نقش اتصال به اینترنت تلویزیون در آپدیت

در عصر امروز دنیای دیجیتال، تلویزیون  های هوشمند به همراهی حیاتی برای اوقات فراغت خانواده ها در سراسر جهان تبدیل شده اند و دروازه ای به سوی گزینه های پرشمار سرگرمی محسوب می شوند. از پخش استریم گرفته تا امکان وصل کردن تلویزیون به اینترنت و مرور وب، این نمایشگرها طیف وسیعی از خدمات متنوع را ارائه می دهند. در این مقاله، راهنمای جامعی از مراحل اتصال تلویزیون به اینترنت که شامل انواع TV بازار ایران است را برای شما آماده کرده ایم.

آموزش وصل کردن تلویزیون های ال جی به اینترنت

تلویزیون های هوشمند ال جی که عموما از سیستم عامل WebOS پشتیبانی می کنند، با دنبال کردن مراحل می توانید تلویزیون LG را به اینترنت متصل کنید:

  1. پس از روشن کردن تلویزیون، دکمه “Home” که روی ریموت کنترل قرار دارد را فشار دهید تا وارد داشبورد خانگی (Home Dashborad) شوید.
  2. نماد تنظیمات که معمولا شبیه به چرخ دنده است را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  3. سپس در منوی تنظیمات، گزینه “Network” یا “Network Connection” را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  4. در این بخش، از میان دو گزینه اتصال، ترجیحا “Wireless” را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
  5. سپس با انتخاب گزینه “Wi-Fi Connection” و “Connect via WPS” یا “Connect via Wi-Fi Connection”، عملیات یافتن شبکه های موجود آغاز می شود.
  6. سپس شبکه خود را از فهرست ارائه شده، انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

اتصال تلویزیون های هوشمند اندرویدی به اینترنت

برای وصل کردن تلویزیون های هوشمند اندروید نظیر سام، جی پلاس، سونی، شیائومی و … به اینترنت وای فای، راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید. تعمیر تلویزیون در اصفهان توسط یک تیم متخصص انجام میشود.

  1. پس از روشن کردن تلویزیون، کلید “Home” را فشار داده و سپس از منوی بالا، گزینه “Settings” (نماد چرخ دنده) را انتخاب کنید.
  2. سپس گزینه “Network” یا “Wireless & Network” را بسته به رابط کاربری سازنده انتخاب کنید.
  3. در این بخش، برای اتصال بی  سیم تلویزیون هوشمند خود به اینترنت گزینه “Wi-Fi” را انتخاب کنید. برای اتصال سیمی نیز کابل اترنت را وصل کرده و تلویزیون به طور خودکار اینترنت را شناسایی خواهد کرد.
  4. برای اتصال به وای فای، شبکه خود را در لیست پیدا کرده و سپس با انتخاب آن، رمز عبور خود را وارد کنید.

آموزش وصل کردن تلویزیون های سامسونگ به اینترنت

تلویزیون های سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی این شرکت که تایزن نام دارد، استفاده می کنند. برای اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پس از روشن کردن تلویزیون، دکمه “Home” را فشار دهید و سپس با پیدا کردن نماد چرخ دنده و انتخاب آن، وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. به دنبال عباراتی نظیر “Network” یا “Wireless Network” در تنظیمات اصلی یا زیرمنوی فرعی باشید.
  3. برای اتصال بی سیم، گزینه “Wi-Fi” را انتخاب کنید و از روشن بودن آن اطمینان حاصل نمایید. هم چنین برای اتصال سیمی نیز یک کابل اترنت را وصل کنید تا تلویزیون اینترنت را شناسایی کند.
  4. برای اتصال تلویزیون هوشمند سامسونگ به وای فای، شبکه خود را از فهرست ارائه شده انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

نحوه اتصال تلویزیون هوشمند هایسنس به اینترنت

تلویزیون های هوشمند هایسنس از استفاده می کنند که با دنبال کردن مراحل زیر به اینترنت متصل می شوند:

  1. پس از روشن کردن تلویزیون، در صفحه اصلی (Home)، گزینه “Setting” را انتخاب کنید.
  2. سپس گزینه “Network & Internet” را انتخاب کنید.
  3. حالا با فعال کردن گزینه “WLAN”، وای فای را روشن کنید.
  4. سپس شبکه خود را از فهرست ارائه شده، انتخاب کنید.
  5. رمز عبور خود را وارد کنید تا به اینترنت وای فای متصل شوید.

سوالات متداول «وصل کردن تلویزیون به اینترنت»

  1. آیا می توانم تلویزیون هوشمند خود را بدون Wi-Fi به اینترنت وصل کنم؟

بله، می توانید از اتصال اترنت سیمی برای اتصال تلویزیون هوشمند خود به اینترنت فاقد Wi-Fi استفاده کنید. این می تواند اتصال پایدارتری را به خصوص برای پخش محتوای با کیفیت بالا ارائه دهد.

  1. چگونه سیستم عامل تلویزیون هوشمند خود را به روز کنم؟
  2. اگر تلویزیون من نتواند شبکه Wi-Fi من را پیدا کند، چه کار کنم؟

ابتدا مطمئن شوید که مودم وای فای شما روشن است و به درستی کار می کند. سعی کنید روتر یا مودم خود را به تلویزیون نزدیک کنید یا موانع سیگنال را از بین ببرید. مودم و تلویزیون خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا شبکه Wi-Fi شما ظاهر می شود یا خیر.

  1. آیا می توانم از تلفن هوشمند خود به عنوان کنترل از راه دور برای تلویزیون هوشمند خود استفاده کنم؟

بله، اکثر تلویزیون های هوشمند دارای یک برنامه همراه هستند که می توانید آن را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید. این برنامه ها به شما این امکان را می دهند که از گوشی هوشمند خود به عنوان یک کنترل از راه دور برای تلویزیون استفاده کنید.

  1. چگونه می توانم کیفیت پخش را در تلویزیون هوشمند خود بهبود بخشم؟

اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما به اندازه کافی سریع برای پخش ویدیو با کیفیت بالا است. برای اتصالات Wi-Fi، از یک شبکه قوی و پایدار استفاده کنید و برای بهترین عملکرد از اتصال اترنت سیمی استفاده کنید.

وصل کردن وای فای به تلویزیون از طریق دانگل وای فای

در واقع دانگل ها از جمله وسایل الکترونیکی هستند که سایزی به اندازه فلش USB دارند. این دانگل ها وظایف مختلفی دارند. به طور مثال Dongle Wi-Fi بیشتر برای دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که کارت شبکه وایرلس آن ها کار نکند یا ضعیف شده باشد.

مثلا از دانگل برای رفع مشکل No Internet Access در ویندوز 7 استفاده می شود. همچنین در اسمارت تی وی ها برای تقویت امواج وای فای، یک دانگل را از درگاه HDMI به آن وصل می کنند.

نحوه اتصال تلویزیون های سونی به وای فای

برند سونی جزء کمپانی های بزرگ در تولید وسایل برقی به خصوص تلویزیون است. این برند با ساخت تلویزیون های هوشمند توانسته از رقیبان خود سبقت بگیرد و در کل جهان طرفداران بیشماری داشته باشد.

تلویزیون های هوشمند برند سونی دارای سیستم عامل هستند که با توجه به تنظیمات تلویزیون سونی می توانید وصل کردن وای فای به تلویزیون را انجام دهید، برنامه و اپلیکیشن نصب کنید و به وبگردی بپردازید. در ادامه تنظیمات تلویزیون سونی را برای شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از این روش ها می توانید تلویزیون خود را به اینترنت متصل کنید.

اتصال تلویزیون سونی به اینترنت با استفاده از کابل Ethernet

برای اتصال اینترنت به وای فای باید در ابتدا از طریق کابل Ethernet استفاده کنید که از اصولی ترین راهکارها برای اتصال تلویزیون سونی به اینترنت است. این روش نیاز به یک مودم دارد که بعد از تهیه مودم باید تلویزیون را به وسیله کابل LAN به همدیگر متصل کنید سپس از طریق کلید منو روی کنترل تلویزیون، گزینه تنظیمات ها یا Setup را پیدا کرده و به آن وارد شوید.

بعد از این قسمت به بخش Network Selection وارد خواهید شد. در این بخش با انتخاب گزینه Cable به بخش Network Setup Cable وارد شوید و با تعیین مودم خود وصل کردن وای فای به تلویزیون را انجام دهید.

در بخش Network Test می توانید     به راحتی وای فای را چک کنید. در این قسمت چند تا آیکون را مشاهده خواهید کرد و در صورتی که اینترنت برقرار باشد تمام آن ها باید تیک خورده باشند.

اتصال تلویزیون سونی به اینترنت با استفاده از Wireless

این روش در اکثر تلویزیون ها وجود دارد. برای وارد شدن به این قسمت باید روی کلید منو کلیک کرده و سپس وارد Setup شوید. سپس، بعد از انتخاب Wireless بخش Network Selection را کلیک کرده و گزینه Wireless Network Setup را انتخاب کنید. بعد از اتمام مراحل اتصال به اینترنت به صورت اتوماتیک انجام می شود.

در این قسمت شما می توانید گزینه Access Point Select را انتخاب کنید و تمام شبکه های وای فای را مشاهده کنید. سپس شبکه خود را انتخاب کرده و با رمز ورود صحیح به آن وارد شوید.

اتصال تلویزیون سونی به اینترنت از طریق وای فای دایرکت

دوتا روش قبلی که گفتیم تقریبا برای تمام تلویزیون های هوشمند قابل انجام است ولی قابلیتی که الان می خواهیم شرح دهیم تنها برای تلویزیون های سونی اجرا می شود. وای فای دایرکت یک ویژگی به خصوص در تلویزیون های برند سونی است که هدف آن انتقال داده است.

دکمه بازگشت به بالا