هنر و سینما

۹ نقش‌آفرینی برتر‌ نابازیگر‌‌ان؛ از عزیز آمریکایی تا شهر خدا


هنگام انتخاب بازیگر یا بازیگر زن ، انتخاب بازیگر مناسب برای نقش و به ویژه نقش ، می تواند نتیجه فیلم و روند موفقیت یا شکست را تعیین کند. شاید بازیگرانی بودند که با حضور در فیلم ها به این شاهکار هویت خاص خود را دادند و از طرف دیگر بازیگرانی هستند ، با وجود اینکه نام و شهرت دارند ، اما هیچ کاری نکرده اند.

همچنین مدیرانی هستند که اعتقاد چندانی به استفاده از بازیگران محبوب ندارند و با مهارت های ویژه بازیگران غیرحرفه ای و ناشناس را بازی می کنند ، بنابراین موفقیت فیلم بدیهی به نظر می رسد. در زیر نگاهی داریم به 9 ویدئو که دارای بازیگرانی هستند که به تازگی نمایش فوق العاده ای را روی صفحه نمایش گذاشته اند.

9. مایا تیلور و کیتانا کیکی رودریگز در نارنگی (نارنگی)

فیلم نارنگی 2015

  • کارگردان: شان بیکر
  • نتیجه: 2015
  • عدد فرا بحرانی: 86 از 100

با نارنگی ، شان بیکر همان کاری را انجام داد که چند راوی تراجنسیتی انجام می دهند. او به دنبال زنی بسیار ایثارگر برای نگه داشتن فیلم بود. در طول تحقیقات خود ، او ابتدا با مایا تیلور در حیاط مرکز LGBT ملاقات کرد. پس از چند بازدید از یک رستوران محلی که در آن زندگی خود را به عنوان کارگر جنسی بازگو می کرد ، تصمیم گرفت از تیلور و دوستش کیتانا رودریگز در نقش الکساندرا و سیندی استفاده کند. هر دو بازی پر از حقیقت هستند. چیزی که اغلب در نقش زنان تراجنسیتی وجود ندارد.

این دو بازیگر به شخصیت های خود وقار و واقعیت زیادی می بخشند و دوستی واقعی بین ما دو نفر منجر به مشاجرات مداوم و حمایت عاطفی از یکدیگر می شود. کار آنها در “نارنگی” نه تنها اثبات مهارت بازیگری آنهاست ، بلکه اثبات این است که افراد تراجنسیتی باید نقش خود را در سینما ایفا کنند. لایه های پیچیده نقش آنها زمانی آشکار نمی شود که بدانیم منظور از زن رنگین تراجنسیتی در زندگی واقعی چیست.

8. ساشا لین با آمریکایی عزیز (عسل آمریکایی)

آمریکایی های عزیز 2016

  • کارگردان: آندریا آرنولد
  • نتیجه:
  • عدد فرا بحرانی: 80 از 100

آندریا آرنولد به عنوان فیلمساز در شیوه غیر معمول خود در بازی مردم شناخته می شود. کتی جارویس ، بازیگر “ماهی تنگ” توسط آرنولد بازیگر در ایستگاه قطار در بین دعوا با دوستش مشاهده شد.

ساشا لین ، 22 ساله ، به عنوان بزرگترین پیدا کننده او تا به امروز شناخته شده است. دختری که او در تعطیلات بهاری در ساحل شهر پاناما دید. این فقط چهره یا خالکوبی ، موهای فر و یا مدل موهای براق او نیست که او را به یک انتخاب منحصر به فرد به عنوان یک ستاره همیشه علاقه مند تبدیل می کند ، اما انرژی روحی که او به صفحه نمایش می آورد دلیل دیگری است که او انتخاب می کند. شگفتی سوزاننده ای در چشمان او وجود دارد و شباهتی از بی باکی و ترس دائمی در او وجود دارد که نمی تواند چشم از او بردارد. او حتی در بازسازی “پسر جهنمی” با بن ویتلی ، Desiree of the Brothers و Nell Marshall همبازی بود ، که می تواند تغییری در حرفه او محسوب شود.

7. کونجانی والیس و دوایت هنر در زندگی جنوبی (جانوران از جنوب)حیات وحش جنوبی 2012

  • کارگردان: من زیتلین هستم
  • نتیجه: 2012
  • عدد فرا بحرانی: 86 از 100

کونجانی والیس را نمی توان یک بازیکن غیرحرفه ای دانست. از زمانی که نامزد اسکار شد ، او در بازسازی “آنی” بازی کرد. اما وقتی والیس وارد کتابخانه ایالتی لوئیزیانا شد تا زندگی در جنوب حیات وحش را آزمایش کند ، تنها شش سال داشت و در عمرش هرگز فیلمی بازی نکرده بود. او مانند یک آهن ربا روی صحنه بود و همه را به خود جذب کرد. با آن گرما و هیجان و هیجان و انرژی زیاد و خلوص و شیرینی که دل همه را تسخیر می کند. این نقش یکی از قوی ترین بازیهایی بود که تا کنون توسط یک بازیگر جوان انجام شده است ، اما والیس تنها بازیگر غیرحرفه ای نبود که در بن زایتلین ظاهر شد.

دوایت هنری ، مانند پدر هاشاپی ، وینک ، یک بازی شگفت انگیز انجام می دهد. او قبل از بازی در فیلم نانوا در نیواورلئان تگزاس بود و در آنجا به عنوان نانوا مشغول به کار بود و در فیلم هایی مانند “12 سال بردگی” ، “تولد ملت” و فیلم های دیگر ظاهر شد.

6. آریل هولمز می داند بهشت ​​چگونه است (بهشت میدونه چیه)

بهشت می داند 2014 چیست

  • کارگردان: برادران سفید
  • نتیجه: ..
  • عدد فرا بحرانی: 75 از 100

مانند نارنگی ، برادران سفید سابقه اعتیاد خود را به عنوان یک مرد بی خانمان قهرمان در خیابان های نیویورک بنا کردند. برادران سفید پس از پیدا کردن هولمز در منطقه الماس منهتن ، او را در یک رستوران چینی ملاقات کردند تا داستان او را بشنوند ، و سپس به او پول دادند تا خاطرات خود را بنویسد ، که با رایانه در فروشگاه اپل انجام داد. این مقاله به موضوع اصلی “بهشت می داند” تبدیل شد که در آن هولمز نقش دختری به نام هارلی را بازی کرد ، پرتره ای از خود و افرادی مانند او که هنوز در حال بهبودی از اعتیاد هستند. بسیاری از ویدئوهایی که در مورد مواد مخدر تهیه شده است ، موضوعات تکراری را پس از مصرف این افراد و معتادان ملودرامایی نشان می دهد.

در “بهشت می داند چه چیزی” یک حقیقت تزلزل ناپذیر وجود دارد که بخشی از آن مربوط به شیوه نگارش ویژه کارگردان است ، اما دلیل اصلی آن این است که هولمز و قدرت های او غیرقابل درک هستند. تغییر کرده و حس نقش آنها تغییر کرده است. باید به بادی دورز اشاره کرد که مانند هولمز در خیابان ها مشاهده شد و به طور معجزه آسایی نقش های یک دیوانه را در “بهشت می داند چه” و “زمان خوب” بازی کرد.

5. الکس هیبرت در مهتاب (مهتاب)

مهتاب 2016

  • کارگردان: بری جنکینز
  • نتیجه:
  • عدد فرا بحرانی: 99 از 100

سه بازیگری که نقش شیرون را در “مهتاب” بازی می کردند ، قبل از اینکه فیلم برنده اسکار بهترین فیلم شود ، کمی شناخته شده بودند. اما الکس هیبرت تنها یکی از سه نفری بود که با وجود تجربه بازی در مدرسه هنوز جلوی دوربین بود. بازی هیبرت در سراسر صورت و بدن او ، چشمانش پر از درد و افسردگی ناشی از حمله قلبی در نخاع من و افتادن شانه ها بود. در صحنه های قدرتمند او ، صحبت با زبانش سخت است ، و وقتی مادرش نقش نائومی را بازی می کند ، هریس به او توهین می کند و مانند یخ ایستاده است.

نمایش او با ماهرشالا علی بیشترین تأثیر را داشته است. وقتی از پدرش ، با بازی علی می پرسد: “چه چیزی معده اش را ناراحت می کند؟” ، یک خط گفتگو با بی گناهی ، نادانی کودک و ترس روانی که به او نشان داده می شود ، دنبال می شود. این یک بازی عمیق باز است که در این عصر انجام می شود. نقش او در مجموعه “Shay” ، به کارگردانی لنا ویت و کارگردانی ریک فامویوا ، یکی از نقشهایی است که ارزش تماشا و توجه ویژه را دارد.

4. گروهی از شرکت کنندگان در شهر خداشهر خدا)

شهر خدا 2002

  • کارگردان: فرناندو میرالیس ، کاتیا لوند
  • نتیجه:
  • عدد فرا بحرانی: 79 از 100

وقتی به گروهی از بازیگران غیرحرفه ای فکر می کنم ، نام فیلم “شهر خدا” ساخته فرناندو میرالیس و کاتیا لوند به ذهنم می رسد. مخصوصاً صف ها و باندها. این یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های فیلم است. هنگام مجبور کردن یک نوزاد تازه متولد شده به سر گروهی از معتادان متجاهر که از آزار و اذیت دیگران ، دست یا پای خود لذت می برند. در واقع ، همه افراد فیلم بازیگر نیستند و وحشت را در زندگی واقعی آنها مشاهده می کنید.

3. ابراهیم اعمال حیوانات بی سرپناه (جانوران ملت نیستند)

حیوانات بدون دولت 2015

  • کارگردان: کاری جوجی فوکوناگا
  • نتیجه: 2015
  • عدد فرا بحرانی: 79 از 100

به جرات می توان گفت که “حیوانات بی زمین” فوکوناگا یکی از بهترین فیلم های سال 2015 بود و دلیل اصلی آن موفقیت نقش ابراهام آتا در این فیلم است. قبل از بازی در نقش یک سرباز 11 ساله ، یک پسر 14 ساله بود که هرگز در فیلم ظاهر نشده بود و توسط فوکوناگا در حال بازی فوتبال در خیابان های غنا دیده شد.

این بازی یکی از وحشتناک ترین نمایش های اکشن در این عصر است. با این حال ، اگر نقش آگو را به عنوان یک نقش آزاردهنده در نظر نگیریم ، که شاهد و محرک خشونت و تجاوز وحشتناک است. خوشبختانه او در “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” نیز شرکت کرد تا بتوانیم چهره بازیگوش و درخشان این بازیگر جوان را ببینیم و باید منتظر ماند و دید در فیلم بعدی چه اتفاقی می افتد.

به Jacob Batalon در مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (مرد عنکبوتی: مودی)

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه 2017

  • کارگردان: جان واتس
  • نتیجه: 2017
  • عدد فرا بحرانی: 73 از 100

“مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” پر از بازی های سرگرم کننده از شخصیت های کمتر شناخته شده است. از آبراهام آتا گرفته تا مایکل باربری ، بازیگر “مردان کوچک”. اما دوست پیتر پارکر دوست کسی بود که ما هرگز او را ندیده بودیم. جاکوب باتالون ، بازیگر 21 ساله ، اولین حضور خود را به عنوان بازیگر ند در این فیلم تجربه کرد. این بازیگر زن که در ایالت هاوایی زندگی می کند ، برای یادگیری بازیگری به نیویورک نقل مکان کرد و در واقع ، این فیلم قهرمانانه اولین آزمایش او و اولین نقش او است. ند اسپایدرمن یکی از ستاره های آن سال بود و قبلاً چندین نقش در فیلم بعدی اش بازی کرده است.

1. گروهی از بازیگران فیلم Gomorrah (گومورا)

گومورا 2008

  • کارگردان: متیو گارون
  • نتیجه: ..
  • عدد فرا بحرانی: 87 از 100

ماتئو گارونه ، فیلمی درباره یک سازمان جنایی مستقر در ناپل به نام کامورا ، در سال 2008 ، یک بازیگر غیر ماهر و ساکن ناپل است که در مناطقی زندگی می کند که جنایت در آن نمایش داده می شود. بسیاری از بازیگران حتی به دلیل ارتباط با خانواده کامورا بازداشت شده اند ، همانطور که در مورد تدوین تئاتر اتفاق افتاد. هیچ بازی خاصی در فیلم وجود ندارد ، اما پیامبر موتورسیکلت 13 ساله با بازی سالواتوره آبروزی و دو اراذل و اوباش جوان مارکو ماکور و سیرو پترو به یاد ماندنی ترین فیلم هستند. گومورا مانند “شهر خدا” از بازیگران غیرحرفه ای برای تمرکز بر زیبایی خود در واقعیت یا سینما استفاده می کند.

منبع: له خرد کردن

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا