بهتر است کارت ویزیت بیمه چه سایزی باشد؟
سایز کارت ویزیت برای کسب و کارهای مختف چیست؟
یکی از راه های شناساندن برند و نام شرکت یا محصولات، چاپ و ارائه کارت ویزیت به مشتریان و افراد مختلف است. با استفاده از کارت ویزیت، افراد می توانند به طور مختصر راه های ارتباطی با شما را به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به خدمات یا محصول شما، بلافاصله تماس بگیرند. سایز کارت ویزیت یکی از مشخصاتی است که در زمان سفارش، باید به آن دقت کنید. در ادامه، قصد داریم درباره انواع سایز کارت ویزیت و تمامی ویژگی های آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید…
ابعاد استاندارد کارت ویزیت
بسیاری از افراد برای معرفی کسب و کارشان و بالا بردن تعداد مشتریان بالقوه، اقدام به استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی می کنند. به عنوان مثال، برخی از افراد ترجیح می دهند چاپ تراکت را انتخاب کنند. برخی دیگر بسته به محصول یا خدماتی که ارائه می دهند، چاپ ماگ و تیشرت های تبلیغاتی را مناسب می دانند. برخی دیگر مایل هستند تبلیغات خود را از طریق چاپ سالنامه انجام دهند و… هر کدام از این شیوه های تبلیغاتی، کارایی منحصر به فردی دارد و برای کسب و کار خاص و مشتریان هدف خاصی مناسب است. یکی از روش های تبلیغات همه جانبه، تهیه کارت ویزیت در تعداد زیاد و ارائه آن به افراد مختلف است.
اگر دقت کرده باشید، تمامی کارت های ویزیت مانند کارت ویزیت مشاور املاک، معمولا در یک سایز مشابه چاپ می شوند. سایز استاندارد کارت ویزیت به گونه ای است که می توانید بر روی آن نام برند خود، نوع خدمات، آدرس فروشگاه/شرکت، شماره ایمیل، شماره فکس، شماره تماس و اطلاعاتی از این دست را به صورت مختصر و مفید وارد کنید.
زمانی که افراد با نوع خدمات شما آشنا هستند و تنها می خواهند راه های دسترسی را در اختیار داشته باشند، می توانید با دادن کارت ویزیت خود به آن ها، راه های ارتباطشان را ساده تر کنید. از آن جایی که کارت ویزیت می بایست تا زمانی که مشتریان بالقوه به شما نیاز دارند سالم بماند، بهتر است در زمان انتخاب نوع کاغذ و چاپ، به خوبی دقت نمایید و انواع با دوام تر را برگزینید.
یکی از فاکتور های مهم دیگر، نوع طراحی کارت ویزیت است. کارت ویزیت شما باید به گونه ای باشد که در همان نگاه اول، جذابیت و زیبایی آن مشخص باشد و افراد با نگاه کردن به آن، به اهمیت و توجه شما پی ببرند. بدین منظور، بسیاری از طراحان برای اضافه کردن جلوه های زیبا، اقدام به طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ می کنند تا کارت چشم نوازی را خلق نمایند.
چرا کارت ویزیت معمولا اندازه های یکسانی دارند؟
شاید فکر می کنید که برای تمامی کارت ویزیت ها، اندازه قطعی و مشخصی تعیین شده است؛ اما چنین نیست. با اینکه کارت ویزیت های مختلف معمولا در اندازه یکسانی چاپ می شوند، اما می توانید بسته به سلیقه و نظر خود، اندازه مورد نظرتان را پیاده سازی نمایید.
برخی از طراحان، در همان جلسات اول، به شما پیشنهاد می کنند که از اندازه ای که برای سایر کارت ها در نظر گرفت شده است استفاده کنید. این توصیه به دلایل زیر انجام می شود:
- اندازه ای که در حال حاضر از آن استفاده می شود، خوشدست بوده و کارت های با این اندازه، به راحتی در یک دست جا می شوند و افراد می توانند کارت ویزیت را بین انگشتانشان جابجا کنند.
- اکثر تولید کننده های انواع کیف پول و کیف های پاسپورتی، قسمتی که برای کارت ویزیت در نظر گرفته اند را با توجه به سایز استاندارد کارت ویزیت می دوزند. در نتیجه، کارت هایی که اندازه معمول دارند، به احتمال زیاد در اکثر کیف ها به راحتی جا می شوند.
- سایز استاندارد نه به حدی زیاد است که نتوان کارت ویزیت را به راحتی حمل کرد و نه به اندازه ای کوچک است که کارت به راحتی گم شود.
- از آنجایی که از گذشته تاکنون، اغلب کسب و کارها از این سایز برای چاپ کارت ویزیت استفاده می کنند، کار چاپ در این اندازه برای طراحان و کارمندان چاپخانه راحت تر است.
چنانچه می خواهید کارت ویزیت آرایشگاه زنانه خود را به صورت کاملا دلخواه و غیر حضوری سفارش دهید، می توانید از خدمات طراحی کارت ویزیت آنلاین چاپ دینو استفاده نمایید. پس از ثبت سفارش، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و در تمامی مراحل طراحی و چاپ، با شما در ارتباط هستند.
ردپای تاریخ بر سایز کارت ویزیت ها
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در قرن هفدهم میلادی در اروپا، از کارت ویزیت نه به عنوان معرفی کسب و کار، بلکه به عنوان خوش آمدگویی به افراد مرفه و ثروتمند شهر استفاده می شد. این کارت ها، معمولا توسط اقشار متوسط رو به بالا چاپ می شدند و این افراد، زمانی که مهمان از خانه هایشان خارج می شد، کارت ویزیت خود را به آن ها می دادند تا از این طریق، مراتب احترام خود را به جای آورند.
پس از گذشت مدتی، ایده استفاده از کارت ویزیت در بین تجار سر و صدای زیادی به پا کرد. این کارت ها، معمولا حاوی نقشه و آدرس محل کار تجار بود و به همین دلیل، در اندازه های مختلفی چاپ می شدند.
پس از آن، استفاده از کارت ویزیت برای معرفی کسب و کار، به سایر نقاط جهان کشیده شد. در قرن 20 ام میلادی، پس از معرفی کارت های اعتباری، شکل کیف پول ها نیز تغییر کرد و اغلب کیف پول ها به گونه ای طراحی و ساخته می شدند که بتوان کارت اعتباری را در آن ها قرار داد. به همین دلیل، رفته رفته اندازه کارت ویزیت نیز تغییر کرد و در حد و اندازه کارت اعتباری درآمد تا افراد بتوانند کارت های ویزیت خود را به راحتی در جیب یا کیف پولشان جای دهند.
اندازه کارت ویزیت در هر کشوری فرق می کند؛ اما به طور کلی، اندازه کارت ویزیت در همه کشور ها، کمابیش یکسان است و تنها چند سانتیمتر/میلیمتر با یکدیگر تفاوت دارند.
کارت ویزیت سلاحی قوی برای بازاریابی بیمه
هر فروشنده بیمه ای باید در نظر داشته باشد که کارت ویزیت سلاح قوی برای بازاریابی بیمه است. طراحی کارت ویزیت خوب در کسب وکار بیمه یعنی طراحی کارتی که القاکننده آرامش و اطمینان است. کارت ویزیت بیمه خوب همچنین باید، طوری طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیمه گذار را به خود جلب کند و او را ترغیب به همکاری با ما نماید.شک نکنید که کارت ویزیت یکی از سلاح های قوی بازاریابی شماست. اسلحه ای که باید با آن بیمه گذار را هدف بگیرید واو را شکار کنید.
اگر کارت ویزیت نتوانست به نوعی مقاصد و اهداف در نظر گرفته شده را تأمین کند باید بدانید که کارت ویزیت شما از طراحی خو بی برخوردار نیست.نباید به این بسنده کنیم که صرفاً از کارت ویزیت برای معرفی خود و کسب وکار بیمه ای خودمان استفاده کنیم.
کارت ویزیتی که می فروشد
کارت ویزیت را باید طوری طراحی کنید که خود کارت ویزیت هم برای شما بیمه بفروش برساند.اکثر فروشنده های بیمه اعتقاددارند که طراحی کارت ویزیت خوب روش بسیار مؤثری برای تبلیغات فروش بیمه است. یک کارت ویزیت باید به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که وقتی در اختیار بیمه گذار قرار می گیرد. نظر بیمه گذار را به خود جلب کند.واو را وادار نماید که در ارتباط با طراحی آن اظهار نظر نماید.ضمن این که با طراحی حرفه ای آن این حس به بیمه گذار منتقل شود که با یک فروشنده بیمه و مجموعه ای حرفه ای طرف است.
این مطلب به نفع شماست چون بیمه گذاران معمولاً علاقه مند هستند که با افراد و مجموعه های حرفه ای همکاری داشته باشند.کارت ویزیت شما باید به گونه ای طراحی گردد که در بین کارت ویزیت رقبا یک سرو گردن بالاتر و حرفه ای تر باشد.کارت های ویزیت یکی از ابزارهای مؤثر و مفید در فروش بیمه هستند که تأثیر آن ها اثبات شده است.
چندین کارت ویزیت بیمه ای
در اینجا به این مطلب توجه کنید که می گوییم کارت ویزیت ها یعنی اینکه به یک مدل کارت ویزیت بسنده نکنید.بلکه باید چندین نوع کارت ویزیت داشته باشید که هر کدام از آن ها به نوعی معرف و فروشنده بیمه های شما باشند. یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصربه فرد و چشم گیر این امکان را برای بیمه گذاران فراهم می کند. تا با طیب خاطر به ما و مجموعه ما اطمینان کنند و امور بیمه ای خود را با ما به انجام برسانند.
در ادامه نکات مهم و مفیدی را که برای طراحی یک کارت ویزیت خوب باید مدنظر داشته باشیم بیان خواهم نمود.
نکات مهم در طراحی کارت ویزیت
1- از تصویر آرم شرکت متبوع خود بر روی کارت ویزیت بیمه ای استفاده کنید.
حتماً توجه به این مطلب داشته باشید که در حال حاضر کدام یک از آرم های شرکت بیمه شما بیشتر مورداستفاده خود شرکت بیمه قرار می گیرد.
استفاده از لوگو مورداستفاده شرکت بیمه نشان دهنده آن است که شما از اطلاعات به روزی در ارتباط با شرکت بیمه خود برخوردار هستید.
2- کارت ویزیت بیمه ای شما باید دارای جذابیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب بیمه گذار باشد.
3- از رنگ های استفاده کنید که القاکننده آرامش و اعتماد هستن.د و همچنین رنگ های که در آرم شرکت بیمه متبوع خودتان از آن ها استفاده شده است.
4- اگر قصد دارید که از عکس هایی در کارت ویزیت بیمه ای استفاده کنید. بهتر است عکس های باشند، که احساسات افراد را تحریک کند.
مانند آن که بخواهید کارت ویزیت برای فروش بیمه های عمر داشته باشید که بهتر است در آن از عکس کودکان شاد و خوشحال استفاده کنید.
البته باید توجه داشته باشید که برخی از تصاویر ممکن است برای کسب وکار بیمه مناسب نباشد.
تصاویر صحنه های خسارت شدید و حادثه ها ی دلخراش هم معمولا بیمه گذاران را از ما دور می کند.
5- به هیچ عنوان از کارت های دارای مواد پلاستیکی استفاده نکنید. بلکه از کارت های رنگی و کارت هایی که دارای طرح های غیرمعمول و غیرعادی است، استفاده کنید.
قرار نیست شما هم مانند دیگران تبلیغ کنید. شما می خواهید، متفاوت باشید. پس کارت های خود را نیز متفاوت انتخاب کنید. تا بیشتر در ذهن بیمه گذار باقی بمانید. و شما را فراموش نکنند.
به عبارت ساده تر نوآوری و خلاقیت در این زمینه داشته باشید. ولیکن مواظب باشید که خلاقیت و نوآوری شما به شما ضرر و زیان وارد نکند. و ضد تبلیغ نشود.
6- برای هر محصول بیمه ای می توانید کارت ویزیت مخصوص در سایزهای مختلف طراحی کنید.
برای مثال می توانید برای بیمه های بدنه اتومبیل BMW کارت ویزیت مخصوص در اندازه مناسب با تصاویری از این خودرو زیبا طراحی کنید.و در بازار هدف این خودرو توزیع کنید. همچنین می توانید حق بیمه بدنه آن ها را در پشت کارت در جدولی درج نمایید. برای سایر بیمه ها هم به همین صورت می توانید طراحی های خلاقانه و زیبا داشته باشید.
7- اگر کارت ویزیت خود را به صورت عمودی طراحی کنید معمولاً بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.
8- برای بعضی از محصولات بیمه ای مانند بیمه عمر می توانید کارت ویزیت دو لت و سه لت طراحی کنید تا نقش یک کاتالوگ را نیز ایفا کند.
9- به داشتن یک کارت ویزیت اکتفا نکنید. بلکه کارت های ویزیت با طرح های مختلف طراحی کنید. با این کار بیمه گذاران از شما کارت های ویزیت متنوع و بیشتری نزد خود خواهند داشت.
10- کارت های ویزیتی طراحی کنید که به آن ها یک فایل آهنگ یا موسیقی آرام بخش اضافه شده است. و برای بیمه گذاران ارسال کنید.
اگر در این زمینه اطلاعات بیشتر می خواهید. در اینترنت به جستجو بپردازید. مطالب و طرح های زیبای رایگان زیادی را بدست خواهید آورد.
سلایق بیمه گذاران متفاوت است. شما هم متفاوت عمل کنید. با این کار مطمئن می شوید که بیمه گذاران از دریافت کارت ویزیت شما امتناع نمی کنند.
11- از روش ها و راه های ارتباط برقرار کردن بیمه گذار با شما و مجموعه شما بر روی کارت ویزیت مطمئن شوید.
برای مثال نام شرکت بیمه، نام نمایندگی، یا کارگزاری یا شرکت خدمات بیمه ای، شماره های تماس، آدرس (توضیح دارد)، شماره دورنگار، آدرس وب سایت
آدرس ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی و هر طریق یا راهی که بیمه گذار از آن طریق بتواند راحت و آسان به شما و مجموعه شما دسترسی داشته باشد.
فراموش نکنید که نام شما هم به اندازه نام شرکت بیمه و نام نمایندگی یا کارگزاری یا شرکت خدمات بیمه ای مهم است. پس آن را بر روی کارت بنویسید.
12- اصلاً به فکر هزینه طراحی و تولید کارت ویزیت نباشید. اگر کارت ویزیت های شما خوب و حرفه ای طراحی گردند. مطمئن باشید که هزینه خود را با فروش بیمه های خوب جبران خواهند کرد.
پس در این زمینه اصلاً خساست به خرج ندهید. بلکه سعی کنید بیشتر و بهتر هزینه کنید. که کارت های ویزیت خوب و حرفه ای طراحی کنید.