آشپزی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی از آن میان وعده هایی است که امکان ندارد کسی دوست نداشته باشد. ترکیب ذرت و پنیر با آن سس غلیظ و خوشمزه، یک طعم منحصر به فرد می سازد که حال آدم را خوب می کند. درست کردنش هم کار خاصی ندارد؛ فقط کافی ست چند ترفند ساده را یاد بگیرید و همه مواد را به ترتیب با هم ترکیب کنید تا در نهایت، از ترکیب مواد مختلف با هم یک اثر هنری بسازید؛ میان وعده ای فوق العاده خوشمزه که می توانید کنار دوستان و اعضای خانواده خود از خوردن آن لذت ببرید. ذرت مکزیکی همان طور که از اسمش پیداست اصالتاً متعلق به مکزیک است که البته طرز تهیه اش با آن چیزی که ما در ایران درست می کنیم، زمین تا آسمان تفاوت دارد. برای این که ذرت مکزیکی را خودتان در خانه درست کنید تا سالم تر باشد و دقیقا طعمش با ذائقه تان جور دربیاید، می خواهیم طرز تهیه اش را به شما آموزش دهیم تا با درست کردن آن، از دورهمی هایتان بیشتر لذت ببرید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

برای درست کردن ذرت مکزیکی قبل از هرکاری مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار لازم برای 2 نفر
ذرت 500 گرم
نمک، فلفل به میزان لازم
قارچ 250 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
آویشن 1 قاشق چای خوری
آبلیمو ا قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی غنچه - 1.8 لیتر
پنیر پیتزا مخلوط مطهر - 500 گرم

طرز تهیه ذرت مکزیکی با کنسرو ذرت

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مرحله اول: در مرحله اول طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی باید ذرت ها را آماده کنید. ذرت کنسروی را می توانید از سوپرمارکت مجله خبری ای بی سی مگ در وزن های مختلف به راحتی تهیه نمایید. حالا قارچ ها را بشویید و آن ها را به صورت ورقه ای خرد کنید. سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید، آن را روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. در این مرحله آب لیمو را اضافه کنید و قارچ ها را داخل آن بریزید تا به مدت خیلی کم در آب جوش بماند. حالا قارچ ها را از روی حرارات بردارید و آبکشی کنید. پس از آن، آب سرد را روی آن ها بریزید و کنار بگذارید.

10 %

55,000

49,500 تومان

مرحله دوم: در این مرحله باید یک قابلمه مناسب انتخاب کنید؛ کره و روغن مایع را روی حرارت بگذارید تا کره آب شود. حالا زیر شعله را زیاد کنید و ذرت ها را داخل کره بریزید تا عطر و طعم آن در حین تفت خوردن به ذرت منتقل شود. علاوه بر این، ذرت ها نرم تر و خوش خوراک تر شوند.

مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ باید قارچ ها را به ذرت اضافه کنیم و همه مواد را با هم مخلوط نماییم تا طعم آن ها با هم ترکیب شود.

مرحله چهارم: حالا نمک، آویشن و فلفل را به مواد موجود در قابلمه اضافه می کنیم و آن را کمی تفت می دهیم تا مزه مواد تغییر کند.

12 %

83,500

73,500 تومان

مرحله پنجم: در این مرحله سس مایونز را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا همه مواد با هم به خوبی ترکیب شوند.

مرحله آخر: در آخر پنیر پیتزا را به مواد اضافه می کنیم تا ذرت مکزیکی خوش طعم مان آماده شود. می توان پنیر پیتزا را به همراه کمی روغن تفت داد تا ابتدا پنیر به طور کامل آب شود و سپس آن را به مخلوط مورد نظر اضافه کرد.

15 %

119,900

101,900 تومان

نکته 1: می توانید قارچ ها را به جای پختن در آب جوش، تفت دهید.

نکته2: اگر طعم سیر را دوس دارید، مقداری پودر سیر به ذرت مکزیکی خود اضافه کنید.

نکته 3: می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر چدار یا هر نوع پنیر دیگری استفاده کنید.

نکته 4: برای طعم و رنگ بهتر، بسته به ذائقه تان، مقداری جعفری خرد شده یا پیازچه اضافه کنید.

نکته 5: اگر قارچ دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید یا به جایش از نخودفرنگی استفاده نمایید.

10 %

49,500

44,600 تومان

طرز تهیه پیتزای مکزیکی با سس سالسای ویژه

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال

می دانستید ذرت مکزیکی اصل در مکزیک، با بلال کامل درست می شود؟ چون طعم آن با بلال تازه خاص تر و متفاوت تر است. برای این کار نیاز دارید تا ابتدا یک روش راحت و بدون دردسر برای دون کردن بلال ها یاد بگیرید که در ادامه می خواهیم درباره همین روش ها با شما صحبت کنیم.

طرز دون کردن بلال

دون کردن بلال برای ذرت مکزیکی را می توانید به سه روش زیر انجام دهید:

روش اول: ابتدا باید بلال ها را در آبجوش بپزید تا دانه های آن نرم شود. حالا با کمک یک چاقوی تیز یا دست، دانه های بلال را جدا کنید و در ظرفی بریزید. در این روش باید مراقب باشید تا دانه های ذرت له نشوند. به همین راحتی می توانید دانه ها را برای درست کردن ذرت مکزیکی آماده کنید.

روش دوم: ابتدا پوست بلال را بگیرید، سپس چاقو را بین یک ردیف از بلال ها قرار دهید و با لبه چاقو انتهای آن ردیف را برش بزنید؛ سپس ردیف ردیف با نوک چاقو ذرت ها را جدا کنید و مراقب باشید که دانه های بلال خرد نشوند.

روش سوم: می توانید از همان ابتدا ذرت ها را با دست جدا کنید؛ در این روش بهتر است ردیف اول را با چاقو جدا کنید تا جا برای برداشتن دانه های دیگر داشته باشید. حالا دانه های بلال را به سمتی که خالی است، فشار دهید تا از ریشه جدا شوند.

طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده در منزل به همین روش است؛ به راحتی می توانید با 3 یا 4 عدد بلال، یک میان وعده خوشمزه در مدت زمانی کوتاه مهیا کنید. فقط کافی ست ادامه مراحل را طبق دستورات بالا پیش ببرید.

طرز تهیه اسنک پیتزایی

طرز تهیه ذرت آب پز

برای آب پز کردن ذرت کافی ست بلال یا دانه های جدا شده ذرت را در آب جوش بپزید تا دانه های آن کاملا نرم شوند. مدت زمان پخت بلال در این مرحله کاملا بستگی به نوع بلال تان دارد. بهتر است با یک چنگال دانه ها را تست کنید تا از پخته شدن آن ها مطمئن شوید. می توانید به آب در حال جوش مقداری شکر اضافه کنید تا دانه های ذرت نرم تر و تردتر شوند؛ اما از آنجا که ممکن است شکر در این غذا با ذائقه ایرانی ها خیلی جور نباشد، می توانید آن را حذف کنید.

طرز تهیه سس ذرت مکزیکی

برای درست کردن سس ذرت مکزیکی، کاملاً دست تان باز است. می توانید به روشی که در قسمت های قبل توضیح دادیم، خیلی ساده سس مایونز را با نمک، فلفل و آویشن مخلوط و به عنوان یک سس ساده و خوشمزه به ترکیب ذرت، قارچ و پنیر اضافه کنید. همچنین می توانید برای خوش طعم شدن آن، به میزان نصف سس مایونز، ماست خامه ای یا چکیده در ترکیب خود بریزید و با 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان، یک طعم بهشتی ایجاد کنید. اگر دوست دارید سس ترش تری داشته باشید، مقدار بیشتری آبلیمو بریزید و اجازه دهید سس ذرت برای مدت حداقل یک ربع در یخچال استراحت کند تا حسابی جا بیفتد. علاوه بر این پودر فلفل قرمز می تواند سس تندتری برای شما ایجاد کند و مقداری پیازچه خرد شده، یک طعم جدید به آن ببخشد. اگر طعم پنیر چدار را دوست دارید، می توانید مقداری از آن در تهیه سس استفاده و آن را علاوه بر ذرت مکزیکی، با انواع چیپس ها و سالادها میل کنید.

24 %

104,900

79,900 تومان

یک راه آسان تر و سریع تر این است که سس فرانسوی را از سوپرمارکت مجله خبری ای بی سی مگ تهیه کنید و پز از مخلوط کردن ذرت و قارچ به ترکیب اضافه کنید. این سس به اندازه کافی سرشار از انواع طعم است که ترکیب آن با ذرت فوق العاده می شود. خوب است بدانید اکثر ذرت مکزیکی هایی که از دکه های کنار خیابان تهیه می کنید و به نظرتان خوشمزه می آید از همین سس استفاده کرده اند.

6 %

43,000

40,500 تومان

طرز تهیه انواع سس در خانه (12 سس معروف)

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس

اگر از جمله طرفداران طعم سوسیس هستید و دل تان می خواهد ذرت مکزیکی تان را با عطر و طعم سوسیس خوشمزه تر کنید، می توانید به ترکیب بالا اضافه نمایید. به این صورت که باید ابتدا سوسیس ها را به صورت نگینی خرد کنید و پس از تفت دادن ذرت در کره، داخل قابلمه بریزید تا حدود 5 دقیقه با کره مخلوط شود. سپس قارچ هایی را که از قبل برش زده اید، به آن اضافه کنید و کمی آبلیمو بریزید. در پایان هم کمی پنیر پیتزا اضافه نمایید، درب قابلمه را بگذارید و زیرش را خاموش کنید تا پنیر کاملا آب شود. طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و کالباس هم به همین صورت است؛ فقط باید به جای سوسیس، از کالباس استفاده کنید.

45 %

99,500

54,720 تومان

آسان ترین طرز تهیه کالباس خانگی + ترفندهای مهم

طرز تهیه ذرت مکزیکی با ذرت خشک

بهتر است برای پخت ذرت مکزیکی، از ذرت خشک استفاده نکنید. چون این ذرت ها معمولاً برای بو دادن و درست کردن پفیلا استفاده می شوند. در واقع ذرت خشک بهتر است پخته نشود. چون با هیچ روشی نمی توان آن را نرم و خوشمزه کرد. بنابراین برای پخت ذرت مکزیکی از کنسرو ذرت، بلال یا دانه های تازه ذرت استفاده کنید.

طرز پخت بلال

علاوه بر روش هایی که بالاتر درباره آن ها حرف زدیم، برای پخت بلال می توانید از روش های زیر هم استفاده کنید:

  • بلال ها را از پوست و تارهایشان جدا کنید و بشویید؛ سپس آن ها را مستقیم روی شعله گاز قراردهید و با استفاده از یک انبر بچرخانید تا همه جای شان به طور یکنواخت کبابی شوند. در این روش بلال ها در مدت 10 تا 15 دقیقه می پزند. در نهایت بلال ها را با کره چرب کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید تا آماده سرو شود.
  • در روش بعدی می توانید پس از جدا کردن پوست و تارهای بلال و شستن شان، آن ها را با کره چرب کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید. سپس هر بلال را در یک تکه فویل آلومینیومی بپیچید. دمای فر را از قبل روی 200 درجه سانتی گراد قرار دهید و حدود 30 تا 40 دقیقه، بلال ها را در فر بپزید.

طرز تهیه بلال مکزیکی با دو نوع سس خوشمزه

طرز پخت بلال تنوری

روش های مختلفی برای تنوری کردن بلال وجود دارد که هر کس می تواند با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کند. ما می خواهیم در این قسمت یک روش کاملا متفاوت به شما آموزش دهیم. در این روش هم ابتدا پوست و تارهای بلال را جدا می کنیم؛ قابلمه ای را برمی داریم و کف آن را با مقداری از پوست های بلال، می پوشانیم. حالا بلال ها را از وسط به دو نیمه تقسیم می کنیم تا به راحتی در قابلمه جا شوند. سپس آن ها را روی پوست ها در داخل قابلمه می چینیم. در مرحله بعد مقداری شیر به همراه آب را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا بلال ها کاملا بپزد و آب داخل قابلمه بخار شود. سپس مقداری کره آب شده را به وسیله یک فرچه آشپزی روی بلال ها می مالیم تا کاملا آماده سرو شود.

چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟

در ادامه به دو سوال مهم پاسخ داده ایم که ممکن است سوال شما هم باشد:

  • چگونه ذرت مکزیکی رژیمی آماده کنیم؟

برای درست کردن ذرت مکزیکی رژیمی، باید سس مایونز را حذف و ماست کم چرب را جایگزین کنید. همچنین بهتر است از پنیر پیتزای رژیمی استفاده نمایید.

  • آیا کودکان می توانند ذرت مکزیکی بخورند؟

بهتر است در ذرت مکزیکی خود از ادویه و سس کمتری استفاده کنید تا یک تغذیه سالم برای کودکان محسوب شود. زیرا ذرت دارای مقادیر بالایی از مواد مغذی است که می تواند به بهبود رشد کودکان کمک کند.

جمع بندی

طرز تهیه ذرت مکزیکی روش های مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به ذائقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. ما در این مطلب انواع روش های آن را توضیح دادیم و گفتیم که ذرت را هم می توانید به شیوه های مختلفی بپزید. از آنجایی که ذرت مکزیکی طرفداران زیادی دارد و هزینه ی آماده سازی آن زیاد نیست، می توانید پای این میان وعده خوشمزه را به دورهمی هایتان باز کنید تا اعضای خانواده و مهمان ها از تجربه طعم بی نظیرش لذت ببرند.

 

دکمه بازگشت به بالا