هنر و سینما

بهترین فیلم‌های فستیوال بین‌المللی تورنتو ۲۰۲۱


جشنواره بین المللی فیلم تورنتو 2021 یکی از محبوب ترین رویدادهای فرهنگی در جهان است که بهترین فیلم ها و عناوین کمتری را در سینماهای سراسر جهان ارائه می دهد. در این پست نگاهی خواهیم داشت به فیلم های محبوب این جشنواره.

این جشنواره شامل فیلم های برنده اسکار و جوایز مهم جشنواره های دیگر است. چهل و ششمین دوره این جشنواره از 9 تا 18 سپتامبر برگزار می شود و لیست بلندی از فیلم های محبوب مانند یون هانسن ، Themass و Starling و همچنین عناوینی مانند کشتن دیو ، سالومه و تالار مشاهیر در آن نمایش داده می شود. جهان هنوز زیر سلطنت است و جشنواره به بینندگان و شبکه های رسانه ای پیشنهاد داده است که جشنواره را از طریق سینماهای خصوصی و شبکه های تلویزیونی دنبال کنند.

از آنجا که 200 فیلم در طول این جشنواره محبوب به نمایش در می آیند ، تشخیص فیلم هایی که ارزش وقت گذاشتن برای تماشای به موقع را دارند دشوار است. هر فیلم دارای یک داستان ، بازیگران یا عمق در اختیار مخاطبان خود است. البته نویسندگان همه فیلم ها را بررسی نکرده اند ، اما در این پست ، بهترین فیلم ها را در جشنواره بین المللی فیلم امسال معرفی می کنیم. عناوینی از زندگی برقی Petit Mom و Louis Wayne تا داستان عشق نقاش و هنرمند مشهور بندیکت کامبربچ.

1. مادر کوچک (مامان کوچک)

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: سل
  • بازیکنان: ژوزفین سانز ، گابریل سانز

بعد از عکس یک زن در آتش ، سلین سیاما داستانی سرشار از عشق و اندوه عمیق و عمیقی را روایت کرد که احساسات و هیجان را برانگیخت و بازیگرانی مانند ژوزفین سانز و خواهرش گابریل سانز که در آنجا بازی می کردند.

به دعای ختم

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: ترنس دیویس
  • بازیکنان: پیتر کاپالدی ، جک لودن

این فیلم داستان نمایشنامه زیگفرید ساسون شاعر انگلیسی است و مشخص است که ترنس دیویس کارگردان و نویسنده شاعر به طور کلی از شعر استفاده کرده است. این فیلم داستان ساسون پس از جنگ جهانی اول را روایت می کند و بر سخنان وی در مورد جنگی که در آن خشونت در زندگی شخصی او رخ داده و رابطه شخصی او با مردان متمرکز است. دیویس (با بازی پیتر کاپالدی در نقش دکتر هو) جوانی و پیری خود را در ده سال آخر زندگی خود با هم ترکیب کرده است و در مجموعه ای از عکسها از دوره های مختلف عکاسی کرده است. از دست دادن دوستان و معشوقه ها و تنهایی. این ارتباط نزدیکی با اساتید دارد.

3. یکشنبه برای مادران

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: ای حسون
  • بازیکنان: اودسا یانگ ، جاش اوکانر

مادر یکشنبه فیلمی به کارگردانی اوا هوسون و نویسندگی آلیس بیرچ و بر اساس داستانی نوشته گراهام سویفت گرفت که بینندگان را در طول سالهای پس از جنگ جهانی اول به دنیای غم و اندوه کشاند. این فیلم در روایت احساس بودن بسیار مثر است. از دست رفته ، جزئیات و خاطراتی را نشان می دهد که بر شکل زندگی تأثیر می گذارد.

4. توپ زن دیوانه

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: ملانی لوران
  • بازیکنان: ملانی لوران ، آمانو برکوت

ملانی لوران ستاره ، مدیرعامل توپ زنان دیوانه است که داستان یک بیمارستان بهداشتی نوزده ساله به نام Salpetriere را روایت می کند که بسیاری از زنان بیمار را در پشت دیوارهای بلند خود درمان می کند. پس از ورود پدر مشهورترین بازیگر فیلم ، یوجین (لو دو لاژ) که توانایی صحبت و برقراری ارتباط با ارواح را دارد و به گفته پدر ، شهرت خانواده به آزمایش گذاشته می شود ، یوجین به اشتباه به آن بیمارستان فرستاده شد. زیرا فیلم از تجربیات شخصیت های اصلی صحبت می کند و نشان می دهد که چگونه بدن و روح بیماران بی سرپناه مورد حمله قرار می گیرد و آنها حقوق بشر را دریافت نمی کنند. Grégoire Bonnet ، پزشک اصلی فیلم ، از این بیماران برای اهداف و تحقیقات خود استفاده می کند. اقتباس ها ، لباس ها و افزایش بازیگران لایه های مخرب عمیق این فیلم تراژیک را آشکار می کند.

5. بنفش

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: ا
  • بازیکنان: اولیویا مان

این فیلم به یاد ماندنی و شخصی ، نوشته باستین بتمن و نویسنده اولیویا مان ، چالش های زندگی و آشفتگی روحی را کاملاً به تصویر می کشد.

6. کاستا براوا ، لبنان

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: مونیا آکل
  • بازیکنان: صالح باکری ، نادین لبکی

سرانجام ، اقتصاد لبنان رو به زوال رفت و بحران گسترده بر رنج مردم لبنان افزود. در این ویدئو ، خانواده ای با نامه ولید و همسرش ثریا ، خواننده سابق ، به همراه دو دختر خود و مادر ولید ، بیروت را به مقصد کوه های اطراف ترک می کنند تا در بسیاری از اعتراضات غیر ضروری برای تسکین درد آنها شرکت کنند. آنها به زباله دان جدید می روند تا مشکلات روزانه خود را در زندگی فراموش کنند. مونیا اکل با کلارا راکت کارگردانی اولین فیلم سینمایی را بر عهده دارد. این فیلم تفاوت بین دیدگاه های ولید و ثریا در مورد نبرد برای شهری که قلب هایش از بی دقتی ، گذشته ای دردناک و تأثیر این امواج بر فاصله خانوادگی شکسته شده است ، مورد بحث قرار می گیرد. فیلم پر از عمق و احساسات زیادی است و دو بازیگر ، باکری و لبکی ، نگرش بسیار خوبی در تصویر دارند.

7. زندگی الکتریکی لوئیس واین

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: ویل شارپ
  • بازیکنان: بندیکت کامبربچ ، سوفیا دی مارتینو

این فیلم به کارگردانی ویل شارپ و بر اساس فیلمی که توسط او و سایمون استفنسون نوشته شده است ، زندگی شخصی غم انگیز و داستان عشق و کار یک نقاشی معروف را روایت می کند. این عنوان عجیب یکی از بهترین فیلم هایی است که بر اساس داستان زندگی مردم ساخته شده است.

8. من مردم شما هستم (من مردم شما هستم)

جشنواره تورنتو

  • کارگردان: ماریا شرودر
  • بازیکنان: دن استیونز ، مارن اگرت

بر اساس فیلمی از جان شومبرگ ، ماریا شرودر از فناوری برای توصیف روابط انسانی به شیوه ای بسیار مثبت استفاده می کند. نقش های مارن ایگرت و دن اوسیونز که نقش عاشقان ربات را بازی می کنند عالی است. فیلم Am Your Man یکی از عاشقانه ترین و دقیق ترین فیلم ها در زمینه پیشرفت فناوری و ارتباط آنها با بشریت است. این فیلم تأثیر فناوری را بر روابط فردی در جامعه و روابط انسانها با یکدیگر بررسی می کند و پیامدهای شکست این روابط را علیرغم تمایل انسانها برای نزدیک بودن به دیگران نشان می دهد. در همین عنوان ، متأثر از پیشرفت فناوری است و شناسایی سبک کمدی رمانتیک نیز در قلب فیلم تعبیه شده است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا