هنر و سینما

۱۰ فیلم که ترانه‌ها و موسیقی‌هایشان نجاتشان داد


در این پست ، نگاهی می اندازیم به برخی از فیلم هایی که ممکن است در بسیاری از زمینه ها ناموفق بوده باشند ، اما موسیقی متن و آهنگ هایی که در آنها استفاده شد ذخیره و موفق بودند.

هانس زیمر ، فیلمساز مشهور در مصاحبه ای گفت: “موسیقی خوب باید دید مستقل از خود داشته باشد.” “او باید روی پای خود بایستد و فراتر از زمان فیلم.” موسیقی فیلم یک راه عالی برای تجلیل از هنرمندان شناخته شده و همچنین افراد ناشناس است که شایسته شناخته شدن هستند. اهمیت موسیقی عالی را نباید دست کم گرفت و مطمئناً نسبت به 10 فیلم ذکر شده در زیر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

1. الویرا مدیگان

الویرا مدیگان

  • داستان: بو ویدبرگ
  • محصول: 1967
  • امتیاز HMDb برای فیلم: 7.3 از 10

اگرچه فیلم سوئدی برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد و بو ویدبرگ نام کارگردان را بر آن گذاشت ، اما با استفاده از نسخه آهسته بیست و یکمین کنسرتو پیانو توسط موتزارت توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

موسیقی موتزارت در فیلم نمادین شد و کنسرتو الویرا مدیگان نام گرفت.

خلاصه داستان کمیک ؛ هدویگ جنسن (با بازی پیا دگمارک) سالها به عنوان یک پرش کننده به نام الویرا مدیگان بازی کرد. وقتی با ستوان Sixton Spar (با بازی Tommy Bergren) در شهری در دانمارک آشنا می شوند ، این دو عاشق یکدیگر می شوند و تصمیم می گیرند با هم فرار کنند. Sixton ، یک پناهنده از ارتش ، برای یافتن کار مشکل دارد و هر دو با مشکل دست و پنجه نرم می کنند. سکستون با یک دوست قدیمی ملاقات می کند که از او در مورد گزینه های خود می پرسد و از او می خواهد تا قبل از سخت شدن زندگی آنها هدویگ را ترک کند.

به امپایر رکوردز

امپراتوری موسیقی

  • کارگردان: الن مویل
  • محصول: 1995
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 6.7 از 10

کمدی رمانتیک 1995 مطمئناً یک فیلم سرگرم کننده است ، اما چیزی که فیلم را به یاد ماندنی می کند داستان نیست. این تصویر به خاطر آهنگ های Suicidal Tendencies Cracker ، Buggles ، AC / DC ، Better Than Ezra ، Evan Dando ، Cranberry و Gwar به خاطر می آید.

امپایر رکوردز یک مثال عالی از اهمیت موسیقی در فیلم است که فضای دهه 90 را کاملاً به تصویر می کشد.

خلاصه داستان کمیک ؛ گروهی از جوانان که در یک فروشگاه کوچک و مستقل کار می کنند به مدیر آن کمک می کنند تا برای خرید فروشگاه پول جمع آوری کند. با این حال ، آنها همچنین هنگامی که سعی می کنند با غول های صنعت موسیقی مبارزه کنند ، ارتباطی دوستانه پیدا می کنند.

آهنگ Cracker “Whole Lotta Trouble” یکی از قطعات عالی این ویدیو است که در زیر خواهید شنید.

3. چیزها

چیزها

  • داستان: جان ترتولیان
  • محصول: 1996
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 6.4 از 10

Phenomie بدون شک یکی از بهترین فیلم های جان تراولتا نیست ، اما موسیقی کشنده ای دارد.

این آهنگ مملو از آهنگهای سرگرم کننده مانند رقص با زندگی برایان فری ، عشق دیوانه وار آرون نویل و پارا دونده واس ایگوانا است ، اما موسیقی سعی می کند فیلم کلاسیک را متمایز کند. با این حال ، جواهرات واقعی موسیقی متن عبارتند از Corrina از تاج محل ، A Piece of Clay توسط Marvin Gay و Misty Blue توسط دوروتی مور.

خلاصه فیلم ؛ وقتی یک مکانیک ساده یک شب پس از یک اتفاق عجیب به یک نابغه تبدیل می شود ، تصمیم می گیرد از مغز خود به خوبی استفاده کند. اما افراد اطراف او ناگهان از او دور می شوند.

یکی از محبوب ترین آهنگ های مورد استفاده در این فیلم ، که تصور می شود دلیل حفظ فیلم است ، Dance With Life با صدای برایان فری است که می توانید در زیر گوش دهید.

4. گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

  • کارگردان: باز لورمان
  • محصول: 2013
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 7.2 از 10

اقتباس آشکار لومان از داستان قابل توجه فیتزجرالد چندان خوب نیست که او موسیقی جالبی را برای فیلم انتخاب کرد.

کارگردان جذابیت شهر نیویورک در دهه 1920 را با آهنگهای هنرمندان آن زمان ترکیب کرد و موزیکال بی نظیری خلق کرد. محبوب ترین قطعات عبارتند از Lana Del Rey ، Young and Beautiful.

خلاصه فیلم ؛ جانباز جنگ جهانی ، نیک کاراوی ، که به امید تغییر عمده به نیویورک نقل مکان کرد ، جذب جی گتسبی و شیوه زندگی افتخارآمیز او شد.

5. منتظر بمانید تا بازدم انجام شود

در انتظار خروج

  • داستان: فارست ویتاکر
  • محصول: 1995
  • رتبه فیلم IMDb: 6 از 10

داستان سال 1995 در گیشه شکست خورد و بدون دریافت هیچ تحسینی از منتقدان ، باعث کسب امتیاز 56 درصدی راتون تومیتوز برای تقویت بیشتر شکست او شد. بدون شک بهترین قسمت فیلم موسیقی است که برخی از مشهورترین خوانندگان زن R&B آن روز از جمله ویتنی هوستون و ماری جی با بازی بلز ، تونی برکستون ، آرتا فرانکلین ، برندی و بسیاری دیگر را شامل می شود.

خلاصه فیلم ؛ در جستجوی کار ، خانواده و روابط عاشقانه ، چهار دوست با شرکای خود در یک زندگی احساسی شکست خورده ارتباط برقرار می کنند. ساوانا (با بازی ویتنی هوستون) و رابین (با بازی للا روشون) وارد زندگی یک مرد متاهل می شوند و هر دو معتقدند معشوق آنها همسرش را برای آنها رها می کند. از سوی دیگر ، برنادین (با بازی آنجلا بست) وقتی همسرش به دلیل معشوقه اش از او جدا می شود تنها می ماند. در همین حال ، گلوریا (با بازی لورتا دیوین) عاشق همسایه جدید خود است.

6. باران بنفش

باران بنفش

  • کارگردان: آلبرت مانیولی
  • محصول: 1984
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 6.5 از 10

آلبوم پرنس پرطرفدار به دلیل حضور خوانندگان متاخر مشهور است ، اما در مورد فیلمی که وی در 1984 بازی کرد اینطور نیست. با این حال ، موسیقی مورد استفاده در فیلم بهترین آلبوم سال نام گرفت ، در چندین نمودار در سراسر جهان (از جمله کانادا و ایالات متحده) رتبه اول را کسب کرد و در ایالات متحده برنده یک جایزه الماس شد…

خلاصه داستان کمیک ؛ یک موسیقیدان با استعداد اما سخت کوش در تلاش است تا حرفه خود ، رابطه خود را با والدینش ، گروه ، دوستان خواننده و رقبای جدید پیدا کند.

آهنگی که در زیر می شنوید یکی از آهنگ های این آلبوم محبوب است.

7. افسانه 1900

افسانه 1900

  • کارگردان: Giuseppe Tornatore
  • محصول: 1998
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 8.1 از 10

موسیقی محبوب انیو موریکونه در برخی فیلم های شگفت انگیز مانند خوب ، بد و زشت ، سینما پارادیزو و فیلم های دیگر به نمایش درآمده است.

افسانه های دهه 1900 ممکن است در مورد این شاهکارها خشن به نظر برسد ، اما موسیقی موریکونه مثل همیشه منحصر به فرد است و او برای این اثر شگفت انگیز برنده گلدن گلوب شد.

خلاصه داستان کمیک ؛ در روز سال نو 1900 ، دنی (با بازی بیل نان) ، یکی از اعضای کشتی تفریحی ، یک نوزاد رها شده را می بیند و تصمیم می گیرد او را برداشته و نام او را 1900 بگذارد. در بزرگسالی او در دهه 1900 یک جنگجوی معروف شد (با بازی تیم راث) شایعات پیانوی درخشان بالاخره به ساحل رسید و دوستش مکس (با بازی تیلور وینس) معتقد است موفقیت در خشکی در انتظار اوست. با این حال ، تنها مشکل این است که این پیانیست مخفی از برداشتن زندگی از کشتی متنفر است.

به سر (Loha)

سر

  • کارگردان: باب رافلسون
  • محصول: 1968
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 6.5 از 10

این فیلم تجربی روانگردان در آستانه روز خود است و بسیاری از منتقدان و بینندگان در زمان اکران به اهمیت آن پی نبرده اند.

در حالی که بسیاری از شاهکارها تحت تأثیر فیلم قرار گرفته اند ، اما نقطه قوت آن موسیقی متن فیلم The Monkees است. دیو جونز ، یکی از اعضای گروه که از بی تفاوتی او نسبت به فیلم ناراحت شده بود ، در مصاحبه ای در سال 2011 گفت: “ما مجبور بودیم Ghostbusters انجام دهیم.”

خلاصه داستان کمیک ؛ Monkeys ، یک گروه پاپ-راک آمریکایی ، با یک تجربه هیجان انگیز سه قسمتی در هالیوود در دهه 1960 شروع کرد ، جایی که با بازیگرانی مانند دنیس هاپر ، فرانک زاپا و جک نیکلسون آشنا شد.

9. جام جم

آشوب فضایی

  • کارگردان: جو پیتکا
  • محصول: 1996
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 6.5 از 10

در این فیلم که در سال 1996 با مجموعه ای از فیلم ها و انیمیشن ها ساخته شد ، مایکل جردن با بازیگران لونی تونز حضور دارد.

انتقادات زیادی به این پروژه وارد شد ، اما موسیقی مورد استفاده بسیار قوی بود و جی زی یک آهنگ رپ به نام Buggin خواند. Basta Reims ، Collio ، Elle Cole Jay ، Method Man و B-Rail در آهنگ Monster همکاری کردند ( Monstars، Hit ‘Em High). Salt and Pepper ، Seal ، DJ Quad City ، Monica و D’Angelo همه آهنگهایی در این لیست دارند ، و من معتقدم که می توانم از R. پرواز کنم کلی در اواخر 1990 با نتایج نامشخص تبدیل به یک آهنگ محبوب شد. شد.

خلاصه داستان کمیک ؛ وقتی مایکل جردن بازنشسته شد ، توسط Bugs Bunny از Looney Tunes او را گرفتند و از او خواست بازی را برای شکست گروهی از جنایتکاران بیگانه به نام Nordlocks و به رهبری آقای Swakhammer انجام دهد.

در زیر می توانید آهنگ “I Believe I Can Fly” را می شنوید.

10. نگهبان

نگهبان

  • داستان: میک جکسون
  • محصول: 1992
  • امتیاز IMDb برای فیلم: 6.3 از 10

این فیلم در سال 1992 با بازی کوین کاستنر و ویتنی هوستون بیش از 120 میلیون دلار در آمریکا به دست آورد اما فیلم به تنهایی توجه بسیاری را به خود جلب نکرد.

موفقیت محافظان به دلیل موسیقی متن است که برخی از بهترین شاهکارهای هوستون را در خود جای داده است. Will Love You بیش از سه ماه است که رتبه اول جدول بیلبورد را دارد. این فیلم همچنین آهنگ های به یاد ماندنی دیگری مانند Every Every Woman و Jesus Loves Me را شامل می شود.

خلاصه داستان کمیک ؛ راشل ، خواننده و بازیگر ، با مرگ تهدید می شود. اما وقتی فرانک ، مامور مخفی سابق را به عنوان محافظ خود استخدام می کند ، همه چیز تغییر می کند.

منبع: faroutmagazine

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا