هنر و سینما

معرفی فیلم مری پاپینز؛ ما باید دوباره بچگی کنیم (فیلم‌های نوروزی قسمت ۹)


این اولین فیلم رویداد غیر متحرک دیزنی است. “مری پاپینز” (1964) یک کمدی تاریخ خانوادگی به کارگردانی رابرت استیونز و بازی جولی اندروز است. این فیلم آنقدر در تاریخ و فرهنگ سینمای آمریکا اهمیت پیدا کرد که تصویر مری پاپینز استعاره ای از مردی شد که از آسمان پرواز می کند و به یک رویا می پردازد.

اگر هنوز فیلم را ندیده اید ، شاید چند سال پیش موفق شده باشید فیلم “ذخیره آقای بانک ها” را دیده باشید. در جان لی هنکوک (2013) ، ما شاهد درگیری والت دیزنی (با بازی تام هنکس) و PL Travers (با بازی اما تامپسون) هستیم که خالق و نویسنده مجموعه کتاب “مری پاپینز” است. این فیلم نشان داد که چگونه دیدگاه آمریکایی والت دیزنی از کار ، زندگی و رویاها با نویسنده تندرو انگلیسی در کتاب ، خانم تراورس متفاوت است.

ما از تاریخ خود فاصله نگرفته ایم. “مری پاپینز” در سال اکران پرفروش ترین فیلم گیشه شد. داستان فیلم در اوایل قرن بیستم در ادوارد لندن اتفاق می افتد. جورج بنکس که در بانک کار می کند ، وقتی وانمود می کند که کودک استعفا کرده است ، صدای همسرش را می شنود. چندین بار در خانه اتفاق می افتد. بچه ها عاشق وقت پدرشان با آنها هستند ، اما آقای بانک مشغول است و می خواهد سریعتر یک پرستار استخدام کند. بچه ها نامه ای می نویسند و درخواست والدین بیشتری می کنند ، اما آقای بانک نامه را می شکند و آن را در شومینه می اندازد.

باد این تکه کاغذ را به مری پاپینز زیبا و مهربان می دهد و مری پاپینز با یک چتر در مقابل خانه بانک فرود می آید تا پرستار شود. بچه ها برت ، دوست مری را ملاقات می کنند و آنها با دو نفر در فضا پرواز می کنند و از آن لذت می برند.

این فیلم رنگارنگ و پر جنب و جوش با موسیقی زیبا و تکان دهنده یادآور دوران کودکی است که برخی از آنها زندگی می کردند و می خواستند دوباره زنده شوند ، در حالی که دیگران مشتاق آن بودند. به هر حال ، مری پاپینز را فراموش نکنید. فیلمی که آنقدر برای فرهنگ غربی اهمیت دارد که دو سال پیش در ورزشگاه امیلی بلانت ساخته شد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا