برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

تاثیر غذا در داشتن رابطه جنسی مطلوب

عمل آمیزش و داشتن رابطه جنسی در بین زوجین، یکی از فرآیندهای طبیعی بدن سالم است و اگر به درستی و با رعایت تدابیر مربوطه انجام شود، منجر به تداوم سلامت و حتی پیشگیری از پاره ای مشکلات جسمی – روانی می شود. این عمل غیر از تداوم نسل، خود نوعی پاکسازی بدن از موادی می باشد که باید دفع شوند.
این عمل باید متناوباً (با فواصل زمانی مشخص) به صورت طبیعی در افراد بالغ صورت بگیرد تا احتمال بروز بیماری های غدد جنسی و اعضای تناسلی و بیماری های مرتبط کاهش یابد. برای اینکه آمیزش باعث سلامتی و نه بیماری شود، فرد باید ارتباط آن را با غذا خوردن بدانید.

ارتباط غذا خوردن با عمل جنسی

آمیزش و عمل جنسی باید در آرامش کامل بدن صورت بگیرد و بدن نیاز دارد قوای خود را صرفاً متمرکز بر انجام بهینه و مفید این فرآیند نماید تا مشکلی به وجود نیاید بلکه سلامتی ارتقاء یابد. بنابراین:

  • نباید با شکم پر(بلافاصله یا کمی پس از صرف غذا) آمیزش انجام شود،
  • عمل جنسی باید به دنبال استراحت بدن و اتمام هضم معدی صورت گیرد؛ یعنی حدود 2 تا 3 ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد تا غذا از معده رد شود.

عوارض رابطه جنسی با معده پر

اگر فاصله بین زمان غذا خوردن تا عمل آمیزش، به درستی رعایت نشود، عواقب و عوارض خاص خود را به دنبال خواهد داشت، از جمله:

  • اختلال هضم
  • مشکلات آمیزش مانند زودانزالی و یا
  • عدم تحقق  فواید روانی-جسمانی متصور برای عمل جنسی
  • یا عدم تعادل و سلامت سلول تخم و نوزاد حاصل از این آمیزش
  • ایجاد اختلال یا حتی ناهنجاری  در بدن و عملکرد آن.
  • بروز اختلال هایی مانند درد پشت، و گرفتگی های عضلانی
  • عود کردن واریس و دردهای ناشی از آن

در زمان عمل جنسی، گرسنه نباشید

اشخاصی که باید بیشتر مراقب باشند، افرادی هستند که غلبه خشکی در بدن دارند و لاغرند. این افراد باید کمتر عمل آمیزش را انجام دهند. استفاده از غذاهای مناسب مزاج هم همیشه توصیه می شود. اگر این عمل با شکم خالی و یا بیش از حد صورت بگیرد، منجر به چه عوارضی می شود؟

  • مانند استحمام یا ورزش غیراصولی، منجر به لاغری و خشکی شدید و بیماری می شود.
  • می تواند آسیب های جدی را به بدن مرد و زن وارد کند که مهم ترین آن ها کاهش قوت و توان بدنی است.
  • به مرور می تواند منجر به ضعف عمومی بدن، تحلیل اعضا، رنگ پریدگی، ریزش مو، ابتلا به بیماری ها و اختلال های دهان و دندان مانند تحلیل لثه شود.

بین تغذیه و زودانزالی چه ارتباطی وجود دارد؟

در مردان برای تولید اسپرم درجاتی از خنکی در محل بیضه ها لازم است و به همین دلیل بیضه ها در کیسه بیضه قرار گرفته اند که از بدن کمی فاصله پیدا کنند و به آن چسبیده نباشند و حرارت بدن به آن نرسد و در نتیجه اسپرم سازی مختل نشود. مقالات تیمار طب را در این زمینه از دست ندهید.

به عنوان مثال آقایی را در نظر بگیرید با مزاج گرم، در فصلی گرم و اقلیم گرم، خوردن گرمی جات در این افراد باعث بالا رفتن حرارت بدن و به دنبال آن حرارت بیضه ها می شود، اسپرم سازی مختل شده (کم شدن تعداد اسپرم یا اختلال در شکل و تحرک اسپرم ها) و حتی ممکن است دچار انزال زودرس نیز بشود.

چون حرارت بدن بالا است، به سرعت دچار تحریک جنسی شده و به سرعت نیز ارضاء می شود؛ لذا لذت لازم را نمی برد و نمی تواند همسرش را نیز راضی کند (به اوج لذت جنسی برساند).

بنابراین افرادی که مزاج های گرم دارند و دچار مشکلات جنسی مانند زودانزالی می باشند، باید مصرف گرمی جات و مواد محرک مانند فلفل، ادویه جات، سرخ کردنی ها و… را کاهش دهند و بیشتر از خنکی جات مانند ماست، هندوانه یا ماهی استفاده کنند.

رابطه بین و مزاج غذاها

خوراک افراد بایستی بر مبنای مزاج شان تنظیم شود؛ افراد با مزاج سرد در صورت خوردن غذاهای با مزاج سرد مانند ماست، هندوانه، سالادجات و غیره، دچار افزایش سردی و کاهش متابولیسم می شوند.

  • الزاماً گرمی جات باعث افزایش عملکرد جنسی نمی شوند و خوردن خنکی جات هم می تواند میل جنسی را افزایش دهد.
  • برای افرادی توصیه می شود که دچار مزاج سرد هستند.برای این افراد مهم تر از خوردن گرمی جات، کاهش میزان سردی جات است و یا برعکس فرد با سوء مزاج گرم باید خوردن گرمی جات را محدود کند و در مرجله بعدی خوراکی های با مزاج سرد استفاده کنند.

در منابع طب سنتی نیز آمده است که خوردن موارد غذایی با مزاج سرد مثل هندوانه، ماست، ماهی و غیره در افراد با مزاج گرم و سوء مزاج گرم باعث افزایش و بهتر کردن میل و عملکرد جنسی می شود.

  • فرد با مزاج گرم که در غذا خوردن اعتدال لازم را رعایت نکند (خوردن گرمی جات زیاد و نخوردن سردی جات)، مانند افراد گرمازده است که به دنبال جای خنک می گردد و اصلاً به فکر فعالیت جنسی هم نمی افتد و تمایل ندارد و لذا در صورت انجام فعالیت جنسی، عملکرد ضعیفی خواهد داشت.
  • در درجه اول همیشه پرهیز مهم است و در درجه بعدی خوردن غذاهای مناسب قرار دارد.

خوراکی هایی مانند نخودآب، زردک (هویج ایرانی)، آبگوشت، حلیم و گوشت قرمز مخصوصاً در صورت آماده شدن با پیاز مخصوصاً برای افرادی با مزاج سرد مفید است.

چند توصیه غذایی برای بهبود روابط جنسی

* افراد ضعیف یا دارای مزاج سرد می توانند از معجون های مقوی (اصطلاحاً چهار مغز) میل نمایند (البته بعد از پرهیز از مواد مضر). برای تهیه این معجون پودر چند عدد بادام، بادام زمینی، فندق و پسته همراه با 2 عدد رطب بدون هسته در مقداری شیر مخلوط می شود.

* نخود آب پخته با عسل مفید و مقوی است. می توان خود نخود را نیز در داخل غذا و آبگوشت ریخته و میل نمود.

* با رعایت نوع غذا و فاصله غذا خوردن تا انجام عمل آمیزش، می توان به موفقیت آمیز بودن این عمل کمک نمود.

* کلاً برای مزاج های خشک، مصرف غذاهای ایجادکننده رطوبت و حجم در بدن، برای موفقیت آمیز بودن این کار توصیه می شود، مثلاً مصرف مقداری گوشت، نان یا برنج، آش ها و یا سوپ های مغذی با کمی گوشت مرغ، جو، گندم و یا بلغور مفید است.

* افرادی که پرخوری کرده اند و دچار چاقی و امتلاء (پرشدگی) می باشند، باید از رژیم هایی پیروی کنند که بدن سبک شود تا در عمل آمیزش موفق باشند.

رابطه جنسی یا سکس عالی چه فوایدی دارد؟

این است که سکس تعدادی از فرستنده های عصبی مغز را فعال می کند که نه تنها روی مغز، بلکه روی تعداد زیاد دیگری از اندام های بدن هم تاثیر مثبت می گذارند. بیایید با همدیگر تعدادی از فواید سکس را که از نظر علمی هم اثبات شده اند، بررسی کنیم. برای بهبود رابطه ی جنسی خود خلاقیت داشته باشید و از محصولات جنسی سایت amazon نیز غافل نشوید.

1. از سکس خوب کاهش فشار خون است

تحقیقات متعددی وجود دارند که می گویند داشتن سکس طبیعی (نه خودارضایی) می تواند فشار خون سیستولیک (Systolic Blood Pressure) یا همان ماکزیمم فشار خون را کم کند. به همین دلیل، تقریبا تمام پزشکان تایید می کنند که از فواید سکس کاهش فشار خون است. رابطه ی مستقیمی بین داشتن سکس و کاهش فشار خون وجود دارد که باعث می شود سکس بیشتر برای کنترل فشار خون بدن شما مفید باشد.

زمانی که سکس دارید، رگ های خونی بازتر می شوند و به همین دلیل، اکسیژن و مواد غذایی به شکل بهتری در بدن شما توزیع می شوند. این اتفاق با کاهش فشار خون بدن شما هم زمان است. فشارخون بالا ضررهای زیادی دارد. بنابراین سکس داشته باشید و از فواید آن روی فشار خون بهره مند شوید.

2. بهبود عملکرد قلب از فواید سکس است

داشتن سکس خوب برای عملکرد قلب هم فایده دارد. یکی از فواید سکس این است که ضربان قلب را افزایش می دهد و این موضوع بر کسی که تجربه داشتن رابطه جنسی را دارد، پوشیده نیست. اما در کنار آن، داشتن سکس سطح استروژن و پروژسترون بدن تان را به حالت تعادل درمی آورد. زمانی که یکی از این 2 مورد در بدنتان کم شود، بیماری ها و اختلالات مهمی مثل پوکی استخوان (Osteoporosis) و بیماری های قلبی به سراغتان خواهند آمد.

نتایج یکی از تحقیقات در این زمینه واقعا جالب است. در این تحقیق، مردانی که حداقل 2 بار در هفته سکس عالی داشتند با مردانی که به ندرت سکس داشتند مقایسه شدند. نتیجه این بود که احتمال مرگ دسته اول بر اثر حمله ی قلبی، نصف احتمال مرگ دسته ی دوم بود.

3. رابطه جنسی خوب، میل جنسی (Libido) را افزایش می دهد

آیا به دنبال داشتن سکس های بهتر و باکیفیت تر هستید؟ بد نیست بدانید که داشتن سکس خوب، سکس بهتری را  هم به همراه دارد. اصلا یکی از فواید سکس همین است که میل جنسی شما را بیشتر می کند. هر چه سکس بیشتری داشته باشید، شوق و میل به داشتن سکس در شما بیشتر می شود. این موضوع مستقیما روی کیفیت رابطه جنسی شما تاثیر می گذارد و عملکرد شما را در حین سکس بهتر می کند. این را ما نمی گوییم؛ بلکه کلام مستقیم و بی واسطه ی دکترهای متخصص زنان و زایمان است.

4. از خواص نزدیکی تقویت سیستم ایمنی بدن است

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در مقایسه با دیگران روزهای کمتری از سال را با حال ناخوشی یا مریضی (سرماخوردگی، آنفولانزا و موارد دیگر) سپری می کنند. سطح ایمنی افرادی که رابطه جنسی دارند، در برابر میکروب ها و ویروس ها و سایر عوامل بیماری زای بیرونی بالاتر است. یک تحقیق دانشگاهی در دانشگاه Wilkes University پنسیلوانیا نشان داده است بدن دانشجویانی که در هفته یک یا دوبار سکس داشته اند، سطوح بالاتری از یک آنتی بادی خاص را در مقایسه با دانشجویان دیگر نشان داده است.

البته تاثیر و اهمیت درست غذا خوردن، داشتن فعالیت بدنی، داشتن خواب کافی و استفاده از واکسن های موردنیاز هم درباره ی این موضوع به قوت خود باقی است. در ضمن چنانچه درباره ی وضعیت STD (بیماری های منتقله از راه جنسی) خودتان و شریکتان مطمئن نیستید، باید حتما از کاندوم استفاده کنید.

5. اعتماد به نفس را افزایش می دهد

از مزایا و فواید سکس می توان به این مورد نیز اشاره کرد که اعتماد به نفس و حس شادابی را در شما تقویت می کند. سکس را تنها را برای این توصیه نمی کنند که افراد را به سمت یک زندگی سالم هدایت کنند، بلکه این موضوع برای رسیدن فرد به شادی در زندگی هم ضروری است.

فردی که به صورت مرتب سکس دارد، حسی از اعتماد به نفس را تجربه می کند که دیگران یا از آن بی بهره هستند یا کمتر تجربه اش کرده اند. در این حالت شما به صورت فعالانه در یک رابطه جنسی مشارکت دارید. شما توانسته اید یک شریک جنسی داشته باشید. حس خوب بودن در یک رابطه جنسی مبتنی بر رضایت، برای مرد و زن اهمیت دارد.

6. فواید سکس برای خانم ها بهبود کنترل ادرار است

داشتن عضله های قوی تر لگنی از بروز مشکل بی اختیاری ادرار جلوگیری می کند. لازم است بدانید که تقریبا 30 درصد از خانم ها در یک بازه ی زمانی از عمرشان مشکل بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

تاثیر داشتن سکس خوب برای عضله های کف لگن مثل تاثیر ورزش است. زمانی که یک زن ارگاسم را تجربه می کند، عضله های کف لگن او منقبض می شوند. همین منقبض شدن ها باعث می شود تا عضله های لگنی تقویت شوند و از بروز بی اختیاری ادرار، افتادگی مثانه، افتادگی رحم و افتادگی تخمدان در زنان جلوگیری شود. آیا هنوز هم به فواید سکس ایمان نیاورده اید؟

7. از فوایدسکس بهبود عملکرد مغز است

تحقیقات روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است که نمونه های با سکس بیشتر، عملکرد شناختی بهتری از خودشان به نمایش گذاشته اند. چرا که داشتن سکس منجر به تولید سلول های مغزی جدید در موش  ها شده است. تحقیقی با موضوع مشابه در سال 2018 روی 6000 نفر از انسان ها هم انجام شده است. این تحقیق نشان می دهد داشتن سکس بیشتر منجر به بهبود عملکرد حافظه در افراد بالای 50 سال می شود.

8. یک خاصیت سکس کاهش تنش، اضطراب و استرس است

از نظر علمی ثابت شده است کسی که رابطه جنسی دارد، از نظر خلق و خو (Mood) و حس و حال روحی در وضعیت بهتری قرار می گیرد. استرس از چنین فردی دور می شود. درست است که نمی توان به قیمت دستیابی به فواید سکس در جهت کاهش اضطراب، سکس هرروزه را وارد زندگی کرد. اما بهتر است به جای سرکوب کردن این نیاز طبیعی یا روی آوردن به تماشای فیلم های پورن (Porn)، رابطه جنسی را در حد نرمالی در زندگی تان داشته باشید.

جهت خرید و آگاهی  قیمت های محصولات داروخانه تیمار طب می توانید با شماره تماس 09024865544 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا