هنر و سینما

منتقدان درباره‌ی سریع و خشمگین ۹ چه می‌گویند؟


چند هفته قبل از اکران عمومی فیلم “سریع و خشن 9” ، یونیورسال پیکچرز این فیلم اکشن را به برخی منتقدان ارائه کرد و اکنون نظرات اعضای جدید خانواده محبوب “سریع و خشمگین” را منتشر کرده است.

بسیاری از علاقمندان به سینما امیدوارند با افتتاح سینما در ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی ، فروش این تابستان و پس از راه اندازی واکسن ویروس کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یابد و بازگشت ما به سینما بخشی منظم از سرگرمی های آخر هفته خواهد بود. به در همین راستا ، فیلم هایی مانند “مکان خاموش 2” یا “سریع و خشمگین 9” در روزهای آینده اکران می شوند و سینماگران بسیار به موفقیت خود امیدوار هستند.

فروش و محبوبیت سری سریع و خشن بستگی زیادی به نظرات و رتبه بندی منتقدان این فیلم ها ندارد ، اما نقدهای بدی که برای فیلم Fast and Furious 9 منتشر شده است قطعاً وجود دارد. به تا کنون ، 53 امتیاز از 100 و 33 از 100 برای این فیلم در بایگانی Metacritic و Ratnatomitoz ثبت شده است. در Metacritic ، یکی از فیلم های این مجموعه ، بالاترین و کمترین رتبه بندی عبارتند از “سریع و خشمگین 7” و “2 سریع و 2 عصبانی”.

جان سینا قرار است در این فیلم سریع و خشمگین نقش یعقوب تورتو ، برادر دومینیک (وین دیزل) و میا تورتو (جردن بروستر) را بازی کند. در آخرین نسخه های سری سریع و خشمگین ، شارلیز ترون همیشه شخصیت بدی بود ، اما به نظر می رسد ، در قسمت دهم این مجموعه ، هدایت تیمی از اشرار در داستان سینا و چند ماه پیش “نمایش امشب با جیمی فلان “” سریع و خشمگین 9 “مانند مجموعه ای از فیلم های قبلی خواهد بود که داستان قسمت های قبلی را به هم مرتبط می کند و به سوالات طرفداران پاسخ می دهد و همچنین سوالات جدیدی را مطرح می کند.”

دنیل کیسی ، که بیشتر برای نوشتن فیلمنامه فیلم علمی تخیلی “Kin” شناخته می شود ، به همراه کریس مورگان به عنوان نویسنده نسخه جدید این مجموعه انتخاب شده اند. کریس مورگان مغز متفکر سریال سریع و خشمگین است و از سال 2006 با توکیو دریفت رهبر همه قسمت ها بوده است. جاستین لین کارگردانی فیلم Fast and Furious 9 را نیز بر عهده داشت.

در چند سال گذشته ، فیلمهای این مجموعه به سمت اصالت حرکت کرده اند ، یعنی قصه گویی سرگرم کننده در قلب رقابت غیر رسمی و تمرکز بیشتر بر بازیگری. سرگرم کننده ، و بنابراین محبوبیت و اهمیت این سریال در چشم دوستداران سینما حجم کار کاهش یافته است. به عنوان مثال ، چند هفته پیش ، جاستین لین ، کارگردان “سریع و خشمگین 9” ، درباره احتمال کراس اوور سری سریع و خشمگین و “دنیای ژوراسیک” صحبت کرد!

گزیده ای از فیلم سریع و خشمگین 9

آلونسو دورالد از فیلم The Wrap

  • امتیاز: 75 از 100

دوستداران سینما که می خواهند سال 2021 را با فیلم های گران قیمت ، هیجان انگیز و پرطرفدار ادامه دهند ، گزینه های جدید سریع و خشمگین انتخاب خوبی برای آنها است. فیلمی با ماشین هایی که به سرعت حرکت می کنند ، پرواز می کنند و عموماً غیرممکن ها را انجام می دهند. برخی از این فعالیت ها خنده دار و عجیب هستند ، اما هنوز شگفت انگیز هستند!

تیم گریسون از Screendale

  • امتیاز: 60 از 100

Fast and Furious 9 دارای دقیقه های باشکوه و هیجان انگیز است. در فیلم تعقیب کننده عظیمی برای جلب رضایت طرفداران عادی سریال وجود دارد ، اما در حال حاضر هیچ نکته یا نکته جالبی وجود ندارد.

اوون گلیبرمن در نوع خود

  • امتیاز: 50 از 100

این پنجمین قسمت از مجموعه سریع و خشن به کارگردانی جاستین لین است. هنگامی که “Fast and Furious 6” و 8 سالگی به پایان می رسند ، او دوباره در راس انتشار یکی از نسخه های سریع و خشمگین می نشیند و با انرژی بیشتری به سردرگمی و شکست می رود!

جان دفور از هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 40 از 100

فیلمنامه و ساختار آن به طور کلی در مجموعه یکسان نیست ، اما دیالوگ به همان شیوه انیمیشن قبلی نوشته شده است. Fast and Furious 9 همیشه ما را به مکان های جدید می برد ، اما وقتی صحبت از سفر به فضا می شود ، دیگر چیزی گفته نمی شود! کافی است بگویم که پرش از روی ماشین ها به صفحه هفتم بسیار بهتر از تجربه این سفینه های فضایی است.

Fast and Furious 9 ، به عنوان آخرین قسمت این مجموعه ، قرار است در 25 جولای (25 ژوئن) منتشر شود.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا