هنر و سینما

چرا گودزیلا به جای تنت گیشه را نجات داد؟


گودزیلا در مقابل کنگ در زمان شیوع کرونا پرفروش ترین فیلم در آمریکای شمالی شد و رکوردهای فروش Tenet را پشت سر گذاشت و این هفته یک فیلم متحرک برای فیلم گذاشت. همچنین کار نخواهد کرد.

گودزیلا در مقابل پخش کونگ در آخرین روز ماه مارس (11 آوریل) آغاز شد و در قالب های مختلف (از جمله خدمات فیلم مانند HBO Max) منتشر شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر ، این فیلم علمی تخیلی برای دومین هفته متوالی در صدر جدول گیشه قرار گرفت و 70 میلیون دلار فروش داخلی و 360 میلیون دلار فروش جهانی داشت. گودزیلا در مقابل کونگ در حال حاضر در آمریکای شمالی دور از چشم است و این هفته از نظر رکوردهای جهانی از رکورد جهان فراتر می رود و به پرفروش ترین اثر هالیوود در زمینه ویروس کرونا تبدیل می شود. این موفقیت تجاری س questionsالاتی را مطرح کرده است که چگونه نمی توان با وجود انتظارات زیاد ، فیلم را نجات دهنده صنعت فیلم دانست ، اما گودزیلا بیش از این کار را با کونگ انجام داده است یا نه.

فیلم

فروش عظیم گودزیلا به کونگ نشان دهنده بازگشت سینما و در واقع صنعت فیلم آمریکای شمالی و افزایش تقاضا در بین تماشاگران است. رئیس کمپانی برادران وارنر گفت: “ما بسیار هیجان زده هستیم که گودزیلا بینندگان را در کنگ به اتاق باز جهان می آورد.” گروه رسانه ای ، توبی آمریکا

این فیلم هیولا در خارج از ایالات متحده نیز کار بدی انجام نداد. این فیلم بهترین نمایش جهانی را در چین داشت و فروش آن به 165 میلیون دلار رسید. پس از آن چین ، استرالیا (16 میلیون دلار) ، مکزیک (15.8 میلیون دلار) ، تایوان (11.7 میلیون دلار) و روسیه (11.1 میلیون دلار) قرار دارند.

یکی از مزایای گودزیلا نسبت به کونگ این بود که پس از افتتاح در نیویورک و لس آنجلس ظاهر شد. البته این افتتاحیه با کاهش ظرفیت اتاق همراه بود.

مشتاق دیدن دوباره فیلم بر روی صفحه

گودزیلا در مقابل اگر

به عبارت دیگر ، برداشت گودزیلا از کونگ نباید بیش از یک قسمت جدید از دنباله غیر اصلی باشد ، اما امسال داستان کاملاً متفاوت است. سال 2021 دقیقاً سال 2020 است که توسط کرونا لغو شد. امسال صنعت سینما و فیلم دچار اختلال زیادی شد ، تقویم اکران معکوس شد و البته بینندگان تجربه تماشای فیلم در یک نمایش بزرگ را نداشتند.

با این اوصاف ، گودزیلا دیگر یک فیلم کلاسیک نیست ، بلکه یک میل ارضا کننده برای دیدن دوباره سینما در مقابل کنگ است. اما چرا گودزیلا با نولان متفاوت است؟

به نظر می رسد که او پس از یک دوره پشتکار مکرر ، بالاخره به چرخه انتشار رسیده است. فیلم های جدید نولان توسط همه گروه های درگیر در صنعت فیلم ارائه شده است. استودیوها و فیلمسازان آماده دیدن موفقیت آن هستند و از نظر رسانه ها و روزنامه نگاران به عنوان چراغ امید و راهی برای نجات سینما از تاریکی تاج تلقی می شوند. هر گروه دلایل خاص خود را دارد ، اما به طور کلی می توان ادعا کرد که این فیلمی است که برای نمایش در سینما توسط کارگردان عامل مهمی در ارتقاء فناوری مربوط به فیلمسازی ساخته شده است و از طرف دیگر یکی از مهمترین فیلم های هالیوود است. معروف ارقام او در گذشته موفق به ساخت پرفروش ترین فیلم ها شده و گروه های مختلف تماشاگران را به میزان متفاوتی راضی نگه داشته است.

شاید یکی از دلایلی باشد که آنها کم اثر می شوند. اما این بار داستان متفاوت بود. با انتشار فیلم ، خیلی زود مشخص شد که فیلم نمی تواند انتظارات مخاطبان و صنعت زیادی را برآورده کند.

شاید یکی از دلایلی باشد که آنها کم اثر می شوند. شاید فیلم خیلی طولانی باشد ، شاید به این دلیل که یک فیلم دو و یک تا نیمه است ، خط داستانی عجیب و غیرقابل درک به نظر می رسد. بهتر است فکر کنیم که ترکیبی از این عوامل منجر به ساخت فیلم جدید نولان شد.

در هر صورت ، فروش در سراسر جهان به سطح فیلم قبلی نولان ، دانکرک نرسید و به نظر می رسد که بحث ها در مورد نجات سینمایی فیلم تلخ به پایان رسیده است.

گودزیلا ؛ نجات دهنده خوش شانس

گودزیلا در مقابل اگر

گودزیلا در مقابل با این حال ، کنگ به یک فیلم بسیار مورد نیاز جهان تبدیل شده است. البته ، فقط نیاز مورد بحث قرار می گیرد و شایسته ترین این سینما نیست. گودزیلا به نیمی از زمان انتشار خود نیاز دارد تا به فروش 200 میلیون دلاری جهانی برسد که بخشی از آن به دلیل عرضه بیشتر در چین و نیوزلند است.

از طرف دیگر فیلم با کارگردانی آدام وینگارد در ایالات متحده اکران رایگان تری داشت. این فیلم در نیویورک یا کالیفرنیا و سایر شهرها نمایش داده نشد و گفت که تاج تحت قوانین سختگیرانه تری است.

فضای ایجاد شده در طرفین دو فیلم نیز متفاوت است. عکس های نولان هر بار که یک داستان جدید وجود داشت به تعویق می افتد ، استودیو برای تئاتر خط می کشد و تئاتر باید تعدادی از قوانین را رعایت کند تا یک مورد ساده تولید کند. نولان اصرار داشت که به هر قیمتی به فیلم می رود. البته فضای اطراف فیلم گودزیلا ربطی به این مسائل و مشکلات ندارد. یک فیلم ساده و به نظر برخی منتقدان دیوانه ، که البته از تکنولوژی و محدودیت های سینما جلوگیری نمی کند ، اما واقعاً نیازی به چنین نمایشی نداشت.

جالب اینجاست که هیچ کس انتظار زیادی از Godzilla vs. کنگ احتمال استفاده از چنین فیلمی در نقدهای سینما بلافاصله پس از اکران فیلم مورد بحث قرار گرفت. برخلاف تصویر نولان ، انگار ماههاست که این کار را انجام می دهد و البته هرگز انجام نداده است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا