مزایا و معایب عمل زیبایی چال گونه

مقدمه

چال گونه یا چال خنده یکی از معیارهای زیبایی محسوب می شود و جذابیت و معصومیتی به چهره می بخشد که به هیچ وجه انکار شدنی نیست. این چال به علت نقص در یکی از عضلات صورت است که به صورت طبیعی در بعضی از افراد وجود دارد اما در کسانی که این نقص به صورت طبیعی وجود ندارد، می توان با یک عمل جراحی ساده و حتی بعضی مواقع بدون جراحی و فقط به وسیله نخ بخیه ای را ایجاد کرد.

چال گونه چیست؟

شاید تا به حال شما هم در اطرافیان و دوستان خود دیده باشید که هنگامی که شخص می خندد، یک فرو رفتگی کوچک در روی لپ یا همان قسمت گونه ایجاد می شود که به چال گونه معروف است. شاید شما هم به این نقص مادرزادی دچار باشید که البته یکی از فاکتورهای زیبایی نیز بشمار می رود. امروزه می توانید شما هم برای خود این چال گونه را ایجاد کنید تا جذابیت چهره خود را چندین برابر کنید. این حفره بر سطح لپ، باعث می شود که خنده های شما ناخودآگاه جذاب تر به نظر برسد.

آیا صورت با چال گونه زیباتر میشود؟

بسیاری از افراد اکنون برای ایجاد چال گونه در ظاهر خود، تصاویر خود را با استفاده از فیلترهای مختلف با حفره گونه می گیرند. یعنی شما به راحتی می توانید با استفاده از این موارد تصمیم خود را در مورد انجام این عمل بگیرید.

ایجاد چال گونه برای چه افرادی مناسب است؟

همه افرادی که به داشتن چال گونه علاقمند هستند، می توانند از این روش زیبایی استفاده کنند. برای انجام عمل چال گونه هیچ محدودیتی برای افراد وجود ندارد. توصیه این است که اگر دارای صورت چاق یا تپل هستید، به دلیل اینکه ممکن است چال گونه برای شما به گونه ای ایجاد شود که به طور مشخص نمود پیدا نکند، بنابراین به بهترین متخصص زیبایی مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را از ایجاد این فرورفتگی در ناحیه گونه خود بگیرید. ایجاد چال گونه دارای محدودیت سنی نیست.

چال گونه چطور انجام میشود؟

ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر برای ایجاد چال گونه را تا محدوده اطراف بیحس می کند. سپس نقطه متقارن با ناحیه مورد نظر برای ایجاد فرورفتگی را از سمت داخل دهان پیدا کرده و تا حدود 2 سانت از این بخش را برش داده و تخلیه می کند. بعد از اینکه چاله به اندازه مورد نظر ایجاد شد، این ناحیه را بخیه می زند. جای بخیه در ظاهر دیده نمی شود و بعد از گذشت مدتی در دهان نیز بهبود می یابد.

عمل چال گونه به بیهوشی نیاز دارد؟

عمل کاشتن چال گونه، بسیار سبک بوده و در دسته عمل های سرپایی قرار دارد. به طور معمول برای این روش زیبایی پرطرفدار از بیحسی موضعی استفاده می کنند و نیازی به بیهوشی وجود ندارد.

مدت زمان انجام چال گونه چقدر است؟

این کار بین 20 تا 30 دقیقه انجام میشود.

کاشت چال گونه برای آقایان انجام میشود؟

ایجاد چال گونه برای آقایان در هر رده سنی هیچگونه محدودیتی ندارد. طرفداران این روش نیز بیشتر بانوان هستند اما آقایانی که در زمینه مد و زیبایی فعالیت دارند، از این عمل استفاده می کنند.

عوارض عمل چال گونه

به طور کلی عمل چال لپ، سرپایی و بدون عارضه است. تنها عوارضی که بعد از این عمل احساس می کنید، التهاب و تورم در ناحیه درون دهان که حفره ایجاد شده است، احساس می شود. برای از بین بردن این موارد نیز می توانید از کیسه آب یخ استفاده کنید.

افرادی که این تکنیک را انجام داده اند، اظهار دارند که درد آن مانند این است که شما لپ خود را گاز گرفته باشید و اذیت کننده نیست، اما با این حال دقت کنید که آنتی بیوتیک تجویزی خود را تا پایان دوره مصرف کنید زیرا درون دهان، محیطی مرطوب است که ممکن است عفونت را برای جای بخیه ها ایجاد کند.

آیا میتوان بدون عمل چال گونه ایجاد کرد؟

چال گونه مانند چال چانه یک نقص مادرزادی است که از بدو تولد فرد با آن همراه است. شما به جز تکنیک عمل چال گونه و یا کاشت چال گونه از هیچ روش دیگری مانند ورزش و رژیم غذایی نمی توانید این چال را برای گونه های خود ایجاد کنید.

آیا چال گونه کاشته شده بعد از مدتی از بین میرود؟

ماندگاری این عمل بسیار طولانی بوده و دائمی ماندن آن به سبک و عادات زندگی شما بستگی دارد. این چال فقط در صورتی به فرم برگشت پذیری می رود که بافت گونه آزاد و از عضله زیرین جدا شود. این احتمال، بسیار کم و نادر است و معمولاً در صورتی رخ می دهد که پزشک ماهر و با تجربه نباشد.

مراقبتهای بعد از عمل چیست؟

بعد از انجام این کار باید آنتی بیوتیک مصرف کنید و بعد از غذا خوردن دهان خود را بشویید. در کل باید بهداشت دهان را رعایت کنید.

هزینه انجام چال گونه چقدر است؟

این عمل دارای هزینه چندان بالایی نیست اما به دلیل اینکه برخی از  های درون دهان، دارای ضخامت زیادی هستند و یا بیمار دارای شرایط خاصی می باشد، ممکن است که هزینه ها تا حدودی متفاوت گردند. همچنین اندازه چال گونه ایجاد شده و مقدار بخیه مصرفی نیز بر میزان هزینه تاثیرگذار است. بنابراین بهتر است که برای اطلاع از هزینه ها و مشاوره کوتاه با شماره های تماس ارتباط برقرار نمایید و یا حضوری مراجعه فرمایید.

عمل زیبایی چال گونه چیست؟

چال خنده یا همان چال گونه تو رفتگی است که هنگام خندیدن روی صورت برخی افراد ظاهر می شود. چال گونه از زیبایی های منحصر به فرد صورت محسوب می شود؛ زیرا فقط تعداد محدودی هستند که این چال خنده ی جذاب را دارند. به همین خاطر تصور همه ی مردم این است که فقط افرادی که از بدو تولد چال گونه دارند این زیبایی خاص را دارند، اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی هر فردی که بخواهد تنها با انجام عمل زیبایی چال گونه توسط پزشک متخصص می تواند به این زیبایی منحصر به فرد دست پیدا کند.

عمل جراحی چال گونه برای چه افرادی مناسب است؟

هر مرد و زنی که بخواهد جذابیت چال لپ را داشته باشد می تواند عمل جراحی چال لپ را انجام دهد البته مردان بیشتر دوس دارند چال چانه داشته باشند و عمل چال گونه بیشتر در خانم ها رایج است. به طور کلی افرادی مناسب این جراحی هستند که دارای سلامت عمومی بدن باشند و افرادی که بیماری زمینه ای دارند یا دارویی مصرف می کنند با تایید و مشورت جراح عمل زیبایی گونه می توانند این زیبایی خاص را به خود هدیه دهند.

مزایای جراحی چال گونه چیست؟

از فواید انجام عمل جراحی زیبایی گونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد اعتماد به نفس در فرد
  • افزایش زیبایی چهره
  • ایمن بودن عمل جراحی چال گونه
  • ایجاد لبخند زیبا و جذابیت بالای صورت
  • احتمال خون ریزی و کبودی بسیارکم است
  • بدون آسیب رساندن به بافت های دیگر صورت
  • عمل سرپایی و بدون نیاز به بی  هوشی عمومی و اتاق عمل

آیا بدون عمل جراحی می توان چال گونه داشت؟

یکی از روش های ایجاد چال گونه ی موقت، میکاپ و استفاده از لوازم آرایشی است. با کمی تکنیک و استفاده از کرم پودر و مدادهای تیره می توان این زیبایی را به صورت هدیه داد. تنها عیب این روش این است که بعد از شسته شدن صورت، چال هم از بین می رود و نمی تواند دائمی باشد.

عوارض عمل چال گونه چیست؟

عمل زیبایی چال لپ بسیار ایمن است و عوارض زیادی ندارد، اما همان طور که می دانید هر عمل جراحی ریسک های احتمالی و عوارض جانبی ای دارد. همانطور که می دانید عوارض احتمالی عمل جراحی گونه به انتخاب مهارت و تجربه ی متخصص جراح زیبایی بستگی دارد و در صورتی که بهترین جراح زیبایی چال گونه را انتخاب کنید دیگر نیاز نیست نگران باشید.

از خطرات احتمالی جراحی چال گونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمیق شدن بیش از حد چال گونه
  • خون ریزی بیش از حد در محل جراحی
  • جمع شدن خون زیر پوست صورت در محل جراحی
  • آسیب به عصب های صورت در صورت عدم مهارت کافی جراح
  • عدم تقارن بین دو چال در صورت عدم مهارت کافی جراح زیبایی و پلاستیک
  • عفونت و ماندن جای زخم در برش داخل دهان در صورت عدم مهارت کافی جراح زیبایی
  • قرمزی و تورم صورت که بعد از عمل طبیعی است و برطرف می شود، اما در صورت برطرف نشدن حتما باید به پزشک خود مراجعه کنید

روش انجام عمل زیبایی گونه چگونه است؟

عمل زیبایی گودی لپ با بی حسی موضعی انجام می شود، بعد از بی حسی جراح با استفاده از ابزار مخصوص چال خنده با انجام یک حرکت تکنیکی مقداری از بافت و چربی موجود در گونه را خارج می کند تا سوراخی کم عمق ایجاد شود و سپس ناحیه ی مورد نظر را با استفاده از بخیه ی قابل جذب بخیه می زند.

بعد از جراحی حداکثر یک ماه طول می کشد تا تا سطح درمان هموار و به حالت طبیعی خود باز گردد. معمولاً چال ایجاد شده حتی بدون لبخند هم مشخص است و نیز میزان عمق چال به دلخواه فرد روی گونه ایجاد می شود. روش انجام عمل زیبایی را بصورت فیلم چال گونه در اختیار شما گذاشتیم.

مراقبت های قبل از عمل زیبایی چال گونه

پزشک شما قبل از انجام جراحی چال گونه توصیه های لازم را در اختیار شما قرار می دهد که باید برای حفظ سلامتی خود و انجام عمل جراحی ایمن گوش دهید.

مراقبت های قبل از عمل چال لپ عبارتند از:

  • استفاده از دهان شویه و آنتی بیوتیک های مخصوص که توسط پزشک تجویز می شود
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده ی خون تا یک هفته قبل از جراحی زیبایی گودی گونه
  • در صورت ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون حتما به پزشک اطلاع داده تا با کنترل این بیماری ها توسط پزشک عمل جراحی انجام شود

مراقبت های بعد از عمل زیبایی چال گونه

عمل چال گونه، عمل جراحی تهاجمی ای نیست و لازم نیست نگران عوارض آن باشید، اما برای جلوگیری از ایجاد عفونت، باکتری و میکروب در ناحیه ی جراحی در دوره ی نقاهت رعایت نکات زیر الزامی است:

  • از خوابیدن روی صورت و فشار آوردن به محل جراحی پرهیز کنید
  • به مدت چند روز از استفاده ی حمام داغ و سونا یا جکوزی پرهیز کنید
  • با توجه به انجام فعالیت روزمره ی خود، از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید
  • به مدت یک هفته در تابش مستقیم نور خورشید و اشعه ی فرا بنفش قرار نگیرید
  • از آنتی بیوتیکی که توسط پزشک برای جلوگیری از ایجاد عفونت تجویز می شود مصرف کنید
  • در صورت عدم تحمل درد بعد از جراحی از جراح خود بخواهید برای شما داروی مسکن تجویز کند
  • برای بهبود زخم و استریل نگه داشتن آن از شستشو با سرم مخصوص یا نمک و آب ولرم استفاده کنید

هزینه ی عمل جراحی زیبایی چال گونه

هزینه ی جراحی زیبایی چال لپ به عواملی چون دستمز جراح زیبایی، کلینیک، داروهای مورد نیاز، میزان گودی گونه و … بستگی دارد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق جراحی چال گونه با کلینیک زیبایی و جراحی پلاستیک دکتر مهدیانی تماس بگیرید، مشاوران کلینیک دکتر مهدیانی آماده ی ارائه مشاوره و راهنمایی به صورت رایگان به شما عزیزان هستند.همچنین می توانید از دکتر ساعدی مشاوره دریافت کنید.

بهترین جراح چال گونه در تهران

جناب آقای دکتر یداله مهدیانی، فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک و عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران با سابقه ی درخشان و موفق در زمینه ی جراحی زیبایی و پلاستیک و هنر زیبایی شناسی یکی از جراحان زیبایی مطرح در سطح کشور محسوب می شوند. هم چنین کلینیک زیبایی دکتر مهدیانی با ارائه ی خدمات عالی در زمینه ی مشاوره و عمل جراحی زیبایی و سلامتی از بهترین مراکز زیبایی در تهران است.

سوالات متداول

آیا جراحی چال گونه فقط روی صورت خانم ها انجام می شود؟

خیر، عمل زیبایی چال گونه در مردان هم بسیار رایج است.

مدت زمان جرای چال گونه چقدر است؟

فرآیند عمل زیبایی جراحی گونه حداکثر 45 دقیقه و کم تر است و بعد از عمل می توانید به منزل باز گردید.

ماندگاری جراحی چال گونه چقدر است؟

معمولاً ماندگاری عمل جراحی چال گونه با توجه به مهارت و تجربه ی جراح زیبایی بین یک الی دو سال است.

چه عواملی باعث ایجاد عفونت در ناحیه ی زخم داخل دهان می  شود؟

سیگار کشیدن پس از جراحی و در دوره ی نقاهت، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان اعم از نخ دندان یا مسواک.

دکمه بازگشت به بالا