هنر و سینما

معرفی فیلم وال ای؛ زمانی برای عاشقی کردن (فیلم‌های نوروزی قسمت ۴)


بسیاری معتقدند که فیلم “Wall E” یک شاهکار پیکسار است و جایگاه بالاتری نسبت به سری “داستان اسباب بازی” دارد. فیلمی بی صدا که روباتی را جمع آوری می کند که زباله ها را در قرن 29 جمع آوری می کند. وقتی زمین از بین می رود زیرا مردم به محیط زیست اهمیت نمی دهند.

یک نهنگ روبات که زباله ها را از زمین پاک می کند. او یک ربات متحرک است که یک گلدان در دست دارد و شب ها موسیقی “سلام دالی!” دیدن. قلب می خواهد عاشق شود. روزی کشتی ای با روبات دیگری به نام حوا از زمین عبور کرد و به دنبال نشانه ای از زندگی بر روی زمین بود. والایی عاشق حوا است و می خواهد قلب او را بگیرد و زمین را تازه کند.

استانتون ایده فیلم را در دوران طوفان مغزی پیدا کرد. اگر همه آنها وقت خود را تلف کنند اما فراموش کنند آخرین ربات را بکشند؟ ایده استانتون از رابینسون کروزو بود.

طراحی کارتون “Vallai” سخت ترین کاری بود که سازندگان پیکسار پس از “Monster Company” انجام دادند. آنها می خواهند واقعیت را منعکس کنند اما نه مانند یک فیلم علمی تخیلی معمولی.

استانتون ، مسیحی معتقد ، از رباتی که به دنبال زندگی حوا بود ، اشاره کرد زیرا او را به یاد تنهایی خود قبل از خلق همسرش از سوی خدا می انداخت.

این فیلم در سال 2008 از نظر میزان فروش به نهمین فیلم پرطرفدار تبدیل شد. به دلیل کار شخصی و عدم مذاکره ، فروش فراتر از انتظار بود. این فیلم یکی از بهترین فیلم های سال 2008 در نظرسنجی ها بود. فیلمی که نشان می دهد ذهن انسان می تواند همه مرزها را پشت سر بگذارد. فیلمی که توانایی خلاقیت پیکسار را به نمایش می گذارد و فیلمی که عشق را ستایش می کند. “Vallai” نشان می دهد که عشق و محبت می تواند بار دیگر یک زمین بیابانی را نجات دهد ، حتی اگر دوست عزیز دو روبات باشد که زبان انسان را نمی دانند.

این فیلم همچنین برنده اسکار بهترین انیمیشن شد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا