هنر و سینما

ساعت پخش سریال بی گناه در ماهواره

مجموعه سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی و بازی شهاب حسینی و نیکی کریمی از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

به گزارش ای بی سی مگ، مجموعه «سرزمین مادری» با نام اولیه «سرزمین کهن» در دی ماه سال 92 روی آنتن رفت و پس از 3 قسمت، به دلیل برخی حواشی، روند پخش آن متوقف شد. اکنون با انجام برخی اصلاحات در اسامی، پس از ده سال با عنوان «سرزمین مادری» برای پخش آماده شده است.

سریال سرزمین مادری به قلم علیرضا طالب زاده به نگارش درآمده است و روایتگر داستانی تاریخی است. اگر از علاقه مندان سریال های تاریخی هستید، می توانید سریال سرزمین مادری را از روز جمعه 14 آنلاین ماه 1402 از شبکه سه تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال سرزمین مادری، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می گذاریم.

زمان پخش سریال سریال سرزمین مادری جمعه ها ساعت 21:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 16:20 روز بعد که زمان تکرار سریال سرزمین مادری از شبکه سه است، می توانید آن را دنبال کنید.

با توجه به اینکه پیش از این، زمان پخش سریال سرزمین مادری بار ها با تغییراتی روبرو شده است، اگر زمان پخش یا تکرار سریال سرزمین مادری تغییر کند، با آپدیت این مطلب تلاش می کنیم جزئیات آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

سریال «سرزمین مادری» در شصت و شش قسمت 50 دقیقه ای، به تهیه کنندگی محمد مسعود ساخته شده است. این سریال در ابتدای پخش با اعتراض بختیاری ها روبه رو شد و پس از آن، جلسات متعددی برای دلجویی از بختیاری ها از طرف صداوسیما برگزار شد.

سریال «سرزمین مادری» مجموعه ای تاریخی است که با نگاه نو به روایت وقایع سیاسی ایران از دهه بیست تا پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد و از پربازیگرترین سریال های تاریخ تلویزیون به شمار می آید.

زمان تکرار سریال سرزمین مادری از شبکه سه

در این سریال، شهاب حسینی، علی شادمان، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی، رضا بنفشه خواه و ده ها بازیگر مطرح دیگر ایفای نقش کرده اند.

خلاصه داستان سریال سرزمین مادری

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه سه، سراغ قصه ی این مجموعه تاریخی سیاسی خانوادگی می رویم که به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب 1357 ایران در بستر زندگی یک پسربچه می پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده است.

در خلاصه داستان سریال سرزمین مادری آمده است: «در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می شود، که نقش او را علی شادمان بازی می کند. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت شان توسط نیرو های متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می شود. سال ها بعد او در یک خانواده توده ای بزرگ می شود، اما بر اثر وقوع ماجرا هایی او به یک خانواده درباری سپرده می شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می برد. همین باعث می شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجرا های او و اطرافیانش نیست و این سریال خاص پر از اتفاق های جذاب است.»

کمال مصفای تبریزی، کارگردان سریال سرزمین مادری است. وی در 5 آنلاین ماه سال 1338 در تهران به دنیا آمد. ایشان دانش آموخته ی رشته ی سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر است.

کمال تبریزی در رشته های تدوین، تهیه و تولید، صحنه و لباس، فیلم برداری، فیلمنامه و کارگردانی فعالیت می کند. جالب است بدانید او یکی از دانشجویان شرکت کننده در ماجرای اشغال سفارت آمریکا در ایران به عنوان عکاس و فیلمبردار بوده است.

تبریزی از 26 سالگی، فعالیت حرفه ای خود را با عنوان دستیاری کارگردان فیلم هویت، ساخته ابراهیم حاتمی کیا شروع کرد. او سال 1366 نخستین فیلم مستقل خود (عبور) را ساخت. او کارنامه ی هنری پرباری دارد و تا کنون جوایز داخلی و خارجی بسیاری دریافت کرده است.

از آثار ماندگار کارنامه هنری کمال تبریزی می توان لیلی با من است، فرش باد، مارمولک، آنلاین مادری، امکان مینا، همیشه پای یک زن در میان است و ما همه با هم هستیم را نام برد.

کدام بازیگر ها در سریال سرزمین مادری نقش آفرینی کرده اند؟

در این سریال شهاب حسینی، علی شادمان، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی، رضا بنفشه خواه و ده ها بازیگر مطرح دیگر نقش آفرینی کردند.

سریال سرزمین مادری در 66 قسمت 50 دقیقه ای، به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شده است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا