هنر و سینما

دراکولا؛ سریالی کمدی که دیدنش راحت نیست


در این پست ، ما نقاط ضعف مجموعه “دراکولا” ، اثر جدید مهران مدیری را بررسی می کنیم تا نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنیم.

مجموعه “هیولا” به سرپرستی مهران مدیری دارای ضعف های زیادی در متن و اثربخشی آن بود و برخورد آن با مشکلات و مسائل اجتماعی در طبقه متوسط ​​جامعه ایران به آن سطح نرسید. حتی یک شعار است و بسیار گرفتار موضوعی که نمی توانید آن ملغمه را درک کنید این چیست و چگونه و با چه منطقی کار می کند. اما این مجموعه با همه اشکالاتی که دارد ، از یک شخصیت مرکزی جالب استفاده می کند که به لطف رفتار خوب او و فرهاد اصلانی ، می توانیم هوشنگ شرافت را به عنوان یک نمونه ساده و قابل قبول از کهن الگوی شخصیت “معمولی-شگفت انگیز” در چنین شوخی های اجتماعی بپذیریم. گاهی اوقات این معلم در تصمیم گیری ها و اقدامات خود کمی ساده انگارانه عمل می کند.

از سوی دیگر ، مکمل کامرونی ، با بازی مهران مدیری ، توانست نقش “سایه” را تا حدی که برای ما قابل قبول است بازی کند ، علیرغم این واقعیت که او از “قوس است” و ما هرگز آن را درک نمی کنیم. هدف درونی ، خواسته های شخصی و جهان بینی ، و طبیعت به آن پایبند نبوده است. بازی در نقش های اصلی و کمک به توسعه درام و ایجاد موقعیت خنده دار یا به نظر سازندگان ، یک زمان سرگرم کننده اما پرت کننده و ایجاد درگیری. متأسفانه ، دراکولا برخی از جدیدترین اصول طراحی گرافیک را برای تولید یک سریال سرگرم کننده و دوستانه دریافت نکرده است که حداقل در سه قسمت اول نمی توان چیزی گفت.

دلایل عدم تماشای دراکولا

بیایید بررسی دراکولا را از ابتدا شروع کنیم (خلبان). در یک سری کمیک و کمدی ، معمولاً ابتدا ، داستان در چهار یا پنج صحنه روایت می شود و در عرض 45 تا 60 دقیقه دستگاه فیلمنامه نویسی معرفی و به مخاطب معرفی می شود. ما داستانهای کوتاه و داستانهای کوتاه نویسنده را داریم. به قصد و روایت دقیق خلبان از رشد و گسترش رویدادها و شخصیت ها یک قانون ثابت در هر مجموعه موفق است.

بدیهی است بزرگترین نقشه دراکولا جستجوی قدرت و استثمار همه مردم و موسسات کامرون برای بدست آوردن هرچه بیشتر پول است. دانیل پی. “به ما نشان دهید که قرار است ساعت ها تماشا کنیم ، از روش های خلاقانه برای توضیح جایی که در حال حاضر هستید استفاده کنید و برای مخاطب تکامل پیدا کنید و بگویید ،” موانع را برطرف می کند و در کل احساسی است. “

ظاهراً نویسندگان دراکولا قصد داشتند همین کار را انجام دهند ، اما فایده ای نداشت. به عنوان مثال ، متحدان کامرونی فعال چه کسانی هستند؟ غضنفر چم چاره یا مهیار مهرافزون احتمالاً پاسخ این سال است! آیا به پیشرفت داستان کمک می کند یا به شخصیت عمق عمل می بخشد؟ نه نه؛ از آنجا که او دارای ویژگی های شخصیتی واضح ، پیچ و تاب یا آرمان ها و اخلاق نیست ، و به نظر می رسد فقط به درخواست کارگردان استعداد در داستان گنجانده شده است ، بنابراین به نظر می رسد که همه آخرین کارها و کارهای او. در کل ، او عاقل تر از دیگران و در سر او بازیکنان مکمل بازی کنید! این حرکت طی سالها هیچ پیشرفتی در زمینه فیلم ، فیلمنامه یا گفتگو نداشته است.

سریال دراکولا

طنز و رفتار خانواده مهرافزون یا خانواده چمچره نسبت به جانور غول پیکر بسیار مستهجن و کلیشه ای است.

س unال بی پاسخ و داستان تکان دهنده آخرین خلبان دراکولا ، خبر دستگیری ذهنی به کامرون بزرگ است. آیا چنین داستان زندگی مضحک و بی اثر نیست؟ وقتی هیچ چالشی برای توسعه داستان ، بهبود آن و ایجاد موقعیت خنده دار وجود ندارد ، چرا آن مانع در پایان نیمه اول است؟

به جرات می توان گفت که کامروا ، پدر و نابغه یا حداقل یکی از آنها ، تا پایان سریال با این چالش ها روبرو خواهد شد و همچنان اولین مرد میدان خواهد بود. در نتیجه ، تماشاگران شک ندارند و این شوک به اصطلاح را ایجاد نمی کنند. وقتی به توسعه ظرافت های تیز در قسمت های دوم و سوم می نگریم ، عمق ضعف ها و اشکالات فیلم های امیر برادران آشکارتر است. زیرا ، مانند دیگر داستانهای کوچک این مجموعه ، خبری از تغییر ، تنش یا پیشرفت نیست و ما تنها در حاشیه چند قسمت مکرر در مصاحبه با بازپرس / پلیس هستیم که اگر آنها را فراموش نکنید ، خیلی فراموش نخواهید کرد. به آنها نگاه نکنید ؛ چون چیزی از دست نمی رود!

اکنون بیایید نگاهی به سوالات بی پاسخ و داستانهای تکان دهنده آخرین خلبانان موفق داشته باشیم. در «مردگان متحرک» ، بینندگان تعجب می کنند که چگونه ریکی از زامبی ها جان سالم به در می برد. در “خانه کارتها” این س arال مطرح می شود که فرانک با دسترسی به ریاست جمهوری چه خواهد کرد. در مجموعه کمدی “Bojek Horsman” ، شخصیت بوژک با دیان آشنا می شود و بینندگان امکان به چالش کشیدن دیان و آقای بادامزمینی در قسمت بعدی و در سریال -داستان “بازی تاج و تخت” ، بیننده را در نظر می گیرند. برخورد رابطه مخفی سرسی و جیمی و ناتوانی پسر استارکس بسیار شوکه کننده بود و همه بینندگان را به تماشای بقیه داستان ترغیب کرد ، اما در سری جدید مهران مدیری ، این تنها داستان نهایی قسمت اول نیست جالب است ، اما کوچکترین نبرد ذهنی برای بیننده است. پیش بینی آینده بازیکنان و پیشرفت داستان غیرممکن است.

این ضعف در ایجاد موقعیت های م andثر و ترویج داستان در قسمت های دوم و سوم مشهود است و داستان در قسمت بعدی قابل پیش بینی و کند است و این روایت برای مخاطب کند و ناامید کننده است. بیننده برخلاف مثال موفق And در قسمت اول داستانهای فرعی و داستان اصلی روان هستند و داستان به سرعت تا انتها پیش می رود.

سریال دراکولا

ممکن است این س beال مطرح شود که وقتی کامروا و دوستانش در چنین خانه ای در دنیای واقعی زندگی می کنند ، و نه با فراوانی حیوانات باشکوه و حیات وحش ، چنین فضایی چه ویژگی هایی دارد؟ آیا در سریال وجود دارد؟ پاسخ این است که به گفته دراکولا ، ما با بازی ای روبرو هستیم که می خواهد ابتدا مخاطبان خود را سرگرم کند و سپس با آن وارد مسائل الهیاتی ، سیاسی یا اجتماعی شود ، اما این اقدام در مقیاس حداکثر ممکن انجام می شود. ، و گاهی اوقات این تأثیر منفی بر بیننده می گذارد ، بنابراین لازم است به موضوعات مورد بحث در این مجموعه در مورد این موضوع نگاه کنیم.

لوسینو ویسکانتی اغلب مشکلات بورژوازی و وحشی گری طبقه سرمایه دار را در فیلم محکوم می کند و فضای اشراف را نشان می دهد ، اما قبل از انتقاد از سرمایه داری لیبرال ، از ایدئولوژی بورژوازی صحبت می کند. فیلمساز مارکسیست ایتالیایی. و رفتار این اجتماع به شنونده این امکان را می دهد که به مشکلات جامعه نگاه کرده و نحوه تغییر و مقاومت واقعی در برابر ناهنجاری ها را با آنها در میان بگذارد. اما مدیران این قصرها از میزهای ناهار خوری گرانقیمت و خریدهای مجلل به گونه ای استفاده کردند که اگر در ترویج این شیوه زندگی ناسالم مثر نباشند ، حداقل محکوم نمی شوند. زیرا جدا از به تصویر کشیدن نگرش های کلیشه ای بورژوازی و مقاماتی که ما آنها را می شناسیم و مشابه فیلم های کوتاه ، سریال یا کمدی دیده ایم ، هیچ صف یا بحثی درباره این که چگونه چنین افرادی امروزه در جامعه ایران پدید آمده وجود ندارد. در مورد اینکه چرا “دورویی” در جامعه پذیرفته شده است ، صحبت زیادی نمی شود و بینندگان نمی توانند ساختار ، جهان بینی و هرج و مرج این خانواده های ثروتمند را نشان دهند تا بتوانند خوب یا بد تماشاگر را ارزیابی کنند. در چنین شیوه ای از زندگی در نتیجه می توان گفت که هر زمان که دراکولا به انتقاد از بورژوازی روی می آورد ، به بیهوده ترین و خام ترین شیوه با آن برخورد می کند.

برای بررسی بهتر شایستگی دراکولا ، لازم است به دنباله ای از قسمت سوم که همسر کامرون (با بازی ویشکا آسایش) در دفتر اطلاعات نزدیک زنی که پسرش به دلیل بدهی 500000 تومان و خانم زندانی بود ، در دفتر اطلاعات ارسال کرد ، اشاره شود. کامرون او چنین تعداد کمی را نمی فهمد. اولین سالی که باید مطرح شود این است که آیا این سکانس که کمی مضحک به نظر می رسد ، حتی مضحک است؟ به طور کلی ، خیر. آیا این سکانس دانش ما را از بازیگران افزایش می دهد یا داستان را پیش می برد؟ مجددا پاسخ منفی است؛ زیرا قبلاً مشاهده کرده ایم که همسر کامرون لال است و متوجه عدم آگاهی او در مورد زندگی طبقه پایین شده ایم. حتی ظهور بازیگران در این زمینه آنقدر غنی نیست که بتواند این س raiseال را مطرح کند که چرا چنین سریالی ساخته شده یا سکانسی در آن وجود دارد؟ آیا این نمایش نشان دهنده نابرابری طبقاتی است؟ اگر سازندگان می خواستند ویشکا آسایش و زن فقیر را که تا حدودی ظاهری کنایه آمیز دارد ، قرار دهند ، بسیار موفق بودند.

در مورد جنسیت در سریال دراکولا و گسترش این سریال با انتقاد از چنین رفتاری در واقعیت و فضا ، کافی است به شرایط نگاه کنید. خنده دار در مورد تلاش سرهنگ (با بازی مرتضی زارع) در تلاش برای برقراری ارتباط با زنان و کامرون

فعال بی اساس اینستاگرام (به گفته سازنده سریال) سعی می کند در وابستگی به جنسیت و رابطه دختر و پسر دیده شود و دراکولا قصد دارد بیشتر در “بیان جنسیت بازیگر واقعی و جذب زنان به او یا چند نفر دیگر بودن.

مشکل سریال جدید مهران مدیری ، انتقاد نکردن و محکوم کردن چنین رفتاری نیست. زیرا اگر چنین باشد ، باید به این نگرش ها و اقدامات با جزئیات بیشتر و البته شدیدتر نگاه کرد. اما دراکولا فقط به ظاهر و ابتذال اکتفا می کند و همه ما می دانیم که اگر چنین چیزی نتیجه آرزوی هنرمند به رسانه یا هر کس دیگری در رسانه نیست. یک منظره معمول برای به دست آوردن شهرت یا ثروت با دیدن یا شنیدن بیشتر ، که مردم و پیامدهای غیر ضروری در آن با این جریان درمان شده و به مشکل ada دامن زده است.

حماقت و بیکاری همه زنان این مجموعه و نیازها و وابستگی آنها به شوهرانشان یا وابستگی شدید دراکولا به مسئله ازدواج در بیان زنان و مشکل انتخاب زن در رابطه (مردان در موقعیت قدرت و زنان در موقعیتهای ضعیف و ضروری) بسته به پایان سریال موارد دیگری نیز وجود دارد ، بهتر است در مورد عملکرد مردان و زنان این سریال و خنثی بودن یا نبودن آنها صحبت شود.

سریال دراکولا

دلیل تماشای سریال دراکولا

هیچ دلیلی برای تماشای دراکولا وجود ندارد! این مجموعه بدون شک یکی از ضعیف ترین مجموعه های کمدی است که تا به حال ساخته شده است و اصرار کارگردان در استفاده از “فرمول” سریال سازی هرگز نتوانسته به فرم تبدیل شود ، حتی در بهترین اثر ، مجموعه ای تکراری است. دراکولا او کلیشه ها و شعارهای بسیار سختی را مطرح کرد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا