ماسک بدن برای پوست خشک

بسیاری از مردم می دانند که ماسک صورت یک راه عالی برای پاکسازی، سفت کردن و تقویت پوست است. خبر خوب این است که این امکان وجود دارد که این فواید پوستی را نه تنها در صورت، بلکه در کل بدن تجربه کنید.  شما حتی بعد از استفاده از لوازم آرایشی مثل سایه لاکچری کوین و  رژ لاکچری کوین و پاک کردن آنهانیز می توانید بدون داشتن هیچ استرسی نسبت به حساسیت این ماسک ها از آنها استفاده کنید. ماسک بدن در واقع همان ماسک صورت است با این تفاوت که بخش بسیار بزرگ تری از بدن را پوشش می دهد. تفاوت اصلی با ماسک بدن این است که مزایا و خواص ماسک بدن مربوط به زیبایی کل بدن است اما فرمولاسیون ماسک صورت به طور خاص برای صورت طراحی شده است.

زیبایی بدن با ماسک بدن

اولین قدم برای داشتن پوستی صاف و درخشان عاری از هرگونه لکه و جوش است. اما همه ما به صورت طبیعی از این امتیاز بهره مند نیستیم و نیاز داریم خودمان دست به کار شویم و برای زیبایی پوست خود از محصولات مختلفی از جمله ماسک های بدن مؤثر استفاده کنیم. انواعی از ماسک ها در قالب طبیعی و دست ساز خانگی یا تجاری وجود دارند که به شما این امکان را می دهند به راحتی زیبایی و درخشندگی پوست خود را بازسازی و حفظ کنید.

مزایا و معایب استفاده از ماسک بدن

ماسک اسکراب صورت و بدن لاکچری کوین یکی از محصولاتی است که به زیبایی بدن و احیای جوانی و شادابی پوست کمک شایانی می کند. مزایا و معایب ماسک بدن به مواد تشکیل دهنده آن وابسته است و می تواند فواید پوستی مختلفی را ارائه دهد. برای مثال، ماسک های بدن گاهی با کافئین ساخته می شوند که برای تقویت گردش خون و کاهش ظاهر سلولیت طراحی شده است. برخی از آنها شامل موادی هستند که برای از بین بردن آثار کشش پوستی (استرچ مارک) طراحی شده اند.

ماسک اسکراب لاکچری کوین

اگر می خواهید ماسک بدن بخرید و از آن در خانه استفاده کنید، به یاد داشته باشید که ابتدا ماسک بدن را در ناحیه کوچکی از بدن تست کنید، زیرا برخی افراد ممکن است به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت داشته باشند و دچار تحریکات پوستی شوند. از استعمال ماسک روی هر گونه زخمی که هنوز در حال بهبود است خودداری کنید. ماسک  بدن تا زمانی که در استفاده از آن زیاده روی نکنید، بی خطر تلقی می شود.

به صورت کلی مهمترین مزایایی که ماسک بدن به ارمغان می آورد عبارت است از:

  • ماسک بدن جوش ها را از بین می برد و قرمزی را کاهش می دهد.

جوش زمانی ایجاد می شود که پوست مرده و چربی باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. ماسک بدن با اسکراب و لایه برداری بدن پوست مرده و چربی های اضافی را از بین می برد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند.

  • ماسک بدن باعث درخشندگی پوست شما می شود.

ماسک بدن با قابلیت اسکراب و لایه برداری سلول های مرده ی پوست که باعث کدر و تیره شدن پوست می شود را از سطح پوست می زداید و به این ترتیب باعث درخشندگی و شفافیت پوست بدن می شود.

  • ماسک بدن لکه ها و جای زخم ها را بهبود می بخشد.

بسیاری از ما به دلایل مختلفی ممکن است دچار لکه های پوستی، ضایعات پوستی و ناهمواری و جای زخم شویم. ماسک بدن می تواند این موارد را کمرنگ کند و در طولانی مدت آنها را از بین ببرد.

بهترین زمان استفاده از ماسک بدن

بهترین زمان برای استفاده از ماسک بدن زمانی است که پوست شما عاری از هرگونه آلودگی و چربی است و منافذ پوست برای دریافت مواد مغذی کاملا آماده و باز هستند. این شرایط ایده آل برای استعمال معمولا پس از حمام فراهم می شود؛ بنابراین سعی کنید قبل از استفاده از ماسک بدن حتما با آب گرم دوش بگیرید.

انواع ماسک بدن

همه ماسک ها به شکل یکسانی ساخته نمی شوند. امروزه انواع مختلفی از ماسک بدن وجود دارد و هر کدام مجموعه ای از مزایای خاص خود را برای پوست فراهم می کند. انواع متداول ماسک عبارت اند از:

1. ماسک های خاک رس

ماسک  خاک رس برای درمان آکنه مفید است، زیرا به بیرون کشیدن ناخالصی ها و سم زدایی پوست کمک می کند. این ماسک همچنین مزایای تقویتی دارد و باعث سفت شدن پوست بدن می شود.

2. ماسک های کرمی

ماسک کرمی، برای انواع پوست های معمولی تا مختلط و خشک ایده آل است. ماسک های کرمی به بازسازی و مرطوب کردن پوست، افزایش آب رسانی و تسکین قرمزی پوست کمک می کنند.

3. ماسک های ورقه ای

ماسک ورقه ای در ورقه هایی شبیه به پارچه  از جنس پنبه، سلولز یا الیاف تولید می شود و برای انواع پوست عالی است. این ماسک ها معمولا در داخل بسته بندی مرطوب هستند و به مواد مؤثر آغشته شده اند تا پوست را تمیز، هیدراته و جوان کنند. ماسک ورقه ای به روشن شدن و آب رسانی پوست کمک می کند و می تواند حاوی آنتی اکسیدان ها، عصاره ریشه جینسینگ برای جوان سازی پوست باشد.

4. ماسک های فویلی

ماسک فویلی، نوعی ماسک ورقه ای با روکش فویل است که در جهت جوان سازی پوست عمل می کند و پوستی آرام و هیدراته را به شما تقدیم می کند. این ماسک برای پوست های خشک و کم آب بسیار مناسب است. از جمله این ماسک ها می توان به ماسک فویل نقره برای پر شدن بدن و کاهش قرمزی اشاره کرد.

5. ماسک های ژل

ماسک ژل، تسکین دهنده و خنک کننده است و به آب رسانی پوست و بهبود پوست کمک می کند.

6. ماسک های ژله ای

ماسک  ژله ای بافت ژله ای دارد که استفاده از آن  را آسان و سرگرم کننده می کند. این ماسک ها فوق العاده آب رسان هستند و فواید پاک کنندگی، لایه برداری و حالت دهندگی دارند.

7. ماسک لایه بردار

ماسک لایه بردار معمولا بر روی پوست مالیده می شود و حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی می ماند. سپس لایه برداری می کند تا پوستی درخشان تر نمایان شود. ماسک لایه بردار آرام بخش است و برای یک دست شدن رنگ پوست، تقویت مویرگ ها و تسکین پوست حساس مناسب است.

8. ماسک های پودری

ماسک پودری نیاز به کار بیشتری نسبت به بقیه دارد و قبل از استفاده باید انها را با آب یا ترکیبات دیگری ترکیب کنید و سپس استفاده کنید. این ماسک ها انواع مختلفی دارند و می توانند بر اساس نیازهای پوست شما مورد استفاده قرار بگیرد.

معرفی بهترین ماسک ها برای زیبایی بدن

همه ما با اهداف مختلفی به سراغ ماسک بدن می رویم و انتظارات متفاوتی از عملکرد ماسک داریم، پس بدیهی است که یک نوع ماسک پاسخگوی همه نیازهای ما نباشد. شما باید باتوجه به نیاز بدنتان و نوع پوستی که دارید ماسک مناسب خود را انتخاب کنید. اگر نمی توانید تشخیص دهید که نوع پوست شما چیست و نمی دانید که پوستتان معمولی، چرب یا مختلط است، بهترین است ابتدا به مراجعه کنید.

1. ماسک سفت کننده بدن

یک ماسک سفت کننده ی خوب در کوتاه ترین زمان ممکن سفتی و صافی پوست را بهبود می بخشد و با استفاده مداوم پوست کل بدن را سفت تر می کند. تخم مرغ یک سفت کننده طبیعی پوست است که اغلب در درمان های خانگی صورت استفاده می شود. هنگام خرید ماسک سفت کننده تجاری، به دنبال ماسکی باشید که حاوی آلبومین تخم مرغ باشد. همچنین به دنبال یک ماسک سفت کننده حاوی آنتی اکسیدان باشید که به جلوگیری از تجزیه کلاژن کمک کند. کلاژن پرتئینی است که پوست را محکم و صاف نگه می دارد.

ماسک های بدن حاوی خاک رس، ویتامین ها و کلاژن گزینه های خوبی برای کسانی هستند که می خواهند پوستی سفت تر و جوان تر داشته باشند.

هنگام خرید ماسک بدن برای پوست سفت تر باید توجه کنید که ماسک انتخابی تان حاوی موارد زیر باشد:

  • شی باتر نه تنها یک مرطوب کننده ی قوی پوست است، بلکه به بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست هم کمک می کند که آن را محکم تر و جوان تر نشان می دهد.
  • روغن هسته انگور، یک ماده محبوب است که در بسیاری از محصولات زیبایی ضدپیری استفاده می شود. این روغن حاوی آنتی اکسیدان های محافظ پوست و همچنین دارای خواص محافظت در برابر آفتاب است.
  • روغن بادام به صاف و نرم شدن پوست کمک می کند و همچنین باعث کاهش چین و چروک می شود.
  • بسیاری از روغن های دیگر به عنوان مواد تشکیل دهنده در محصولات سفت کننده پوست استفاده می شوند، از جمله روغن زیتون و روغن نارگیل.

2. ماسک خاک رس

انواع مختلفی از خاک رس آرایشی از دیرباز در ماسک های سفت کننده پوست برای تمیزکردن، نرم کردن و سفت کردن پوست استفاده می شود. هر نوع خاک رس مزایای خاص خود را دارد.

  • خاک رس سبز فرانسوی چربی ها و ناخالصی ها را از پوست بیرون می کشد و باعث سفت تر و لطیف تر شدن پوست می شود.
  • خاک رس چینی نه تنها پوست را سفت می کند، بلکه سلول های مرده پوست را هم از بین می برد و خشکی را کاهش می دهد.
  • خاک رس بنتونیت، خاک رس آرایشی است که پوست و منافذ را سفت می کند.

3. ماسک بدن جلبک

ماسک بدن جلبک دریایی یک ماسک تجاری است که برای افزایش متابولیسم و ​​بهبود سلامت پوست طراحی شده است. این ماسک سرشار از ویتامین ها و اسیدهای آمینه است که می تواند از طریق پوست جذب شود. جلبک  دریایی به سم زدایی کمک می کند و باعث می شود بدن سموم را از طریق عرق دفع کند. برای گرفتن نتایج مطلوب، توصیه می شود قبل از استفاده از ماسک دوش بگیرید و هنگام دوش گرفتن بلافاصله بعد از گذاشتن ماسک و برای شستشوی بدن از استفاده از صابون خودداری کنند.

4. ماست بدن دیپ سنس

ماست بدن دیپ سنس نوعی ماسک بدن است که برای پوست های معمولی و خشک مناسب است. این ماسک باعث رطوبت رسانی عمیق پوست بدن می شود و نرمی و لطافت را به صورت طولانی مدت به پوست برمی گرداند. ماست بدن دیپ سنس بافتی سبک دارد و سریع جذب پوست می شود. این ماست حاوی عصاره میوه های استوایی و روغن آملا است که باعث می شود خشکی پوست از بین رود و خارش پوست رفع شود.

5. ماسک لاغری بدن

این نوع ماسک های تجاری به صورت فویل های آغشته به محلول روی سطح پوست اعمال می شوند تا از طریق پوست جذب شوند و باعث آب شدن چربی های زیر پوست شوند. به این ترتیب نواحی خاصی از بدن سفت می شود و حالت دلخواه شما را پیدا می کند. محصولاتی که دارای روغن درخت چای، زغال فعال و دارچین و عسل هستند، جزء ماسک های بدن خوب برای ازبین بردن جوش بدن و کاهش چربی پوست هستند.

6. ماسک بدن برای جوش

مبارزه با آکنه یک مبارزه اجتناب ناپذیر است که پس از دوران بلوغ اکثر ما را درگیر می کند. ما از رویارویی با جوش های موذی تا آخر عمر احساس رضایت نمی کنیم و اگر مجبور باشیم، ممکن است خودمان را به ابزاری برای درمان آکنه مسلح کنیم.

پنهان کردن آکنه بدن دشوارتر از درمان آن است، به خصوص اگر در آینده شما به یک مهمانی دعوت شده باشید جوش های زیر بغل، سینه و باسن می تواند پوشیدن لباس های خاص را استرس زا کند. اما با محصولات مناسب، می توانید به سرعت آکنه را برطرف کنید.

مراقبت های طبیعی برای پوست خشک کدام اند؟

پوست خشک بیشتر از پوست چرب مستعد چین و چروک است. پس لازم است تا جاییکه می توانید از عوامل خشک کننده پوست پیشگیری کنید. سبک زندگی و عادت های روزمره زیادی وجود دارد که می تواند تا حدودی از خشکی پوست شما کم کرده و یا عوارض آن را التیام ببخشد. این مراقبت ها عبارتند از:

  • آب، آب و آب؛ به اندازه کافی آب بخورید. کسانی که پوست های خوبی دارند، به میزان مورد نیاز بدنشان آب می خورند. این می تواند به یک عادت پر فایده در زندگی شما تبدیل شود که خشکی پوست را تا حدود زیادی بهبود می بخشد.
  • دوش آب داغ را برای همیشه کنار بگذارید؛ شاید شما از انجام این کار لذت ببرید، اما پوستتان نه تنها لذت نمی برد بلکه آسیب می بیند. دوش آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین برده و به خشکی آن می افزاید. برای دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید. همچنین تمام سعی خود را به کار بگیرید که صابون هایی با عناصر طبیعی و البته ملایم در حمام استفاده کنید.
  • همواره پوستتان را مرطوب نگه دارید؛ مرطوب کننده های پوست را در جلوی چشمتان بگذارید که مدام از آن ها استفاده کنید. بهتر است یک برنامه روزانه نیز برای استفاده از محصولات آبرسان داشته باشید.
  • مرطوب کننده ها را درست بعد از حمام استفاده کنید؛ کار کرم ها و لوسیون های آبرسان و مرطوب کننده، رطوبت بخشیدن به پوست است. بعد از حمام، پوست بیشترین مقدار رطوبت را دارد. بنابراین استفاده از لوسیون های آبرسان در این زمان، به معنای جذب بهتر و البته تأثیرگذاری بیشتر است.
  • برنامه روتینی برای استفاده از ماسک های خانگی داشته باشید؛ از انواع روغن های گیاهی و موادی که در هر خانه ای پیدا می شود، می توان ماسکی برای درمان پوست خشک تهیه کرد. بعد از اینکه بهترین ماسک های خانگی برای پوست خشک را شناختید، به طور مرتب از آن ها استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا