آشپزی

مواد مورد نیاز برای سالاد اندونزی

سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای محبوب در ایران است که به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. واژه (Salad) در زبان فرانسوی ریشه در کلمه ای لاتین با عنوان (Salata) به معنی شور و نمکی و نمک اندود دارد. در بیش از دو هزار سال پیش، ایرانی ها بر روی سبزیجاتی مانند کاهو، روغن و سرکه می ریختند و آن را میل می کردند،که از طریق جنگ های ایران و روم این رسم به اروپا رفته و در آنجا دچار تحولات و تغییراتی شد. با آغاز قرن بیستم و صنعتی شدن کشورها و روند رو به رشد مصرف غذاهای آماده، سالاد نیز به همین ترتیب وارد سبد غذایی مردم دنیا شد. هرچند در ابتدا این کار از آمریکا شروع شد اما امروزه در سراسر جهان، سالاد به صورت تجاری در سوپرمارکت ها به فروش می رسد. با جا افتادن سالاد در میان عامه مردم اکنون حتی در برخی رستوران ها و هتل ها، جایی به نام سالاد بار (salad bar) دارند که در آن انواع سالاد برای سرو کردن به مشتریان عرضه می شود.

سس مایونز بیژن - 960 گرم

مواد مورد نیاز برای سالاد اندونزی

مواد لازم مقدار
کلم قرمز یک فنجان
کلم سفید دو فنجان
هویج دو عدد متوسط
نخودفرنگی 1/4 فنجان
خیارشور 4 عدد متوسط
ژامبون نصف فنجان
ذرت 1/4 فنجان
سس مایونز نصف فنجان
نمک به مقدار مورد نیاز
آبلیمو به مقدار مورد نیاز
پودر فلفل قرمز به مقدار مورد نیاز
سرکه به مقدار مورد نیاز

 

دانه فلفل سیاه درشت سالمیان - 200 گرم 16 %

228,000

192,000 تومان

طرز تهیه سالاد اندونزی

  1. برای تهیه سالاد اندونزی ابتدا هویج ها را آب پز یا بخارپز کنید -به اندازه ای که زمانی که جویده می شوند فقط کم تر از حالت خام سفت باشند و نرم نرم نشوند- و به صورت خلال های بسیار نازک خرد کنید و کنار بگذارید.
  2. سپس کلم قرمز و کلم سفید را به صورت رشته های نازک و یکدست خرد کنید.
  3. سپس خیارشورها را به صورت ورقه های نازک خرد کرده و آب اضافی آن را بگیرید تا سالادتان را خراب نکند.
  4. ژامبون ها را به صورت رشته های نازک خرد کرده و به همراه سایر مواد در یک کاسه بزرگ بریزید.
  5. در این مرحله آب اضافی کنسرو نخود فرنگی و ذرت را بگیرید و سپس به مواد دیگر در ظرف اضافه کنید.
  6. در این مرحله همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
  7.  چند قاشق سس مایونز را با کمی نمک، فلفل سیاه و آبلیمو در ظرف کوچکی بریزید و سپس سس مایونز را با کمی سرکه رقیق کنید و روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید تا به تمام قسمت های سالاد برسد.

نکته: اگر قصد دارید سالادی رژیمی تهیه کنید از مرحله اضافه کردن سس گذر کنید یا از سس های رژیمی با حداقل چربی استفاده کنید.

طرز تهیه 3 سس سالم و خوش طعم

کنسرو نخود فرنگی مانیلو - 400 گرم

حالا سالاد شما تقریبا آماده است، آن را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید و روی آن را با سلفون آشپزخانه بپوشانید. در نهایت ظرف سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا جذب مواد سالاد شود.

سالاد اندونزی شما آماده است، نوش جان!

میزان کالری و ارزش غذایی سالاد اندونزی

ارزش غذایی سالاد اندونزی برای هر 200 گرم از این سالاد خوشمزه حدود 300 کالری است که شامل 50 گرم کربوهیدرات، ویتامین آ، سی و فیبر بسیار بالایی است.

سالاد اندونزی رژیمی

اگر در رژیم کاهش وزن هستید و مدام دنبال کم کردن کالری مواد غذایی هستید و در عین حال سالاد اندونزی دوست دارید؛ پیشنهاد ای بی سی مگ برای شما استفاده از سس های رژیمی و کم کالری، سس ماست و استفاده از سینه مرغ ریش شده به جای ژامبون است.

سرو سالاد اندونزی

برای سرو سالاد اندونزی می توانید از سبزیجات خشک یا تازه استفاده کنید. یکی از محبوب ترین سبزیجات که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک در سرو انواع سالاد قابل استفاده است و طرفداران زیادی دارد، شوید است. از شوید تازه درون سالاد و شوید خشک برای تزئین آن بهره بگیرید.

جعفری و ریحان تازه دو گزینه دیگر برای سرو زیبا و مخصوص مهمانی شما هستند. ساقه های تازه خرد شده ی کرفس هم انتخاب خوبی برای تزئین سالاد شما هستند.

اگر تمایل دارید سالاد اندونزی را به عنوان یک وعده غذایی کامل مصرف کنید، پیشنهاد می کنیم یک تخم مرغ آبپز به آن اضافه کرده و یک غذا با ارزش غذایی بالا و خوشمزه نوش جان کنید.

طبع سالاد اندونزی

همانطور که مطلع هستید مواد اولیه سالاد اندونزی اغلب دارای طبع سرد هستند برای اصلاح کردن طبع این سالاد خوشمزه می توانید در صورت تمایل از پودر سیر، پودر ساقه سیر و یا کشمش پلویی استفاده کنید.

غذای ساده برای دورهمی های دوستانه

سخن آخر

سالاد اندونزی یک به عنوان یک سالاد معروف و مجلسی بهترین گزینه برای برای مهمانی های خاص شما است. طرز تهیه آسانی دارد و به راحتی با در دسترس ترین مواد اولیه می توانید آن را درست کنید. در این مطلب آموزش این سالاد پر طرفدار را مرحله به مرحله آموزش دادیم و در نهایت نکته هایی را برای سرو بهتر این سالاد ذکر کردیم.

منبع: badrfood

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا