هنر و سینما

چرا مجموعه انیمیشن ماداگاسکار از شرک بهتر است؟


چیزی که DreamWorks Shrek را به یک هیولا تبدیل کرد مسائل فرهنگی در زمان انتشار و نوع طنز موجود در آن بود. تمرکز فیلم بر ایجاد طنزی و طنز است که بینندگان در پایان روزهای پایانی دیزنی از آن بی خبر بودند. اشعار طنزآمیز و بزرگسالانه آن در مقایسه با دیگر فیلم های هالیوود در سال 2001 ، آن را به یکی از محبوب ترین کارتون ها تبدیل کرد.

به طور خلاصه ، شخصیت شرک در شخصیت کم کارتون مربوط به دنیای افسانه ها ، DreamWorks را در هزاره جدید به فرهنگ اعتراضی متحرک دیزنی تبدیل کرد و توجه بینندگان را به خود جلب کرد. در افتتاحیه اسکار ، شرکت غول سبز و شرکای آن جایزه بهترین انیمیشن بلند را دریافت کردند ، به همین دلیل است که سری جدید اینجاست. این جایزه به سرعت منجر به تاسیس DreamWorks به عنوان استودیو شد. با وجود مسائل فرهنگی ، این شرکت زمینه انیمیشن را تغییر داد و تصاویر تمام قد از استودیوی تولید کننده در آن زمان را نقاشی کرد. اما در حالی که شرکت زبان طنز آمیز را در استودیو DreamWorks ایجاد کرد ، ماداگاسکار 2005 آن را بهبود بخشید.

پس از ده سال متوالی و متوالی ، محبوبیت این شرکت در سال 2010 به شدت کاهش یافت. علاوه بر محبوبیت بی نظیر Shrek 3 و Shrek Forever ، نام تجاری فیلم کمدی محبوب این فیلم را به عنوان یک خانواده شبیه سازی کرد ، مانند یک کارتون پایان خوش طراوت خود را از دست داده است. پارچه های قرمز و حتی کاریکاتورهای طنز دیزنی با نام های جذاب در این دسته قرار می گیرند. در همین حال ، ماداگاسکار تبدیل به یک حق رای دوبار DreamWorks شده است که داستان حیوانات خانگی باغ وحش را که به پارک مرکزی نیویورک بازگشته اند روایت می کند. در طول فیلم ها و بازی های مختلف ، حیوانات در باغ وحش مشغول فعالیت هایی هستند که شخصیت آنها را برجسته می کند و دوستی آنها مورد آزمایش قرار می گیرد. سه گانه ماداگاسکار اجازه می دهد تا یک فیلم شرک که در قالب طنز ، بدون تمسخر مسائل ضد فرهنگی و تمرکز بیشتر بر روابط و رفتارهای شرکت کنندگان در آن ، یک داستان کامل و هماهنگ را روایت می کند.

طنز در کارتون های شرک در نوعی فرهنگ طنزآمیز است ، اما ماداگاسکار طنز را به موقعیت و نحوه واکنش شخصیت وحشتناک آن به آن موقعیت کشانده است و درک آن را برای عموم آسان کرده است. شخصیت های الکس ، مارتی ، گلوریا و ملمان نیویورک را نشان می دهند ، هر فیلم آنها را از آسایش یک محیط شهری آمریکایی و مقاصد و جزایر متعدد ، هواپیماهای ساوانای آفریقایی و حتی در خیابان های اروپا می برد. تنوع فرهنگی شخصیت های بالغ آمریکایی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند ، یادآور کمیک هایی مانند The Hangover 2 یا Holiday Lampon در اروپا است. آن را می کشد ، گویی گردشگران نمی توانند از آن عبور کنند. الکس شیری است که هرگز شکار نشده و زرافه ای است که بدون داروهای غربی نمی تواند زنده بماند. اگرچه آنها حیواناتی هستند که توسط طبیعت مادر برای زنده ماندن در طبیعت ایجاد شده اند ، اما آنطور که باید برای زنده ماندن در طبیعت آماده نیستند.

ماداگاسکار

فیلم شرک مسیر آهسته اهریمنی را برای تشکیل خانواده دنبال می کند ، اما سریال ماداگاسکار در هر قسمت از دنباله هایی استفاده می کند تا راهی برای به پایان رساندن کامل و کامل داستان بیابد. رابطه شرک و فیونا به عنوان یک زوج و خانواده سلطنتی هرچه باشد ، آنچه در هر قسمت از Shrek ، به ویژه Shrek 3 و Shrek Forever اتفاق می افتد ، چندان ربطی ندارد ، زیرا این سریال بیشتر بر اساس وقایع زندگی و دوران Shrek و خانواده اش. ماداگاسکار روایت بهتری دارد زیرا هر فیلم از جایی شروع می شود که رویداد قبلی داستان به پایان می رسد. بازگشت به نیویورک هدف اصلی هر فیلم و تلاش شخصیت ها برای تحقق آن است. فیلم اول تفاوتهای آنها را با قرار دادن آنها در جزیره ای دور افتاده نشان می دهد ، فیلم دوم پیشرفت شخصیت وحشی شخصیت را نشان می دهد و فیلم سوم پازل بازگشت آنها به باغ وحش و تمام تلاش آنها را تکمیل می کند. آن تجربیات فیلم شرک تا حد زیادی از داستان جدا شده است ، اما مجموعه ماداگاسکار سعی دارد روایت خود را از ابتدا تا انتها بسازد.

بیشتر در طول تکنولوژی طنز می سازند. مهندسی ، فیزیک و صنایع انیمیشن شخصیت های خود را به شیوه ای قابل قبول تر برای تقویت ماهیت طنز مبتنی بر گفتگو قرار داده اند. ماداگاسکار یک کارتون متحرک است. این شخصیت ها تصاویری از حیوانات با اشکال آناتومیکی هندسی هستند که صدای برانگیزاننده و طنز فیزیکی کارتون را افزایش می دهند. قبل از فیلم Hotel Transylvania ، یا Cloudy in a عجله ، سینمای ماداگاسکار دارای گرافیک رایانه ای بسیار خوب با طراحی زیبا بود که به خوبی در حالات نامنظم صورت مناسب بود. سرعت تغییر شخصیت ها و حالات چهره آنها باعث می شود دیدن تصاویر متحرک در دیالوگ ها مخاطب را بخنداند. اگر شرکت یک شوخی عمومی است ، ماداگاسکار یک شوخی عمومی است.

DreamWorks در سال 1994 با خروج جفری کاتزنبرگ از شرکت والت دیزنی تاسیس شد. این با عجایبی آشکار در مورد رفتن کارتون شیرک به دیزنی ، دنیای شخصیت میکی موس ، و تعیین قدرت شخصیت شرک به عنوان یک قصه گو غیر متعارف همراه بود. ماداگاسکار همچنین به روشن شدن هویت استودیوی غیر دیزنی کمک کرد. فیلم ماداگاسکار پیشگام و نمونه ای بهتر از نمایش یک کتاب کمیک در حال حاضر در استودیو DreamWorks از شرک است که برنده اسکار شد. ماداگاسکار با شخصیت خود در هر قسمت رشد کرده است و کمدی تولید کرده است که توجه مردم را به خود جلب می کند و توسط مردم سرگرم می شود.

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا