هنر و سینما

اشتباهی در پالپ فیکشن که مسیر حرفه‌ای ساموئل ال جکسون را تغییر داد


ژول وینفیلد ، فیلسوف داستانهای تخیلی کوئنتین تارانتینو ، که پس از یک اتفاق عجیب تصمیم گرفت کار خود را ترک کند و راه صالحین را دنبال کند ، یکی از بازیهای بی پایان به حساب می آید. به یاد ساموئل ال جکسون. اما حضور جکسون در این نقش یک اشتباه مضحک است همانطور که در زیر می خوانید.

کوئنتین تارانتینو یکی از موفق ترین کارگردانان سینما بود و فعالیت خود را در سال 1992 با فیلم جنایی “سگ های مخزنی” آغاز کرد. موفقیت توله سگ ها درهای زیادی را برای تارانتینو باز کرد و او توانست با افراد زیادی ارتباط برقرار کند و در صحنه فیلم جایگاهی کسب کند. دو سال بعد ، هنگامی که او با Pulp Fiction بازگشت ، همه از دیدن یک فیلم جنایی متفاوت از فیلم های جنایی دیگر ، که استعدادهای جدید ، دیوانه و بی امان را در سینما نشان می داد ، شگفت زده شدند.

داستان پالپ دارای ساختاری بدون نظم بود و داستان تعدادی از افراد را در چندین بخش یا بخش مرتبط با آن روایت می کرد. شرکت کنندگان بر سر تجربیات مختلف درگیر شده و به صورت ماهانه با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند. دو قاتل ، ژول (ساموئل ال جکسون) و وینسنت وگا (جان تراولتا) ، رئیس او مارسلوس والاس (وینگ ریمز) و رئیسش میا والاس (اوما تورمن) داستان هایی درباره افراد و شخصیت ها ایجاد کرده اند. مانند بوکسوری مجروح به نام بوچ (بروس ویلیس) که از کار برای مارسلوس والاس خسته شده و عمداً شکست خورده است.

خود بوچ داستانی در رابطه با پدر فقیدش و زمانی که او برای او رفت ، دارد و خود او یک زمان سفر دارد که مربوط به دوستان و آشنایان پدرش است. با وجود شخصیت های چند رنگی که در Pulp Fiction می بینیم ، هیچ چیزی شبیه محبوبیت ژول و وینسنت نیست. دو همکار / قاتل سرگرم کننده و بامزه که بین جالب ترین لحظات فیلم و جان تراولتا و ساموئل ال جکسون مکالمات پینگ پونی را رد و بدل می کنند ، یکی از بهترین مدل های زندگی خود را در این بخش ها به نمایش می گذارند. ساموئل ال جکسون بعد از فیلم با کوئنتین تارانتینو آشنا شد ، اما در پشت صحنه ای که او برای نقش ژول انتخاب شد ، یک داستان طنزآمیز وجود دارد که فاقد وقار است.

اگرچه ساموئل ال جکسون در دوران پالپ فیکشن یک شخصیت شناخته شده بود ، اما نقش ژول بود که به او شهرت و ثروت جهانی داد و او را به یک شخصیت برجسته در هالیوود تبدیل کرد. البته ، Pulp Fiction اولین برخورد ساموئل ال جکسون با تارانتینو نبود. او بازی کرده است عاشقانه واقعی ، که توسط تونی اسکات در فیلم تارانتینو نوشته شده است. با این حال ، او مجبور شد در نقش ژول در محل آزمایش کند. اما وقتی در تست بازیکن ظاهر شد ، او را با بازیکن دیگری اشتباه گرفتند و این خشم جکسون را برانگیخت ، او تصمیم گرفت این نقش را به او بسپارد.

در یک مصاحبه بعدی ، ساموئل ال جکسون گفت که وقتی برای ممیزی برنامه ظاهر شد ، او را با لارنس فیشبرن اشتباه گرفتند ، که باعث عصبی شدن او شد و او را برای بازی در این نقش ممیزی کرد. ژول با خشم غیرقابل کنترل. آنها عصبانیت و خشم را جستجو کردند و او را بدون کوچکترین تردیدی انتخاب کردند. ظاهراً ابتدا به لورنس فیشبرن این نقش پیشنهاد شد ، اما او آن را رد کرد و پرونده در تیم بازی با شکست روبرو شد. دلیل بازی فیشبرن یکی از آن صحنه های فیلم بود که هرگز ژول وینفیلد را نشان نداد. مصرف بیش از حد میا والاس وجود دارد و موتور آدرنالین را به قلب او تزریق می کند. به گفته فیشبرن ، این صحنه واقعاً زننده بود و او احساس کرد وسوسه انگیز است که از مواد مخدر استفاده کند.

البته فیشبرن از بازی نکردن در Pulp Fiction با ناامیدی زیادی روبرو نشد و زمان و مکان جالبی در اختیار او قرار گرفت ، همانطور که در سه گانه “ماتریکس” مشاهده شد. از سوی دیگر ، پس از بازی در Pulp Fiction ، ساموئل ال جکسون بسیار محبوب شد و در فیلم های مختلف (از جمله 95 درصد فیلم های تارانتینو) بازی کرد.

منبع: Screen Rant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا