هنر و سینما

چرا فیلم پرهزینه‌ی دنیای آب در گیشه شکست خورد؟


واتر ورلد در گیشه در سال 1995 شکست خورد ، اما کوین کاستنر چه مشکلی داشت و چرا این اتفاق افتاد؟ کاستنر یکی از محبوب ترین بازیگران هالیوود در اوایل دهه 1990 بود.

او در چندین فیلم محبوب ، از جمله جان اف کندی ، گاردین و فیلم برنده شدن با اسکار ، رقص با گرگ ها ، که او همچنین کارگردانی کرده است ، بازی کرده است.

کاستنر و کارگردان فیلم کوین رینولدز مدتها با هم شریک بودند و بعد از سرقت Robin Hood: The Prince of Th ، آنها به دنبال پروژه مناسب بعدی خود بودند. آنها همکاری خود را در قالب World Water ، یک فیلم هیجان انگیز ادامه دادند و تأثیر عمده ای بر فیلم Mad Max داشتند. این فیلم درباره آینده آخرالزمانی است که در آن تمام قاره های زمین به دلیل کوچک شدن سطح یخ زیر آب هستند و بقیه بشریت در گروهی از مردم شناور زندگی می کنند که توسط دزدان دریایی احاطه شده اند. کاستنر نقش یک ملوان تنها را بازی می کند که بدون ترس به دختر و سرپرستانش که ممکن است اسرار افسانه ای سرزمین خشک را بشناسند کمک می کند.

با وجود همکاری های موفق قبل از آنها ، کاستنر و رینولدز می خواستند فیلم را تا حد ممکن واقعی و حماسی کنند. در آن زمان ، نفوذ آنها در هالیوود به بالاترین حد خود رسید و حتی استودیوهای یونیورسال با توجه به چشم انداز آنها فروخته شد. با این حال ، فیلم شکست خورد و تقریباً به حرفه و دوستی آنها پایان داد.

سرنوشت تولید جهان آب چه شد؟

دنیای آب

قبل از شروع نقاشی ، استیون اسپیلبرگ به رینولدز و کاستر هشدار داد که در فضای باز نقاشی نکنند. اسپیلبرگ 20 سال پیش برای ساختن فیلم آرواره ها شرایط وحشتناکی را پشت سر گذاشت. بنابراین او یک تجربه شخصی داشت. با این حال ، توصیه های او رعایت نشد و کاستنر و رینولدز همچنان به دنبال ساخت فیلم های دقیق و دست یافتنی بودند و برای دستیابی به چنین هدفی نیاز به گرفتن عکس دریایی احساس کردند. هشدار اسپیلبرگ تا حدودی مقدس بود ، زیرا طوفان تولید را مختل کرد ، سه هفته پس از شروع فیلمبرداری. تأخیرهای ناشی از این حادثه ، همراه با مشکلات عکاسی دریایی ، منجر به طولانی شدن تولید و در نتیجه افزایش بودجه شد.

تصادفات زیاد و اشتباهات مهلک نیز فیلم را گرفتار کرد. یک بدلکار در مراحل تولید به سرعت از ارتفاع پرید و در شرف مرگ بود. ژان تریپل هورن و بازیگر بچه فیلم ، تینا ماژورینو ، تقریباً هنگامی که از قایق ملوان به بیرون پرتاب شدند غرق شدند (توسط 12 تیم غواص نجات یافتند) ، و حتی ستاره فیلم ، کوین کاستنر حتی مجروح شد. وقتی در یک قایق و در دریا بود ، هنگام شروع طوفان به حاشیه کشتی برخورد کرد.

با جدا شدن کاستنر از همسرش در آن زمان ، تنش ها بالا گرفت و این امر در کنار فشارهای تولید ، بر روابط او با رینولدز تأثیر گذاشت. در طول تولید ، آنها بحث شدید و بی پایان در مورد این تصمیم داشتند. رینولدز پروژه را ترک کرد و کاستنر (کارگردان برنده اسکار برای گرگ ها) را برنده بقیه فیلمبرداری شد. با این حال ، رینولدز هنوز به عنوان کارگردان فیلم شناخته می شود.

چرا دنیای آب اینقدر گران است؟

جهان آب

یونیورسال استودیو در ابتدا 65 میلیون دلار برای فیلم اختصاص داد که به لطف دید شخصی فیلم و درک خالق از واقع گرایی به 100 میلیون دلار رسید. بازسازی محل دشوار و سایر تأخیرهای تولید ، پروژه برنامه ریزی شده 96 روزه را به 157 روز تغییر داد. به همین ترتیب ، بودجه به 135 میلیون دلار رسید و در نهایت به 175 میلیون دلار در پایان فیلم رسید. برای درک اندازه و هزینه ، خوب است بدانید که فیلم روز استقلال در سال بعد از اکران مجموعه جهانی 75 میلیون دلار فروش داشته است.

175 میلیون دلار در اواسط دهه 1990 مبلغ غیر منتظره ای برای یک حق رای دادن بزرگ بدون توقف بود. با توجه به نرخ تورم ، این بودجه امروز حدود 300 میلیون دلار است. بودجه مشابه برای این نسخه از Crazy Max روی آب (هزینه کل گروه Crazy Max جورج میلر در آن زمان به کمتر از 15 میلیون دلار رسید) ، به علاوه اختلال در روند تولید ، جنجال زیادی در رسانه ها ایجاد کرده است. حتی قبل از اکران فیلم ، روزنامه نگاران آن را فیشتر و دروازه کوئین نامیدند و به نوعی در مورد محبوب ترین فیلم های گیشه ، ایشتار و دروازه بهشت ​​صحبت کردند.

چرا دنیای آب در گیشه شکست خورد (اگر نباید)

جهان آب

مردم بعد از اکران فیلم نظرات متفاوتی داشتند. منتقدان این فیلم را به دلیل بازی دراماتیک و دشواری کشیدن دریا ستودند. با این حال ، بیشتر انتقادات مربوط به سرعت کند ، افراد کمتر جالب و موضوعات (عمدا) برگرفته از دنیای زیر آب Mad Max بود. سرانجام ، این فیلم یک اشتباه حریص نامیده شد. با این حال ، درآمد خانوارها به 88 میلیون دلار رسید ، که در مقایسه با اواسط دهه 1990 چیز بدی نیست. همچنین 176 میلیون دلار دیگر در دفتر بوکس بین المللی درآمد کسب کرد ، و به 264 میلیون دلار در سراسر جهان رسید.

اما فروش گیشه برای چنین فیلم هایی به دلیل هزینه های نجومی (که 65 میلیون دلار صرف بازاریابی ، توزیع و انتشار آن شد) وحشتناک به نظر می رسید. فروش کل جعبه بیش از قیمت کل بود ، اما آستانه موثر برای یک فیلم معمولاً دو برابر بودجه آن است ، اگرچه بستگی به درصد قرارداد بین سینماها و استودیوهای زوج دارد ، اما می تواند به سه برابر یا بیشتر برسد. قرار دادن. World of Water ، همراه با کشتی نظامی دیگری که در همان سال هنوز شکست خورد ، جزیره Katrut ، یک فیلم شکسته است.

اگر می خواهیم نمک روی زخم های خالق بپاشیم ، باید به خاطر داشته باشیم که دنیای آب چهار نامزدی تمشک طلایی از جمله بدترین فیلم ، بدترین بازیگر و بدترین کارگردان را داشت و دنیس هاپر تمشک طلایی را برای بدترین بازیگر نقش مکمل زن دریافت کرد ، اما فیلم The دختر نمایش در آن سال با رکورد 13 نامزدی و 7 تمشک بیشترین توجه را به خود جلب کرد. دنیای آب ، همراه با فیلم پستچی در سال 1997 ، شاهکاری بود که کار کوین کاستنر را به عنوان یک ستاره محبوب خراب کرد.

دنیای آب بالاخره چگونه به وجود آمد

دنیای آب

فروش در گیشه یکی از راه های کسب درآمد از فیلم است. اجاره و فروش فیلم های خانگی و همچنین حقوق تماشای تلویزیون ، سرانجام توانست فیلم را از این وضعیت سیاه بیرون بکشد تا در چند سال سود کمی به دست آورد. یونیورسال برای ادامه داستان مجموعه ای تلویزیونی از دنیای آب به کارگردانی دان تراختنبرگ ایجاد می کند. در همان سال که فیلم اکران شد ، یک جاذبه سرگرمی با هنرمندان زیادی بر اساس فیلم World of Water در Universal Studios Hollywood و دیگر پارک های سراسر جهان افتتاح شد و با “ترفندهای شگفت انگیز خود” به مدت 25 سال عموم مردم را سرگرم کرد.

افتخار سازندگان در پذیرش چنین خطرات عظیمی در آن زمان از بین نرفت. با این حال ، تلاش های کاستنر و رینولدز برای واقع بینانه بودن و ثبت هرچه بیشتر صحنه های جالب منجر به کیفیت آب جهان شده است. فیلمهای ارزشمند دیگر در اواسط دهه 1990 پر از تصاویر خاص و تصاویر خاصی از رایانه ها ، چه فراموش شده و چه قدیمی هستند ، اما دنیای آب جالبتر از آن است. نمایش اکشن به خوبی انجام شده و عکاسی شده است و موسیقی توسط جیمز نیوتن هوارد کیفیت فوق العاده ای را به این تجربه سرگرم کننده می افزاید. نسخه کامل و کامل فیلم World of Water که سه ساعت طول می کشد ، عمق بیشتری به داستان و شخصیت ها می بخشد و باید گفت ظاهری متفاوت می طلبد.

رینولدز و کاستنر سرانجام سالها بعد رابطه خود را بهبود بخشیدند و مجدداً برای ساختن مجموعه فیلمهای هاتفیلد و مک کوی در سال 2012 با یکدیگر همکاری کردند. کاستنر همچنین به عنوان بازیگر در فیلمهای مختلف و همچنین نقش اصلی در یلوستون موفق نامی برای خود دست و پا کرده است. تلویزیون به طور کلی ، دنیای آب در سینما به عنوان نمونه ای در ضرب المثل معروف است که می گوید اگر علاقه مند به شهرت هستید ، به خورشید نزدیک می شوید و می سوزید ، اما محبوبیت این اثر به عنوان یک فیلم شکسته ، تنها یک جنبه از حقیقت است به

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا