هنر و سینما

 ۵ دلیل که جوکر بهترین نقش واکین فینیکس است


همانطور که بسیاری گفته اند ، واکین فینیکس بهترین بازیهای حرفه ای خود را با جوکر نشان داده است ، و در این پست ما پنج دلیل را که از این بیانیه پشتیبانی می کند ، بررسی می کنیم.

اگرچه واکین فینیکس اولین حضور خود را در فیلم کودکان و نوجوانان در سال 1985 انجام نداد ، اما اولین فیلمی که توجه او را به خود جلب کرد فیلم To Die For Gus Van Sant بود. بود. فیلمی که برای فیلم ققنوس به یک موفقیت تبدیل شد و راه را برای پروژه های بزرگتر و محبوب تر هموار کرد. تا پنج سال بعد ، او برای اولین بار برای بازی در فیلم “گلادیاتور” و نقش خود به عنوان امپراتور شیطانی و دشوار نامزد اسکار شد.

جوایز اسکار Wakeen Phoenix به دنبال فیلم هایی مانند “Walk the Line” ساخته جیمز منگولد و “The Master” ساخته پل توماس اندرسون بود و بسیاری برای شکست آن عزاداری کردند. تنها در سال 2020 بود که او جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نقش آرتور فلک در فیلم “جوکر” دریافت کرد که سالها انتظار به پایان رسید.

بهترین بازی Wakeen Phoenix ، جوک جدید

آرتور فلک شناخته شده ترین و شناخته شده ترین بازیگر فیلم جوکر است که واکین فینیکس تا به حال بازی کرده است و تقریباً همه از قصه گویی شگفت انگیز او شگفت زده شدند. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا جوکر بهترین بازیگر ققنوس است. اما Waken Phoenix شخصیت های ماندگار زیادی را به وجود آورده است که همگی به دلایل مختلف شایسته ستایش هستند. به همین دلیل ، علاوه بر این 5 دلیل ، ما 5 بازی نقش آفرینی شگفت انگیز دیگر از Wakeen Phoenix ارائه کرده ایم که می توان آنها را بهترین بازی در دوران حرفه ای خود نامید و نه جوکر.

1. به سوالات بی پاسخ پاسخ دهید

جوکر یک شخصیت مرموز و مبهم است که منشا و منشأ آن را نمی دانیم. بخشی از مشخصات آن یک قهرمان ضد ارتدوکس که جز آشوب و ویرانی در سر ندارد و هیچ دلیل منطقی برای اقدامات خود نیاز ندارد. با استفاده از همان مفهوم مرکزی شخصیت جوکر ، کریستوفر نولان و هیث لجر ، شوالیه تاریکی را به قوی ترین فیلم قهرمانانه تبدیل کرد.

تاد فیلیپس و واکین فینیکس به شکلی متفاوت به جوکر نزدیک شدند و سعی کردند به تماشاگران نشان دهند که چرا این شخصیت وحشتناک و مخرب باعث ایجاد آن شده است. در حال حاضر این فیلم ، یا واقعاً تبدیل به یک آدمک بد مرگبار ، به ما نشان می دهد که او شاهزاده جنایت است ، گاتهام. یا داستان مردی را بیان کرد که الهام بخش شوخی معروف و آشنا بتمن شد. به هر حال ، لایه ای به شخصیت وحشتناک جوکر اضافه کرد که قبلاً ندیده بودیم.

جایگزین: لری اسپرتلو در ارث خصوصی

والکین فینیکس با دومین همکاری خود با پل توماس اندرسون وارد دنیای فیلم های نوآوران شد. این فیلم داستان لری اسپورتلو ، کارآگاهی مهربان اما نالایق را روایت می کند که در دهه 1970 در صحنه ای عجیب و متصل به جنایت شرکت می کند و در دنیای زیرزمینی و تاریک انسان ها سفر می کند. بد در لس آنجلس.

فساد ذاتی یک فیلم جنایی معمولی نیست و ظاهری احمقانه و خنده دار دارد ، بنابراین ممکن است کسانی را که با در نظر گرفتن یک فیلم کلیشه ای به آن نزدیک می شوند ناامید کند. زیرا پاسخ معما آن چیزی نیست که از انتشار این داستانها انتظار دارید. اما واکین فینیکس ، به لطف کارگردانی و کارگردانی پل توماس اندرسون ، یک نمایش کمدی بی عیب و نقص را تولید کرده است که باعث خنداندن تماشاگران به طور بی نظیر و به موقع می شود.

به مرحله جدیدی در فیلم قهرمانانه

جوکر در بین دیگر کمیک ها و کمیک های ابرقهرمانی منحصر به فرد است و در همه جنبه ها با شخصیت تاریک و تلخ خود ، با یادداشت سال برای بزرگسالان ، موضوعات عمیق و سنگین و تصویری از بیماری های روانی جداگانه ، از همه جهات برعکس است. جوکر به بینندگان خود هشدار داد که آسیب های جبران ناپذیری می تواند با نادیده گرفتن افراد آسیب پذیر و آسیب دیده که در طول این سالها خشم و نفرت را در خود جمع کرده اند ایجاد شود.

فیلم تاد فیلیپس درباره یک قهرمان کمتر شناخته شده است و عظمت یک سیستم سمی و جامعه ای را نشان می دهد که انسان های آسیب پذیر مانند آرتور فلک را بدون قید و شرط تنزل می دهد ، باعث ایجاد هرج و مرج و نابودی و مرگ می شود. آینده نقش دارد. جوکر عناصر آشنای ژانر قهرمان را اینگونه تعریف می کند و همه احساس می کنند که در دنیای کمیک ها و قهرمانان مانند آن و ضد قهرمانان ، داستان جالبی است و می توان گفت قدرتمند است.

جانشین: تئودور در فیلم (او)

“او” یکی از اولین و دوست داشتنی ترین فیلم های علمی تخیلی است که ایده های جسورانه ای دارد و داستانی تلخ و تکان دهنده را روایت می کند. داستان مردی تنها و بیگانه که عاشق یک مرد هوش مصنوعی خوب می شود از ذهن خلاق و دیوانه مردان درست مانند اسپایک جونز سرچشمه می گیرد.

کارگردان و گروه فیلم رویکردی جدید ، گرم و انسانی برای موضوعات پیچیده ای مانند عشق در پیش گرفتند و والکین فینیکس نمایش را با احساسات متضاد و سردرگمی تئودور به پایان رساند. طبیعتی عمیق مهربان و ملایم که شما آن را به سرعت دوست دارید و اشک غم می ریزید. والکین فینیکس یک همدلی مثال زدنی و قدرتمند برای مخاطب ایجاد می کند و تئودور در همه حال با ما است.

3. او برای آن اسکار گرفت

پس از سه معامله ، والکین فینیکس موفق شده است این مجسمه طلایی و سخت را در کنار جوکر حفظ کند. از زمان انتشار خبر فیلم جوکر ویکین فینیکس ، همه گمانه زنی کرده اند و ققنوس را فرصتی عالی برای دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد می دانند. اما تعداد کمی تصور می کردند که خود فیلم یکی از برندگان برتر اسکار خواهد بود و تاد فیلیپس با سایر کارگردانان اصلی برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی رقابت خواهد کرد.

اما ویکین فینیکس برنده جوایز فصل 2020 و برنده بهترین بازیگر نقش اول زن با گلدن گلوب ، انجمن بازیگران ، انتخاب منتقدان و BAFTA قبل از برنده شدن اسکار شد. اسکاری که واکین فینیکس پس از حضور در بی شمار نقش های طولانی مدت و بازی های چشمگیر او در پروژه های پرخطر دریافت کرد توجه بینندگان فیلم را به خود جلب کرده است.

جایگزین: راه رفتن در خط در فیلم Walk the Line

در سال 2005 ، واکین فینیکس در بیوگرافی جیمز منگولد به عنوان خواننده محبوب جانی کش ظاهر شد. ققنوس نه تنها شخصیت جانی کش را به بهترین شکل بازی کرد ، بلکه او تقریباً شبیه او بود و حتی آهنگهای معروف خود را با صدای خود خواند و آنچه را که می توانست انجام داد تا شخصیت جانی کش را در صدایش به نمایش بگذارد.

منتقدان واکین فینیکس را به خاطر ایفای نقش و نمونه اش و به خاطر گرمی و محبت فراموش نشدنی که به فیلم اضافه شد ، ستودند. پرتره های منگولد با توجه به عناصر آشنای یک فیلم زندگی نامه حرکت می کند و داستانی کلاسیک ، شنیدنی و جذاب را برای چشم تماشاگران به ارمغان می آورد. اما بازی های Wakeen Phoenix و Reese Witherspoon از همه بیشتر خودنمایی می کنند.

4- این یک حقیقت است

هنگامی که جوکر برای اولین بار نمایش داده شد ، منتقدان بازی Wakeen Phoenix را جذاب ، باورپذیر و تکان دهنده توصیف کردند و نمایشی خشن و معتبر از یک شخصیت افسرده و بیمار روانی را به تصویر کشیدند. در مصاحبه با ونیتی فیر ، آدرین رین ، روانشناس انگلیسی ، جوکر را به خاطر بیان دقیق نگرش قاتلانه اش علیه جامعه ستایش کرد.

علاوه بر این ، جوکر بر توجه ما به حقایق گزنده ای تاکید می کند که ممکن است مدت ها پیش در مورد آنها می نوشتیم و سعی کرده بودیم آنها را نادیده بگیریم. جهان مملو از افراد فراموش شده ای مانند آرتور فلک است که جامعه مایل است آنها را نادیده بگیرد و ادامه این مسیر فقط وحشت و شورش است.

جایگزین: مهاجرت در گلادیاتور

این فیلم شگفت انگیز ریدلی اسکات هنوز بین تماشاگران سینما محبوب است و بسیاری آن را دوست دارند. داستان یک ژنرال رومی که پس از قتل همسر و فرزندانش به طرز ناعادلانه ای تبعید شد و زندگی برده ای را سپری کرد و به عنوان گلادیاتوری که برای نجات جان خود باید نبرد خونینی را پشت سر می گذاشت ، با ایجاد روش انتقام و امپراتور کشتن کامودوس.

ققنوس نقش Commodus را بازی می کند ، شخصیت شیطانی فیلم که یک شخصیت عمیق و پیچیده است و دلایل درونی و پنهان خود را نمی داند ، و ققنوس همه شخصیت های خود را به مناسب ترین شکل به تصویر می کشد. مردی جاه طلب که تمام زندگی خود را از تنهایی رنج داده است و می خواهد دوست داشته شود ، مشهور شود و همان مقام و شهرت پدر یا ماکسیموس را بدست آورد. اما او راه را اشتباه رفت و نباید شهرت و ثروت کسب کند بلکه همه را بترساند. ترس و وحشتی که فقط خود را برای سقوط او آماده می کند. واکین فینیکس یک شخصیت منفی را به تصویر می کشد که احساسات پیچیده و متناقضی را در مخاطب ایجاد می کند. نمی دانی من از او متنفرم یا نه.

5. تعریف یک شخصیت معنوی محبوب

پس از سزار رومرو ، جک نیکلسون ، هیث لجر و جارد لتو ، واکین فینیکس پنجمین بازیکنی است که در نقش این شرور مشهور و جذاب ظاهر می شود و باید قدم های مرد بزرگ را برداشته و جوکر را با سینمای جدید آشنا کند. فونیکس مجبور شد از سایه های هیث لجر بیرون بیاید و چیز جدیدی ارائه دهد و به شخصیت جوکر وفادار بماند.

با انتشار The Joker ، همه می دانستند که Wakeen Phoenix بار دیگر خود را ثابت کرده است و به جای تکرار موفقیت دیگران ، جوکر را به او نشان داد. ققنوس روی لایه جدید بازیکن تمرکز کرد و مناطق تاریک و تاریک جوکر را به ما نشان داد. نتیجه شخصیت یک مرد مبتلا به بیماری روانی است که به طور خاص ، جای خود را در دنیایی خشن و بی رحمانه که همه سعی در نقض آن دارند ، جستجو می کند.

جانشین: فردی کوئل مرشد

واکین فینیکس در اولین همکاری خود با پل توماس اندرسون ، نقش فردی کوئل ، جانباز مجروح جنگ جهانی دوم را بازی کرد که با زندگی پس از جنگ خود روبرو شد و از زوال عقل و بیماری روحی خود فرار کرد و عقل خود را از دست داد. پس از ملاقات با رهبر یک فرقه مذهبی ، شگفت زده شد و با او به یک سفر طولانی رفت.

مرشد از نظر بسیاری از منتقدان یک اثر بزرگ و ماندگار است که نقاط قوت خود را در اجراهای چشمگیر واکین فینیکس و فیلیپ سیمور هافمن نشان می دهد. ققنوس نقش مردی سرگردان را بازی می کند که با خشم وارد می شود و همه چیز را برای این شخصیت می دهد. وقتی مربی را می بینید ، دیگر واکین فینیکس را در فیلم نمی بینید. او تبدیل به یک فرد تمام عیار می شود و تاریخ و شخصیت را ارائه می دهد ، از شکل ظاهری و ظاهر او تا شکل و مدل راه رفتن و ستون فقرات ، و وقتی به او نگاه می کنید احساس درد و ناراحتی می کنید. بدن.

منبع: Screen Rant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا