هنر و سینما

آخرین دوئل؛ هر آن‌چه درباره‌ فیلم حماسی و انتقام‌جویانه ریدلی اسکات می‌دانیم


وقتی یک بحران توسط دوستانش حل می شود ، یک جنگجو مجبور می شود به دنبال حقیقت برود. این فیلم داستان آخرین دوئل قانونی در تاریخ فرانسه است. دوئل آخر یک داستان حماسی است که توسط فیلمساز مشهور ریدلی اسکات کارگردانی شده است.

در این بازیگر چندین بازیگر ستاره مانند مت دیمون ، جودی کامر ، آدام درایور و بن افلک حضور دارند. دیمون و افلک همچنین فیلم را به همراه نیکول هولوفسنر (نویسنده کتاب آیا می توانی مرا ببخشی؟) نوشتند.

دوئل نهایی پر از بازیگران افتخارآمیز است و همچنین دارای داستان زندگی قوی است اما همه این دلایل این فیلم را به یک کار شگفت انگیز تبدیل می کند. بنابراین بد نیست با تمام جزئیاتی که تاکنون درباره این پروژه فاش شده است ، از جمله تاریخ انتشار ، طرح ، شخصیت ها ، تریلر و موارد دیگر آشنا شوید.

تریلر دوئل نهایی

جدیدترین فیلم دوئل در 20 جولای 2021 منتشر شد. این فیلم شخصیت های اصلی را معرفی می کند و اولین بخش فیلم را توصیف می کند. همچنین اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در طول دوئل اتفاق می افتد نشان می دهد. با نزدیک شدن به تاریخ انتشار ، ممکن است تریلرهای زیادی منتشر شود ، اما در حال حاضر ، این تریلر بسیار جذاب است.

آخرین زبان کی آزاد می شود؟

دوئل نهایی

دومی در 15 اکتبر 2021 وارد سینماهای ایالات متحده می شود. در ابتدا ، فیلم باید از 25 دسامبر 2020 در سینماها اکران محدود شود و در 8 ژانویه 2021 آزادانه اکران می شود. یا با این حال ، این برنامه ها در نتیجه تغییر کردند همه گیری کرونا ، و اکران این فیلم به امروز موکول شده است. این دوئل قبل از اکران نهایی در سپتامبر 2021 در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

بازیکنان دوئل نهایی چه کسانی هستند؟

دومی یک بازیگر شناخته شده در نقش اصلی دارد. مت دیمون ، آدام درایور و جودی کامر شخصیت های اصلی داستان هستند و بن افلک به نظر می رسد بازیگر نقش مکمل باشد.

اعضای آن عبارتند از هریت والتر (بازیگر حساسیت) ، ناتانیل پارکر (بازیگر بازرس لینلی) ، سام هازلدین (بازیگر هیتمن) ، مایکل مک الهاتون (بازیگر بازی تاج و تخت) ، الکس لوتر (بازیگر پایان جهان لعنتی) ، مارتون چوکاس (اکولایزر) ، زلیکو ایوانک (جراحت) و کلایو راسل (بازی تاج و تخت).

آیا زبان آخر ایده خوبی داشت؟

آخرین دوئل ، پس از اولین نمایش خود در ونیز ، با احساسات متفاوتی روبرو شد و تا زمان انتشار ، راتون تومیتوز به 67 امتیاز رسید. رافائل موتمایور با انتقاد از کار جشنواره فیلم ونیز برای Collider ، این فیلم را یک شاهکار شگفت انگیز خواند و نمره بدی به آن داد و همه چیز را از سریال گرفته تا صحنه حماسی مبارزات ستایش کرد.

او نوشت: “این یک فیلم در مورد دوئل مرگ زنی است که توسط دو فرد مشهور مورد تجاوز قرار گرفته است.” در ابتدا شک و تردید زیادی در مورد فیلم وجود داشت ، اما دوئل نهایی دارای یک فیلمنامه پیچیده و ظریف است ، اجرای بی نظیری که در حوزه فیلم و در حوزه جنگ خوب قرون وسطایی است ، همه این جزئیات فراموش می شوند. “

چهره های دوئل نهایی چه کسانی هستند؟

دوئل نهایی

در آخرین دوئل مت دیمون در نقش ژان کاروژ بازی کرد. کاروج یک شوالیه است که در نرماندی مقام بالایی دارد و یکی از مردان شرکت کننده در این دوئل تاریخی است و تاریخ او را احاطه کرده است. هریت والتر نقش نیکول دو بوچارد ، همچنین مادر چرخ فلک را بازی می کند.

آدام درایور نقش ژاک لو گریس ، طرف دوئل را بازی می کند. لو گریس تا کنون متهم به تجاوز به همسر کاروگی ، مارگارت ، دوست Carousel بود. وی همچنان ادعای بی گناهی خود را می کند ، هر چند که در طول محاکمه با خطر مرگ روبرو شده است.

جودی کامر نقش مارگارت دو کاروژ را بازی می کند ، زنی که در مرکز آخرین دوئل قرار دارد. مارگارت ژاک لو گریس را متهم به تجاوز کرد ، اما چون شاهد دیگری وجود نداشت ، خود او متهم به فحاشی و اتهامات دروغین شد. شوهرش این دوئل را بهترین راه برای برقراری عدالت می داند و در نهایت ، زندگی مارگارت به اندازه همسرش خطرناک است.

ناتانیل پارکر نقش پدر مارگارت ، سر رابرت دی تیبویل را بازی می کند. سام هزلدین همچنین در نقش حمایت از پسر ، پسر عموی مارگارت دیده می شود.

بن افلک نقش کنت پیر آلنسون را بازی می کند ، یک شخصیت ارشد که مالک و مالک کاروسل و لو گریس است. افلک در ابتدا قرار بود نقش لو گریس را بازی کند ، اما تصمیم گرفت این نقش را به شخص دیگری با بازی در کنت واگذار کند.

در این فیلم علاوه بر این شخصیت ها ، مارتون چوکاس در نقش کرسپین ، مایکل مک الهاتون در نقش برنارد لاتور و الکس لاتر در نقش پادشاه چارلز ششم حضور دارند.

آخرین زبان کی گرفته شد؟

فیلمبرداری فیلم آخرین دوئل در 14 فوریه 2020 در شهر دوردن فرانسه آغاز شد. این فیلم در کاخ بارزی لچاتل در بورگوندی فیلمبرداری شده است. عکاسی برای گروه فرانسوی تا 12 مارس 2020 ادامه داشت.

پس از فرانسه ، قرار بود تولید به ایرلند منتقل شود و فیلمبرداری آن از 23 مارس تا 30 مارس 2020 ادامه داشت. در این مرحله از تولید در ایرلند ، صحنه فیلم در Country Meath ، Bektio Abbey ، Castiro Castle ، County Tiprari و بسیاری از مکانهای دیگر در سراسر دوبلین و County Wicklow فیلمبرداری می شود.

اما ، به دلیل شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و محدودیت های سفر به اروپا ، استودیو مجبور شد تا زمان بازگشت فیلم در پایان ماه سپتامبر به طور نامحدود موکول شود. فرایند تولید در ایرلند سرانجام در 14 اکتبر 2020 به پایان رسید.

آیا دوئل نهایی بر اساس یک داستان واقعی است؟

بله ، دومی بر اساس حقایق واقعی است. همه افرادی که در این داستان نقش دارند یک شخص واقعی هستند و روایت این دوئل تاریخی بین ژان دو کاروژ و ژاک لو گرس توسط یک مورخ و محقق واقعی و دقیق قوانین نوشته شده است.

تجاوز به مارگارت دو کاروج باعث دوئل شد ، اما ژان دو کاروژ و ژاک لو گریس پیش از این سابقه طولانی و خونین در زندگی واقعی داشتند.

مورخان می گویند که بحث بر سر مالکیت زمین ، پول و مسائل مربوط به Old Kent مدت ها قبل از جنایت واقعی و جنگ بین این دو نفر جنجال برانگیخت. چرخ فلک یک شوالیه نورمن بود که با صاحب آن پیر آلنسون مخالف بود. لو گریس یک مرد ثروتمند و خوش نام در کنت بود و همین تفاوت ها بود که او را به رقیبی برای چرخ فلک تبدیل کرد.

این دو از شمشیرهای کوچک استفاده کردند و با هم دوست شدند ، اما هنوز کینه ای بین آنها وجود داشت. داستان تجاوز تفاوت را به سطح دیگری رساند و پنجره ای را برای نابودی دو مرد باز کرد. ما نمی دانیم که چقدر از این داستان تاریخی در فیلم به تصویر کشیده شده است ، اما باید بگویم که این داستان آنطور که به نظر می رسد ساده نیست.

تیم نویسندگی ، دیمون ، افلک و هولوفسنر ، هنگام نوشتن فیلمنامه نمونه ای را ایجاد کردند. بر اساس این گزارش ، فیلمنامه از سه دیدگاه مختلف نوشته شده است تا به هر یک از شخصیت های اصلی دقت کامل داده شود.

مت دیمون در مصاحبه ای گفت: “دو شوالیه وجود دارد و زنی نیز به نام مارگارت وجود دارد.” بنابراین من و بن یک دیدگاه مردانه نوشتیم و نیکول هولوفسنر یک دیدگاه زنانه. “سیر تاریخ به این شکل نوشته شد.”

این فیلم اقتباسی از کتاب آخرین دوئل: داستانی واقعی از مبارزات آزمایشی سال 2004 در فرانسه قرون وسطایی توسط اریک جاگر است. برای اولین بار ، اقتباس دیگری از این کتاب در سال 2015 به کارگردانی فرانسیس لارنس و نویسندگی شان گرانت برنامه ریزی شد ، اما این پروژه در نهایت لغو شد. استودیوهای سازنده در جولای 2019 چراغ سبز نشان دادند تا این اقتباس را انجام دهند. این کتاب همچنین اساس کمیک مستند بی بی سی با همین نام است.

داستان دوئل نهایی کجا و کی است؟

دوئل نهایی

آخرین دوئل در فرانسه در قرن 14 و در 2007 دقیقاً تنظیم شد. در آن زمان ، قضاوت دیگر یک روش معمول نبود. البته گفته می شد که سوزاندن یک زن به دلیل ادعای تجاوز جنسی در آن زمان مرسوم بود. بنابراین ، می توان گفت که این دوره از تاریخ یک دوره تاریک در تاریخ فرانسه است.

طرح دوئل نهایی چگونه بود؟

برخلاف تصور بسیاری ، دوئل نهایی فیلم مانند نوک کوه یخی بر روی آب است. داستان واقعی فیلم درباره توطئه و سیاست پیچیده ای است که در زندگی یک زن جوان تلاقی می کند.

داستان از آنجا شروع می شود که مارگارت دو کاروش ادعا می کند به ژاک لو گریس تجاوز کرده است. متأسفانه ، به دلیل فقدان شواهد ، پرونده مختومه شد و مارگارت متهم به دروغ گفتن شد. در آن روزها ، اظهارنظر دروغ جنایت سوزاننده ای بود. همسرش ژان دو کاروژ موضوع را نزد پادشاه برد و خواستار حل اختلاف از طریق جنگ شد.

اگر از طرفداران بازی تاج و تخت هستید یا به طور کلی به تاریخ قرون وسطی علاقه دارید ، احتمالاً قبلاً دقیقاً می دانید که چگونه در جنگ مبارزه کنید. دو نفر درگیر (یا نمایندگان آنها) تا مرگ دوئل می جنگند. برنده به عنوان منتخب خدا و طرف راست شناخته می شود. این یک مثال رایج از اخلاق است ، یا به عبارت دیگر ، حقیقت متعلق به شخصی است که بیشترین نیرو را دارد. روند این محاکمه کاملاً قانونی و منطقی است ، اینطور نیست؟

اما خلاصه رسمی آخرین فیلم دوئل در وب سایت فیلم چه می گوید:

“آخرین دوئل یک داستان قانع کننده از خیانت و انتقام از جنایات و جنایاتی است که فرانسه در قرن 14 انجام داد ، و ریدلی اسکات ، تهیه کننده مشهور فیلم و نامزد جایزه اسکار ، قبلاً”.

با توجه به همه چیزهایی که تاکنون در مورد فیلم فاش شده است ، به نظر می رسد که این فیلم یک کار عالی است که ارزش دیدن دارد. تقویم خود را علامت گذاری کنید و شمشیرهایی را که از دوران رنسانس ساخته اید تیز کنید. نباید این فیلم را از دست بدهید

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا