هنر و سینما

جاده‌ی یخی؛ بازگشت لیام نیسون منتقدان را راضی نکرد


“جاده یخی” یک تریلر اکشن به کارگردانی جاناتان هنسلی و بازی لیام نیسون است. این فیلم که جمعه گذشته از شبکه نتفلیکس پخش شد ، منتقدان را شگفت زده نکرد.

بررسی نظرات وب سایت راتون تومیتوز نشان می دهد که از مجموع 45 نظر ارسال شده در سایت ، تنها 42 درصد از منتقدان فیلم را پسندیده اند. نگاهی به نظرات جمع آوری شده در سایت متاکریتیک نیز نشان می دهد که از 19 دیدگاه ارسال شده در این سایت ، 4 ایده خوب ، 11 ایده کوچک و 4 ایده بد بود. مجموع این ایده ها یک متا تگ برای فیلم ایجاد کرد. اگر به طور متوسط ​​40 تا 60 را به عنوان تصویری از میانگین یک فیلم متوسط ​​در نظر بگیریم ، باید گفت که از نظر منتقدان آمریکایی ، Ice Road یک محصول ضعیف و معتدل محسوب می شود.

اگرچه برخی از منتقدان فیلم را به طور کلی سرگرم کننده می دانند ، اما معتقد نیستند که آنها چنین تأثیر قدرتمند و جدی را متحمل شده اند. با این حال ، بخش زیادی از منتقدان بر این باورند که جاده یخی یک کلیشه است که برگرفته از یک فیلم کلاسیک کلاسیک است.

داستان این فیلم درباره فروپاشی معدن الماس در شمال کانادا است. پس از این حادثه ، راننده باید تحت عمل جراحی قرار گیرد به گونه ای که گویی قادر به نجات معدنچیان به دام افتاده نیست.

جاناتان هنسلی ، کارگردان فیلم جاده یخی که کار خود را در سال 2004 با فیلم The Punisher آغاز کرد ، انیمیشن هایی را برای آثار محبوبی مانند جومانجی ، Die Hard 3 و Armageddon نوشته است. (آرماگدون) و “در 60 ثانیه رفت”.

فیلم Ice Road 2021 توسط Netflix برای توزیع در ایالات متحده خریداری شد و ظاهراً جمعه گذشته برای مخاطبان شبکه پخش شد. البته توزیع کنندگان این فیلم در کشورهای مختلف متفاوت است و به عنوان مثال در انگلستان ، Amazon Prime Video این قطعه سینمایی را توزیع می کند.

در ادامه ، برخی از ایده های نوشته شده در مورد تریلر این رویداد را بررسی می کنیم.

لیام نیسون در جاده یخی

Chicago Sun -Times – ریچارد روپر

امتیاز: 75 از 100

جاده یخی یکی از فعالیت هایی است که ما آن را بیمووی می نامیدیم. اما آرایشگری که می تواند با چنین مهارت و ستاره ای به اهداف خود برسد ، چیزی برای شرمندگی ندارد.

لیام نیسون تنها 69 سال دارد ، اما او هنوز سرمربی این تیم است و بازیکنی نصف سن او به او پیشنهاد می دهد. این بار نیز با موانع بی شماری روبرو می شود. از عادات بد گرفته تا مشکلات مالی که باید با آنها مواجه شوند. در فیلمی از نتفلیکس که به نظر می رسد قسمت طولانی از مجموعه “کامیونداران جاده یخی” با “جادوگر” ویلیام فریدکین باشد.

اگرچه دیالوگ فیلم کمی احساسی است و گاهی اوقات صحنه به سمت یک تصویر غیرواقعی پیش می رود ، اما فیلم دارای ریتم خوبی است ، تأثیر محصول بر روی رایانه اول ، و حضور لیام نیسون را در هر صورت نمی توان نادیده گرفت.

حتی اگر نیسون پیرمردی باشد که تمایل زیادی به کار مایک دارد ، بدون شک قادر خواهد بود کارهایی مانند درگیری فیزیکی انجام دهد یا مردم را از آب سرد بیرون بکشد. علاوه بر این ، به نظر می رسد قهرمانان نیز خوب هستند ، و در میان آنها ، به ویژه ، باید از امبر میدندر نام برد ، که در نقش Tentow معجزه کرد. زنی که مایل به انجام هر کاری برای تکمیل ماموریت فیلم است زیرا یکی از معدنچیان دستگیر شده برادرش بود.

زمان – استفانی زاکارک

امتیاز: 70 از 100

با دیدن فیلم مشخص بود که فیلمنامه کمی پیچ خورده است ، و ما به طور اتفاقی وزن کم کرده و تنوع آن را از دست دادیم.

البته ، حتی اگر فیلم از نوعی سختی غیر ضروری رنج ببرد ، هنوز قدرت کافی برای پیشبرد کار از طریق ایجاد تعلیق و استفاده از کانالهای جذاب فراوان وجود دارد.

اولین صحنه آغازین فیلم بهترین قسمت کار است. به ویژه مناظر دیدنی از زیر برف که این کامیون های بسیار سنگین در راه هستند. زمین یخی که زیر پای این غول ها شکسته می شود ، یادآور خردکننده ای است که انسان و موجودات آنها هنوز باید به طبیعت و قوانین فیزیک احترام بگذارند.

فیلم جاده یخی همچنین دارای شخصیت حیوانات است. شخصیت گرت دارای موشی به نام اسکیت باز است که بیشتر روزهای خود را در یک جعبه چوبی می گذراند. با این حال ، هنگام تماشای فیلم ، نگاه کردن به این موش را فراموش نکنید ، زیرا لحظات خاص درخشش آن را در قالب یک قهرمان نشان می دهد.

همچنین لیام نیسون در نقش مایک قابل ذکر است. از مایک تا برادرش ، ما دو ویژگی متفاوت را مشاهده می کنیم ، گاهی سرسخت و گاهی مهربان. همچنین لازم به ذکر است که اگر ایده فیلم و حضور لیام نیسون آخمو در یک مسیر برفی و سرد به ذهن شما برسد ، احتمالاً به این دلیل است که او قبلاً در فیلم “تعقیب سرد” ظاهر شده است) ، که یک حرکت ترسناک است ، مسئولیت آن را بر عهده گرفت. انتقام رانندگان و انتقام جویان در برف

اندیور – دیوید ارلیچ

امتیاز: 58 از 100

جاده یخی کمی سرگرم کننده و بسیار کوتاه و ساده است. البته ، وقتی فیلم را تماشا می کنید ، فراموش شده است و حتی وقتی آن را تماشا می کنید ، احساس می کنید مثل برف در حال آب شدن است.

فیلم اصلاً شبیه یک ماشین یا یک کامیون نیست ، اما با وجود همه اینها ، داستان می تواند چند بار پیچ خورده و پیچ خورده و گره خود را حفظ کند تا به پایان سفر برسد.

جالب اینجاست که بازگشت لیام نیسون به عنوان ستاره فیلم حتی در 69 سالگی متوقف نمی شود و به نظر می رسد باید انتظار داشته باشیم که او سال های آینده دوباره در فیلم ظاهر شود. راز موفقیت این بازیکن چندان سخت نیست. کارایی. در نهایت ، شاید رضایت بخش ترین معجزه این فیلم بسیار قابل پیش بینی ساده ترین قسمت باشد: نیسون از کامیون پیاده شد و افراد زیادی را مورد ضرب و شتم قرار داد.

پس از پایان قسمت اول فیلم ، تقریباً هر چیزی که اتفاق می افتد دیگر جالب نیست ، اما با این وجود ، کارگردان موقعیت سرگرم کننده موفق شد از این وضعیت دور شود. بسیاری.

جاناتان هانسلی نمی توانست بدون آسیب رساندن به همبستگی ، یک محصول مشکوک ایجاد کند ، و البته وقتی ما به وضعیت بسیار مشکوک این فیلم نگاه می کنیم ، این یک نکته غم انگیز است. در نقطه ای از فیلم ، تنتو توضیح می دهد که کامیون نمی تواند روی یخ خیلی آهسته یا سریع حرکت کند زیرا روش هایی غیر از حرکت متوسط ​​با ریتم فشار وارد شده بر روی زمین تداخل دارد. اما باید گفت که فیلم ها نمی توانند از یک موضوع پیروی کنند. مسیر سرد سریعتر و سریعتر پیش می رود تا در نتیجه فعالیتهای زیر ژانری متفاوت و آشنا تر شود.

واریته – دنیس هاروی

امتیاز: 50 از 100

به نظر می رسد لیام نیسون با فیلم های قبلی خود مانند Cold Chase و The Gray ناراحت کننده گلامیر شمالی نبود و با تجربه پنالتی خنک تری به نقش جاناتان هانسلی در جاده یخی بازگشت.

جاده یخی اولین فیلم جاناتان هانسلی در ده سال پس از ترور ایرلندی بود.

در این فیلم تقریباً همه موانع و خطراتی که می توانید تصور کنید در مقابل شخصیت های اصلی ظاهر می شوند تا مانع از انجام ماموریت محوله شوند. این اتفاقات مسیر برف را به فیلمی متحرک با اقدامی باورنکردنی تبدیل کرده است که از یک سو مخاطب را سرگرم کرده و از طرف دیگر احساس کمی احمقانه ای به مخاطب می دهد.

گاردین – بنیامین لی

امتیاز: 40 از 100

پس از موفقیت فیلم “گرفته شده” در سال 2008 ، لیام نیسون خود را به عنوان یک قهرمان در امور مالی معرفی کرد. حضور او در این آثار آنقدر تکراری بود که ممکن است به نظر برسد که او فقط از صحنه یک فیلم به صحنه فیلم بعدی رفته و اسلحه خود را با همان لباس قبلی کنار گذاشته است. تقریباً همه این نقشه ها را می توان به شکل خسته کننده ای تهیه کرد.

اگرچه جاده یخی فیلمی اقتباسی از دیگر شاهکارهای سینمایی نیست ، اما همچنان به ما این احساس را می دهد که قبلاً این داستان ها را در همان مکان دیده بودیم. تصویر نیسون در حال مبارزه با برف و سرما ، تریلر پر از روحیات “سفید” و فضاهای تاریک یادآور “تعقیب سرد” است. فیلمی که ظاهری کاملاً متضاد داشت.

آسلنت – اد گینزالز

امتیاز: 25 از 100

جاناتان هانسلی ، حداقل روی کاغذ ، مجموعه امیدوار کننده ای از “مزد ترس” نوشته هنری-ژرژ کلوز ، کارگردانی مایکل بی ، مجموعه مبارزه یخی ، و تریلر دیگری از این اقدام است. امور ملی لیام نیسون. اما در حقیقت ، این مخلوط حاوی نمونه های ناسازگار است.

فیلم مزد ترس ، تصویری دردناک و ناخوشایند از گلی است که طبقه کارگر در آن گرفتار شده است ، که به نظر می رسد با انتظارات مخاطب از نیسون و شرایط او ناسازگار است. از سوی دیگر ، اهمیت نقش نیسون احتمال تبدیل شدن فیلم به اثری از نابرابری وحشیانه مشابه آرماگدون را نفی می کند.

بقیه ترکیبی از هرج و مرج از کلیشه های کمتر شناخته شده و نمایش های اکشن است که دودی بلند ایجاد کرده است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا