هنر و سینما

چرا همشهری کین همچنان برترین فیلم تاریخ سینماست؟


شاید راتون تومیتوز موافق نباشد ، اما چند دلیل قانع کننده وجود دارد که اولین تجربه زنده یاد اورسن ولز ، Citizen Kane ، بهترین فیلم تاریخ سینما بود.

اگر به فهرست های مختلف نگاه کنیم ، “شهروند کین” را اغلب بهترین فیلم ساخته شده می نامند ، اما دقیقاً چه چیزی آن را از “پدینگتون 2” ارزشمندتر می کند؟ اخیراً ، این فیلم خانوادگی از نظر وب سایت راش تومیتوز همشهری کین موفق به کسب رتبه اول در رتبه بندی بهترین فیلم های تاریخ سینما شد و مهارت هایی را برای میز گفتگو به ارمغان آورد تا به این س importantال مهم پاسخ دهد. شایسته عنوان بهترین فیلم تاریخ است؟

این س ofال که کدام فیلم مستحق این عنوان است دارای زوایای پنهان بسیاری است و عناصر تأثیرگذار بر فیلمسازی بیشمار باید با هم ترکیب شوند تا در قضاوت این سوال پاسخ خوبی داده شود. از دستاوردهای هنری فیلم و تأثیر ماندگار آن بر جنبه های دیگری که فیلم را از دیگر آثار سینمایی متمایز می کند. دو فیلم “پدرخوانده” و اقتباس فیلم از داستان استفان کینگ “نجات در شاوشانک” اغلب در لیست بهترین فیلم های تاریخ قرار می گیرند.

در کنار همه این موارد ، فیلم هایی هستند که از همه فیلم ها بهترین فیلم های سینما محسوب می شوند. اما تماشاگران مبهوت سینما نمی فهمند چرا به این فیلم نیاز است. این فیلم 80 سال پیش در سال 1941 اکران شد. اورسون ولز ، که علاوه بر کارگردانی فیلم ، نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشت ، نقش یک سرمایه دار معروف را بازی می کند که تصویری تیره از زندگی خود ارائه می دهد. فیلم با صحنه مرگ استخوانی تنها شروع می شود و زندگی چارلز فاستر کین را از نگاه دوستان تلخ ، همسر سابق و همکارانش روایت می کند ، که در تلاش برای یافتن ابعاد واقعی زندگی خود هستند ، اما در قضاوت کمی به این شخصیت کاذب بپردازید. اما به نظر کارشناسان و فیلمسازان ، دلیل شناخته شدن این فیلم به عنوان شاهکاری بی نظیر در تاریخ سینما چیست؟

1. یک داستان خلاقانه توسط یک شهروند

شهروند کین 1941

فیلم با تصویری جدید آغاز می شود که تمام زندگی قهرمان را با جزئیات به تصویر می کشد و به نظر می رسد فیلم از این رویکرد برای مقابله با هرگونه تنشی استفاده کرده است. این تکنیک از نمایشنامه های شکسپیر گرفته شد و بلافاصله تماشاگران را شگفت زده کرد زیرا قبل از اکران این فیلم قسمت های سینمایی دیگری از ابتدا تا انتهای فیلم وجود داشت ، اما برخلاف تصور عموم ، داستان همشهری کین با راویان مختلف هماهنگ است و به نظر می رسد آمیختن با گزارش بخشهای مختلف داستان زندگی کین و هر دو دیدگاه فکری. دیگران در پایان نشان دهند که هیچ روایت واحدی نمی تواند زندگی و پیامدهای مردم را توصیف کند. ببرش.

وقتی فیلم به پایان می رسد ، مخاطب شخصیت اصلی یا راوی داستان را نمی شناسد ، اما فیلم می گوید تقریباً هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد و فیلم بدون نتیجه گیری خاصی به پایان می رسد. تحریفی که ما هنوز شاهد آن نیستیم.

به شهروند کین: یک راوی غیرقابل اعتماد

شهروند کین 1941

شهروند کین در زمانی اکران شد که فیلم از دوربین به عنوان ناظر هدف استفاده می کرد ، اما فیلم با حرکت ناگهانی در روایت برخلاف زندگی چارلز ، راوی بی گمان را جلوی دوربین می آورد. به همین دلیل بینندگان با یک داستان مبهم در مورد ویژگی منحصر به فرد فیلم و راهی برای جلوگیری از آن حتی برای فیلمسازان امروزی روبرو می شوند. در مقایسه با این فیلم ، حتی “راهب” دیوید فینچر تصویر واضح تری از ولز داشت. ارائه دیدگاه فکری به دنیای سینما ، تغییر بزرگی را به همراه داشته است. زیرا بازیگران فیلم بیش از گذشته پیچیده شده اند و همه چیز بستگی به این دارد که چگونه به آن شخص نگاه می کنید. یک مثال خوب در این مورد چارلز فاستر کین است ، که ولز را به اژدهای بی رحم این سرمایه دار بزرگ تبدیل کرد ، اما از سوی دیگر ، وقتی معنی عبارت دلخراش “گل رز” آشکار شد ، داستان “این فیلم نیاز به یک انسان عمیق دارد” صورت

3. شهروندان کین باید بهترین سینما را داشته باشند

شهروند کین 1941

بسیاری از تکنیک های ویرایش توسط روبرت وایز در این فیلم و تکنیک تمرکز عمیق که گرگ تولند چندین بار در فیلم استفاده کرد ، توسط فیلمسازان اکسپرسیونیست قبل از DeWW Griffith و George Millies Citizen Kane توسعه داده شد. از آلمانی ها استفاده شد. با این حال ، شهروند کین اولین فیلم کلاسیک بود که تکنیک های مختلفی را برای خدمت به داستان ترکیب کرد. این رویکرد منجر به ایجاد یک فرم هماهنگ به روش های مختلف شد ، که به نوبه خود در آن زمان یک عمل جدید بود.

4- فیلمسازی کین پتانسیل واقعی او را برای سینما نشان می دهد

شهروند کین 1941

یکی از رویدادهایی که در این فیلم اتفاق می افتد ، به تصویر کشیدن زندگی زناشویی این بازیگر است که پس از 16 سال شکست خورد ، اما روند گذراندن این قسمت از زندگی کین تنها در دو دقیقه ناهار نشان داده می شود. به این رویکرد برای تغییر و دگرگونی یک ایده مشتاق ولزی است که به نسل بعدی کارگردانان آزادی داده است تا داستانهای طولانی و پیچیده را در تصاویر کوچک و قابل درک به اشتراک بگذارند. امروزه استفاده از این تکنیک آنقدر رایج شده است که توجه افراد را به خود جلب نمی کند. اگر زندگی زناشویی 2 دقیقه ای کین نبود ، بینندگان ممکن است هرگز افتتاحیه فیلم “بالا” یا حتی تصاویر فراموش نشدنی “2001: ادیسه فضایی” را نبینند.

5. داستان تکان دهنده هموطنان کین

شهروند کین 1941

و سرانجام ، داستان مردی که ثروت و قدرت را بیش از هر چیز دیگر ارزشمند می داند ، جان خود را برای هر دوی آنها گذاشت ، و در نهایت او تنها در خانه خود مرد. داستان کین یک منبع الهام بخش برای بسیاری از فیلم های کلاسیک است که از آن زمان ساخته شده است. داستان این فیلم به طرز وحشیانه ای غول دنیای سیاست و تجارت ، چارلز راندولف هرست را محکوم می کند. شخصی به ولز رشوه داد تا ساخت این فیلم را متوقف کند. یک نقد تمام عیار که از ظهور فاشیسم در آمریکا و اروپا هشدار می دهد. از سوی دیگر ، این فیلم یک درام انسانی قابل قبول را ارائه می دهد. این داستان غم انگیز و غنی توسط ضد قهرمان تضمین می کند که جنبه های فنی و تجربی فیلم بیننده را از ایده اصلی داستان و دیگر جنبه های روانی منحرف نخواهد کرد. دیدگاهی که ولز می خواهد مخاطب بتواند با شخصیت اصلی همذات پنداری کند. صفتی که همکارانش به آن رحم نکردند و حتی قبل از اکران فیلم ، او قصد داشت شهرت کارگردان را خدشه دار کند و زندگی او را خراب کند.

همه را گفتیم. آیا کین شهروند بزرگترین فیلم تاریخ سینما است؟

شهروند کین 1941

دلیل اصلی که بحث درباره این عنوان اصلی و افشای جذاب هموطنان کین را پیچیده می کند این است که نمی توان انکار کرد که فیلم هایی که پس از تأسیس او ساخته شده اند و رویای تکیه بر این مکان را برآورده کرده اند باید از تکنیک های مورد استفاده در این زمینه برخوردار باشند. فیلم ولز اذعان داشت که اکثر نوآوری های فنی او در فیلمسازی نتیجه بی تجربگی او در این زمینه ، ناتوانی او در دانستن دقیق کار خود یا نقض قانون و رویکرد حیله گری است که او و همکارانش انجام داده اند. نتیجه تجربه این باعث شد قوانین متغیر سینما برای همیشه تغییر کند. به راحتی می توان فیلمی را نام برد که جالب تر یا تکان دهنده تر یا سرگرم کننده تر ، غم انگیزتر یا متنوع تر از Citizen Kane باشد. اما تقریباً همه فیلم هایی که برای عنوان بهترین فیلم تاریخ جنگ و سینما مبارزه کردند از تکنیک ها و ابداعاتی استفاده کردند که برای اولین بار در شاهکارهای بی نظیر ولز استفاده شد. از تمرکز عمیق بر فیلمبرداری و تکنیک های تدوین که سرگئی آیزنشتاین روسی بر آن تأثیر گذاشت تا نمایش نادرست فیلم. اولین تجربه ولز زبان سینما را در این قرن تعریف کرد به طوری که همه فیلم ها پس از امضای او و کار تدوین ، روایت و نحوه دیده شدن کین توسط هموطنانش ساخته شد. برای بسیاری از منتقدان و طرفداران فیلم ، فیلم می توانست به راحتی به این مکان تکیه کند ، زیرا بر یکی از اولین وب سایت های راتون تومیتوز ، پادینگتون 2 تأثیر گذاشت.

منبع: نمایش صفحه نمایش

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا