لوازم خانگی

رقابت شدید برندهای ایرانی و خارجی با ای بی سی مگ ؛ کدام یک از این موارد فروش و توزیع بیشتری دارد؟


بازار ای بی سی مگبا رشد شرکت ها و مارک های ایرانی بسیار موفق است و منصفانه نیست اگر بگوییم این فروشگاه اکنون محل تولید محصولات ایرانی شده است. در پایان سال 2009 ، حدود 2512 مارک ایرانی در ای بی سی مگثبت و اجناس خود را فروختند.

در همان سال ، حدود 69 درصد از فروش کالاهای دیجیتالی متعلق به ایرانیان بود. در بسیاری از بخشها و دسته بندی محصولات ، برند ایرانی به مدلهای خارجی و حتی یک برند معتبر جهانی رسیده و رتبه اول را در بازار کسب کرده است.

حقیقت این است که در سال های اخیر شاهد افزایش تحقیقات و خرید محصولات ایرانی در بستر ای بی سی مگبوده ایم. این نشان می دهد که خوب است شرکت های ایرانی از این زمان برای افزایش ، افزایش فروش و به اشتراک گذاری بازار استفاده کنند.

پرطرفدارترین برندهای ایرانی و خارجی

یکی از راههای مشاهده و مقایسه وضعیت برندهای ایرانی و خارجی بحث در مورد نتایج تحقیقات است. اگرچه از نظر تعداد ، مارک های خارجی قابل مقایسه با مارک های ایرانی نیستند ، اما افزایش تعداد جستجوها برای مارک های ایرانی نشان از رشد مشاغل داخلی دارد.

در گزارش سالانه ای بی سی مگ، مارک “سامسونگ” در بین خارجیان و “تسکو” در بین ایرانیان بیشترین درخواست را داشتند. سامسونگ تقریباً 2،270،000 و تسکو تقریبا 52،000 مورد توجه قرار گرفت.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

مارک های اپل ، شیائومی ، هوآوی و نوکیا در رده بعدی محبوب ترین مارک های خارجی قرار دارند. اکثر این جستجوها تلفن همراه هستند که رتبه اول جستجو و فروش در ای بی سی مگرا دارد.

با نام تجاری ایرانی پس از “تسکو” ، که یک برند در زمینه تلفن همراه و لوازم جانبی رایانه است. مارک های “Kaman” ، “Emerson” ، “X Vision” و “Pars Khazar” وجود دارد. ”کامان” یک برند ایرانی در زمینه محصولات بهداشتی و آرایشی است. امرسون ، ایکس ویژن و پارس خزر از شناخته شده ترین برندهای ایرانی در زمینه لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مصرفی هستند.

بخش تجارت کالاهای ایرانی

بیایید با آمار واقعی نشان دهیم که چند مارک ایرانی در فروش کالاهای دیجیتالی در سال های اخیر رشد کرده است و چگونه این پلت فرم به اولین خانه شرکت های ایرانی تبدیل شده است.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

در سال 2017 ، فروش چندین مارک خارجی بیشتر از فروش ایرانیان بود. در نیمه دوم سال 1996 ، سهم برندهای ایرانی در فروش 42 درصد بوده است. در سال 1397 ، برند ایرانی شروع به رشد و گسترش سبد موجود خود در ای بی سی مگمی کند. در نیمه اول سال 1997 سهم برندهای ایرانی و خارجی تقریباً برابر بود ، اما در نیمه دوم سال 1997 برندهای ایرانی سهم قابل توجهی 66 درصدی را به دست آوردند. این روند رشد و رشد بازار از سال 2009 تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و برندهای ایرانی بیش از 69 درصد از نظر فروش را به خود اختصاص داده اند.

جالب است بدانید که در سال 1996 ، تنها 817 مارک ایرانی در ای بی سی مگوجود داشت که به آرامی در حال رشد است.

پرفروش ترین برند ایرانی

پس از مقایسه تحقیقات برندهای ایرانی و خارجی و بررسی سهم بازار برندهای ایرانی در بازار ای بی سی مگ، نوبت به گران ترین مارک های ایرانی سال 1998 در این بخش می رسد.

در مورد فروش ریالی ، مارک X-Vision اولین و پس از آن مارک های “پارس خزر” و “مهیا پروتئین” هستند. دو برند اول در زمینه لوازم خانگی و لوازم برقی و مارک سوم در زمینه عمده فروشی است. “چشمه نور” ، “تسکو” ، “پاکشوما” ، “اخوان” ، “امرسون” ، “كامان” و “ایستكول” از دیگر برندهای ایرانی هستند كه در سال 1998 در ریال معاملات زیادی انجام دادند و اغلب در سال جاری با جهش فروش مواجه شدند. به وجود داشت.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

به عنوان مثال ، نام تجاری “کامان” در حال حاضر 250 پله از مارک ایرانی در سال 1998 صعود کرده است ، و مارک “امرسون” در حال افزایش 18 پله ای است. “اخوان” 64 پله بالا رفت و “مهیا پروتئین” 22 دروازه پیدا کرد.

نوسانات ارزی ، تحریم ها و کاهش واردات محصولات ، خروج شرکت ها از ایران و بازار تجهیزات داخلی ، صوت و تصویر و عوامل دیگر در افزایش فروش برندهای ایرانی ، اما نقش بزرگ در بازار و پلیس و محیط رقابتی فروش ای بی سی مگرا نمی توان به سادگی نادیده گرفت. بازاری که یک سوم جمعیت ایران از آن دیدن می کنند و هرکس در اقصی نقاط کشور می تواند کالاها و کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و درب منزل به آنها تحویل دهد.

محبوب ترین مارک خارجی

در میان مارک های خارجی ، سهم سامسونگ از فروش ریالی هنوز بسیار زیاد است و بیش از 20 درصد فروش را به خود اختصاص داده است ، که نشان می دهد برخی از بازارها ، مانند بازار موبایل و لوازم الکترونیکی ، هنوز در حد مطلوبی قرار دارند.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

پس از سامسونگ ، مارک های هواوی و شیائومی قرار دارند. هواوی تنها 2 پله صعود کرده است ، اما شیائومی در حال افزایش 14 پله ای است. نوکیا ، ایسوس ، اپل ، آنر ، لنوو ، وسترن دیجیتال و سونی پرفروش ترین مارک های خارجی در سال 1998 بودند. در بین این مارک ها ، تنها “آنر” 11 پله صعود کرد ، و لنوو 3 پله پایین آمد. بقیه 2 تا 3 پله پایین تر بودند. مراحل این وضعیت بر افزایش متوسط ​​قیمت گوشی در بازار ایران و توسعه مارک های چینی تأثیر می گذارد.

رقابت بین برندهای تلویزیونی ایرانی و خارجی

در سال 1998 ، سامسونگ پرفروش ترین برند تلویزیونی در ریال را به مارک ایرانی X-Vision منتقل کرد. سامسونگ با 20 درصد فروش ریالی در بازار در رتبه دوم و Tucial با روند صعودی در رتبه سوم قرار دارد. بیش از 30 درصد فروش ریالی در دست X-Vision است.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

جالبتر اینکه ، Gplus جدید با 10 پله صعود توانست مقام چهارم را از آن خود کند. سونی ، پاناسونیک ، هایسنس ، شهاب ، ال جی و فیلیپس در رتبه های بعدی قرار دارند.

یکی از مهمترین نکات در این نمودار کاهش بازار تلویزیون ال جی است. ال جی در رتبه نهم قرار دارد و 6 پله پایین دارد و دیگر نمی توان آن را یک برند رایج در ایران دانست. نام تجاری ایرانی “شهاب” نیز رشد خوبی را تجربه کرده است و اکنون بالاتر از الجی است. مارک های خارجی Hisense و Philips نیز در این بازار رشد کرده اند.

پرفروش ترین برند دوربین

کانن ، نیکون و GoPro در سال گذشته پرفروش ترین برندهای ریال در بخش دوربین های دیجیتال بودند. سامسونگ ، فوجی فیلم ، DJI ، سونی ، آکن ، پاناسونیک و وای فای در رتبه های بعدی قرار دارند. طبیعی است که ما در این بخش تولیدکننده دوربین ایرانی نداریم و بین برندهای خارجی رقابت وجود دارد. در بالای جدول ، تفاوت چندانی در رتبه بندی وجود ندارد و فقط “GoPro” جایگزین “Samsung” می شود.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

محبوب ترین لپ تاپ

ایسوس هنوز سبک ترین برند لپ تاپ و اولترابوک در ایران است. درست مانند سال گذشته ، نام تجاری Lenovo در رتبه دوم قرار دارد ، اما اپل جایگزین نام تجاری HP شده است و این سومین مارک گران قیمت تلفن همراه در ایران است. نشانگر دیگر با صعود و فرود یک پله در موقعیت بعدی قرار دارد.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

محبوب ترین یخچال

در زمینه لوازم برقی مانند یخچال و فریزر ، مارک های ایرانی رقابت قوی با مارک های خارجی دارند و شرایط بازار از آنها پشتیبانی می کند.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

در سال 1998 ، نام تجاری “Emerson” تقریباً 25 of از فروش ای بی سی مگدر بخش یخچال را به خود اختصاص داد. “امرسون” با سه افزایش نسبت به سال 1997 در آن موقعیت قرار دارد. مارک “ایستکل” با رتبه صعودی در رتبه دوم و مارک “الجی” در رتبه سوم قرار دارد. دو پله پایین آمده است.

در بین ده مارک محبوب یخچال و فریزر ، می توان مارک های ایرانی “پارس” و “الکترواستایل” را پیدا کرد.

معروف ترین مارک های غذایی

مشخص است که برند ایرانی در بالای جدول قرار دارد. پروتئین مهیا ، گلستان و سحرخیز سه مارک با بیشترین فروش در بخش غذایی به ارزش ریالی هستند. مهیاپروتئین و گلستان از سال 1997 مقام خود را حفظ کردند ، اما سحرخیز در سه مرحله رشد و رشد تجارت رتبه سوم را کسب کرد.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

پرفروش ترین برند ساعت های هوشمند

به گزارش وب سایت ای بی سی مگ، سامسونگ ، اپل و شیائومی سه برند با بیشترین فروش ساعت های هوشمند در ایران بودند. مارک های سامسونگ و اپل هر کدام بیش از 36 درصد از بازار را در اختیار دارند و شیائومی بیش از 8 درصد از بازار را در اختیار دارد. مارک های بعدی G-Tab ، Garmin ، Honor ، Midson ، Kingwire ، Sumg و Amisfit هستند. در زمینه ساعت های هوشمند ، رتبه اول نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

محبوب ترین مارک های خرده فروشی و لوازم جانبی برای بازی

حدود 65 درصد بازار کنسول های بازی در ایران متعلق به سونی و پلی استیشن به عنوان تنها برندهای پرفروش در این بخش است. مایکروسافت ایکس باکس با 30 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

محبوب ترین مارک تلفن همراه

سامسونگ و هواوی در لیست پرفروش ترین گوشی های بازار قرار دارند و نوکیا جایگزین اپل در رتبه سوم شده است. شیائومی با 13 سطح در رتبه چهارم قرار دارد و Honor ، Apple و Asus در رده های بعدی قرار دارند.

گزارش سالگرد 98 دیجی کالا

سامسونگ حدود 40 درصد از سهم بازار خود را دارد و هواوی 30 درصد از فروش بازار ایران را دارد.

این مقاله در ابتدا در ایتیرسان چاپ و در فروشگاه ای بی سی مگمنتشر شد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا