از سیر تا پیاز انجام ایمپلنت دندان در شیراز سال 2023

قیمت ایمپلنت دندان شیراز سال 1403{جدول جامع + معرفی بهترین مارک بازار}

قیمت ایمپلنت دندان در شیراز یکی از سؤالات اکثر متقاضیان خدمات دندان پزشکی شیراز است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که انجام ایمپلنت به اندازه مارک آن در داشتن یک ایمپلنت باکیفیت مؤثر است. در این محتوا لیست کامل قیمت این خدمات درمانی آورده می شود.

قیمت ایمپلنت دندان در شیراز

ایمپلنت دندان به معنی کاشت دندان است و بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته با دندان جدید است. هر واحد ایمپلنت بر پایه تیتانیوم است که به عنوان ریشه دندان عمل می کند. همچنین روکش دندان به عنوان تاج دندان بوده که به ظاهری کاملاً شبیه به قسمت سفیدرنگ دندان است.

قیمت ایمپلنت دندان نسبت به روش های دیگر جایگزینی دندان مثل پل یا بریج دندان و یا دندان مصنوعی گران تر است اما مزیت آن عمر بالای ایمپلنت دندان نسبت به دیگر روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است. قیمت ایمپلنت دندان در شیراز در سال 1403، به صورت میانگین بین 9 تا 15 میلیون تومان با توجه به مارک و کشور سازنده است. قیمت ایمپلنت ارزان در شیراز نیز بین 5 تا 8 میلیون تومان است اما بهتر است از مارک های معروف و معتبر استفاده شود.

قیمت ایمپلنت ایرانی نیز بین 4 تا 5 میلیون تومان بوده که به تازگی وارد بازار شده و هنوز مدت زمان زیادی از ورود آن به بازار و جواب دهی آن در دسترس نیست.

اما به صورت کلی

ایمپلنت ارزان در شیراز دارای:

1: دارای ضمانت نیست.

2: احتمال شکستن در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

3: احتمال عدم پذیرش توسط فک وجود دارد.

در ادامه ویژگی های متمایز کلینیک تخصصی ایمپلنت شیراز آورده می شود.

چرا ایمپلنت دندان در شیراز؟!

قیمت ایمپلنت در شیراز ، نوعی پیشگیری از دیگر هزینه های گزاف دندانپزشکی بوده که در ادامه به آن اشاره می شود. اما در صورتیکه فرد نیاز به ایمپلنت دندان داشته باشد و این کار را انجام ندهد با عوارض بسیار زیادی رو به رو می شود که علاوه بر هزینه ایمپلنت نیاز به جراحی سینوس لیفت و همچنین انجام جراحی افزایش تراکم استخوان و … نیز دارد که علاوه بر هزینه بر بودن ، همراه با درد و مشکلات زیاد دیگری نیز همراه است.

ازدست رفتن دندان ها باعث ایجاد مشکلاتی در فرد می شود که مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم جویدن صحیح غذا و ناراحتی های گوارشی شدید
  • عفونت های باکتریال شدید و آسیب به دریچه های قلب
  • به هم ریختگی دندان و نیاز به ارتودنسی با هزینه بسیار بیشتر
  • مشکلات ظاهری دندان و ایجاد حس عدم اعتمادبه نفس
  • ایجاد پوسیدگی دندان های کناری و تحمل هزینه بیشتر

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از نظر تعداد به تک و چند دندانی تقسیم بندی می شود ، ایمپلنت های تک دندانی صرفا شامل یک پایه و یک تاج می شوند، اما ایمپلنت های چند دندانی بدین گونه هستند که :

تعداد دو الی چند دندان و یا کل دندان های یک فک بر روی دو الی چهار پایه قرار میگیرند. که به این گونه ایمپلنت ها ایمپلنت all on 4 گفته می شود.

اما از نظر نحوه انجام به سه دسته تقسیم بندی می شود.

  • ایمپنلت معمولی
  • ایمپلت فوری
  • ایمپلنت دیجیتال

1: ایمپنلت معمولی

در صورتیکه که فرد نیاز به انجام سریع ایمپلنت نداشته باشد و یا مدت زیادی از زمان از دست رفتن دندان های او گذشته باشد و همچنین نیاز به انجام درمان های مکمل قبل از ایمپلنت داشته باشد، می توان از ایمپلنت معمولی برای انجام این کار استفاده کرد.

2: ایمپلنت فوری شیراز

ایمپلنت فوری و یا یک روزه به انواعی از ایمپلنت گفته می شود که در یک جلسه هم پایه و هم تاج دندان بر روی آن قرار می گیرد.

ایمپلنت فوری در شرایط زیر انجام می شود:

    از دست دادن دندان های جلو

    جلو گیری از بهم ریختگی دندان ها

دندان های جلو نقش مهمی در زیبایی فرد دارد، در صورتیکه فرد به علت تصادف، فرسودگی و … دندان جلو خود را از دست بدهد، نمی تواند چندین ماه برای جوش خوردن پایه ایمپلنت و پس از آن، قرار دادن تاج دندان صبر کرد.

در صورتیکه فرد دندان خود را بکشد و فکری برای جایگزین کردن دندان از دست رفته نکند، دندان های مجاور کم کم جابجا شده و فواصل خالی را پر می کنند؛ بنابراین دندان های فرد به هم می ریزد و فرد علاوه بر ایمپلنت نیاز به ارتودونسی دندان نیز پیدا می کند، همچنین استخوان فک تحلیل رفته و نیاز به انجام جراحی سینوس لیفت و جراحی پودر استخوان پیدا می کند.

پس هر چه سریع تر دکتر با استفاده از ایمپلنت فوری و یا یک روزه دندان های از دست رفته را جایگزین می کند.

اما این کار علاوه بر داشتن محاسن زیاد دارای معایب زیر نیز است:

1: هزینه بالا تر

2: نامناسب برای همه

3: نیاز به انجام سریع

4: نیاز به مراقبت بیشتر

برای دانستن کامل در مورد ایمپلنت فوری شیراز می توانید بر روی آن کلیک کنید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای انجام ایمپلنت دندان در شیراز

 شیراز به واسطه نزدیک بودن به کشورهای عربی، قطب پزشکی و سلامت خاورمیانه بود و بهترین دکترهای دندانپزشک ایران در شیراز مشغول فعالیت هستند. پس اولین و مهم ترین مزیت کاشت دندان در شیراز داشتن بهترین دکترهای ایمپلنت در ایران است که علاوه بر کیفیت،  خدمات دندانپزشکی در شیراز نسبت به دیگر شهرها مثل تهران، مشهد و اصفهان بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. اما به صورت کلی؛ مزیت های کاشت دندان شامل موارد زیر است:

  • جویدن راحت تر غذا
  • زیبایی لبخند و صورت
  • افزایش اعتمادبه نفس
  • عدم تجمع باکتری در حفره های بین دندانی
  • دهان خوشبو
  • ماندگار بالا نسبت به دیگر جایگزین ها
  • جایگزین عالی دندان های ازدست رفته

ماندگاری ایمپلنت دندان

ماندگاری دندان کاشته شده به صورت میانگین بین 15 تا 25 سال است که معمولاً به نام مادام العمر در بازار فروخته می شود؛ اما در خوش بینانه ترین حالت عمر معمول دندان های کاشتنی همین عدد است. اما در ادامه به مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذار در ماندگاری آن اشاره می شود:

همان طور که در بالا گفته شد فاکتورهای زیر مهم ترین دلایل ماندگاری دندان کاشته شده است.

  • جنس ایمپلنت استفاده شده
  • تبحر و تجربه متخصص ایمپلنت دندان در شیراز
  • کیفیت بهداشت دهان و دندان متقاضی

دو مورد اول در بالا به آن اشاره شد، یکی از مهم ترین فاکتورها که معمولاً فراموش شده و کم تر در مورد آن صحبت می شود، رعایت بهداشت دهان و دندان توسط خود فرد است.

نکات مهم در افزایش و طول عمر ایمپلنت دندان

  رعایت نکات زیر از طرف خود فرد در ماندگاری ایمپلنت نقش اساسی دارد، درصورتی که این موارد رعایت نشود، لثه تحلیل رفته و عدم خون رسانی به بافت آن موجب جداشدن قسمت فیکسچر (پیچ تثبیت کننده ایمپلنت در لثه) می شود. در محتوای روش های مراقبت از دندان های ایمپلنت شده به صورت کامل نکات مهم افزایش عمر ایمپلنت توضیخ داده شده است اما به صورت خلاصه این نکات مهم ترین آن ها است.

  • عدم مصرف سیگار و قلیان
  • استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت مرتب
  • عدم جویدن مواد غذایی بسیار صفت با دندان تازه کاشته شده
  • مصرف مکمل های کلسیمی برای جلوگیری از کاهش تراکم بافت استخوانی با افزایش سن
  • درمان سریع بیماری های لثه دراسرع وقت

دکمه بازگشت به بالا