چگونه به قبرس مهاجرت کنیم

جزیره قبرس در سال های اخیر یکی از مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی بوده است. از دلایل گرایش متقاضیان ایرانی برای به این کشور زیبا می توان شرایط راحت اخذ ویزای تحصیلی، امکان سرمایه گذاری سودآور و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت یک کشور اروپایی را نام برد.از دیگر دلایل متقاضیان برای مهاجرت به جزیره زیبای قبرس می توان به زندگی و اقامت در طبیعت زیبا و سواحل رویایی و مکان های تاریخی و شهرهای زیبا نیز اشاره کرد.

مهاجرت به قبرس 2023 (بررسی شرایط، روش ها، هزینه ها و... )

صفر تا صد مهاجرت به قبرس

کشور زیبای قبرس یکی از کشورهای اروپایی واقع در شرق دریای مدیترانه به عنوان سومین جزیره پرجمعیت منطقه شرق مدیترانه محسوب می شود. این کشور در سال 1960 استقلال خود از بریتانیای کبیر را اعلام کرد و به عنوان یک کشور مستقل در مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شد. این کشور دارای دو بخش جنوبی و شمالی با نام های قبرس جنوبی و قبرس شمالی است.

بخش قبرس شمالی مهاجرت و شرایط مهاجرت راحت تری دارد. علاوه بر این هزینه های زندگی و تحصیل در بخش قبرس شمالی موجب شده است تا شرایط مهاجرت قبرس شمالی راحت تر و شرایط اقامت در قبرس شمالی با هزینه های کمتری همراه باشد.

در این مقاله از صفر تا صد مهاجرت به قبرس شامل روش های مهاجرت قبرس، شرایط مهاجرت به قبرس شمالی، شرایط مهاجرت به قبرس جنوبی، هزینه مهاجرت به قبرس و مزایای انتخاب کشور قبرس برای مهاجرت را ارائه می دهیم. برخی از ویژگی های کشور قبرس در جدول زیر ارائه شده است:

درباره کشور قبرس برای مهاجرت

از سواحل زیبا در امتداد خط ساحلی جنوبی تا ارتفاعات نیکوزیا و کوه های مرکزی در ترودوس و گرمای خورشید مدیترانه در کشور قبرس همه و همه این کشور را به مکانی ایده آل برای تحصیل، کار و گذراندن دوران بازنشستگی و تعطیلات تبدیل کرده است. بسیاری از متقاضیان از کشورهای اروپایی مانند انگلستان مدت های زیادی است که به قبرس مهاجرت کرده اند. دلیل مهاجرت این متقاضیان به کشور قبرس نه تنها غذاهای لذیذ و تنوع باورنکردنی طبیعت بلکه پایین بودن هزینه های زندگی است.

در حال حاضر بسیاری از متقاضیان ایرانی نیز کشور قبرس را برای مهاجرت انتخاب کرده اند. شرایط اقامت و زندگی در قبرس از بسیاری جهات مانند زندگی در کشورهای اروپایی است. زیرا بخش جنوبی قبرس دارای عضویت اتحادیه اروپا است و قاعدتاً استانداردهای زندگی و کیفیت زندگی در این کشور نیز مانند کشورهای اروپایی می باشد. از جمله شرایط مهاجرت به قبرس برای متقاضیان ایرانی شباهت های فرهنگی و آداب و رسوم و همچنین نزدیکی جغرافیایی را می توان نام برد.

امکان مهاجرت راحت و ساده برای متقاضیان ایرانی و امکان کار و اشتغال و حتی سرمایه گذاری در این کشور موجب شده است تا هر روز به تعداد متقاضیان ایرانی برای انتخاب قبرس مهاجرت و اقامت افزوده شود.

مهاجرت به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

جزیره زیبای قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده است که هر کدام دارای ویژگی های مختلف است.متقاضیانی که اقدام به انتخاب کشور قبرس برای مهاجرت می کنند، باید بدانند هر کدام از بخش های جنوبی و شمالی این کشور دارای شرایط اقامت و مهاجرت مختلف است.

در بخش قبرس شمالی ترک زبان ها و در بخش قبرس جنوبی یونانی زبان ها سکونت دارند. قبرس جنوبی به عنوان کشور عضو اتحادیه اروپا دارای مزیت های فراوانی برای مهاجرت و اقامت است. در واقع شرایط اقامت در قبرس جنوبی به دلیل استانداردهای اروپایی برای متقاضیان ایرانی دشوارتر است.

شرایط مهاجرت به قبرس اروپایی یا قبرس جنوبی تقریباً همانند شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی است. در حالی که شرایط اقامت در قبرس شمالی به دلیل عدم نیاز به اخذ ویزا برای متقاضیان ایرانی راحت است.

بخش قبرس جنوبی به عنوان مکانی عالی برای توریست ها و گردشگران بین المللی محسوب می شود. متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم می توانند از طریق مهاجرت به قبرس از طریق کار، مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک، مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری و دیگر روش های مهاجرت اقامت این کشور را دریافت کنند.

بخش قبرس جنوبی به دلیل پیشرفت های فراوان در حوزه های مخابرات، اینترنت، هوافضا، بانکداری و سیستم مالیات برای مهاجرت بهتر از بخش قبرس شمالی است. هر چند شرایط اقامت دائم در قبرس شمالی و مهاجرت قبرس شمالی برای متقاضیان ایرانی راحت تر است.

مقایسه قبرس شمالی و قبرس جنوبی برای مهاجرت

مهاجرت به بخش شمالی و بخش جنوبی قبرس هر دو دارای مزایا و معایبی می باشند که بر اساس اهداف مهاجرت این مزایا و معایب می توانند پر رنگ تر یا کم رنگ تر شوند. برای نشان دادن شرایط مهاجرت به قبرس جنوبی و شرایط مهاجرت به قبرس شمالی جدول زیر را برای شما آماده کرده ایم:

مزیت های مهاجرت به کشور قبرس شمالی

متقاضیان با دارا بودن شرایط اقامت در قبرس شمالی و مهاجرت به این بخش شمالی کشور قبرس از مزایای فراوانی برخوردار می شوند. از مهم ترین مزیت های مهاجرت به بخش قبرس شمالی موارد زیر را می توان نام برد:

  • پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با بخش قبرس جنوبی
  • پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی
  • امکان اخذ ویزای اقامت بدون ایجاد مشکل برای متقاضیان ایرانی
  • وجود قوانین مهاجرتی ترکیه در قبرس شمالی
  • لذت از آب و هوای معتدل مدیترانه ای
  • نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی با ایران
  • امکان ارتباط نزدیک تر و راحت تر با کشور ترکیه
  • اقامت و زندگی در یکی از زیباترین جزیره های دریای مدیترانه
  • امکان اقامت قبرس از طریق کار، سرمایه گذاری و تحصیل

روش های مهاجرت به کشور قبرس

متقاضیان از طریق روش های مهاجرتی مختلف می توانند در این کشور زیبای جزیره ای اقامت کنند. از روش های مهاجرت به قبرس، مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل، اخذ اقامت قبرس از طریق کار، مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج، مهاجرت به قبرس از طریق تولد و پناهندگی را می توان نام برد.

از میان این روش ها متداول ترین روش ها و مهاجرت از طریق کار و مهاجرت سرمایه گذاری می باشد. در ادامه به بررسی خلاصه هر یک از این روش های مهاجرت به قبرس می پردازیم.

مهاجرت به کشور قبرس از طریق تحصیل

بسیاری از متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم تمکن مالی کافی توانایی در دانشگاه های اروپایی برتر را ندارند. اما کشور قبرس با دارا بودن دانشگاه های معتبر با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، بالا بودن کیفیت آموزشی و امکان اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی شرایط لازم را برای این متقاضیان فراهم کرده است. نکات مهم در مورد مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل عبارت است از:

  • متقاضیان با اخذ مجوز کار دانشجویی و کسب درآمد می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.
  • بسیاری از دانشگاه های قبرس دارای برنامه تبادل دانشجو با دیگر می باشند که موجب کسب امتیاز برای دانشجویان انتقالی به منظور تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر می شود.
  • فارغ التحصیلان در مهلت 6 ماه تا یک سال جستجوی کار می توانند در این کشور کار مناسب را پیدا کرده و ویزای کار دریافت کند.
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های قبرس برای متقاضیان بین المللی سالانه از حدود 1500 تا 12.000 دلار است.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های قبرس پس از 5 سال کار و اشتغال مداوم می توانند اقامت دائم قبرس را دریافت کنند.

دانشگاه ها و سیستم آموزش قبرس شمالی

دانشگاه های قبرس شمالی از پرتقاضاترین دانشگاه ها برای تحصیل متقاضیان بین المللی می باشند. دانشگاه های مهم و معتبر قبرس شمالی شامل دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه بین المللی قبرس می باشد. در ادامه به بررسی شرایط قبرس جنوبی مهاجرت تحصیلی و شرایط قبرس شمالی مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های برتر می پردازیم.

دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه مدیترانه شرقی از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی و از اعضای انجمن دانشگاه های اروپایی محسوب می شوند. دانشگاه مدیترانه شرقی در میان 500 دانشگاه برتر قاره اروپا قرار دارد. امکان انتقال و تبادل دانشجویی در دانشگاه های معتبر قبرس شمالی با ، آلمان، انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای برتر جهان وجود دارد.

سیستم آموزشی قبرس شمالی مطابق با سیستم آموزشی آمریکا است و بر این اساس بسیاری از دانشگاه های قبرس شمالی در رتبه ها و رنکینگ های برتر جهانی قرار دارند. تحصیل در قبرس شمالی به دلیل نزدیکی به ایران و نداشتن ویزا از نظر بحث تردد و به ویژه در تعطیلات بسیار عالی است.

متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ندارند. علاوه بر این ارائه بورسیه های تحصیلی و وجود خوابگاه های دانشجویی و همچنین پایین بودن هزینه های تحصیلی و شهریه تحصیلی قبرس شمالی را به یک مقصد ایده آل برای تحصیل دانشگاهی تبدیل کرده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی قبرس در حدود 4 سال است و مهم ترین مدرک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی قبرس مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 می باشد. دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های قبرس برای کسب نمره و مدرک زبان قبل از ورود به دانشگاه های قبرس برگزار می شود. متوسط هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس دانشگاه های قبرس سالانه در حدود 9.000 یورو می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس در حدود 2 سال و زبان تحصیل در این مقطع ترکی، یونانی و انگلیسی و مدرک زبان مورد نیاز مدرک آیلتس 6 است. متقاضیان بدون مدرک زبان می توانند با شرکت در دوره های زبان مدرک و مهارت لازم را قبل از شروع تحصیل در این مقطع کسب کنند. متوسط هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس قبرس سالانه در حدود 13.000 یورو می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس

مدت زمان برای مقطع دکترا قبرس در حدود 3 تا 5 سال و بیشتر شامل تحقیق و پژوهش است. مدت زمان مجاز کار دانشجویی در این مقطع تحصیلی تا هفته ای 40 ساعت می باشد. متقاضیان می توانند در رشته های مختلف از جمله پرستاری، علوم مهندسی، فیزیوتراپی و غیره در مقطع دکترای قبرس تحصیل کنند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا