نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای مخاطبان بسیار خاص و B2B

در این مقاله میخواهیم شما را به پشت صحنه یک تحقیق مختصر کلمات کلیدی سخت که به آن پرداختیم ببریم . در این مقاله رویکردمان را تجزیه می کنیم، استراتژی هایمان را به اشتراک می گذاریم و نشان می دهیم که چگونه تحقیق را با ذره ای از استعداد خودمان اجرا کردیم. در پایان این مقاله، شما طرحی برای پیمایش در تحقیقات پیچیده کلمات کلیدی، به ویژه در فضای پیچیده تجارت به کسب و کار (B2B) خواهید داشت.

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای مشاغل B2B بسیار دشوار است؟

فرض کنیم که شما در دنیای سئو یک غوص هستید. غواصی در تحقیقات کلمات کلیدی برای مشاغل B2B می تواند مانند پیمایش در یک هزارتو باشد. بر خلاف دنیای تجارت به مشتری (B2C)، چشم انداز B2B اغلب ساده تر است و با بازارهای خاص، واژگان تخصصی، و تصمیم گیری که شامل چندین لایه تایید است مشخص می شود. این پیچیدگی افزایش می یابد زیرا هدف شما برای برقراری ارتباط با مخاطب هدفمندتر و باهوش تر است که به اصطلاحات تخصصی صنعت آشنا هستند و به دنبال اطلاعات خاص و دقیق هستند.

به همین دلیل است که ایجاد یک استراتژی کلیدواژه موثر در عرصه B2B فقط به دنبال کلمات جستجوی مناسب نیست. این در مورد باز کردن قفل زبان منحصر به فرد صنایع و متخصصانی است که خواهان عمق و دقت هستند. این را تصور کنید: شما در جستجوی کلمات کلیدی عالی برای شرکتی هستید که تماماً به ارائه کابل های باند پهن زیرزمینی به مشاغل دیگر می پردازد. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید، “چه چیزی می توانم در مورد “کابل کشی درجه تجاری” که قرار است در صحنه محتوا ظاهر شود، بگویم؟ این یک بازار خاص است، و شانس پیدا کردن مجموعه ای از محتوایی که منتظر نوشتن هستند ممکن است کم به نظر برسد.

خلاصه

با یک بریف از یک برند سلامت B2B با یک مساله واقعی روبرو شدیم.  حقیقت امر آنست که این مساله ما را به چالش کشید تا کلمات کلیدی را که در رادار متخصصان مراقبت های بهداشتی قرار دارند کشف کنیم. منحصرا. آنها ما را با زیرمجموعه های بهداشتی مورد حمله قرار دادند، اما به خاطر این بحث، بیایید فقط یک تکه از آن را بزرگنمایی کنیم: “گلودرد و سرماخوردگی”. در اینجا اصل چالش وجود دارد: ایجاد یک لیست عظیم از کلمات کلیدی مرتبط با گلودرد آسان است – احتمالات تقریباً بی پایان هستند.

اما معمای واقعی این است که کوهی از گزینه ها را غربال می کند تا عبارات دقیقی را که یک متخصص مراقبت های بهداشتی، نه هر فرد عادی، در نوار جستجوی خود وارد می کند، مشخص کند. چگونه اقیانوس کلمات کلیدی بالقوه را فیلتر کنیم تا تعداد معدودی را که پزشکان در جستجوی آنها هستند، دستگیر کنیم؟ بیایید به آن شیرجه بزنیم.

مخاطب خود را بشناسید، یک فرضیه بسازید

برای شروع، ما چهار فرضیه کلیدی در مورد رفتار جستجو و مخاطبان هدف خود ارائه کردیم:

  • کارشناسان پزشکی احتمالاً برای کسب اطلاعات تخصصی به وب سایت ها یا مجلات خاصی مراجعه می کنند. اگر چنین وب سایت هایی به طور مکرر توسط این متخصصان بازدید شود، به شدت نشان می دهد که محتوایی که آنها تولید می کنند با متخصصان مراقبت های بهداشتی طنین انداز می شود. این استنباط به ویژه برای وب سایت های مبتنی بر اشتراک که عمدتاً بر موضوعات مرتبط با سلامتی تمرکز می کنند معتبر است، زیرا این احتمال وجود دارد که متخصصان مراقبت های بهداشتی واقعاً برای خواندن محتوای آن ها هزینه پرداخت کنند.
  • برنامه اجرایی  ما شامل صفر کردن این سایت های بهداشتی دارای دیوار پرداختی است که مورد علاقه خودی های پزشکی است. با فهمیدن اینکه آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند، می توانیم حدس بزنیم که این همان کلمات کلیدی هستند که متخصصان مراقبت های بهداشتی به دنبال آن هستند. به هر حال، منطقی است که این سایت های خاص و دارای اشتراک، محتوای خود را مطابق با جستجوی افراد آگاه تنظیم می کنند.
  • اینجا جایی است که الگوریتم گوگل وارد عمل می شود. همه چیز در مورد رضایت کاربر است – اگر یک صفحه به طور مداوم پرس و جوهای جستجو را برآورده کند، Google تمایل دارد به آن رتبه بالاتری بدهد. بنابراین، اگر این مجلات پزشکی ممتاز برای کلمات کلیدی خاصی در صدر جدول قرار دارند، این یک اشاره قوی است که خوانندگان آنها، که احتمالا مشترک هستند و به گوگل باز نمی گردند، خود متخصصان پزشکی هستند.
  • با استفاده از این بینش، ما قصد داریم دریای کلمات کلیدی پزشکی را برای یافتن مرواریدها غربال کنیم – آن عبارات خاصی که متخصصان مراقبت های بهداشتی، نه عموم مردم، در نوارهای جستجوی خود وارد می کنند.

بنابراین، ما با شناسایی کارشناسان مراقبت های بهداشتی درجه یک و حساب های اجتماعی/وب سایت هایی که بازدید می کنند، شروع کردیم. ابزارهایی مانند SparkToro یا SimilarWeb ویژگی های بسیار خوبی برای به دست آوردن این بینش ها ارائه می دهند.

هنگامی که فهرستی از تمام سایت های پزشکی برتر داشتیم، فهرست خرید بک لینک خود را فقط به آن هایی که به اشتراک نیاز بود محدود کردیم (یعنی آن هایی که به احتمال زیاد توسط آنها بازدید می شود. فقط متخصصان مراقبت های بهداشتی).

کلمات کلیدی که در تمام سایت های پزشکی برجسته و فقط دارای اشتراک رتبه بالایی داشتند (موقعیت های 1-30) از جذابیت خاصی برخوردار بودند. احتمالاً اینها کلمات کلیدی هستند که متخصصان مراقبت های بهداشتی ما به دلیل اینکه رتبه خوبی در گوگل دارند، به احتمال زیاد آنها را جستجو می کنند. اگر منطقی نیست به نقطه سه فرضیه من مراجعه کنید. به نمودار ون در زیر نگاه کنید. این همه کلمات کلیدی را که پنج سایت پزشکی کلیدی برای آنها رتبه بندی می کنند در هر نقطه از موقعیت 1 تا 30 ثبت می کند.

تمرکز من دقیقاً بر روی خوشه ای از کلمات کلیدی در قلب این نمودار است. برای تأکید بر نکته قبلی من، اینها کلمات کلیدی هستند که به خوبی عمل می کنند سایت های پزشکی فقط با اشتراک. با توجه به روشی که الگوریتم گوگل به ارتباط و رضایت کاربر پاداش می دهد، منطقی است که این کلمات کلیدی خاص همان کلماتی هستند که متخصصان مراقبت های بهداشتی به دنبال آن هستند. اگر آن ها خیلی تخصصی نبودند، انتظار می رفت که سایت های عمومی تر و متمرکز بر مصرف کننده مانند WebMD، Mayoclinic یا NHS.uk (اگر در بریتانیا هستید) بر این رتبه ها تسلط داشته باشند.


وقتی همه آن کلمات کلیدی را کشیدیم، چالش بعدی مرتب کردن آنها بود.

مرتب سازی کلمات کلیدی

حدود 800000 کلمه کلیدی مشترک بین پنج سایت پزشکی وجود داشت. ما اکنون به روشی مقیاس پذیر نیاز داشتیم تا فقط آن کلمات کلیدی را که مربوط به دسته بندی مشخص شده مشتری ما، «گلودرد و سرماخوردگی» هستند، بشناسیم. برای انجام این کار، از فناوری خوشه بندی فروش بک لینک کلمات کلیدی خود استفاده کردیم و آن را با طبقه بندی متن Open AI ترکیب کردیم تا به سرعت کلمات کلیدی خود را در چیزی که برای تجزیه و تحلیل منطقی تر باشد، گروه بندی کنیم. (لطفاً توجه داشته باشید که من یکی از بنیانگذاران Keyword Insights هستم – ابزارهای خوشه بندی دیگری نیز در دسترس هستند.)

نحوه نوشتن چنین اسکریپتی خارج از محدوده این مقاله است، اما اگر راه ساده تری برای انجام این کار می خواهید، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا اصطلاحات را خوشه بندی کنید. لیست شما از 800000 کلمه کلیدی را به یک لیست بسیار کوچکتر از مثلا 100000 کلمه کلیدی تبدیل می کند (زیرا کلمات کلیدی مشابه با هم گروه بندی می شوند).
  • لیست کوچکتر از 100000 کلمه کلیدی خود را بردارید و آنها را در یک نرم افزار هوش مصنوعی آپلود کنید که به شما امکان می دهد فایل های بزرگ مانند کلود هوش مصنوعی را آپلود کنید.
  • بدیهی است که درخواست شما در اینجا کلید خواهد بود، اما شما اساساً این کار را انجام می دهید از آن بخواهید که فقط کلمات کلیدی را برچسب گذاری کند که در دسته کلمات کلیدی مورد نظر شما قرار می گیرند، که دارای درجه بالایی از اطمینان است.. به بقیه برچسب «دیگر» بزنید. در این مثال، مقوله من «هر چیزی که با گلودرد، سرفه، لوزه ها و غیره مرتبط باشد» بود.
  • هنگامی که فهرست کلمات کلیدی مبتنی بر «گلودرد» و «سرماخوردگی» (یا هر دسته ای که هستید) را تهیه کردید. از Excel یا Google Sheets برای جستجوی مجدد همه کلمات کلیدی دیگر برای “بازسازی” مجدد خوشه های خود استفاده کنید..

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی مبتنی بر گلودرد و سرماخوردگی را داشتیم، برای به حداکثر رساندن احتمال جداسازی کلمات کلیدی که به طور منحصر به فرد توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی تایپ می شوند، تصمیم گرفتیم یک سیستم امتیازدهی را معرفی کنیم. این “امتیاز کلمه کلیدی” با بررسی موقعیت های رتبه بندی هر کلمه کلیدی در پنج سایت پزشکی مورد نظر محاسبه می شود.

یک کلمه کلیدی که از این نردبان بالاتر می رود، احتمال قوی تری را نشان می دهد که برای متخصصان مراقبت های بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به بیان ساده، اگر یک کلمه کلیدی را به طور مداوم در پنج جایگاه برتر در سایت های پزشکی فقط دارای اشتراک مشاهده کنیم، مطمئناً این کلمه تقریباً زبان تخصصی متخصصان پزشکی است.

بعد از این مرحله، تمام داده ها را با هم ترکیب کردم و در Google Sheets ریختم، جایی که یک جدول محوری ساده درست کردم.

نتیجه

یک جدول محوری منظم با کلمات کلیدی مهم که به احتمال زیاد منحصراً توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی جستجو می شوند، دسته بندی شده، با هم گروه بندی می شوند و در صورت امکان حجم جستجو و داده های روند ارائه شده است.

مایه دلگرمی است که وقتی ما به بسیاری از اصطلاحات نگاه کردیم، آنها بسیار فنی بودند، که به نوعی فرضیه ما را ثابت کرد. همانطور که در چند مثال زیر می بینیم، متخصصان مراقبت های بهداشتی به مواردی مانند “بهترین آنتی بیوتیک برای تجویز برای طیف وسیعی از عفونت های گلو” نگاه می کردند. یا «چرا داروهای خاصی که برای کمک به فشار خون تجویز می شوند باعث سرفه بیمارانشان می شوند».

من به راحتی می توانستم این راهنما را به آموزش ایجاد جداول محوری یا اسکریپت OpenAI برای دسته بندی کلمات کلیدی شما تبدیل کنم. اما اصل ماجرا این نبود. هدف من این بود که شما را از طریق فرآیند تفکر انتقادی منحصربه فرد خود در رسیدگی به یک خلاصه تحقیق کلمه کلیدی غیر متعارف و خاص راهنمایی کنم. ما نیاز داشتیم که واقعاً مخاطب خود را درک کنیم و با یک فرضیه واضح و قابل آزمایش به کار نزدیک شویم.

این مشتری خاص پس از اینکه به او گفته شد جداسازی کلمات کلیدی که صرفاً در یک جمعیت شناسی خاص هدف قرار می گیرند غیرممکن است به ما مراجعه کرد. این مشتری همچنین به خرید رپورتاژ آگهی بیش از این در همین زمینه اقدام کرده بود اما نکته اینجاست: با مقدار مناسب تفکر انتقادی، تقریبا همیشه راهی برای عبور وجود دارد. و فقط برای مراقبت های بهداشتی قابل اجرا نیست.

ما همین تفکر را برای کمک به شرکت های منابع انسانی به کار گرفته ایم تا کلمات کلیدی را که صرفاً با متخصصان منابع انسانی طنین انداز می شود، به کار نگیرند و از اصطلاحاتی که ممکن است کارمندان استفاده کنند، دوری کنند. امیدوارم این بینش شما را تشویق کند که در جستجوی کلمات کلیدی خود خارج از چارچوب معمول و کلیشه ای سئوکاران فکر کنید. همچنین، خواندن بقیه مقالات  «بکلینو» را به عنوان مطالعه بعدی به شم کارآموزان سئو توصیه می کنم.

منبع : backlino.ir

Back to top button