هنر و سینما

قهرمان کیست؟ نسل جدید قهرمان‌ها در عالم سرگرمی


ویدیوی ما در مورد قهرمانان با یک نمایش معروف از The Matrix شروع می شود. جایی که مورفیوس دو دیسک آبی و قرمز به نئو نشان داد و از او خواست یکی را انتخاب کند. چرا این صف؟ زیرا قهرمان “ماتریکس” مجبور شد با انتخاب یکی از این دو شمع ، دو زندگی متفاوت را انتخاب کند و از آنجا قهرمان سینما شود. انتخاب یک فرد ساده یا یک زندگی معمولی یا انجام یک سفر پرخطر که زندگی خود و دیگران را تغییر می دهد.

آنها از «ارباب حلقه ها» گرفته تا هری پاتر ، با انتخاب راه دشوارتر و قهرمان شدن در فیلم ، داستان های سینمایی را انتخاب کرده اند. ایده قهرمان شدن با انتخاب و قدم زدن هزاران سال پیش با این هدف به مردم عادی نشان داد که می توانند قهرمان شوند تاریخ پیدا کرد.

اما چگونه نسل جدیدی از قهرمانان ظهور کردند؟ وقتی مردم متوجه شدند که نمی توانند با بازوهای قوی یا با جادو و انتخاب قهرمان شوند ، همیشه بین شر و شر بود.

افراد معمولی و حتی گیج مانند قهرمان فیلم “لگو” یا حتی شخصیت مرد عنکبوتی که ناگهان قهرمان می شود. این افراد ضعیف ، که فقط با ایمان و اراده خود قهرمان شده اند ، به آنچه مردم در زندگی عادی تجربه می کنند نزدیکتر هستند و به همین دلیل ، به تصویر کشیدن آنها ، به ویژه در فیلم ها ، قدرتمند و متحرک ، بسیار محبوب بود.

تماشاگران سینما نیز به دو گروه تقسیم می شوند. کسانی که عاشق قهرمانان کلاسیک هستند دارای قدرت فوق العاده ای هستند و کسانی که معتقدند قهرمانان می توانند افرادی عادی باشند که به شیوه های آنها اعتقاد دارند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا