هنر و سینما

چرا سینما هنوز به فیلم‌های کم‌هزینه نیاز دارد؟


در یک بازار آشفته تابستانی در تابستان امسال ، که پر از کارهای ضعیف غیر منتظره است و هر دو فیلم در تلاش برای کسب رتبه برتر در سینما هستند ، موفقیت تابستانی 2021 به همین جا ختم نمی شود. پرفروش ترین فیلم.

فیلم های قدیمی و شوالیه سبز بر اساس اصول اولیه (هرچند این به طور گسترده شناخته شده نیست) بود و به عنوان پروژه های بزرگ ، تماشاگران آینده سینما را خوشحال کرد. علاوه بر این جنبه ، این دو فیلم بر بخش تجاری در فضا و فیلم تمرکز کردند تا نقشه. هر دو فیلم واقعاً کار خوبی انجام دادند و فیلم قبلی این هفته رکورد فروش خوبی را در این هفته ، به صورت هفتگی ، بیش از بسیاری از فیلم های دیگر ثبت کرد.

موفقیت این دو فیلم آخرین یادآوری است که فضای سینما فقط برای فیلم های بزرگ و با بودجه بالا نیست. این آثار همچنین ممکن است ذهنیت سینماگران سابق را به چالش بکشد. موفقیت این دو عنوان نکته دیگری را تأیید می کند که در طول سالها ثابت شده است ، این که استودیوها مجبورند بیشتر فیلمهای متوسط ​​و متوسط ​​بسازند. آثار واسطه ای مانند برادران وارنر و پارامونت پیکچرز به سرویس های مختلف توزیع منتقل شده اند ، اما فیلم هایی مانند پیرمرد و شوالیه سبز نشان می دهند که چنین پروژه هایی هنوز درآمد دارند. اگر در سینماها اکران شوند.

البته ، استودیوهای بزرگ خودشان را شکنجه می کنند ، زیرا نه تنها از ساختن این نوع فیلم ها تمایلی ندارند ، بلکه به فیلم هایی که تولید می کنند نیز علاقه چندانی ندارند. در دوره کرونا ، اولین فیلم هایی که توسط یک استودیو به پخش کننده یا ارائه دهنده خدمات فیلم فروخته شد ، فیلم های متوسط ​​با کمدی ، داستان های درباری و سایر ژانرهای منحصر به فرد بودند. به عنوان مثال ، استودیو Lions Gate حق رای دادن مانند The Spiral و The Guardians of Hitman را در سینماها نگه می دارد ، اما ناگهان کمدی محبوب Barb and Star Going to Vista Delmar را فقط با کمی سر و صدا منتشر کرد.

فقط بخشش

این بی توجهی به فیلم های با بودجه متوسط ​​هیچ تفاوتی با همه گیری کرونا ندارد. این چیزی بود که سالها قبل از این رویداد صنعت فیلم را گرفتار کرد. ده سال پیش هیچ شغل بودجه متوسطی وجود نداشت. قبل از آن ، همه کمدی و درام عاشقانه در قالب چنین آثاری ارائه می شد. سقوط این نوع فیلم را می توان به گران ترین خرده فروشان مانند کجا می دانید نسبت داد ، اما چنین نقصی نباید ژانر را خراب کند. مانند تولید فیلم قهرمانانه پس از فیلم ضعیف فانوس سبز ، استودیو نباید پس از دانستن جایی که دارد کمدی کاملاً عاشقانه را کنار بگذارد.

این رشته و سایر انواع بودجه متوسط ​​توسط استودیوهای فیلم هدایت شد و یک مرکز جدید به نام سرویس پخش یافت. با کمال تعجب ، Netflix هنوز نتوانسته با ادامه فیلم های پرمخاطب مانند درخشان یا شش زیرزمینی ، حق رای دادن محبوب بسازد ، اما به ایجاد رویدادهای فرهنگی گرانقیمت مانند تقدیم به همه پسران مورد علاقه من و غرفه بوسه ادامه داده است. اخیراً هالیوود به طور مرتب فیلم هایی مانند این را با الگوگیری از عناوینی مانند Lucky Trouble (2014) تولید کرده است. عدم وجود این فیلم ها در سینماها باعث ایجاد شکافی در سرویس های توزیع برای ورود و پر شدن این فاصله شده است.

این فقط سرویس برنامه نویسی نیست که به جلوگیری از اکران فیلم معمولی در سینماها کمک می کند. در مقابل این طرح ها ، استودیو دلیل اصلی این امر است و با درک محدودی از تجربه سینما ، آینده ای تاریک برای سینما ایجاد می کنند. این تغییر شدید در اولویت ها باعث شده است بازیگرانی مانند بن افلک و تام هنکس پیش بینی کنند که آینده سینما جایی برای کارهای ارزان و بزرگ نخواهد داشت.

هنکس در مصاحبه دسامبر 2020 با Collider گفت: “اخبار جهانی احتمالاً جدیدترین فیلم بزرگسالان درباره افرادی است که حرف های جالبی برای گفتن دارند (و در حال نمایش در سینماها هستند)”. “زیرا بعد از آن ، استودیو به مارول و دیگر فیلم های حق رای می رود تا مطمئن شود مردم به سینما می آیند.”

به عنوان مثال ، تماشای کمدی متوسط ​​با جمعیت زیاد می تواند سرگرم کننده باشد. خندیدن در اتاقی پر از غریبه هنگام تماشای جذاب ترین لحظات فیلم نهایی قطعاً یک تجربه سرگرم کننده است. همچنین تماشای یک درام خوب در سینما ، درست مانند Mercy ، همان احساس را ایجاد می کند ، یا یک درام عاشقانه ، مانند Crazy Rich Asians ، احساسی است. مخاطب با احساسات فراتر از زندگی. تماشای چاقو در یک اتاق شلوغ که تأثیر عمیقی در روند تاریخ دارد ، احساس خوشبختی است که بشر به دنبال آن است و فقط تماشای یک فیلم سرگرم کننده در سینمایی مانند فیلم های بالا می تواند این احساس را برانگیزد.

شوالیه سبز

فقط آثار گران قیمت نباید در سینما نمایش داده شود. راه های زیادی وجود دارد که یک قطعه متوسط ​​می تواند بیننده را با رضایت کامل به سینما بازگرداند.

علاوه بر همه این موارد ، فیلم با بودجه متوسط ​​به تماشاگران اجازه می دهد تا تجربه های متنوعی را تماشا کنند. این فیلم ها از نظر مالی نسبت به آثاری مانند Suicide Squad یا Jungle Tour ریسک مالی بیشتری ندارند و استودیو می تواند از اعتدال نظری برای یافتن و درک نکاتی که هیجان یا فکر را برمی انگیزد ، استفاده کند. یک مثال مدرن عالی در این زمینه ، فیلم موفق 20 میلیون نفری “کلاهبرداران” است که بر کارگران جنسی تمرکز داشت. این واقعیت که فیلم ها با روسپی ها سروکار دارند و حتی آنها را نشان می دهند موضوعی است که هرگز نمی توان در فیلم های گران قیمت و بزرگ به آن پرداخت.

علاوه بر این ، تولید فیلم هایی با بودجه متوسط ​​این اطمینان را می دهد که بازار داخلی استودیو تنها به چند فیلم گران قیمت وابسته نیست و می تواند با خیال راحت به ساخت فیلم و انتشار آنها در گیشه ادامه دهد. به عنوان مثال ، فیلم هایی مانند Avengers: The Final Game بسیار موفق بوده اند ، اما عناوینی که نیاز به بودجه زیادی دارند نیز فروش ندارند. بنابراین استودیو برای جبران یا جایگزینی شکست های بوکس مانند پادشاه آرتور: افسانه شمشیر و ققنوس سیاه به فیلم های کوتاه نیاز دارد. گذشته مملو از مثالهایی است که ثابت می کند تکیه بر کارهای با بودجه بالا به تنهایی موفق نخواهد شد. تولید یک فیلم با بودجه متوسط ​​، توازن لازم را در بازار ایجاد می کند.

برای از سرگیری روند نمایش فیلم ، استودیو باید تشخیص دهد که نمی تواند قبل از شروع اپیدمی به حالت قبل بازگردد. آنها هنوز باید به فیلم های با بودجه متوسط ​​روی آورند تا مطمئن شوند بینندگان بیشتری به سینماهای محلی بازگردانده می شوند. ژانرهایی مانند کمدی رمانتیک و درام در دادگاه ، که در سالهای قبل از کروناویروس کاهش یافته یا به خدمات پخش منتقل شده بود ، باید دوباره در سینماها اکران شود. این امر به ویژه در مورد استودیوهای کوچک مانند Metro Goldwyn Meyer یا Styx Entertainment صادق است ، که به دنبال ایجاد مشاغل کم هزینه برای بهبود نمودارهای مالی سالانه خود هستند.

وقتی صحبت از آثار هنری گران قیمت به میان می آید ، استودیوهای هالیوود باید نقل قولی از یک فیلم بیس بال کلاسیک را در نظر داشته باشند که می گوید “اگر بتوانید این کار را انجام دهید ، آنها می آیند”. فیلمهای متوسط ​​بودجه سال 2019 ، مانند زنان کوچک ، فورد در مقابل. فراری و داونتون ابی نشان داده اند که فقط مشاغل گران قیمت نیستند که می توانند در صفحه نمایش بزرگ رشد کنند. افراد مسن برای تماشای فیلم های متوسط ​​به سینما و به ویژه در چند سال اخیر آمده اند و قطعاً دوباره خواهند آمد. بنابراین بهتر است که استودیو کمی به Netflix و آمازون بدهد و اغلب میلیون ها فیلم بسازد.

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا