13 نکته در مورد هایفوتراپی که حتما باید بدانید

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی است که با استفاده از امواج فراصوت به تحریک سلول های تولیدکننده کلاژن می پردازد و بافت های پوستی را محکم تر می کند. تابش این امواج به لایه های هدف در عمق مشخص تاثیر زیادی در برطرف شدن چین و چروک های صورت، گردن و ناحیه دکلته و لیفتینگ خواهد داشت. تجربیات عملی و آزمایشگاهی نشان داده اند که هایفو یکی از ایمن ترین روش های لیفتینگ و جوان سازی است که تقریبا برای همه گروه های سنی با میزان افتادگی های ضعیف، متوسط و تا حدی شدید قابل استفاده خواهد بود.

چه کسانی می توانند هایفوتراپی انجام دهند؟

همه افراد بین 30 تا 75 سال که پوست آن ها به دلایل مختلف دچار شلی و افتادگی شده است می توانند از هایفوتراپی به عنوان یک روش درمانی مطمئن استفاده کنند. این روش می تواند بر روی روند پیری پوست تاثیر بگذارد و سرعت آن را کمتر کند. با توجه به این موضوع افراد جوان تر معمولا نتایج بهتری از هایفوتراپی می گیرند و نشانه های پیری خیلی دیرتر از افرادی که این روش را امتحان نکرده اند در آن ها ظاهر خواهد شد. هایفوتراپی در افرادی که آسیب پوستی خفیفی ندارند و قصدشان بیشتر تقویت سلول های پوست و جلوگیری از گسترش و شدید شدن چین و چروک ها است در یک جلسه انجام می شود. افرادی که پوست شل تری دارند یا پوستشان در اثر نور خورشید آسیب دیده است احتمالا نیاز به تعداد جلسات بیشتری خواهند داشت که تعداد آن توسط پزشک متخصص تعیین خواهد شد.

هایفوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

با توجه به اینکه در هایفوتراپی از امواج ایمن و بی خطر اولتراسونیک یا فراصوت استفاده می شود، تقریبا محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد. نکته اینجاست که این امواج نمی توانند روی چروک های عمیق یا شل شدگی های شدید تاثیر بگذارند و به همین دلیل برای افرادی که دچار این مشکلات هستند مناسب نخواهد بود. به طور کلی می توان گفت که هایفو برای افراد زیر مناسب نخواهد بود و آن ها را به نتایج دلخواهشان نمی رساند.

  • افراد مسنی که پوستشان در اثر افزایش سن دچار افتادگی های خیلی شدید یا چین و چروک های عمیق شده است.
  • افرادی که به دلایلی مانند بیماری یا نوع کار پوستشان آسیب دیده است.
  • افرادی که پوست ناحیه گردن و دکلته آن ها در اثر عوامل مختلف بسیار شل و افتاده شده است.
  • افرادی که در ناحیه درمان دارای زخم یا عفونت فعال هستند.
  • افرادی که در ناحیه درمان ایمپلنت فلزی دارند.
  • افرادی که در ناحیه درمان آکنه های کیستی فعال و جوش های بزرگ سر سفید یا سر سیاه دارند.
  • افرادی که به بیماری هایی مانند صرع یا دیابت مبتلا هستند.

کاربردهای هایفوتراپی

در همه جای دنیا هایفوتراپی را به عنوان روشی مطمئن برای جوان سازی پوست می شناسند و آن را جایگزینی برای لیفت صورت و روش های جراحی می دانند. این روش را می توان برای درمان آسیب های زیر به کار برد؛ توجه داشته باشید که در همه این موارد هایفو روشی برای درمان آسیب شدید و پیشرفته نیست و تنها بر روی نوع خفیف و متوسط آن تاثیر خواهد گذاشت.

  • از بین بردن چین و چروک صورت،
  • سفت کردن پوست صورت، گردن و غبغب و درمان شل شدگی پوست این نواحی،
  • لیفت صورت، گردن و دکلته،
  • لیفت پلک، ابرو و گونه،
  • از بین بردن خط لبخند،
  • اصلاح عدم تقارن در خط چانه،
  • لاغری موضعی شکم و پهلوها.

هایفوتراپی یک شیوه درمانی برای جوان سازی و لیفت نواحی صورت، گردن و دکلته است. امواج هایفو می توانند افتادگی ها، چین و چروک ها و شل شدگی های اطراف چشم ها، ابروها، پیشانی، پلک، نواحی کنار لب و بینی را برطرف کنند. همچنین با اثرات لیفتینگ آن پوست این نواحی بالاتر می رود و چهره شما جوان تر از قبل خواهد شد. هایفوتراپی برای لیفت ناحیه چانه و غبغب هم مناسب است و راهکاری ایمن و موثر برای درمان غبغب های شل و افتاده یا چانه های نامتقارن است. از این روش می توان برای لیفت گردن و دکلته و از بین بردن چین و چروک و شلی پوست در این نواحی نیز استفاده کرد.

هایفوتراپی و لاغری

یکی از کاربردهای جالب هایفوتراپی لاغری موضعی شکم و پهلوهاست؛ امواج فراصوت می توانند سلول های چربی را بشکنند و باعث کاهش سایز در افراد شوند. مشاهدات نشان داده است که با استفاده از هایفوتراپی در افراد مختلف می توان دور شکم را 2 تا 4 سانت کاهش داد. نکته اینجاست که افرادی که دارای اضافه وزن بیشتر از 15 کیلو هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند و باید با اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن به نتایج دلخواه خود برسند. اثرات لاغری ناشی از هایفوتراپی تا مدت ها باقی می مانند و اگر فرد بعد از انجام این عمل پرخوری نکند و تحرک کافی داشته باشد دیگر بر نخواهند گشت. نکته دیگر اینکه هایفوتراپی درمانی برای چاقی افراد نیست؛ بلکه تنها برای کاهش حجم چربی یا بهبود سلولیت استفاده می شود. روش درمان چاقی ورزش و رژیم غذایی مناسب است و با هایفوتراپی می توان اثرات آن را تا حدودی بهبود بخشید.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

مراحل هایفوتراپی از روزها قبل از عمل آغاز می شود و تا مدتی بعد از اتمام آن نیز ادامه دارد. شما باید بدانید که در روزهای قبل و بعد از عمل و حین آن چه کارهایی باید انجام دهید تا به نتایج بهتری برسید. علاوه بر این اگر بدانید که در روز انجام هایفو چه اتفاقی می افتد دیگر نگرانی و استرس ندارید و با خیال راحت برای انجام این کار اقدام می کنید. در روز عمل اتفاق نگران کننده ای نمی افتد و شما می توانید بلافاصله بعد از انجام عمل به همه کارهای روزمره خود برسید. در این روز مراحل زیر به ترتیب دنبال می شوند تا شما به نتایج دلخواهتان برسید. آماده سازی ناحیه درمان در ابتدای جلسه درمانی پزشک ناحیه هدف و تابش اشعه و عمق نفوذ آن را با توجه به شدت آسیب و منطقه درمان مشخص می کند. بعد از آن این ناحیه کاملا تمیز می شود و همه آلودگی های آن از بین خواهند رفت. توصیه می شود که در روز درمان پوست خود را آرایش نکنید و قبل از آن نیز به حمام بروید تا پوستتان کاملا پاکیزه باشد.

تابش امواج فراصوت بعد از آماده سازی پوست پزشک ژل مخصوص هایفوتراپی را که شبیه به ژل لوبریکانت مورد استفاده در سونوگرافی است بر روی ناحیه درمان می مالد. سپس دستگاه پلاژن  فراصوت را بر روی پوست قرار می دهد تا این امواج به نقاط تعیین شده در لایه های زیرین پوست بتابند. در همه مراحل تابش پزشک از طریق مانیتور روند درمان را کنترل و شدت امواج را متناسب با نیاز متقاضی تنظیم می کند. تابش این امواج به لایه های مختلف پوست باعث افزایش دما و گرم شدن می شود و آسیب های بسیار خفیفی در آن ها به وجود می آید. این آسیب ها کاملا کنترل شده هستند و جای هیچ گونه نگرانی درباره آن ها وجود نخواهد داشت. ایجاد آسیب در لایه های زیرین پوست زنگ خطری برای سلول ها روشن می کند و آن ها تلاش می کنند با تولید کلاژن مشکل ایجاد شده را برطرف کنند. افزایش تولید کلاژن در لایه های زیرین باعث بهبود ساختمان پوست و ترمیم بافت های آسیب دیده می شود و با سفت تر کردن این ناحیه چین و چروک های موجود در آن را از بین می برد.

بنابراین نیازی نیست نگران آسیب دیدن لایه های زیرین یا بالایی، ماهیچه ها و اعصاب باشید. نکته دیگر اینکه هایفوتراپی به سلول های پوست آسیبی نمی رساند و تنها آن ها را تحریک به تولید کلاژن بیشتر برای ترمیم بافت ها می کند. احساسی که در زمان تابش امواج دارید در روز عمل زمانی که امواج به زیر پوست شما تابیده می شوند، احساس گرگرفتگی و گرمای خفیفی خواهید داشت و پوستتان کمی سوزن سوزن می شود. این موضوع در حد خفیف کاملا طبیعی است؛ اما اگر احساس کردید که پوستتان بیش از حد گرم شده یا احساس درد داشتید حتما به پزشک اطلاع دهید. اصلی ترین مزیت هایفوتراپی که باعث می شود برای خانم ها و آقایان شاغلی که نمی توانند از کار خود مرخصی بگیرند مناسب باشد، عدم نیاز به استراحت و طی کردن دوران نقاهت است. شما می توانید بلافاصله بعد از اتمام جلسه هایفوتراپی که چیزی در حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد به کارهای روزمره خود بپردازید و نگران آسیب دیدن هم نباشید.

  • هایفوتراپی روشی کم تهاجمی و بی خطر برای جوان سازی و درمان چین و چروک ها است.
  • در مقایسه با روش های جراحی و لیفتینگ هزینه بسیار کمتری دارد.
  • بعد از انجام هایفوتراپی نیاز به استراحت یا طی کردن دوران نقاهت وجود ندارد.
  • نتایج این روش 1 تا 2 سال باقی می مانند.
  • هایفوتراپی بدون درد، زخم، خونریزی، بی حسی و… انجام می شود.
  • به بهبود نتایج جراحی کمک می کند.
  • استفاده از آن در کنار سایر روش های درمانی اثربخشی بهتری خواهد داشت.

مقایسه هایفوتراپی با روش جراحی لیفت صورت

هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی و بسیار کم عارضه است و نیازی به استراحت ندارد؛ در مقابل جراحی لیفت صورت عوارض زیادی دارد و متقاضی بعد از انجام عمل باید حدود دو هفته به طور کامل استراحت کند. هزینه های هایفوتراپی در مقایسه با جراحی بسیار کمتر است و البته اثرات آن نیز برای مدت کمتری باقی خواهند ماند. معمولا هایفوتراپی برای افرادی که افتادگی یا چین و چروک خفیف دارند بهترین گزینه است و جراحی به افرادی توصیه می شود که افتادگی ها یا آسیب های خیلی شدید دارند.

دکمه بازگشت به بالا