هنر و سینما

آیا جوخه‌ی انتحار آغازی بر پایان فیلم‌های ابرقهرمانی است؟


تیم خودکشی همانطور که انتظار دارید شروع می کند. در سفر به جزیره کورتو مالت ، ما با اعضای Task Force X ملاقات کردیم ، گروهی از فعالان برجسته (ضد) که به دستور یک کارآگاه مخفی آمریکایی ، آرگوس ، ماموریتی مخفی تشکیل داده بودند.

هشدار: در این داستان داستان فیلم گروه خودکشی نشان داده می شود

اشکال جدیدی از فیلم وجود دارد ، اما ما بیشتر می دانیم یا نه. مردی خردمند و خردمند ، یک جوان خوش تیپ و یک مرد بزرگ و رهبر تیم. به نظر می رسد همه این نوع تصاویر را در فیلم های ابرقهرمانی دیگر نیز دیده ایم.

قبل از شروع داستان بزرگ ، این تازه واردان از صحنه ای خشن رنج می برند. صورت آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، سر آنها توسط ایمپلنت بمباران شد و بدن آنها هنگام سقوط هلیکوپتر سوخت. کاری که نمایندگان آرگوس انجام می دهند این است که چه کسی زنده می ماند.

جوخه خودکشی یک فیلم قهرمان نرم و آرام نیست. این کار خونین و شجاعانه کاری را انجام می دهد که اولین فیلم جوخه انتحاری در سال 2016 انجام نداد. در آن زمان ، 58 میلیون دلار برای ددپول هزینه شد ، که به اندازه یک تیم قاتل خشن بود. واقعاً (175 میلیون دلار خودکشی) ، اما موفقیت دنباله ددپول و همچنین مجموعه ای به نام لوگان ثابت کرد که مخاطبان کتاب های کمیک قدیمی برای بزرگسالان آماده بودند تا شاهد این اقدامات خشونت آمیز باشند و امیدها افزایش یافته است. ارائه گروه خودکشی پر از توهین است و مانند آثار ذکر شده در بالا ، ایده کلی مخاطب را در مورد نوع قهرمان مورد سوال قرار می دهد.

این فیلم به نوعی تیم قهرمانان را به سخره می گیرد و شخصیت هایی با قدرت های غیر ضروری مانند تدی با بازی ناتان فیون ، که حتی کرم ها او را اذیت نمی کنند ، نشان می دهد. این قهرمانان درگیر مشکلات خانوادگی سابق خود هستند. به عنوان مثال ، پولکا دات ، با بازی دیوید دستمالچیان ، چهره مادرش را که همیشه از او متنفر است در مقابل همه دشمنانش ، از جمله ستارگان متعدد ، که دشمن تیم خودکشی هستند می بیند. در این اثر ، Pismaker می خواهد همه را به نام آزادی و صلح بکشد و مانند یک قهرمان میهن دوست عمل می کند.

تیم خودکشی

فیلم نشان می دهد که نوع قهرمان رشد کرده است (اگرچه گاهی احمقانه به نظر می رسد). ما این رشد را فقط در حوزه های خشونت آمیز و جنسی (یکی از خنده دارترین صحنه های گروه خودکشی) نمی بینیم (هارلی کوئین ، با بازی مارگو رابی ، عاشق دیکتاتور کوتاه مالت است). این نوع برمی گردد و آزمایش ها و سختی ها وجود دارد. فیلم هایی مانند Suicide Squad ، Deadpool و Logan به دنبال چیزهای جدید و جدیدی هستند ، اما این می تواند نشانه این باشد که ژانر قهرمان در مراحل پایانی خود است.

با ظهور مردان ایکس و مرد عنکبوتی در سالهای 2000 و 2002 ، فیلمهای قهرمانانه در طول سالها به یک فیلم اصلی هالیوود تبدیل شدند. اولین فیلم ها و مجسمه های با بودجه متوسط ​​کمیاب شدند و استودیو شروع به گسترش در دنیای کتاب های کمیک کرد. در این مدت ، برخی منتقدان و فیلمسازان برجسته (از جمله مارتین اسکورسیزی) از سلطنت قهرمان شکایت کردند. مارول در حال ساخت و برنامه ریزی مرحله بعدی تا سال 2026 و پس از آن است و به نظر می رسد دوران طلایی قهرمانان در سینما برای مدت زیادی به پایان نخواهد رسید. با این حال ، جیمز گان معتقد است که هیچ گونه گونه ای برای همیشه محبوب نخواهد ماند.

ژانرهای موزیکال ، حماسی ، عاشقانه و برای همه مدتی است که جالب ترین بازدیدهای گیشه را ارائه کرده اند. در گذشته ، نوع غربی غالب بود. در طول این سالها ، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی غربی آنقدر پخش شده است که به نظر می رسد فضای داخلی غرب هرگز خسته نشده است. با افزایش سن طرفداران ، این ژانر تکامل یافت. اسپاگتی وسترن جایگزین سبک وسترن سنتی با شخصیت ضد قهرمان شده است و سپس با فیلم های خونین مانند این گروه خشن و غربی پکنی وارد مرحله جدیدی شده است. این فصل برخی از بهترین آثار غربی را دارد. در نهایت ، این ژانر به پایان رسید و در تئاتر ناپدید شد.

به نظر می رسد که با وجود فیلم ها و سریال هایی مانند Suicide Squad ، Guardians و Boys ، نوع قهرمان نیز وارد مرحله بهبودی جدیدی شده است. به عنوان مثال ، تعداد فزاینده ای از پروژه های قهرمان برای بزرگسالان ، Suicide Squad یک مجموعه برای افراد بالای 17 سال است که سال آینده در HBO Max پخش می شود. با این حال ، هنوز زود است بگوییم که آیا کتاب های کمیک از این روند خارج خواهند شد یا خیر. (بعید به نظر می رسد که عملکرد ناامید کننده بیوه سیاه در گیشه نشان دهنده کاهش علاقه بینندگان به داستان افراد مشهور در کمیک های مارول باشد ، اما بدون شک عوامل دیگری نیز در موفقیت فیلم نقش داشته اند.)

ژانر قهرمان همچنان دسته اول در هالیوود است و تکامل این ژانر می تواند چشمگیر باشد. فرایند جستجوی غربی شامل آثار کلاسیک مانند مک کیب و خانم میلر و اوزانا حمله بود. اینها فیلمهایی با معنای عمیق هستند که هرگز با عناصر قدیمی غربی ساخته نمی شدند. به گفته Suicide Squad ، ممکن است در آینده نیاز به یافتن مشاغل بیشتری برای بزرگسالان داشته باشیم که افرادی مانند آنها را جذب ، ایجاد و دوست داشته باشد (Suicide Squad به سیاست خارجی آمریکا اشاره دارد).

انتقام جویان: پایان بازی در پایان ژانر قهرمان ، دو سال پیش نمایش فوق العاده ای در گیشه وجود داشت و اکنون Suicide Squad می تواند همان نقشی را بازی کند که فیلم گروه خشونت آمیز ساخته است: The Bloody پایان یک مرحله و شروع مرحله دیگری که هنوز ثمره بیشتری دارد.

منبع: نگهبان

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا