هنر و سینما

اعطای نشان افتخار جشنواره فیلم سن سباستین به جانی دپ با اعتراضاتی مواجه شد


جشنواره فیلم سن سباستین به جانی دپ نمادین ترین ادای احترام خواهد کرد ، اما مخالفت با آن با اعتراض دوستداران فیلم و هنرمندان روبرو شده است.

شصتمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین از 17 تا 25 سپتامبر برگزار می شود و جانی قصد دارد مارک “Donostia” را به جانی دپ به عنوان بزرگترین افتخار این مراسم اهدا کند. دپ. مدیر جشنواره فیلم سن سباستین در مصاحبه اخیر خود گفت: “او (جانی دپ) یکی از با استعدادترین و با استعدادترین بازیگران امروز سینما است.”

در چند ساعت گذشته ، تصمیم سازمان دهندگان جشنواره سن سباستین با مخالفت های زیادی روبرو شد. کریستینا اندرو ، رئیس انجمن فیلمسازان اسپانیایی و رسانه های سمعی و بصری ، این رویداد را به همراه چند فیلم ساز دیگر محکوم کرد. اندرو به آسوشیتدپرس گفت: “این تصمیم تصویری بسیار بد از جشنواره سن سباستین و مدیریت آن ایجاد می کند و پیام وحشتناکی را برای عموم ارسال می کند.” “اگر بازیکن خوبی هستید ، مهم نیست که قلدر هستید!”

جشنواره سن سباستین طی یک سال گذشته نشان داد که از مرزها نمی ترسد و از آنها استقبال می کند! سال گذشته ، رویداد فیلم با فیلم جدید وودی آلن ، جشنواره ریفکین آغاز شد که اعتراضات زیادی را برانگیخت.

Donocita توسط بازیگران و هنرمندان شناخته شده ای مانند اتان هاوک ، ویگو مورتنسون و پنه لوپه کروز مورد تقدیر قرار گرفته است.

شایان ذکر است که جشنواره فیلم سن سباستین ، مانند جشنواره فیلم برلین ، به جای دو جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن ، فقط به بهترین فیلمسازان فصل جایزه می دهد. در نتیجه ، از این پس به جای اعطای دو صدف نقره ای به بهترین بازیگران زن و مرد ، دو صدف نقره ای به بهترین بازیگر و بهترین بازیگر نقش مکمل اهدا می شود.

در چند سال گذشته ، دپ بارها متهم به سوء استفاده از همسر و ازدواج نامناسب شده است. روزنامه انگلیسی The Sun در گزارشی مفصل در سال 2019 گزارش داد که دپ اعتراض کرد ، اما بازیگر 58 ساله در دادگاه نهایی شکست خورد و قاضی “سوء استفاده همسر” خود را تایید کرد. مقاله ای در The Sun گزارش داد که دپپ علیه هرد خشونت آمیز عمل کرده است ، اما دادگاه دریافت که 12 نمونه از چنین رفتاری رخ داده است و داستان سان درست نیست. اگرچه وکیل دپ و او هرگز این حکم را نپذیرفتند و آن را “ناعادلانه” خواندند ، اما دادگاه انگلیسی حکم داد که حضور برادران وارنر در نمایش جانوران شگفت انگیز ممنوع است. چند هفته بعد ، اعلام شد که او از مجموعه فیلم های تولید شده توسط جری بروکهایمر حذف شده است تا بیشترین طلاق را متحمل شود.

منبع: اخبار اخیر و آسوشیتدپرس

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا