آشپزی

5 نوشیدنی محبوب برای شب یلدا

نوشیدنی های شب یلدا، در این شب نشینی می توانند لذت دورهم بودن را دوچندان کنند. شما می توانید با گرفتن یک لیوان نوشیدنی خنک در دست، در بحث های گرم شب یلدایی شرکت کنید. چه بهتر که در کنار آماده کردن شام و خرید انار و هندوانه برای مهمان ها، دست به کمی خلاقیت زده و نوشیدنی هایی با استفاده از این میوه ها حاضر کرده و پذیرای مهمان ها باشید.

در این متن، سعی داریم 5 نوشیدنی مرتبط با فضای این شب باستانی را که هندوانه و انار یکی از پایه های ثابت آن هاست، معرفی کنم.

اسموتی انار برای شب یلدا

ترکیب هایی که با هندوانه می توانید درست کنید

این میوه تابستانی با خاصیت های فراوانی که دارد، پایه ثابت این شب باستانی است. از خواص این میوه باید به میزان بالای ویتامین C و A، تامین آب بدن، جلوگیری از سرطان، بهبود عملکرد قلب و کمک به هضم غذا اشاره کرد. هندوانه می تواند پایه ی اصلی خوشمزه ترین نوشیدنی های شب یلدا باشد.

اسموتی هندوانه برای شب یلدا

اسموتی هندوانه و نعنا

برای درست کردن این اسموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی هندوانه و نعنا

  • برگ نعنای خرد شده
  • هندوانه ی خرد شده و هسته  گرفته شده
  • شکر
  • لیمو
  • آب پرتقال یا سیب (اختیاری)اسموتی هندوانه و ماست

هندوانه ی قرمز شب یلدایی خود را قطعه قطعه کنید و داخل فریزر قرار دهید. زمانی که کاملا یخ زدند با ترکیبی از نعنا و کمی شکر، پایه ی اسموتی را آماده کنید. از اینجا به بعد، می توانید با کمی لیمو و نمک، نوشیدنی خود را کمی مهمان پسندتر کنید. در اسموتی هندوانه و نعنا، یخ زده بودن هندوانه در کنار طعم و عطر تازگی نعنا، یکی از بهترین ترکیب ها برای تجربه ی حس تازگی در طولانی ترین شب سال می تواند باشد. برای نزدیک تر کردن طعم این اسموتی به سلیقه و ذائقه ی خودتان می توانید به جای ترکیب  آب و شکر از آبمیوه  ای مثل آب پرتقال و یا آب سیب هم استفاده کنید و در آخر با لیوان های تزئین شده با یک برش لیمو، اسموتی یلدایی خودتان را برای پذیرایی آماده کنید.

اسموتی هندوانه و ماست

برای درست کردن این اسموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی هندوانه و ماست

  • هندوانه ی خرد شده و هسته  گرفته شده
  • ماست شیرین
  • شیر
  • برگ نعنا برای تزئین

در اولین نگاه، دیدن اسم هندوانه در کنار ماست می تواند بحث برانگیز باشد، اما در کمال ناباوری اسموتی هندوانه و ماست یکی از اسموتی  های معروف و پرطرفدار است. برای تهیه این اسموتی کافیست هندوانه های یخ زده را مخلوط و سپس ماست را اضافه کنید تا از طعم جالب این اسموتی در شب نشینی شب یلدای خود لذت ببرید. استفاده از شیر هم می تواند در رقیق تر کردن نوشیدنی تان و متعادل شدن طعم، به شما کمک کند. البته این نکته جا نماند که در انتخاب ماست باید دقت شود و از ماست های شیرین ترجیحا استفاده شود تا به بهترین طعم اسموتی هندوانه و ماست برسید. استفاده از ماست های ترش و به قولی محلی، برای اسموتی هندوانه و ماست توصیه نمی شود و ممکن است با ذائقه ی مهمان هایتان سازگار نباشد. استفاده از عرقیجات در اسموتی هندوانه و ماست حس تازگی نوشیدنی تان را دوچندان خواهد کرد. در آخر با ریختن ترکیب غلیظ و خوش رنگ اسموتی  در لیوان، می توانید با چند برش هندوانه و چند برگ نعنا، با ترکیب رنگ سبز و قرمز یلدایی از مهمان هایتان پذیرایی کنید.

اسموتی هندوانه با موز و بستنی

برای درست کردن این اسموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی هندوانه با موز و بستنی

  • هندوانه خرد شده و هسته گرفته شده
  • موز
  • بستنی

ابتدا هندوانه هایتان را خرد کرده و هسته ‎های آن ها را جدا کنید. قطعه های هندوانه  را مثل دو اسموتی قبل در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند و آماده استفاده در اسموتی شوند. حالا ترکیب موز، هندوانه و بستنی وانیلی را در مخلوط  کن، مخلوط کنید تا به رنگ و غلظت یکدست برسید. حالا شما اسموتی هندوانه با موز و بستنی خود را آماده کرده اید و کافی ست با استفاده از چند حلقه ی موز روی اسموتی ، لیوان های پذیرایی خود را آماده کنید. در استفاده از بستنی دقت کنید که بستنی های طعم دار مثل شکلاتی را در اولین تجربه ی درست کردن این اسموتی استفاده نکنید. بهترین بستنی برای خوش طعم تر شدن این اسموتی بستنی وانیلی خواهد بود. اگر شب یلدا پذیرای کودکان هستید، پیشنهاد ما اسموتی هندوانه با بستنی و موز است چون کمتر کودکی است که از این ترکیب خوشش نیاید. مطمئنا پذیرایی با این اسموتی از کوچولوها، لذت شب بیداری شب یلدا را برایشان چند برابر خواهید کرد. با این نوشیدنی خوش طعم، شب یلدا را برای همه خاطره انگیز کنید.

ترکیب هایی که با انار می توانید درست کنید

انار، این میوه ی خوش رنگ و لعاب در پشت پوسته زمختش دارای ویژگی های بسیار مفیدی است. انار، در جلوگیری از سرطان و بهبود عملکرد قلب، مانند هندوانه، موثر است. دانه های قرمز و بعضا سیاه رنگ آن سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند که عملکرد قلب و مغز را قوی نگه می دارند. به این خواص آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از دیابت را نیز که اضافه کنیم، قرار دادن انار در سفره ی شب یلدا، امری مفید برای سلامتی نیز به شمار می رود.

اسموتی انار و نارنگی

برای درست کردن این اسموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی انار و نارنگی

  • موز
  • نارنگی
  • انار
  • ماست خامه ای
  • گردو (اختیاری)

در تدارک برای مهمان های شب یلدایی خودتان، می توانید از میوه های پاییزی دیگری هم استفاده کنید و لذت نوشیدن یک نوشیدنی مقوی و خوش طعم را به شب نشینی شب یلدا بیفزایید. ترکیب انار که یکی از پایه های سفره ی شب یلداست با نارنگی، پایه ی ثابت نیمکت های آخر کلاس، پاییزی ترین نوشیدنی ها را مهمان سفره های شما می کند. تهیه اسموتی انار و نارنگی بسیار ساده است و کمتر از 10 دقیقه از وقت تان را خواهد گرفت. پایه ی اسموتی خودتان را با مخلوط موز و ماست خامه ای آماده کنید و آن قدر مخلوط کنید تا به یک پایه ی یک دست برسید. حالا نارنگی های فیله شده تان را به همراه دانه های انار به این پایه اضافه کنید و دوباره شروع به مخلوط کردن کنید تا به اسموتی انار و نارنگی یلدایی خود برسید. طبق ذائقه ی خودتان می توانید از گردوی خرد شده برای تزئین لیوان ها استفاده کنید و سبک و سیاق رسمی تری به این نوشیدنی مقوی بدهید.

اسموتی موز و انار

برای درست کردن این اسموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و انار

  • موز یخ زده
  • انار دانه شده
  • ماست خامه ای

اسموتی موز و انار، نوشیدنی دیگری است که می توانید در شب نشینی یلدایی ، از طعم خوشمزه و خواص بی نظیر آن بهره ببرید. کافیست موز های تکه تکه شده را در فریزر قرار دهید تا به خوبی یخ بزنند و دیگر نیازی به استفاده از یخ نداشته باشید. با این ترفند اسموتی شما هم بافت بهتری پیدا خواهد کرد و هم طعم بهتری  خواهد داشت. با مخلوط کردن ترکیب موز های یخ زده و انارهای دانه شده، قسمت میوه ای اسموتی شما حاضر است. حالا با افزودن چند قاشق ماست خامه ای به این ترکیب، اسموتی مقوی موز و انار شما حاضر است. ترکیبی از کلسیم ماست و مواد مغذی و ویتامین های موز و انار را در لیوان های مهمان پسند خود ریخته و به دلخواه با دانه های انار، تزئین کنید. به جای ماست می توانید از شیر هم استفاده کنید. استفاده از ماست قوام بیشتر و طعم متعادل تری به اسموتی موز و انار می دهد و ترجیحا استفاده از ماست توصیه می شود. رنگ اسموتی موز و انار و به طور کلی اسموتی هایی با پایه ماست یا شیر، وابسته به میزان استفاده از ماست در مقایسه با انار است. میزان استفاده از ماست و انار را می توانید مطابق با سلیقه خودتان انتخاب کنید.

اسموتی سیب و انار

برای درست کردن این اسموتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی سیب و انار

  • سیب یخ زده
  • انار دانه شده
  • ماست خامه ای

برای درست کردن این اسموتی، ابتدا سیب را تکه تکه کرده و در فریزر قرار دهید. بعد از یخ زدن سیب ها آن را داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا به یک بافت نرم و یکدست برسد. انار را به این مخلوط اضافه کرده و باز دکمه ی مخلوط کن را فشار دهید. اسموتی، باید بافتی نرم و لطیف داشته باشد. شما می توانید، برای خوشمزه تر شدن این ترکیب، بستنی وانیلی را نیز اضافه کنید. البته، به دلیل شیرین بودن سیب، بهتر است از ماست یا شیر استفاده کنید. با این ترکیب، رنگ اسموتی بسیار زیبا خواهد شد. اگر احساس کردید اسموتی شما رقیق نیست، به جای ماست از شیر استفاده کنید. شیر کمک می کند تا خوردن اسموتی با لیوان، راحت باشد و نیازی به قاشق نداشته باشید. برای تزئین این نوشیدنی، حتما از انار و سیب استفاده کنید تا مزه ی جدید را به آن اضافه نکنید. شاید، گذاشتن چند برگ نعنا کنار دانه های انار، زیبایی این ترکیب از نوشیدنی های شب یلدا را دوچندان کند.

در نهایت اینکه، شب یلدا در فرهنگ ما ایرانی ها یکی از مناسبت های مهم به شمار می رود که انار و هندوانه در این طولانی ترین شب سال پایه ی ثابت شب نشینی های خانوادگی ماست، طوری که نمی توان یلدا را بدون در ذهن آمدن انار ها و هندوانه های قرمز تصور کرد. در این مقاله سعی کردیم از این نمادهای باستانی یلدا در نوشیدنی های شب یلدا خود استفاده کنید تا هرچه بهتر مناسبت های این شب را ادا کنید.

خرید خوراکی های یلدا با تخفیف

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا