علمی و پزشکی

علت ورم جای عمل دیسک کمر

علت ورم پا در سالمندان

 ورم پا در سالمندان مشکل شایع و مهمی است که می تواند تأثیرات زیادی بر روی زندگی افراد سالمند داشته باشد. ورم پا اتفاقی است که بسیاری از افراد در طول زندگی دچار آن می شوند ومعمولاً بعد از چند روز و بدون هیچ اقدام درمانی از بین می رود. اما درصورتی  که  این ورم از بین نرفت و یا با درد شدیدی همراه بود باید باید علت ورم پا در سالمندتان را بررسی کنید، زیرا امکان دارد علت ورم پا یک بیماری باشد. یکی از راه های درمان ورم پا در سالمندان فیزیوتراپی است بسیاری از سالمندان به دلایل زیادی نمیتوانند از خانه خارج شوند. شرکت چترفیروزه ای  خدمات فیزیوتراپی در منزل را به شما عزیزان ارائه میدهد و همچنین شما میتوانید  از پرستار سالمند در کرج برای مراقبت و نگهداری از سالمندتان کمک بگیرید.

ورم پا به دلیل نارسایی قلبی

نارسایی قلبی باعث می شود میزان جریان خون در قلب کاهش پیدا کند و به وریدها برگردد. به همین خاطر با تجمع مایعات در پاها و بافت های بدن سالمند با ورم مچ پا روبرو می شود.

ورم پا  در سالمندان بعد ازعمل قلب باز هم یک اتفاق طبیعی است زیرا تا چند روز ممکن است قلب نتواند خون را با قدرت پمپاژ کند و به همین خاطر گز گز و بی حس شدن یا ورم پا ایجاد شود.

ورم پا  سالمند در اثر ضربه

برخی از سالمندان بعد از آسیب به اندام های تحتانی دچار ورم پا می شوند که معمولاً علت آن در رفتگی زانو یا مچ پا است. برای درمان ورم پا  سالمندان در این موارد می توانید از کیسه آب یخ  و فیزیوتراپی استفاده کنید. در بعضی از مواقع شکستگی استخوان باعث ورم پا میشود که شما با انجام تمرینات فیزیوتراپی این ورم پا را بهبود میدهید.

ورم پا  در بیماران کلیوی

وظیفه کلیه در بدن تنظیم مایعات بدن است و مواد اضافی را از بدن خارج میکند پس زمانی که کلیه ها دچار اختلال  و نارسایی میشوند و نمیتوانند عملکرد درستی انجام دهند، مایعات در بدن سالمند حبس میشود و به همین خاطر ورم پا در فرد بیمار ایجاد میشود. اگر سالمند شما دچار بیماری کلیوی هست حتما قبل از استخدام پرستار سالمند در کرج به او بگویید تا در صورت این مشکل به شما خبر بدهد.

ورم پا بعد از عمل جراحی

امکان دارد فرد بیمار بعد از عمل جراحی دچار ورم پا بشود. فرقی ندارد که بیمار چه نوع عمل جراحی انجام داده است، ورم پا بعد از عمل استئوتومی یا عمل مفصل زانو اتفاق می افتد. این ورم پا بعد از مدتی از بین میرود و جای نگرانی نیست اما اگر ورم پا سالمند بعد از مدتی از بین نرفت و همچنان ادامه داشت بهتر است با پزشک متخصص در میان بگذارید.

درمان ورم پا در سالمندان

راه های مختلفی برای درمان ورم پا وجود دارد اما یکی از بهتری روش های درمان ورم پا، فیزیوتراپی در منزل است. با انجام حرکات مخصوصی که فرد متخصص تجویز میکند باعث بهبود ورم پا سالمند میشود. هزینه فیزیوتراپی به عوامل زیادی بستگی دارد. هزینه تعداد جلسات، تجربه فرد و… از جمله دلایل تاثیرگذار بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با شرکت پرستاری چترفیروزه ای در کرج تماس بگیرید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر فرد سالمند هرکدام از علائم زیرا داشت به پزشک مراجعه کنید.

  • ورم پا همراه با تنگی نفس
  • ایجاد زخم روی پا
  • همراه با ورم پا خارش شدید
  • بعد از فشار دادن باقی ماندن انگشت روی پا
  • ورم پای راست یا چپ به تنهایی

سوال بیمار: اگر جای بخیه جراحی تورم و قرمز شو چه کنیم ؟

پاسخ دکتر احیا خان احمدی متخصص زنان و زایمان

سلام عزیزم. بستگی داره چند روز بعد عمل باشه، حتما به جراحتون نشون بدین

معمولا با یه آنتی بیوتیک خوراکی خوب می شه اما باید مطمئن شیم که زیرش عفونت جمع نشده

 






3.4/5


(16 نظر)

دکمه بازگشت به بالا