راز ورود به اکسپلور به صورت رایگان

راه های زیادی برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارند. چه یک پیج شخصی باشید چه تجاری، به عنوان یک صفحه فعال در این پلتفرم ورود به اکسپلور می تواند یکی از اهداف شما باشد. با وجود ده ها روشی که برای برجسته شدن در این فضا وجود دارند، رسیدن به اکسپلور می تواند در رشد به یکباره پیج تأثیرات فوق العاده ای داشته باشد. به همین دلیل رقابت زیادی بر سر این قابلیت اینستاگرام وجود دارد. اگرچه رفتن به این بخش کمی سخت است، اما در اینجا ترفندهایی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. پس اگر می خواهید محتوای شما به صورت ویروسی و در زمان کوتاهی دیده شود، شاید بهتر باشد با نحوه ورود به اکسپلور آشنا باشید.

11 راز ورود به اکسپلور که باید بدانید!

درباره Explore و اهمیت وارد شدن به آن در قسمت قبلی به میزان کافی صحبت کردیم، حال باید بدانید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. متخصصان آی وحید در این قسمت 11 راه تضمینی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام را به شما آموزش می دهند.

انتخاب بهترین ساعت برای انتشار پست

شما باید تمام تلاش خود را بکنید که در بهترین زمان ممکن در اینستاگرام پست بگذارید. زمان فعال بودن دنبال کنندگان را می توان بهترین زمان برای فعالیت دانست. برای این کار باید تحقیق کنید که مخاطب هایتان چه زمانی از شبانه روز بیشترین فعالیت را در اینستا دارند و دقیقا در همان زمان پست خود را منتشر کنید. بازدید ساعات اولیه پست برای ورود آن به صفحه Explore بسیار مهم است. اگر پست شما در ساعات اولیه انتشار، بازدید و لایک خوبی از کاربران دریافت کند، احتمال رفتن آن به اکسپلور بیشتر خواهد شد. همچنین میتوانید با خرید لایک اینستاگرام شانس خود را برای ورود به اکسپلور بیشتر کنید.

به اشتراک گذاری محتوای جذاب

تولید محتوا اصلا کار ساده ای نیست. شما باید بررسی کرده و متوجه شوید که دنبال کنندگان از چه موضوعاتی خوششان می آید. در انتشار پست ها علاوه بر زمان، محتوا و کاربرد آن ها نیز اهمیت دارد. محتوای پست باید جذاب، مفید، کاربردی و با مفهوم باشد. در پی انتشار چنین پستی در اینستاگرام، شاهد افزایش لایک آن خواهید بود و این یک راز ورود به Explore است که می تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد. ما در آی وحید می توانیم به شما در تولید محتوای جذاب برای پیج اینستاگرامتان کمک کنیم.

داشتن زمان بندی و تقویم محتوایی

زمان بندی و داشتن تقویم محتوایی به رشد و موفقیت در اینستاگرام کمک بسیاری خواهد کرد. با داشتن یک تقویم محتوای اصولی یک برنامه مشخص خواهید داشت و از چند روز قبل می دانید که چه محتوایی را در چه روزی و چه زمانی انتشار خواهید داد. با داشتن تقویم محتوایی، زمان کافی برای تهیه محتوا را خواهید داشت و می توانید پست های باکیفیت تری را در اینستا منتشر کنید

توجه کردن به نتایج آنالیز صفحه برای شناخت مخاطب

یکی از مزیت های اینستاگرام این است که آمارهایی را بر اساس بازدید و علاقه مندی کاربران ارائه می دهد. به آنالیز صفحه تان برای شناخت هرچه بیشتر مخاطب هایتان توجه ویژه ای داشته باشید. بررسی کنید و ببینید که مخاطبتان چه نوع محتواهایی را بیشتر می پسندد؟ ببینید لایک عکس های پیجتان بیشتر است یا ویدئوها؟ با آگاهی به علایق مخاطب، می توانید محتوایی تولید کنید که بیشتر مورد پسند آن ها باشد. پس یک روش ورود به اکسپلور اینستاگرام این است که رفتار مخاطب خود را به طور دائمی رصد کرده و درست در همان مسیری قدم بردارید که مطمئن هستید شما را دنبال خواهد کرد.

پاسخگویی صحیح و درست به کامنت ها

در اکثر مواقع وقتی که مخاطبان و یا بازدیدکنندگان، زیر پست ها کامنت می گذارند، انتظار پاسخ از جانب شما را دارند. توجه داشته باشید که برای پاسخ دادن به کامنت ها نیز در زمان خاصی باید اقدام کنید. پاسخ به نظرات باید به درستی انجام شود، باید با رعایت نهایت ادب و احترام با مخاطبان خود تعامل کنید. پاسخ دادن به کامنت های منفی نیز باید با احترام باشد و مجاز به به کار بردن الفاظ ناشایست نخواهید بود. همواره سعی کنید که در کامنت ها از طریق بازاریابی دیدگاه یا کامنت مارکتینگ، مخاطب را به بازدید بیشتر از صفحه تان دعوت کنید تا با این کار بتوانید سریع تر به Explore وارد شوید.

افزایش تعامل کاربران با صفحه

تعامل با کاربر را می توان یک عامل بسیار مهم برای ورود به Explore دانست. با تغییر الگوریتم این شبکه اجتماعی کاربران می توانند بیشتر از قبل پست های موردعلاقه دوستان خود را ببینند. اگر اقداماتی انجام دهید که باعث افزایش تعامل کاربران با صفحه تان شود، به دنبال آن، صفحه شما به دوستان مخاطب هایتان نیز نمایش داده شده و آمار بازدید درصد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. اگر تعامل با کاربران از طریق کامنت گذاری، ریپلای استوری، سیو کردن پست و … بیشتر شود، اعتبار شما نزد اینستاگرام بیشتر خواهد شد.

انتشار IGTV به جای پست های چند صفحه ای

یکی دیگر از اقداماتی که برای ورود سریع تر به اکسپلور اینستاگرام می توانید انجام دهید، انتشار پست های بیش از یک دقیقه در قالب IGTV به جای پست های چند صفحه ای و ورقه ای است. معمولا محتواهایی که به صورت IGTV منتشر می شوند جذابیت بیشتری برای مخاطب خواهند داشت، چراکه او می تواند با کنترل خود هر قسمت از ویدئو را که می خواهد مشاهده کند.

استفاده اصولی از هشتگ ها

هشتگ ها به منظور نمایش پست های مرتبط تر با موضوع و کاربردی تر به کاربر استفاده می شوند. به همین خاطر شما مجاز نخواهید بود صرفا برای افزایش بازدید پیج خود بدون قاعده از هشتگ ها استفاده کنید. بهترین تعداد هشتگ برای یک پست 5 تا 9 عدد است و اگر بیش از حد استفاده شود ممکن است پیج شما از طریق اینستاگرام اسپم شناخته شود. بهتر است که هشتگ های هر پست را خصوصی سازی کنید و کاملا مرتبط با موضوع آن هشتگ بزنید؛ در این صورت احتمال بازدید هر پست شما بیشتر شده و در صورت جذابیت آن ممکن است کاربران آن هشتگ را نیز فالو کنند.

حذف کردن فالوورهای فیک و غیرفعال

وجود فالوورهای فیک و غیرفعال، اعتبار پیج را کاهش میدهد. زمانی که تعداد فالوورهای شما با میزان بازدید و لایک پست هایتان تناسب و همخوانی نداشته باشد، این تفکر برای مخاطب ایجاد می شود که حتما پیج از اعتبار کافی برخوردار نیست. همچنین خود برنامه اینستاگرام نیز در چنین حالتی صفحه را فاقد اعتبار خواهد دانست. پس برای این که بتوانید در اینستاگرام پیشرفت کنید و به صفحه اکسپلور وارد شوید، باید فالورهای فیک و غیرفعال را از صفحه خود حذف کنید.

الگوریتم رفتن به اکسپلور

منظور از الگوریتم اینستاگرام تمامی فرآیندی است که هوش مصنوعی اینستاگرام از آن برای بهبود وضعیت موجود در این پلتفرم و رضایت هر چه بیشتر کاربران آن استفاده می کند. این فرآیند شامل برخی دستورالعمل ها و زمان نمایش آن ها برای هر کاربر است. الگوریتم های اینستاگرام یک محتوا را برای ورود به اکسپلور از لحاظ موارد گوناگون از جمله تاریخچه کاربر، نمایه، دستگاه، ارتباط، میزان محبوبیت و روندها بررسی می کند. این الگوریتم برای بخش اکسپلور یا صفحه کاوش به شکلی تنظیم شده است که کاربران بتوانند چیزهای جدید را کشف کنند.

از آن جایی که الگوریتم های اینستاگرام به صورت مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین شما نیز باید دائماً اطلاعات خود را به روز نگه دارید، زیرا ممکن است تاکتیک هایی که تا دیروز به کار شما می آمدند، امروز دیگر آن کارایی و تأثیرگذاری را نداشته باشند. این الگوریتم پست هایی را برای نشان دادن محتواها در اولویت قرار می دهد که مرتبط ترین محتواها و کارآمدترین آن ها هستند. چیزی که مخاطب دوست دارد و به دنبال آن است.

در بخش کاوش آنچه از سوی اینستاگرام رصد می شود، میزان تعامل، لایک و به اشتراک گذاری محتواست. برای مثال اگر فردی عاشق آشپزی باشد، اینستاگرام ممکن است محتواهای مرتبط دیگر مثل ویدئوهای آشپز معروف ترکیه «بوراک» را نیز با وی به اشتراک بگذارد. این حتی می تواند در مورد دیگر محتواهای مربوط به آشپزی هم صادق باشد. به همین دلیل برای اینکه در صفحه کاوش برجسته شوید، حتماً از روندهای اخیر پیروی کنید و البته استفاده از هشتگ های مناسب را فراموش نکنید.

دکمه بازگشت به بالا