خرید عناب تازه

ایران دو قطب اصلی تولید عناب یعنی خراسان جنوبی و یزد را دارد. اما خراسان جنوبی حرف اول را در این زمینه می زند. عناب خراسان جنوبی به دلیل شرایط آب و هوایی خاص، کیفیت و طعم بی نظیری دارد. در صورتی که قصد خرید عناب تازه را دارید، باید بدانید که فصل برداشت عناب در خراسان جنوبی، اواخر تابستان و اوایل پاییز است. برای خرید عناب تازه، می توانید به صورت حضوری به خراسان جنوبی سفر کنید، از فروشگاه های محلی این استان خرید کنید یا به صورت آنلاین از شرکت شاینا (بزرگترین تولید کننده عناب در استان) سفارش دهید. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم عناب تازه درجه یک بین 100 تا 200 هزار تومان است.

بهترین عناب تازه مال کجاست؟

عنوان “بهترین عناب تازه” لقبی جذاب است که به دنبال آن، ذهن به دنبال یافتن بهترین منطقه برای پرورش این میوه خوشمزه و پرخاصیت می رود. در ایران، به طور کلی دو استان خراسان جنوبی و یزد به عنوان قطب های اصلی تولید عناب شناخته می شوند. اما اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع بپردازیم، باید گفت که استان خراسان جنوبی با دارا بودن 97 درصد از کل تولید عناب کشور، حرف اول را در این زمینه می زند. در این استان، شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه و درمیان به عنوان مراکز اصلی تولید عناب مطرح هستند.

عناب خراسان جنوبی به دلیل شرایط آب و هوایی خاص این منطقه، از کیفیت و طعم بی نظیری برخوردار است. دو رقم عناب سیوجان و ماژان که در این استان کشت می شوند، به عنوان مرغوب ترین ارقام عناب در کشور شناخته شده و حتی در سطح ملی نیز به ثبت رسیده اند.

به صورت کلی به دلیل فصل برداشت کوتاهی که این میوه دارد، بیشتر عناب های موجود در بازار عناب خشک است. اما اگر در فصل برداشت عناب که شهریور ماه است به خراسان جنوبی مراجعه کنید، میتوانید عناب تازه را از فروشندگان خریداری کنید.

فصل برداشت عناب

فصل برداشت عناب در خراسان جنوبی، در اواخر تابستان و اوایل پاییز است. خراسان جنوبی، به عنوان قطب تولید عناب در کشور، شهرت جهانی دارد و هرساله شاهد برداشت انبوه این محصول در ماه های شهریور و مهر هستیم.

روش های خرید عناب تازه

عناب تازه به علت اینکه در همه ی استان های کشور کاشته نمیشود، دسترسی مستقیم به باغدار و فروشگاه های محلی دشوار است. برای خرید عناب تازه سه روش مختلف امکان پذیر است.

در روش اول شما میتوانید به صورت مستقیم به شهر های استان خراسان جنوبی مراجعه کنید و عناب را به صورت مستقیم از باغداران خریداری کنید. مزیت این روش این است که میتوانید با قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر روش ها عناب تازه را خریداری کنید. اما سفر کردن به خراسان جنوبی برای خرید عناب کاری عجیب و سخت است.

روش دیگر این است که از فروشگاه های محلی استان خراسان جنوبی عناب تازه را خریداری کنید. مزیت این روش دسترسی به انواع عناب تازه و با کیفیت های مختلف است. اما همانند روش قبل، خرید مستقیم از خراسان جنوبی کاری غیر منطقی است.

به کمک خرید های آنلاینی که اخیرا انجام شده، شما میتوانید محصول خود را در هر جایی از ایران که باشید به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری کنید. شرکت شاینا به عنوان بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده عناب و حبه عناب، بهترین مکان خرید عناب تازه و عناب خشک در استان خراسان جنوبی است.

قیمت عناب تازه

عناب، میوه ای با خواص دارویی و خوراکی فراوان، در فصل پاییز به وفور در بازار یافت می شود. قیمت این محصول، مانند سایر اقلام، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله کیفیت، منطقه تولید، فصل برداشت و شرایط بازار قرار دارد.

در حال حاضر، قیمت هر کیلوگرم عناب تازه درجه یک در بازار تهران بین 100 تا 200 هزار تومان است. البته این قیمت می تواند بسته به نوع و کیفیت عناب، محل خرید و میزان تقاضا، نوسان داشته باشد. عناب های درشت تر و گوشتی تر، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

بهترین فروشگاه خرید عناب تازه

طبق بررسی های انجام شده در سایت تحلیل بازار، بهترین مکان خرید عناب شرکت شاینا است. شرکت شاینا در شهر بیرجند فعالیت دارد و به صورت مستقیم عناب تازه را از باغدار خریداری میکند و به مشتریان در سراسر کشور عرضه میکند. همچنین اخیرا محصول جدیدی در بیرجند اختراع شده است که عناب خشک را به محصولی نرم و خوشمزه تبدیل میکنند. در صورتی که قصد خرید اینترنتی حبه عناب را دارید میتوانید از شرکت شاینا یا فروشگاه های زیر مجموعه شاینا، حبه عناب خود را خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا