راهنمای سفر به دبی

دبی کجاست؟

برای شناخت بهتر دبی، ابتدا به موقعیت جغرافیایی آن اشاره می کنیم. این شهر که در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد، معروف ترین و پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است. دبی از سمت جنوب با شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از سمت شمال شرقی با شهر شارجه و از سمت جنوب شرقی با کشور عمان همسایه است. دبی شهری است پر از آسمان خراش ها، سواحل و بندرهای گوناگون که به تنهایی پرچم دار رونق تجاری و گردشگری منطقه شده و هرساله میزبان گردشگران فراوانی از جای جای دنیاست. مسافت کم ایران تا این شهر، یکی از دلایل مهم انتخاب این مقصد توسط ایرانی هاست. در آن روی سکه، نیاز به درخواست ویزا برای ایرانیان و آب وهوای گرم دبی، مهم ترین عواملی هستند که می توانند تردیدهایی در انتخاب این مقصد برای ایرانیان ایجاد کنند.

سفر هوایی به دبی در سفرهای خارجی، اولین و سریع ترین روش سفر، پرواز است. ازآنجایی که خرید بلیط تفریحات دبی در تورهای دبی به صورت آنلاین میباشد در این روش در زمان صرفه جویی می شود، پیشنهاد ما برای یک سفر دل چسب تر، استفاده از تورهای دبی و سفر هوایی به این شهر است. با خرید تورهای سفرنامه، وظیفه برنامه ریزی بخشی از امور مثل خرید بلیط باغ گل دبی و رزرو هتل، از دوش شما برداشته می شود و شما می توانید آسوده خاطر به امور دیگر سفر مشغول شوید. مدت زمان پرواز تهران به دبی، حدود 2 ساعت است و هزینه این روش نسبت به سفر با کشتی گران تر است.

مقالات راهنمای سفر به دبی ، سرنخ های تجربه یک سفر رضایت بخش را به شما می دهد که بتوانید با توجه به آن، اطلاعاتتان را کامل کنید. همه می دانیم که گنجاندن صفر تا صد سفر به دبی در یک متن، تقریباً غیرممکن است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی هم به دبی در این مقاله داشته باشید . در این مطلب، یک راهنمای کامل سفر به دبی را برای شما آماده کرده ایم تا سفر اولی ها یا کسانی که خیلی وقت است به دبی نرفته اند، با صرف چند دقیقه زمان و چند کلیک، از جزئیات سفر به این شهر مدرن آسیایی  خصوصا نحوه تهیه بلیط تفریحات دبی آگاه شوند.

تاریخ دبی؛ از دیروز تا امروز

حالا که قصد سفر به دبی را دارید، خوب است کمی هم راجع به تاریخش بدانید. امروزه، دبی به عنوان پایتخت گردشگری در خاورمیانه و شهری بسیار مدرن شناخته می شود؛ اما در گذشته نه چندان دور، وضعیت دبی به کلی متفاوت بوده است. این شهر، نخستین  بار در قرن 18 میلادی به عنوان یک روستای ماهیگیری تأسیس شد و تا سال 1822 میزبان 700 تا 800 نفر از اهالی قبیله بنی یاس بود تا اینکه در 9 ژوئن 1833 به حکمرانی شیخ مکتوم بن بطی، به طور رسمی به یک شهر تبدیل شد.

شاید اصلی ترین پرسش شما درباره تاریخ دبی، این باشد که چه زمانی و چگونه دبی تبدیل به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان شد. جواب کوتاه این است که حدود 50 سال پیش و در نیمه دوم قرن بیستم، نفت در دبی کشف شد و این سرآغازی بر توسعه بی سابقه دبی بود. در دهه 1990، دولت این شهر به ساخت آسمان خراش ها، ساختمان های لوکس و ایجاد اماکن گردشگری بی مانندی روی آورد و در واقع ، این شهر را از بیابان، به مدرن ترین شهر خاورمیانه تبدیل کرد.

به طور کلی به دلیل قدمت کمی که دبی نسبت به سایر شهرهای مهم توریستی جهان دارد، آثار باستانی و تاریخ زیادی هم در آن وجود ندارد. بااین حال، اگر به گردشگری فرهنگی علاقه مند باشید،  شما را سرگرم خواهند کرد؛ برای مثال در موزه الفهیدی، سبک زندگی مردم قدیم دبی با مجسمه های مختلف به تصویر کشیده شده  یا در موزه اتحاد، اسناد اقتصادی و سیاسی مهمی از دبی به شما نمایش داده می شود. الفهیدی، یکی از موزه های مهم دبی

چرا به دبی سفر کنیم؟

هرکس بنا به سلایقی که دارد، یک مقصد سفر و روش رسیدن به آن را انتخاب می کند. بدیهی است که هر مقصدی، ویژگی های خودش را دارد؛ بنابراین ابتدا کمی از ویژگی های دبی می گوییم تا با جزئیاتش بیشتر آشنا شوید و با انتظاراتی که از یک مقصد گردشگری ایدئال دارید، درباره سفر به این شهر تصمیم بگیرید. ضمن اینکه با مطالعه این قسمت، ممکن است تصورات شما درباره دبی تغییر کند و تصمیم بگیرید برنامه دیگری برای سفرتان تدارک ببینید؛ مثلاً تعداد روزهای اقامت بیشتری را انتخاب کنید تا تجربه های جذاب تری به دست آورید.

انگیزه  بیشتر توریست ها از سفر به دبی، جاذبه های شهری آن است. تماشای شهری مدرن با آسمان خراش ها و امکانات گوناگون در همسایگی خلیج فارس، می تواند دلیل سفر بسیاری از افراد به دبی باشد. بااین حال، دلیل نمی شود که طبیعت دبی را نادیده بگیریم. کویر و سواحل این شهر، موجب می شود دبی در زمینه جاهای دیدنی طبیعی هم حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. به ویژه اگر به هوای گرم و کویری علاقه مندید، دبی برای شما مقصدی مناسب است.

یکی از مهم ترین نکات درباره دبی، امکانات رفاهی فراوان این شهر است. این امکانات به قدری است که بیشتر گردشگران با رضایتمندی از آن صحبت می کنند. از سیستم حمل ونقل و دسترسی عالی گرفته تا هتل های لوکس و پنج ستاره ای که هر نیازی از گردشگران را پاسخ می دهند، در دبی مهیاست. بنابراین، می توان گفت این شهر، بهشت آن هایی است که برای سفر، امکانات لوکس و مجهز را ترجیح می دهند. شاید دیدن ویدئوی زیر، بهتر بتواند حق مطلب را درباره دبی و امکاناتش ادا کند.

بهترین زمان سفر به دبی کی است؟

خوب است بدانید که در این شهر، فقط دو فصل وجود دارد: فصل گرم و فصل گرم تر! البته همه اماکن سرپوشیده، مانند مراکز خرید و وسایل حمل ونقل دبی، مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و ازاین رو، مشکلی بابت گرما وجود ندارد. چنانچه شما علاقه مند به پیاده روی در سطح شهر هستید، آب وهوا کمی اذیت کننده خواهد بود؛ به ویژه در فصل تابستان که دمای هوا ممکن است تا 50 درجه سانتی گراد بالا برود. به همین دلیل، بهترین فصل و زمانی که برای سفر به دبی توصیه می کنیم، پاییز و زمستان است. در زمستان، هوای دبی بسیار مطلوب می شود و از پیاده روی زیر آسمان آبی لذت خواهید برد.

البته اگر نگران افزایش قیمت ها در زمستان هستید، ازآنجاکه در پاییز قیمت ها معقول تر است، می توانید با  سفر کنید تا هم از هوای مطلوب پاییزی بهره مند شوید و هم هزینه های سفرتان را مدیریت کنید. نکته مهم دیگر این است که در فصل های گرم، فعالیت تعدادی از جاذبه های دبی که در فضای باز هستند، متوقف می شود؛ از مهم ترینشان می توانیم به باغ معجزه و دهکده جهانی اشاره کنیم. تنها مزیت سفر به دبی در تابستان، خلوتی شهر است که این موضوع، موجب کمتر شدن قیمت هتل ها و سایر مراکز می شود؛ اما در این فصل باید از طبیعت گردی و خیابان گردی در دبی به  کلی منصرف شوید. دبی، شهری محبوب گردشگران

چگونه به دبی سفر کنیم؟

بعد از آشنایی نسبی با مقصد، نوبت به یکی از بخش های مهم راهنمای سفر به دبی، یعنی نحوه رسیدن به این شهر می رسد. معمولاً سفردوستان به 2 دسته تقسیم می شوند: افرادی که از مسیر لذت می برند و افرادی که دوست دارند هرچه زودتر به مقصد برسند و از مقصد لذت ببرند. خوشبختانه سفر به دبی می تواند برای هر 2 دسته، گزینه داشته باشد؛ به گونه ای که افراد مسیردوست می توانند راه دریایی را برای رسیدن به دبی انتخاب کنند و افرادی که دوست دارند سریع به مقصد برسند، با هواپیما سفر کنند.

سفر دریایی به دبی معمولاً کسانی به سراغ راه دریایی برای سفر به دبی می روند که یا اهل ماجراجویی هستند یا می خواهند به روش اقتصادی سفر کنند. شاید هم می خواهند هم زمان سفری ماجراجویانه و اقتصادی را تجربه کنند و عجله ای برای رسیدن به مقصد ندارند. سفر دریایی به دبی، یک ماجراجویی به تمام معناست. این سفر حدود سه یا چهار برابر بیشتر از سفر هوایی به دبی طول می کشد که با توجه به شرایط جوی، ممکن است از این هم طولانی تر شود. به طور معمول، سفر دریایی نسبت به پروازهای دبی، قیمت کمتری دارد؛ اما برای محاسبه قیمت نهایی، باید هزینه سفر به جنوب ایران را نیز در نظر بگیرید. یکی از مزایای این روش، آن است که مسافران می توانند بار بیشتری نسبت به سفر هوایی، با خود حمل کنند. البته نباید فراموش کرد که در فصل های گرم، چنین سفری به شدت دشوار است.

مدارک و شرایط سفر به دبی چیست؟

اولین کاری که لازم است برای سفر به دبی انجام دهید، گرفتن ویزاست. باید بدانید که دارندگان پاسپورت ایرانی باید پیش از سفر به دبی، درخواست ویزای توریستی دبی را ثبت کنند. البته توجه کنید که سفارت امارات متحده عربی ویزای گردشگری را با درخواست گردشگران صادر نمی کند و باید از طریق کارگزار این کار را انجام دهید. البته اگر بخواهید با تور به دبی سفر کنید، آژانس های مسافرتی این کار را برای شما انجام می دهند. برای گرفتن ویزای دبی به نکته های زیر توجه کنید:

  • ویزای توریستی معمولی دبی 14 روز اعتبار دارد؛ اما اگر بخواهید مدت زمان طولانی تری در این شهر باشید، می توانید با پرداخت هزینه بیشتر، ویزاهای یک ماهه و سه ماهه بگیرید.
  • علاوه بر مدارکی مثل پاسپورت (با حداقل اعتبار 7 ماه) و مدارک شناسایی، باید بیمه مسافرتی هم داشته باشید.
  • درحال حاضر، محدودیت جنسیتی و تأهل برای ویزای دبی وجود ندارد؛ اما احتمال پذیرفتن درخواست ویزا برای افراد کمتر از 18 سال که قصد دارند به تنهایی به دبی بروند، بسیار کم است.
  • اگر مدت زمان ویزای توریستی شما به پایان برسد، جریمه خواهید شد.

پس از هتل های مقرون به صرفه، ارزان ترین گزینه برای اقامت، هتل آپارتمان های دبی هستند. این مراکز اقامتی معمولاً امکاناتی مثل آشپزخانه و حداقل وسایل ضروری را دارند. به همین دلیل اگر قصد داشته باشید که مدتی طولانی در دبی بمانید، هتل آپارتمان ها بهترین انتخاب شما خواهند بود. تاکنون بیش از 180 هتل آپارتمان در دبی ساخته شده که درجه آن ها از سه تا پنج ستاره متغیر است.اقامت از طریق کمپ کردن در دبی از موارد نادر است. این شهر هیچ مرکز رسمی برای کمپ مسافران نساخته است و علاوه بر آن، کمپ در محیط شهری، سواحل و پارک های عمومی دبی ممنوع است. بااین حال، کمپ کردن در برخی از بخش های خارج از شهر مثل منطقه دیبا، فجیره و ساحل جبل علی، امکان پذیر است. اگر عاشق طبیعت هستید، بهتر است چند ساعت در روز را به طبیعت گردی اختصاص دهید و به دلیل وجود خطرات مختلف، از کمپ کردن بپرهیزید.

رفت وآمد در دبی چگونه است؟

دبی شهر نسبتاً کوچکی است و تنها 35 کیلومتر مربع وسعت دارد. برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، این گونه فرض کنید که تهران با مساحت 730 کیلومتر مربع، حدود 20 برابر بزرگ تر از این شهر است؛ بنابراین گشت وگذار در شهر، زمان گیر نخواهد بود. البته این موضوع تا حدودی هم به جاهایی بستگی دارد که قصد دارید بروید. در ادامه روش های رفت وآمد در دبی را بررسی می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا