هنر و سینما

۳ دلیل که برای دیدن فیلم جدید اصغر فرهادی هیجان داریم


کمتر از سه هفته تا اولین نمایش فیلم “قهرمان” به کارگردانی اصغر فرهادی در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن فاصله دارد و در این پست به سه موضوعی که ما را در مورد این فیلم آشنا کرد ، می پردازیم.

در یک دهه گذشته ، اصغر فرهادی برای فیلمهای “جدایی نادر از سیمین” و “فروشنده” در سالهای 2011 و 2017 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی (قبلاً یک زبان خارجی) شد و جایزه بهترین فیلمنامه را در سال 2016 برای فیلم فیلم “فروشنده” برنده جشنواره فیلم کن. به همین دلیل است که بسیاری از تماشاگران سینما از قبل انتظار موفقیت قهرمان را در جشنواره فیلم 2021 داشتند ، اما کار قبلی فرهادی “همه می دانند” کمی پایین تر از حد انتظار بود و طرفداران زیادی داشت. “این کارگردان معروف در مقایسه با کیفیت آنها شک دارند از قهرمان

نگاهی به نکات برجسته فیلم قهرمانانه بیندازید

اصغر فرهادی فرایند ساخت و تهیه فیلم قهرمان را تقریباً بی صدا و به دور از سر و صدا انجام داد. تا هفته گذشته تقریبا هیچ اطلاعاتی از روند داستان و چهره این فیلم در دسترس نبود ، تا اینکه چند روز پیش ، فیلم ممتو فیلم داستان خود را با همان بینندگان فیلم به اشتراک گذاشت. خلاصه داستان منتشر شده توسط رادیو اروپایی این قهرمان به شرح زیر است: “جوانی به نام” رحیم “به دلیل بدهی غیرقابل تحمل در زندان است. در دو روز خروج خود سعی می کند متقاعد شود که از وام دهنده اش درخواست تشکیل پرونده می کند. شکایت او در ازای مبلغ کمتر. “اما همه چیز آنطور که او امیدوار بود پیش نمی رود.”

به سرزمین معمول بازگردید

شکی نیست که بهترین فیلم های اصغر فرهادی آنهایی هستند که در ایران ساخته شده اند. اینها شامل “درباره الی” است ، جدایی نادر بین سیمین و فروشنده که او را به یک فیلمساز مشهور جهان تبدیل کرد. “گذشته” و همه می دانند که آنها هرگز فیلمهای ضعیف یا بی اثر نیستند ، اما به نظر می رسد اوج کار و درخشش فرهادی زمانی است که در جامعه ایرانی ، سرزمین مادری ، او مسائل و مشکلات مردم عادی را از نظر اقتصادی میانی بررسی می کند. کلاس به همین دلیل ، ما فکر می کنیم ظهور قهرمانان در ایران یک اتفاق جالب و جالب در آن است.

تیمی متفاوت و جدید از بازیگران

فرهادی در جدیدترین فیلم های خود با بازیگران موفق و سرشناسی مانند ترانه علیدوستی و شهاب حسینی همکاری کرده است اما از اطلاعات این افراد در قهرمان خبری نیست. محسن تنابنده ، امیر جدیدی و فرشته صدر ارفایی اولین بازیگران این فیلم هستند و فارغ از آنها ، فرهادی از بازیگران جدید شیرازی نیز استفاده کرده است تا به ما اجازه دهد چهره بازیگران قهرمان ، تا حدودی عجیب و کنجکاو را ببینیم. اما چرا انتخاب محسن تنابنده جالب توجه است؟ بیایید در مورد این موضوع از طریق مانی حقیقی و فیلم “چهارشنبه سوری” بیشتر صحبت کنیم. همکاری حمید فرخونژاد و اصغر فرهادی تنها در فیلم سوم باز می گردد که شاید آخرین همکاری آنها باشد. زیرا سبک سینمایی و نگرش این دو هنرمند چندان به هم نزدیک نیست. به هر حال ، در این فیلم فرخونژاد یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای خود را ارائه می دهد و از سوی دیگر ، فرهادی در استفاده از آن برای ایجاد افرادی با تفاوت های آشکار از مردگان موفق بوده است. تمام سابقه خود در سایر آثار. به همین دلیل ، امید می رود که همکاری فرهادی با این بازیگران جدید منجر به خلق شخصیت های جذاب و متنوع از آنچه ما در مورد زنان و مردان داستان او فکر می کنیم ، شود.

داستان دیگری را انتخاب کنید

کافی است به خلاصه منتشر شده از داستان قهرمان نگاه کنید تا به وضوح بدانیم که اندازه نهمین اثر فرهادی کمی با فیلم قبلی او متفاوت است و بیشتر ما را به یاد “شهر زیبا” می اندازد. در اینجا نیز فرد افراطی از زندان آزاد می شود (به عبارت دقیق تر ، او در حال استراحت است) و نیازهای روحی و روانی بزرگ او ، مانند شهر بالای زیبا ، برای جلب رضایت واعظان و طلبکار در دعاوی حقوقی است. حضور دوست دختران نزدیک به بازیگران و رحیم و طبقه بالا عامل دیگری است که باعث می شود قهرمان نزدیک فیلم دوم فرهادی را در نظر بگیریم.

اصغر فرهادی از طبقه متوسط ​​جامعه ایران فاصله می گیرد و به زندگی افراد کم درآمد می پردازد که مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها بیش از معامله گران یا هر شخص دیگری شایع است. دلیل سوم این است که ما را علاقه مند می کند که قهرمان را جدا از هم ببینیم. آیا سیمین به ندرت موفق شده است وضعیت اخلاقی زندگی خانوادگی کم درآمد را با چالش بیان داستانی بی طرفانه در این زمینه ترکیب کند؟

شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ به تماشای فیلم قهرمان علاقه دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران ای بی سی مگمگ به اشتراک بگذارید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا