هنر و سینما

ژان-پل بلموندو، ستاره‌ی سینمای موج نو فرانسه، درگذشت


ژان پل بلموندو ، فیلمبردار و بازیگر فرانسوی فیلمهای مهمی مانند “بدون نفس” و “لئون مورن ، کشیش” در 68 سالگی درگذشت.

ژان پل بلموندو در دهه گذشته به دلیل مشارکت عمده خود در فیلم بدون نفس به کارگردانی ژان لوک گدار به یکی از مارک ها و مارک های فیلم موج نو فرانسوی تبدیل شده است. با وجود شکستگی بینی به دلیل ظاهر جذاب ، ظاهر شخصی و لبخند بی ارزش ، وی به مدت پنج سال مقام اول سینمای فرانسه را در اختیار داشت. بلموندو علاوه بر گدار و ژرژ لوتنر ، توانسته در طول دوران حرفه ای خود با بسیاری از کارگردانان مهم اروپایی از جمله کلود للوش ، آلن رنه و ویتوریو دسیکا همکاری کند.

بلموند از اواسط دهه 1980 که بیش از 80 فیلم در آن ساخته شد یکی از محبوب ترین چهره های سینمای فرانسه بوده است. در آن سال ، هر فیلم موجی از فیلمسازان غول پیکر را به سینما کشاند. ژان پل بلموند در بیشتر فیلم یک قهرمان تهاجمی و بدبین است. محبوب ترین فیلم ها عبارتند از: نفس بدون نفس ، مرد ریو ، ترس از شهر ، شورشی ، آلپاگور ، سرقت ، بازی یک نفره ، کلاه ، دزد پاریس ، مغز. و او آن را “کار” نامید.

در سال 1964 ، روزنامه تایمز بلموندو را به عنوان شکلی از سینمای مدرن فرانسه معرفی کرد. او قبل از صعود به روی صحنه ، یک بوکسور آماتور بود که به شیوه خودش مسئول حرفه خود در بوکس و بوکس بود. بلموند در سال 2001 پس از حمله قلبی سینما را ترک کرد و تا زمان مرگ فقط در یک فیلم بازی کرد. بلموند در این مراسم که توسط سازمان دهندگان جشنواره فیلم ونیز 2016 در طول مجموعه ای از رویدادهای هنری به او ارائه شد ، در این مراسم گفت: “من هرگز به گذشته فکر نمی کنم. جلو! جلو!” جلو! “

آلن دلون ، بازیگر سرشناس سینمای فرانسه ، که اغلب از او به عنوان رقیب ژان پل بلموند یاد می شود ، در واکنش به مرگ این بازیگر قدرتمند گفت: “این وحشتناک است ، من کامل هستم.” که هر دو با هم بمیریم. “

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا