برترین های کسب وکار ایرانیلوازم خانگی

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از درآوردن لباس ها از درون ماشین لباسشویی متوجه شده باشید که لباس ها به خوبی تمیز نشده اند. این موضوع می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. قطعا برای حل مشکل ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید. در تعمیرگاه تخصصی لباسشویی در مشهد تمیز شسته نشدن لباس ها قابل بررسی است.

ماشین لباسشویی شما حتی اگر جزء بهترین و بادوام ترین نوع لباسشویی باشد، باز هم ممکن است به دلیل استفاده نادرست و غیر اصولی دچار مشکلاتی شود. درست تمیز نشدن لباس در لباسشویی از جمله مشکلات شایع لباسشویی است که در این مطلب قصد داریم دلایل آن را بررسی کرده و راهکارهایی را برای حل آن ارائه کنیم.

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره؟ بررسی 5 دلیل

وقتیکه در رابطه با تمیز نشستن ماشین لباسشویی صحبت میکنیم، یعنی لباسشویی فرایند شستشو را تا آخر انجام داده، اما لباس ها خوب شسته نشده اند. کاربران گرامی مشهد تعمیر توجه داشته باشید که مشکل آبگیری، گرم نشدن آب، چرخه خشک کن و … با نمایش خطا در صفحه نمایشگر مشخص می شود. دلایل کثیف شستن لباس با لباسشویی بسیار گسترده هستند.

در مدل های قدیمی، اروری نمایش داده نمیشد. اگر از ماشین لباسشویی قدیمی استفاده میکنید و لباس ها تمیز شسته نمیشوند، حتما به آبگیری و فرایند شستشو دقت نمایید.

تمیز نشستن ماشین لباسشویی، از گذشته تا امروزه دارای دلایل متفاوتی داشته است؛ که هر یک باعث ایجاد یک دغدغه خواهد بود. جزء آن دسته از مواردی است که سپردن تعمیر آن به دست افراد نا بلد باعث به وجود آمدن خسارت های زیان آور خواهد بود. روش های ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی می توانند به شما کمک کنند.

در این بخش به 5 علت کثیف شستن ماشین لباسشویی و در ادامه به شرح کامل مشکل میپردازیم:

  1. استفاده از شوینده های بی کیفیت یا استفاده بیش از اندازه از شوینده ها
  2. انتخاب برنامه نامناسب و تایم کم برای شستشو
  3. کثیفی محفظه جاپودری، آبکش دیگ و یا رسوب گرفتن قطعات
  4. مشکل در مسیر تخلیه
  5. استفاده بیش از حد ظرفیت مجاز لباس

تاثیر استفاده نادرست از مواد شوینده در تمیز نشستن لباس در ماشین لباسشویی

توجه نمایید که اولین علت خوب نشستن ماشین لباسشویی مربوط به پودر یا مایع شستشوی بی کیفیت میباشد. بهتر است از مایع به جای پودر استفاده کنید و از خرید شوینده های متفرقه و بی کیفیت خودداری نمایید. برای تست این موضوع هم میتوانید یک قاشق شوینده را در یک لیتر آب حل کنید، اگر ته نشین شد و با آب محلول نشد، شوینده مناسبی نمیباشد.

همچنین دقت نمایید که استفاده بیش از اندازه شوینده های در لباسشویی باعث تمیز شدن لباس ها نمیشود. شاید شما هم دچار این سوء تفاهم شده باشید که اضافه کردن موادی مانند تاید و نرم کننده های لباس که برای تمیزی و خوشبو شدن لباس ها استفاده خواهد شد، هر چه مقدار آن بیشتر باشد البسه ها تمیزتر خواهند شد، اما باید بدانید که این نظریه اشتباه باعث تخریب دستگاه و تمیز نشستن لباس در ماشین لباسشویی شما خواهد شد.

حجم بالای لباس ها و تایم کم برای شست و شو باعث تمیز نشستن لباس در لباسشویی می شود

ممکن است ماشین لباسشویی شما 7 کیلویی و یا 5 کیلویی باشد و حجم لباس قرار گرفته در ماشین لباسشویی 5 کیلو باشد و درجه زمان را نیم ساعته و یا کمتر بگذارید. حجم بالای لباس ها و اندک زمان برای شستشو، لکه ها را از بین نمی برد و بنابرین متواند دلیلی بر تمیز نشستن لباس در ماشین لباسشویی باشد.

همچنین توجه داشته باشید که حجم زیاد لباس در لباسشویی باعث میشود، لباس ها به خوبی به هم ساییده نشوند و و در جای خود ثابت باشند.

پیشنهاد مشهد تعمیر: با مطالعه مقاله استفاده استاندارد  در مشهد تعمیر، به راحتی متوجه خواهید شد که چه میزان لباس باید در داخل دیگ بی اندازید.

اهمیت جرم گیری و تمیز کردن ماشین لباسشویی برای رفع مشکل کثیف شستن لباس ها

به تمیز کردن ماشین لباسشویی اهمیت دهید. سرویس دوره ای و باعث کیفیت بهتر شستشو می شود. تمیز بودن جاپودری، آبکش دیگ شستشو مهم میباشد. شاید تمیز نبودن لباسشویی یا جرم گرفتن ارتباط مستقیمی با کثیف شستن ماشین لباسشویی نداشته باشد، اما به شما پیشنهاد میکنیم، به تمیزی دستگاه و جرم گیری دوره ای اهمیت دهید.

عمده علت تمیز نشستن لباس در ماشین لباسشویی شما به این دلیل است که خط منتهی از محفظه مواد شوینده به درام با پودر مسدود شده است، یعنی کثیف است. این بدان معنی است که فقط مقدار کمی مواد شوینده در واقع به درام می رسد و بقیه آن در پشت محفظه گیر می کنند.

آیا می دانید که در واقع لازم نیست پودر و مایع شستشو را درون محفظه مواد شوینده قرار دهید؟ می توانید پودر را مستقیماً درون آبکش دیگ در بالای لباس خود قرار دهید، یا کپسول مایع شستشو بخرید و این ماده را قبل از روشن کردن دستگاه در درام قرار دهید.

 اگر این کار لباس شما را با موفقیت تمیز کرد، بهتر است با پاک کردن محفظه مواد شوینده و مسیر حرکت پودر به داخل درام، ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. همچنین توصیه می شود در آینده از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. مواد شوینده زیاد در داخل دستگاه باعث انسداد مسیر می شود. دستورالعمل های روی بسته بندی مواد شوینده را دنبال کنید.

نحوه تمیز کردن محفظه جاپودری برای رفع مشکل کثیف شستن ماشین لباسشویی

اگر می خواهید نحوه خود را بدانید، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. برخی از ضمانت های ماشین لباسشویی وقتی مالک از محصولات غیر استاندارد استفاده کند نامعتبر می گردد. پاک کننده های ماشین لباسشویی در بیشتر سوپر مارکت ها و فروشگاه های بزرگ دیگر موجود هستند. اگر دفترچه راهنمای لباسشویی تان می گوید شما می توانید از این موارد استفاده کنید، یک بسته را انتخاب کنید و دستورالعمل های بسته بندی را دنبال کنید.

شستشو و پاک کردن لباسشویی از نیاز به تعمیر لباسشویی جلوگیری می کند. جاپودری ماشین لباسشویی را بیرون آورده و آن را در آب گرم قرار دهید. با مواد شوینده ملایم مثل صابون و به کمک یک مسواک محفظه را شستشو دهید. اگر لکه های قدیمی و سختی در محفظه وجود دارد بهتر است زمان خیساندن در آب بیشتر باشد.

ماشین لباسشویی خود را به بالاترین درجه حرارت ممکن برسانید و سرکه سفید یا تمیز کننده ماشین لباسشویی را به آن اضافه کنید و شستشو را بدون هیچ لباسی شروع کنید. پس از اتمام چرخه، درب را باز کنید، اگر هنوز تمیزی حاصل نشده، دوباره شستشو را اجرا کنید. اگر تمیز به نظر می رسد، هر نوع مهر و موم لاستیکی و سایر نواحی را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید.

کثیف بودن آبکش دیگ ماشین لباسشویی باعث عدم تمیز شدن لباس می شود

آخرین باری که درام ماشین لباسشویی خود را تمیز کردید را به یاد دارید؟ اگر جوابتان به این سوال این است «یادم نیست» یا «هرگز»، پس علت اصلی تمیز نشدن لباسها پس از شستشو مشخص است و دیگر نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی نخواهید داشت.

اگرچه به نظر می رسد که ماشین لباسشویی شما به دلیل تمام مواد شوینده ای که برای هر شستشو مصرف می کنید تمیز است، در اشتباهید. لباسشویی گاهی اوقات نیاز به تمیز کردن عمیق دارد تا تمام آلودگی ها و زباله هایی که به مرور زمان با شستشوی کثیفی لباستان ایجاد می شود، از بین برود.

اگر مسیر تخلیه لباسشویی مسدود شده باشد لباس ها درست شسته نمی شوند و لباس های کثیفی خواهید داشت

مسیر تخلیه ماشین لباسشویی عبارت است از:

  • شیلنگ تخلیه که خروجر پمپ میباشد.
  • پمپ تخلیه
  • فیلتر پمپ
  • فاضلاب

اگر تخلیه آب مشکل داشته باشد، لباس ها به خوبی آبکشی نمیشوند و طبیعتا علت کثیف شستن ماشین لباسشویی میباشد. البته توجه داشته باشید که احتمالا با مشکل مسدود بودن مسیر تخلیه، در لباسشویی های امروزه کد ارور نمایش داده می شود. اما اگر مشکل تمیز نشستن لباس در لباسشویی را داشتید و دستگاه شما قدیمی بود یا حتی اروری مشاهده نکردید، حتما مسیر تخلیه را بررسی نمایید تا مسدود نباشد و یا پمپ تخلیه با قدرت آب را تخلیه نماید.

دلیل دیگر اینکه چرا لباس هایتان به اندازه کافی تمیز نمی شود این است که شلنگ تخلیه لباسشویی به علت انسداد لوله به درستی تخلیه نمی شود. این اتفاق گاهی ممکن است زمانی رخ دهد که یک شی کوچک مسیر تخلیه آب را مسدود کرده باشد، مثل سکه ای که در جیب شلوارتان بوده یا دکمه ای که از لباستان جدا شده یا حتی جوراب های کودکتان.

برای چک کردن شلنگ لوله تخلیه، آن را جدا کنید و به دنبال هر گونه موانع باشید و در صورتی که آن ها را پیدا کردید بردارید. در صورتی که شلنگ فرسوده و یا آسیب دیده به نظر می رسد، باید آن را تعویض کنید تا لباسشویی بهتر تخلیه شود. در صورتی که به وضوح هیچ موردی یافت نشد، لوله را دوباره متصل کنید؛ حالا برای مشکل ، نوبت به بازرسی فیلتر تخلیه می رسد.

اگر فیلتر تخلیه پمپ مسدود شده باشد لباس های تمیزی از لباسشویی تحویل نمیگیرد

اگر علت تمیز نشدن لباسها، مشکل در تخلیه لباسشویی باشد، همانطور که ذکر شد ابتدا باید شلنگ تخلیه بررسی شود، سپس فیلتر تخلیه را چک کنید. اشیاء کوچک مانند کلید، جواهرات یا دکمه ها می توانند توسط فیلتر اسیر شوند، اما با گذشت زمان می تواند آنقدر مانع ایجاد کنند که بر عملکرد لباسشویی تأثیر بگذارد

. برای پاک کردن در پانل جلویی قسمت پایین درب کوچک را برداشته تا فیلتر را باز کنید. فراموش نکنید قبل از شروع هر گونه تعمیرات دوشاخه را از پریز جدا کنید؛ درب دسترسی را باز کنید و یک سطل کم عمق را در زیر آن قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. دستگیره فیلتر را به آرامی در جهت عقربه های ساعت چرخانید و اجازه دهید آب درون ظرف تخلیه شود.

فیلتر پمپ را خارج کنید و هر گونه زباله ای که گرفتار شده را از بین ببرید. فیلتر را به داخل بکشید و در جهت عقربه های ساعت چرخانید تا آن را محکم کنید. درب دسترسی را ببندید و سپس یک چرخه شستشو را آزمایش کنید تا ببینید آب به درستی تخلیه می شود یا خیر.

بارگیری بیش از حد یا انتخاب برنامه اشتباه با دمای نامناسب باعث تمیز نشستن لباسشویی میشود

اگر بیش از اندازه لباس در لباسشویی بی اندازید و یا برنامه مناسبی انتخاب نکنید، با مشکل کثیف شستن ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد.

استفاده بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی، باعث می شود تا شستشو در تمیز کردن لباس ها کمتر موثر باشد و می تواند باعث آسیب به اجزای آبکش دیگ شود و شما را نیازمند تعمیر لباسشویی کند. ماشین لباسشویی هرگز نباید از سه چهارم فضای درام بیشتر پر شود. وقتیکه لباس ها را داخل لباسشویی می اندازید، دقت نمایید تا به اندازه یک کف دست، با سقف آبکش فاصله داشته باشد.

با عدم انتخاب برنامه مناسب در لباسشویی؛ لباس ها به خوبی شسته نمیشود و لباس های کثیفی خواهید داشت

در حالی که شستشوی سازگار با محیط زیست، با درجه حرارت پایین و چرخه سریع ، برای اکثر لباس ها مناسب است (و از نظر محیط زیست سازگارتر هستند) اما لباس های کثیف و یا دارای بوی بد عرق به شستشوی طولانی تری نیاز دارند. اگر مطمئن نیستید که برنامه انتخابی شما می تواند با لکه ها مقابله کند، دما را افزایش دهید. دمای نامناسب می تواند علت تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی باشد.

اگر دفترچه راهنمای خود را نخوانده اید، همین حالا اقدام به مطالعه آن کنید، ممکن است این دکمه ها روی توانایی شما در تمیز کردن صحیح لباس تأثیر بگذارد و علت تمیز نشستن لباس در ماشین لباسشویی همین انتخاب نادرست تنظیمات باشد.

تنظیم معمول مناسب شستشوی همه لباسهایتان نیست، وقت بگذارید تا با تمامی خود آشنا شوید، لباسهایتان را به گروه های کوچک و مناسب تقسیم کنید، همانگونه که لباس های رنگ روشن و تیره را از هم جدا می کنید، این عمل نیز اهمیت دارد.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا 21

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا