازار به قیمت شما نرسد، سفارش شما پر نمی شود و موقعیت خود را حفظ خواهید کرد.
معامله گران روزانه حرفه ای تر و با تجربه تر ممکن است از استراتژی های آپشنال برای محافظت از موقعیت خود نیز استفاده نمایند.

8. در مورد سود واقع بین باشید.

یک استراتژی برای سودآوری نیازی به موفقیت دائمی ندارد. بسیاری از معامله گران موفق ممکن است فقط در 50٪ تا 60٪ از معاملات خود سود ببرند. با این حال، آنها بیشتر از برد هایشان سود می برند. اطمینان حاصل کنید که ریسک مالی در هر معامله به درصد خاصی از حساب شما محدود می شود و روش های ورود و خروج به وضوح تعریف شده است.

9. خونسرد بمانید.

مواقعی وجود دارد که بازار اعصاب شما را آزمایش می کند. به عنوان یک معامله گر با محوریت ترید روزانه، باید یاد بگیرید که حرص، امید و ترس را از خود دور کنید. تصمیم گیری ها باید بر اساس منطق باشد نه احساسات.

10. به برنامه پایبند باشید.

معامله گران موفق باید سریع حرکت کنند، اما مجبور نیستند سریع فکر نمایند. چرا؟ زیرا آنها یک استراتژی معاملاتی را همراه با نظم و انضباط برای پایبندی به آن از قبل توسعه داده اند. مهم است که فرمول خود را از نزدیک دنبال کنید نه اینکه دنبال سود فوری باشید. اجازه ندهید که احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود استراتژی خود را رها نمایید. یک شعار ترید روزانه را در نظر داشته باشید: تجارت خود را برنامه ریزی کنید و برنامه خود را معامله کنید.

چه چیزی معاملات روز را دشوار می کند؟

ترید روزانه نیاز به تمرین و دانش زیادی دارد و عوامل متعددی نیز در میان است که می تواند آن را چالش برانگیز کند.
اول، بدانید که در مقابل حرفه ای ها قرار می گیرید که حرفه شان حول محور ترید می چرخد. این افراد به بهترین فناوری و ارتباطات در صنعت دسترسی دارند. این بدان معناست که آنها برای موفقیت در پایان آماده شده اند. اگر شما در رکاب بپرید، معمولاً به معنای سود بیشتر برای آنهاست.
به یاد داشته باشید که باید برای هر سود کوتاه مدت – سرمایه گذاری هایی که برای یک سال یا کمتر نگه دارید – با نرخ نهایی مالیات بپردازید. یک مزیت این است که ضرر شما هر گونه سود را جبران می کند.
همچنین، به  عنوان یک معامله گر مبتدی ترید روزانه، ممکن است مستعد سوگیری های عاطفی و روانی باشید که بر تجارت شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، زمانی که سرمایه خودتان درگیر است و در یک معامله پول از دست می دهید. معامله گران حرفه ای با تجربه و ماهر با سرمایه های انبوه معمولاً قادر به غلبه بر این چالش ها هستند.

چه چیزی بخریم؟

معامله گران ترید روزانه سعی می کنند با بهره برداری از حرکت های قیمتی در دارایی های فردی (سهام، ارز، معاملات آتی و اختیار معامله) درآمد کسب کنند. آنها معمولاً برای انجام این کار از سرمایه زیادی استفاده می نمایند. در تصمیم گیری برای خرید – مثلاً یک

سهام – یک معامله گر معمولی روزانه به دنبال سه چیز است:

  • نقدینگی: یک اوراق بهادار که به شما امکان می دهد آن را به راحتی با قیمت مناسب بخرید و بفروشید. نقدینگی مزیتی است با کمیسیون محدود، یا تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواست سهام و لغزش کم، یا تفاوت بین قیمت مورد انتظار معامله و قیمت واقعی.
  • نوسان: این معیاری از محدوده قیمت روزانه است. محدوده ای که یک معامله گر ترید روزانه در آن فعالیت می کند. نوسانات بیشتر به معنای پتانسیل بیشتر برای سود یا زیان است.
  • حجم معاملات: این معیار تعداد دفعاتی است که یک سهام در یک دوره زمانی معین خرید و فروش می شود. معمولاً به عنوان میانگین حجم ترید روزانه شناخته می شود. حجم بالا نشان دهنده علاقه زیاد بازار به آن سهام است. افزایش در حجم سهام اغلب مخالف جهش قیمت می باشد، چه بالا و چه پایین

چه وقت بخریم؟

هنگامی که سهام (یا سایر دارایی هایی) را که می خواهید معامله کنید را شناختید، باید نقاط ورودی برای معاملات خود را مشخص نمایید. ابزارهایی که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند عبارتند از:

سرویس های خبری فوری: اخبار سهام را جابه جا می کند، بنابراین مهم است که در سرویس هایی مشترک شوید که هنگام انتشار اخبار متحرک بازار به شما هشدار می دهند.

قیمت های ECN/سطح 2: ECN یا شبکه های ارتباطی الکترونیکی، سیستم های مبتنی بر رایانه هستند که بهترین پیشنهاد و قیمت های موجود را از شرکت کنندگان متعدد بازار نشان می دهند و سپس به طور خودکار سفارش ها را مطابقت داده و اجرا می کنند. سطح 2 یک سرویس مبتنی بر اشتراک است که دسترسی بی درنگ به دفتر سفارش نزدیک را فراهم می کند. کتاب سفارش های نزدیک دارای قیمت هایی از بازارسازان در هر امنیت تابلوی بولتن موجود در فهرست نزدیک و فرابورس می باشد. آنها با هم، می توانند به شما حسی از سفارش هایی که در زمان واقعی انجام شده اند، بدهند.

نمودارهای کندل استیک روزانه: کندل استیک ها تحلیل خامی از عملکرد قیمت ارائه می دهند.

شرایط خاصی که در آن موقعیتی را وارد خواهید کرد، تعریف و یادداشت کنید. به عنوان مثال، خرید در طول روند صعودی به اندازه کافی خاص نیست. در عوض، چیز مشخص تر و قابل آزمایش تری را امتحان کنید: زمانی که قیمت از خط روند بالایی یک الگوی مثلث شکسته می شود، خرید کنید، جایی که قبل از مثلث یک روند صعودی وجود دارد (حداقل یک نوسان بالاتر به سمت بالا و نوسان بالاتر قبل از تشکیل مثلث) در دو طرف. نمودار دقیقه ای در دو ساعت اول روز معاملاتی.

هنگامی که مجموعه خاصی از قوانین ورود دارید، نمودارهای بیشتری را اسکن کنید تا ببینید آیا شرایط شما هر روز ایجاد می شود یا خیر. به عنوان مثال، تعیین کنید که آیا الگوی نمودار شمعی نشان می دهد که قیمت در جهتی که شما پیش بینی می کنید حرکت می کند یا خیر. اگر چنین است، شما یک نقطه ورود بالقوه برای یک استراتژی دارید.

منبع: استاد ترید

دکمه بازگشت به بالا