هنر و سینما

۱۰ کارگردان که به بازیگر تبدیل شدند


در حالی که بازیگرانی مانند کلینت ایستوود ، بن افلک و آنجلینا جولی می خواهند پشت دوربین باشند و کنترل بیشتری بر پروژه های خود داشته باشند ، این غیر معمول نیست که بخواهیم جلوی دوربین باشیم.

منطقی است که مدیران از همه مهارتهای فیلمسازی خود ، مانند نویسندگی ، نورپردازی و فیلمبرداری اطلاع چندانی ندارند ، اما بازیگری ممکن است چیزی باشد که بعداً احساس می کنند استعداد دارد.

همه این کارگردانان یک چیز برای اضافه کردن به سینما داشتند و برخی از آنها در فیلم اصلی ستاره بودند ، در حالی که سعی می کردند نامی برای خود دست و پا کنند و برخی نیز پس از کارگردانی چندین فیلم ، این کار را انجام دادند.

10به ورنر هرتزوگ

هرتسوک

ورنر هرتزوک یکی از پیشگامان سینمای مدرن آلمان با فیلمهای نامحسوس و نمایشی مانند Aguirre ، The Wrath of the Lord و The Heart of Glass و ده ها سال بعد بود که در صحنه بین المللی مشهور شد. او بعداً سعی کرد بازی کند ، و حضور او به ویژه در ایالات متحده بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

حضور اخیر او در فیلم هایی مانند جک ریچر و ماندالورین نه تنها او را به بازیگر تبدیل کرده بلکه طرفداران جدیدی را نیز به تماشای فیلم های اصلی این کارگردان ترغیب کرده است.

9. دیوید کروننبرگ

کراننبرگ

فیلم دیوید کروننبرگ ، پدر و بنیانگذار ژانر وحشت فیزیکی ، همه چیز را از تکامل فیزیکی گرفته تا پیشرفت های تکنولوژیکی و عناصر ذهنی پوشش می دهد. مگس ها ، ویدئودروم ها و اسکنرها تنها چند نمونه از کارهای بحث برانگیزی هستند که کارگردان قبل از شروع فعالیت جدی خود به عنوان بازیگر انجام داده است.

کروننبرگ همچنین در فیلم خود “مگس” بازی کرده است و در بسیاری از فیلم های ترسناک دیگر از جمله کمدی هایی مانند احمق ها و نام مستعار گریس در دهه 1990 و بعد از آن بازی کرده است. او اکنون می تواند به عنوان مرد سخت گیر شب در Space Star: Exploration دیده شود.

8. دیوید لینچ

لینچ کردن

دیوید لینچ به دلیل شیوه صادقانه خود به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان مدرن شناخته می شود. کارگردانی که اغلب از همه جنبه های سینما برای ارتقای پتانسیل فیلمش استفاده می کند. وی کار خود را با فیلم های پوکمون در سال 1977 آغاز کرد و در سال 1980 دیدگاه منحصر به فرد خود را در فیلم های Blue Vvett و Sandblast نشان داد.

او اغلب در ابتدا نقش یک ستاره را بازی می کرد ، اما بزرگترین و معتبرترین حرفه او در Twin Peaks به عنوان مدیر منطقه ای FBI گوردون کول بود. این سریال مخفی از 1989 تا 1991 پخش شد. او دوباره در فیلم Twin Peaks: Come with Me Burn بازی کرد و در سال 2017 برای فصل سوم از Twin Peaks بازگشت.

7. کوئنتین تارانتینو

تارانتینو

کوئنتین تارانتینو ، معروف به گفتگوی سریع پینگ پنگ ، خشونت و شخصیت طنزآمیز ، به عنوان کارگردان برنامه گفتگوی خود طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسیاری از بازیگران از طریق فیلم هایی مانند داستان مشهور و سگ های انبار مشهور شده اند و خود او نیز در تعدادی فیلم بازی کرده است.

تارانتینو نقش آقای براون را در Warehouse Dogs بازی می کند و اخیراً مدیر تبلیغات سیگار دالتون در روزی روزگاری در هالیوود بوده است. مسئولیت بزرگی بر عهده داشت.

6. فرهان اختر

رای

فرهان اختر ، یکی از محبوب ترین کارگردانان و بازیگران زن بالیوود ، فیلم عاشقانه دان و دانته چانتای را قبل از شروع به عنوان ستاره راک در سال 2008 کارگردانی کرد. این فیلم داستان چهار دوست است که در جوانی یک گروه راک تشکیل دادند و پس از شکست دوباره به هم پیوستند. و ناامیدی برای رسیدن به خواسته های موسیقی خود.

پس از این فیلم ، او در فیلم های موفق و کمدی های دیگر ظاهر شد. امروزه ، او بیشتر وقت خود را صرف نقاشی می کند و اخیراً در یک درام و ورزش طوفان بازی می کند ، درباره زندگی عزیز علی ، بوکسور مشهور هندی.

5. سیدنی پولاک

پولاک

سیدنی پولاک یکی از تحسین شده ترین کارگردانان آمریکایی با درام های رایگان مانند خارج از آفریقا و فیلم های الهام گرفته از آب و هوا مانند روزهای خوش است. او تعدادی نقش برجسته در کارنامه خود دارد ، از جمله فیلم توتسی به کارگردانی داستین هافمن.

وی همچنین در فیلم محبوب چشمان بسته چشم ویکتور زیگلر را بازی کرد و در سریال هایی مانند ویل و گریس که در آن ها جورج ترومن و فریزر بازی کردند ، در تلویزیون ظاهر شد.

4. اسپایک جونز

جونز

اولین فیلم اسپایک جونز فیلم جان مالکوویچ بود که برای آن برنده اسکار بهترین کارگردانی شد و او اولین فیلم تحسین شده و استادانه او بود ، مانند اقتباس از جانوران وحشی.

در سال 1999 ، با انتشار اولین فیلمش ، او در فیلم تحسین شده سه پادشاه بازی کرد و سپس مانیبال و گرگ وال استریت را به عنوان بازیگر بازی کرد. او اکنون به لطف پروژه های اخیر Palm Pictures در پشت صحنه کار می کند.

3. به روت

به روت

مانند کلیو بارکر یا وس مداد رنگی ، الی روث در ژانر وحشت نقش داشته است و فیلم های جالبی مانند تب کابین و مسافرخانه را ارسال کرده است. او در بیشتر فیلم هایش از آثار فراموش نشدنی خارجی به کارگردانی ریدلی اسکات الهام گرفته است.

او که اغلب در قسمت های کوچکی از فیلم های کوتاه خود ظاهر می شد ، نقش اصلی را در لعنتی های لعنتی کوئنتین تارانتینو ، دونی دانویتز بسیار محبوب بازی کرد. آخرین نقش او در نقش دریک کسیدی در فیلم سوار مرگ در خانه خون آشام ها بود.

به فرح خان

فرح خان

فرح خان یک کارگردان و طراح رقص زن محبوب است که به یکی از عناصر و ویژگی های اصلی سینمای هند تبدیل شده است. او کارگردانی و توسعه انواع کمدی و موسیقی را بر عهده داشته است. در سال 2012 ، وی پس از بازی در کمدی متمایز شیرین و فرهاد به عنوان بازیگر مشهور شد. با این حال ، در همه فیلم ها ، او در قسمت کوچکی ظاهر شد.

او در چند سال گذشته داور فصل اول و دوم Indian Idol بوده است و اخیراً با شروع شرکت سه در تولید و تولید فیلم های زنده کمک کرده است.

1. جان هیوستون

جان هیوستون

جان هیوستون ، پسر بازیگر مشهور والتر هوستون ، کارگردان دوران طلایی هالیوود بود که دوران حرفه ای او چندین دهه به طول انجامید. او دارای رمانهای پرطرفدار و فیلمهای نوآر مانند شاهین مالت ، گنج سیرا مادره و ملکه آفریقا بوده است که دومی آنها فقط اسکار همفری بوگارت برنده شده است.

هوستون گهگاه در فیلم ظاهر می شد و یکی از نقش های فرعی او کاردینال در سال 1963 بود ، اما احتمالاً به عنوان نوک کراس در محله چینی ها به عنوان جک نیکلسون نامگذاری شد. دو فرزند او ، آنجلیکا هوستون و دنی هیوستون نیز بازیگران زن محبوب شده اند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا