لیست درمانگاه ها و بیمارستان های کرمان

بیمارستان های بزرگ شهر کرمان به عنوان ستون فقرات سیستم مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته می شوند و نقش حیاتی در ارائه مراقبت های تخصصی به مراجعه کنندگان دارند. در این مطلب از دکترتو، بهترین لیست درمانگاه ها و بیمارستان های کرمان را برای شما قرار دادیم که به خاطر امکانات پیشرفته  و خدمات درمانی بهتر شهرت دارند. این موسسات برای رسیدگی به موارد بحرانی و ارائه درمان های با کیفیت در زمینه هایی مانند قلب و عروق، انکولوژی، نورولوژی و موارد دیگر مجهز هستند.

لیست آدرس و تلفن بیمارستان های دولتی در شهر کرمان

در این مطلب از کرمان نو، بهترین لیست درمانگاه ها و بیمارستان های کرمان را برای شما قرار دادیم که به خاطر امکانات پیشرفته  و خدمات درمانی بهتر شهرت دارند. این موسسات برای رسیدگی به موارد بحرانی و ارائه درمان های با کیفیت در زمینه هایی مانند قلب و عروق، انکولوژی، نورولوژی و موارد دیگر مجهز هستند.

معرفی بیمارستان افضلی پور کرمان

در لیست زیر فهرست بیمارستان های طرف قرارداد بیمه در کرمان و انواع بیمارستان های خصوصی و دولتی در کنار درمانگاه های شبانه روزی را مشاهده می کنید، همچنین می توانید به اطلاعات شماره تماس و آدرس بیمارستان ها دسترسی داشته باشید. در این مطلب به معرفی بیمارستان افضلی پور کرمان میپردازیم : بیمارستان افضلی پور کرمان یکی از دروازه های سلامت و درمان در جنوب شرق کشور به شمار می آید

 درمانگاه چیست؟

درمانگاه یا کلینیک (clinic ) یا پلی کلینیک  در واقع یک  قسمت یا ساختمانی مجزا از بیمارستان یا یک مرکز بهداشتی است که برای درمان بیماران سرپایی اختصاص یافته است و بصورت مستقل توسط اشخاص حقیقی ( خصوصی ،خیریه ) و یا دولتی تاسیس و اداره می شود. گاهی نیز درکنار برخی از بیمارستانها یک ساختمان مستقل برای درمان بیماران سرپایی تاسیس می گردد که به آن درمانگاه می گویند ولیکن فعالیت  آن تحت نظرهمان بیمارستان است.

درمانگاهها مانند بیمارستان ها امکان بستری کردن بیماران را ندارند اما کیفیت درمان و عملکرد بالایی دارند و نهایتا در مواقع ضروری تا 24 ساعت بیماران را بستری کرده و اقدامات لازم را برای بستری بیمار در بیمارستان در طی این مدت فراهم کنند.

درمانگاه ها بعنوان یک یار کمکی خوب برای بیمارستان ها در جهت درمان و سلامت بیماران هستند و مجوز تاسیس آنها توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صادر می گردد.

انواع درمانگاه :

درمانگاه های تخصصی : مانند درمانگاه  تخصصی دندانپزشکی، پوست و مو، چشم پزشکی و…

درمانگاهای عمومی :  که خود می توانند  دارای بخش های متعدد از جمله :

پزشک عمومی، داروخانه، رادیولوژی ، سونوگرافی، دندانپزشکی، مامایی، چشم پزشکی، آزمایشگاه  و… باشند.

از آنجاکه درمانگاه یک موسسه مستقل است بنابراین می تواند با سازمانهای مختلف بیمه و ادارات مختلف قرارداد ببندد و بیماران مختلف را پذیرش نماید. همچنین برای خود سربرگ اختصاصی ، مهر ، سر نسخه و برای هر بخش صندوق مجزا داشته باشد.

خدمات ارائه شده در درمانگاه ها:

در اکثر درمانگاه ها خصوصا از نوع شبانه روزی همه نوع خدماتی ارائه می شود از جمله :

  • دندانپزشکی برای تمام افراد تحت پوشش انواع بیمه ها
  • پزشک عمومی که جز لاینفک درمانگاه ها هست و برای درمان تمام بیمارانی که معالجه ی آنها نیاز به تخصص خاصی ندارد در نظر گرفته شده است.
  • خدمات پانسمان و بانداژ کردن، شستشوی زخم ها و بخیه و تزریقات و…انجام می شود.
  • ارالئه خدمات اولیه مامایی به بانوان
  • خدمات مربوط به بیماری های پوست و موو زیبایی توسط متخصص مریوطه مستقر شده در درمانگاه
  • استفاده از داروخانه و تهیه سریع داروهای تجویز شده و حتی بهره گیری از آمبولانس در موارد ضروری
  • اعمال بیمه های گوناگون جهت کاهش درصد هزینه های درمان برای افراد تحت پوشش
  • در نظر گرفتن پرونده های الکترونیکی سابقه سلامت بیمارجهت سهولت و تسریع درروند معالجه در هنگام مراجعه بیماران
  • ارائه خدمات در روزهای تعطیل ودر هر ساعت از شبانه روز
  • اعزام تیم درمان در منزل برای بیمارانی که ناتوان از مراجعه حضوری هستند یا مبتلا به بیماری های عقونی و واگیردار می باشند.
  • ارائه مشاوره در زمینه های فرزند پروری ، ازدواج، تست روانشناسی ، روان درمانی ، سکس تراپی ، هیپنوتراپی و ارائه مشاوره های زوج درمانی ، گفتاردرمانی و ….
  • امکان تهیه نوار مغز و نوار قلب
  • استفاده از خدمات مددکار اجتماعی
  • استفاده از خدمات اراله شده توسط متخصص تغذیه در ارتباط با مشکلات وزن و رشد کودکان
  • امکان انجام آزمایش لیتیوم
  • جراحی های سرپایی

شرایط و ضوابط  مورد نیاز برای تاسیس درمانگاه:

یک درمانگاه در هنگام تاسیس برای گرفتن مجوز از مرکز بهداشت و درمان باید دارای شرایط محیطی و ضوابط  اداری زیر  باشد:

  • برای تاسیس یک بیمارستان موسسین باید حداقل 5 نفر بوده و3 نفرشان حتما دارای مدرک کاردانی به بالا باشند.
  • وجود حداقل سه پزشک عمومی در کادر درمان درمانگاه های عمومی و یک متخصص در درمانگاه های تخصصی الزامیست.
  • هر درمانگاه لازم است حداقل یک دستگاه آمبولانس داشته باشد.
  • داشتن بخش بایگانی برای پرونده بیماران و در نظر گرفتن یک فرد مسئول برای این بخش که حتما باید دارای مدرک پزشکی کاردانی به بالا باشد.
  • حضور یک نفر پرستار و یک خدمتکار در تمام ساعات شبانه روز در رمانگاه الزامیست.
  • بایست محل درمانگاه واقع در یک کوچه غیر بن بست و و ترجیحاً بر خیابان باشد .
  • تعبیه راه خروج اضطراری و امکانات اطفا حریق و در نظر گرفتن نور و تهویه طبیعی مناسب در درمانگاهها ضروریست.
  • در نظر گرفتن سیسستم مناسب گرمایش و سرمایش و امکانات بهداشتی جهت دفع زباله ها و فاضلاب برای تاسیس درمانگاه الزامیست.
  • در نظر گرفتن اتاق جراحی سرپایی، انبار لوازم و تجهیزات استریل، اتاق استراحت پزشکان ، آبدارخانه، دارا بودن حداقل 6 تخت و سرویس بهداشتی ( به تفکیک خانم ها و آقایان )، آزمایشگاه و اتاق باکتری شناسی برای دریافت مجوز درمانگاه ضروری است.

بطور کلی می توان گفت که در درمانگاه ها و کلینیک ها اولین احتیاجات یک بیمار و مراقبتهای اولیه پزشکی ارائه می گردد. و در این دوره با توجه به رشد جمعیت و نیاز بیشتر مردم در هر محله وجود یک درمانگاه لازم است. بیمارستان باهنر کرمان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کرمان با مساحت 55000 و در مرکز شهر کرمان و با بخش های آموزشی درمانی پژوهشی مختلف پذیرای بیماران استان و شهر کرمان و همچنین بیماران مشکل و پیچیده ارجاع شده از سایر مراکز خصوصی و دولتی می باشد

لیست درمانگاه  ها و کلینیک وپلی کلینیک  استان کرمان

نام درمانگاه  تلفن آدرس : درمانگاه امام خمینی 5232034 رفسنجان-خیابان امیرکبیر درمانگاه امام رضا 4229000 رفسنجان-انتهای شمالی بلوار مدرس-جنب میدان ولیعصر درمانگاه امام رضا 3225168 کرمان-میدان رسالت-جنب بانک تجارت درمانگاه تامین اجتماعی کوهبنان درمانگاه جواد الائمه کرمان-خیابان ابوذر شمالی-کوچه شماره 25 درمانگاه جوادالائمه بم-نرماشیر-خیابان امام

درمانگاه حکیم مس سرچشمه 3912821340 رفسنجان-شهر مس سرچشمه-بلوار امام خمینی درمانگاه خاتم الانبیا 2213435 جیرفت-خیابان دولت-مقابل فرمانداری درمانگاه خیریه محمودی 3121281 کرمان-خیابان شهید باهنر-نبش چها راه باهنر درمانگاه رضویه آستان قدس 0392-2370106 0392-2370106 FREE رفسنجان -رضاآبادبرخوردار-درمانگاه رضویه درمانگاه زندی نیا

3220099 سیرجان-خیابان شریعتی-چهارراه سپاه درمانگاه شبانه روزی احسان 25220667 کرمان-خیابان خواجو-روبه روی کوچه خیام درمانگاه صاحب الزمان 4241212 شهربابک-بلوار جهاد-نبش کوچه 14 درمانگاه فاطمه الزهرا 2224488 کرمان خیابان طالقانی روبروی تکیه فاطمیه درمانگاه فاطمیه 3227861 سیرجان-

خیابان امیر کبیر روبه روی آژانس توسن درمانگاه فجر 4223183 زرند درمانگاه فرهنگیان 4225009 زرند-خیابان شهید چمران-روبه روی داروخانه دکتر زنگی آبادی درمانگاه فرهنگیان رفسنجان درمانگاه فرهنگیان سیرجان-چهارراه فرهنگ درمانگاه فرهنگیان 4226070 شهربابک-میدان مخابرات-ابتدای خیابان شهید حقانی درمانگاه فرهنگیان جیرفت 2219592 جیرفت-خیابان یک طرفه شهربانی-روبه روی پاساژ قائم درمانگاه نوریه 3129005 کرمان-

ابتدای خیابان مدیریت کلینیک مدرس 5230475 رفسنجان-بلوار مدرس-جنب دانشکده پرستاری کلینیک نیمه شعبان 3321988-90 کرمان بلوار 22 بهمن چهارراه شعبانیه مرکز بهداشت عنبر آباد عنبر آباد مرکزدرمانی ثامن الحجج 2712001-2 کرمان خیابان شهید رجائی بعد از بیست متری دانشجو کلینیک امام حسین 32812003 کرمان بلوار جمهوری بعد از سالن ورزشی فجر ابتدای کوی استانداری. بیمارستان ارجمند کرمان یکی از بیمارستان های مجرب و فعال شهر کرمان است.

دکمه بازگشت به بالا