هنر و سینما

فیلم‌های دیوید فینچر و برد پیت از بدترین تا بهترین


دیوید فینچر کارگردان منک و برد پیت بازیگر تا به امروز در سه فیلم محبوب همکاری کرده اند. از زمان اولین همکاری خود با Seven در سال 1995 ، آنها دو فیلم دیگر را با هم ساخته اند. Fight Club اقتباسی از کتاب دوم چاک پالانیوک است و پس از آن کتاب مورد عجیب بنجامین باتون در سال 2008 منتشر شد.

تا کنون همه همکاری های این دو نفر مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است. فیلم هفت با موفقیت بیش از 300 میلیون دلار با بودجه 30 میلیون دلار موفق شد. این پروژه وضعیت پیت را به عنوان یک ستاره اصلی سینما بهبود بخشید و نشان داد که فینچر ، اگرچه در اولین فیلم خود ، سومین دنباله ترسناک علمی تخیلی بیگانه ، ناموفق بود ، اما استعداد داشت. خوشحال بود که یک کارگردان با استعداد بزرگ است.

بر خلاف Seven ، فیلم دوم ، باشگاه بوکس ، مورد بحث و جدل زیادی قرار گرفت و با 100 میلیون دلار بودجه 60 میلیون دلار بودجه مورد توجه قرار گرفت ، اما در سالهای اخیر جای خود را در بیننده باشگاه دکمه ای پیدا کرده است. به اثری متفاوت و آشنا و به یکی از مشهورترین آثار فینچر تبدیل شده است. این فیلم اکنون به قدری محبوب است که بیست سال پس از اکران ، منتقدان می پرسند که چگونه در آن زمان استقبال خوبی از آن نشد ، اما اکنون به عنوان میراث و تأثیر عمده ای بر اندیشه و فرهنگ شناخته شده است. در نهایت ، این دو با دکمه عجیب بنجامین همکاری کردند ، که پس از آزادی توسط بسیاری پذیرفته شد ، اما به اندازه باشگاه هفت یا بوکس شکست خورد.

3. مورد جالب دکمه بنیامین

قاب عجیب دکمه بنیامین

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیکنان: برد پیت ، کیت بلانشت
  • سال انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 71 از 100
  • رتبه IMDb برای فیلم: 7.8 از 10

پیت و فینچر نقد شده ترین آثار خود را در سال 2008 ارائه کردند. همه همکاری های این دو بسیار گیج کننده است ، اما این داستان عجیب ترین آنها در مورد یک فرد جوان است. متأسفانه ، این نیز ضعیف ترین کار آنها است ، اما هنوز نمی توان آن را یک پروژه شکست خورده دانست. به عنوان اقتباس از داستان اسکات فیتزجرالد ، فیلم نتوانسته زیبایی ماندگار فیتزجرالد را به تصویر بکشد. لورمان چه کار خوبی برای بازیکن گتسبی در فیلم گتسبی بزرگ انجام داد و شاید بهتر باشد کارگردانی مانند روبرت زمکیس ، لارس هولستروم یا استیون اسپیلبرگ این کار را انجام دهد ، مانند دیوید فینچر که بیش از حد حرکت می کند.

با این حال ، این یکی است زیرا داستان عجیب بنجامین باتون به تنهایی برای فیتزجرالد موفقیت چندانی نداشت. یک داستان عجیب به سبک یک رئالیست جادویی که خوب است اما ترسناک نیست. پرونده عجیب بنجامین باتون مکانی برای ملاقات استعدادهای پیت به عنوان بازیگر است. این فیلم به اندازه افسانه سقوط ، اقتباسی ادبی دیگر از براد پیت جالب است ، اما آخرین خط همکاری پیت با فینچر است. به خصوص به دلیل طولانی بودن و اشعار روایی نادرست و غیرقابل اعتماد.

به Fito (Se7en)

هفت

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیکنان: برد پیت ، مورگان فریمن ، کوین اسپیسی
  • سال انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 81 از 100
  • رتبه IMDb برای فیلم: 8.6 از 10

هفت یک فیلم ترسناک ذهنی است که مانند اول خشن و وحشیانه است و نیازی به معرفی ندارد. یک تریلر عمیق و پر از قتل و مرگ ، کارآگاه جوان ، پیت و جانباز خسته ، مورگان فریمن ، به دنبال دستگیری قاتل با انگیزه هفت گناه مرگبار خود هستند. از اولین سری پر از طنز و خشم تا پایان دردناک ، هفت فیلم جسورانه وجود دارد که از نکات مثبتی مانند روایت باز و قصه گویی در انتهای فیلم بهره می برند.

خرابکار خطر: وقتی کوین اسپیسی وارد فیلم می شود و به قتل اعتراف می کند ، فیلم برای یکی از خشن ترین پایانات تاریخ هالیوود آماده می شود.

فقط فیلم محله چینی ها را می توان از نظر تاریکی داستان و شوک با هفت مقایسه کرد و سادگی هفت در روایت تراژدی تا پایان غم انگیز آن باعث سردرد و گردن بالاتر از فیلم های مشابه می شود. فیلم هایی مانند چیزهای کوچک می توانند بسیار چشمگیر باشند ، اما تعداد کمی از آنها تأثیر هفت و آخرین را داشته اند.

1. باشگاه مبارزه

باشگاه بوکس

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیکنان: برد پیت ، ادوارد نورتون ، هلنا بونهام کارتر
  • سال انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 79 از 100
  • رتبه IMDb برای فیلم: 8.8 از 10

باشگاه بوکس در زمان انتشار کمی درک شد ، اما این فوق العاده ضد سرمایه داری فوق العاده بهترین همکاری فینچر و پیت بود. داستان یک راوی ناشناس است که با فردی غریبه به نام Tyler Darden قرار می گیرد و داستان به روایتی سرگرم کننده و آنارشیک تبدیل می شود که هدف آن بحث فرهنگ کمک به خود ، خرید مشتری و عصبانیت است. پیچ و تاب داستان کمی بیشتر از خود فیلم محبوب است ، اما تجزیه و تحلیل باشگاه بوکس نشان می دهد که در ساخت فیلم موفق بوده است. از ابراز عشق عاشقانه مارلا گرفته تا شخصیت جارد لتو بی نظیر ، که در این فیلم زمان درخشش پیدا کرد.

با وجود کینه ملموس شرکت ها و ساختارهای قدرت ، باشگاه های بوکس دارای شخصیت منحصر به فردی هستند و پیوند بین راوی و دوستانش هیجان انگیز است. برد پیت در نقش تایلر بی عیب و نقص بازی می کند و ادوارد نورتون بهترین نقش حرفه ای خود را به عنوان بازیگر بی طرف دارد و خود فیلم دو سال پس از اکران همچنان ماندگار و مثر است. این داستان شامل بردگی جامعه ، ایدئولوژی های ضد سرمایه داری و تمسخر تلخ است که در ارزیابی فرهنگ جامعه امروزی در هزاره بیشتر مورد تردید است. در حال حاضر ، بسیاری از منتقدان که کار او را در حال حاضر مناسب می دانند از تصمیم خود راضی هستند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا