زودانزالی و درمان آن

یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی، در میان آقایان انزال زودرس است. زود انزالی یا زود ارضایی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد زودتر از آنچه انتظار دارد به ارگاسم می‌رسد. زود انزالی یک مشکل رایج است که 30 تا 40 درصد مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علت زودانزالی عبارت است از مشکلات فیزیکی، عدم تعادل هورمونی، عوامل عاطفی و روانی. روش‌های درمانی مختلفی برای درمان زود ارضایی وجود دارد که در این مقاله به همه آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اگر شما یا همسرتان به این عارضه دچار است، حتما تا انتهای این مقاله از طبیب فتاح زاده  با ما همراه باشید تا درباره زود انزالی بیشتر صحبت کنیم.

زودانزالی چقدر شایع است؟

بین 30 تا 40 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار زود انزالی می‌شوند. طبق گفته انجمن اورولوژی آمریکا، انزال زودرس شایع‌ترین نوع اختلال جنسی در مردان است. از هر پنج مرد بین 18 تا 59 سال، یک نفر از زود انزالی رنج می‌برد.

چه زمانی ارضا شدن را زودانزالی تلقی کنیم؟

اگرچه تعریف زود انزالی متفاوت است، انجمن اورولوژی آمریکا ، انزال را زمانی زودانزالی تعریف می‌کند، که اگر خروج مایع منی، زودتر از حد مطلوب رخ دهد، یا قبل از دخول یا مدت کوتاهی پس از دخول رخ دهد و باعث ناراحتی یکی یا هر دو طرف شود. انجمن روانپزشکی آمریکا  سه سطح مختلف از شدت زود انزالی (خفیف، متوسط، شدید) را بر اساس زمان تا انزال تعریف می‌کنند که خفیف آن کمتر از یک دقیقه است. بسیاری از پزشکان، زود ارضایی را به عنوان انزال در عرض یک دقیقه پس از شروع رابطه جنسی تعریف می‌کنند.

علت زود انزالی چیست؟

علت زودانزالی ممکن است فیزیکی یا عاطفی باشد. همچنین برخی عوامل دیگر نیز وجود دارد که با انزال زودرس در آقایان مرتبط هستند و در ادامه شرح خواهیم داد. علت زودانزالی آقایان موارد زیر است:

عوامل فیزیکی و هورمونی

مشکلات هورمونی مانند تیروئید در سطح اکسی توسین و در عملکرد جنسی مردان نقش مستقیم دارند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که رابطه‌ای بین پرکاری تیروئید و انزال زودرس وجود دارد. افرادی که به اختلالات هورمونی مانند تیروئید مبتلا هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که اختلالات جنسی اعم از زود انزالی را تجربه کنند.

در یک مطالعه، 50% از مردانی که مبتلا به پرکاری تیروئید بودند، دچار انزال زودرس نیز بودند. پس از درمان بیماری تیروئیدی، این تعداد از مردانی از به این اختلال مبتلا بودند به 15% کاهش یافت. سایر مشکلات هورمونی که در عملکرد جنسی نقش دارند عبارتند از هورمون لوتئینیزه کننده (LH)، پرولاکتین و هورمون تیروئید (TSH). در صورتی که در عملکرد هرکدام از این هورمون‌ها اخلالی ایجاد شود می‌تواند منجر به زود انزالی شود. همچنین سطوح پایین سروتونین یا دوپامین، مواد شیمیایی در مغز که در میل و هیجان جنسی نقش دارند و آلت تناسلی که به تحریک بسیار حساس است می‌تواند منجر به زودانزالی شود.

عوامل عاطفی یا روانی

ممکن است به دلیل مشکلات عصبی و یا سایر مشکلات با شریک خود، در شما ایجاد شده باشد و هنگام رابطه جنسی لذت کافی را نبرید. همچنین داشتن رابطه جنسی مجدد پس از یک دوره طولانی رابطه نداشتن منجر به تجربه زودانزالی خواهد شد. همچنین  احساس گناه، سرکوب میل جنسی، هیجان یا تحریک بیش از حد از دیگر دلایل عاطفی و روانی محسوب می‌شوند.

خود ارضایی و زودانزالی

یکی از عواملی که در طولانی مدت ممکن است باعث انزال زودرس بشود، خود ارضایی کردن است. به طور کلی به لمس یا مالیدن قسمت‌هایی از بدن برای ایجاد لذت جنسی توسط خود فرد، خودارضایی یا استمنا گفته می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند، مردانی که در طولانی مدت به تماشای فیلم‌های مستهجن و انجام خود ارضایی اعتیاد داشته‌اند، بیشتر در خطر ابتلا به این عارضه زود انزالی هستند.

کرونا و زود انزالی

شاید با دیدن این مورد تعجب کنید، اما کرونا یکی از مسائل مهم قرن اخیر بوده که مشکلات زیادی را به سر جامعه جهانی آورده است. افراد مبتلا به کرونا متوجه تغییراتی در سیستم‌های بدن خود و مشکلاتی پس از بهبودی شدند. با گلایه برخی افراد نسبت به زودانزالی بعد از ابتلا به کرونا، طی یک تحقیقی که بر روی چندین مرد انجام شد، نشان داد که آنها بعد از بهبودی، دچار زودانزالی  شدند؛ با اینکه ترشح هورمون‌های جنسی بیماران طبیعی بود. البته این مورد را نمی‌توان به طور قطع درست دانست و بگوییم همه مبتلایان به کرونا دچار زودانزالی می‌شوند.

خونرسانی ضعیف به آلت

آلت مردان مانند یک بادکنک است که با خون پر میشود و حالت نعوظ و سفتی به خود میگیرد. برای اینکه دچار زود انزالی و یا حتی شلی آلت نشوید ، باید خونرسانی مناسب و به اندازه ای به سمت آلت انجام شود . مشکلاتی مانند کم خونی ، غلظت خون گرفتگی عروق و… باید در این مورد بررسی و درمان شود .

تشخیص انزال زودرس

در برخی موارد تشخیص علت زود انزالی در افراد می‌تواند مشکل باشد، به همین دلیل مشورت با یک متخصص اورولوژی بهترین راه برای تشخیص علت زود انزالی است. پزشک شما با بررسی تاریخچه پزشکی و دارویی شما و انجام آزمایشات پروستات و دستگاه تناسلی ، می‌تواند علت زود انزالی در شما را تشخیص دهد.

پزشک اورولوژیست یا متخصص طب سنتی ،پس از بررسی‌های اولیه، معاینه را با پرسش در مورد تجربیات جنسی شما آغاز می‌کند. احتمالاً از شما سؤال می‌کند:

  • چه مدت است که این مشکل را دارید؟
  • در چه شرایطی اتفاق افتاده است؟
  • چند وقت یکبار اتفاق می‌افتد؟
  • آیا زودانزالی در هر بار نزدیکی کردن ، اتفاق می‌افتد؟
  • آیا زود انزالی هنگام خود ارضایی اتفاق می‌افتد؟
  • آیا مشکل اختلال نعوظ دارید؟

در حالی اکثر این سوالات شخصی هستند، مهم است که شما صادقانه به درمانگر خود پاسخ دهید تا او بتواند به بهترین شکل عامل مشکل شما را تشخیص دهد. درمانگر شما همچنین در مورد مصرف الکل و مواد مخدر غیرقانونی، هر گونه بیماری پزشکی دیگری که ممکن است داشته باشید و هر دارویی از جمله داروهای بدون نسخه، مکمل‌ها و محصولات گیاهی که مصرف می‌کنید می‌پرسد.

بیشتر بخوانید:

درمان زود انزالی آقایان

روش‌های درمان زودانزالی، شامل رفتار درمانی، مشاوره و استفاده از برخی داروها و مکمل ها هستند. اغلب علل انزال زودرس با رفتار درمانی و یا مشاوره برای کمک به نگرانی‌های عاطفی، مانند عملکرد یا عوامل استرس‌زا که ممکن است در ایجاد انزال زودرس موثر باشند، درمان می‌شوند. روش‌های درمان زود انزالی مردان به شرح زیر است:

ورزش کگل برای درمان زود انزالی

تمرینات ساده‌‌‌‌‌ای هستند که می‌توانید برای قوی‌تر کردن عضلات کف لگن و درمان زود انزالی انجام دهید. این عضلات در ناحیه‌‌ای بین باسن قرار دارند که اندام‌های تناسلی شما را در جای درست نگه می‌دارد. شما با تمرین روزانه کگل می‌توانید به تاخیر انداختن انزال خود کمک کرده و اختلال زودانزالی خود را درمان کنید.

رفتار درمانی

رفتار درمانی شامل آزمایش روش‌های مختلف جهت به تاخیر انداختن ارگاسم و درمان زود انزالی مردان است. هدف از انجام این روش‌ها این است که به شما یاد دهد چگونه بدن و احساسات خود را کنترل کنید. این روش ها عبارتند از:

نگه داشتن انزال برای درمان زود انزالی: با این تکنیک، آلت تناسلی خود را تا نزدیکی نقطه ارگاسم تحریک کنید، سپس تحریک را برای حدود 30 ثانیه متوقف کنید تا زمانی که کنترل خود را دوباره به دست آورید. این رویکرد «شروع و توقف» را سه یا چهار بار قبل از اینکه به ارگاسم برسید تکرار کنید. این تمرین را تا زمانی که کنترل انزال را به دست آورید ادامه دهید.

فشار درمانی برای درمان زود انزالی: با استفاده از این آلت تناسلی خود را تا نزدیکی نقطه ارگاسم تحریک کنید، سپس به آرامی سر آلت تناسلی خود را برای حدود 30 ثانیه فشار دهید تا نعوظ خود را از دست بدهید. قبل از اینکه به خود اجازه ارگاسم و انزال بدهید، این تکنیک را چند بار تکرار کنید. تمرین این تکنیک را تا زمانی که کنترل در به تعویق انداختن ارگاسم خود را بدست آورید ادامه دهید.

منحرف کردن تفکرات برای درمان زود انزالی: هدف این است که با این تکنیک، در زمانی که از نظر جنسی تحریک می‌شوید، توجه خود را بر روی چیزهای غیرجنسی معمولی متمرکز کنید. به عنوان مثال، نام همه بازیکنان تیم ورزشی مورد علاقه خود یا نام محصولات مورد علاقه خود در راهروهای فروشگاه را تجسم کنید.

مشاوره برای درمان زود انزالی: اگر علت انزال زودرس شما روانی، عاطفی یا به دلیل مسائل مربوط به رابطه است، به دلیل اضطراب، افسردگی، استرس، احساس گناه در رابطه، از یک روانشناس، یا درمانگر جنسی کمک بگیرید.

مصرف دارو برای درمان انزال زودرس

کرم و اسپری تاخیری برای درمان زود انزالی

کرم‌ها و اسپری‌های بی‌حس‌کننده که روی سر و ساقه آلت تناسلی استفاده می‌شوند، یکی دیگر از گزینه‌های دارویی برای به تاخیر انداختن انزال هستند. استفاده از قرص تاخیری نیز یکی دیگر از راهکارهای درمانی موقت برای درمان زود انزالی است.

کاندوم برای درمان زودانزالی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای درمان زود انزالی مردان استفاده نمائید، استفاده از کاندوم های تاخیری است. کاندوم هنگام رابطه جنسی، حساسیت و اصطکاک آلت تناسلی را کمتر خواهد کرد و این می‌تواند به طولانی کردن زمان انزال مردان کمک کند.

درمان زودانزالی خانگی ، درمان های فوری زودانزالی

برای درمان زودانزالی روش‌های خانگی و داروهای گیاهی نیز وجود دارد که در این قسمت رایج‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

    • درمان خانگی زود انزالی با ترکیب زنجبیل و عسل
    • درمان خانگی زودانزالی با جو دوسر
    • درمان خانگی زود انزالی با روغن نعنا
    • درمان خانگی زودانزالی با پیاز
    • درمان خانگی زود انزالی با سیر
    • درمان خانگی زودانزالی با مارچوبه
    • درمان خانگی زود انزالی با دمنوش هسته انبه

مکمل و مواد معدنی برای درمان زود انزالی

بهترین مکمل‌ها و مواد معدنی برای درمان زودانزالی شامل موارد زیر هستند:

    • روی
    • منیزیم
    • کلسیم
    • مس
    • سلنیوم
    • منگنز

برای پیشگیری از انزال زودرس چه باید کرد؟

انجام موارد زیر می‌تواند به پیشگیری از انزال زودرس کمک کند:

    • درمان کردن مشکلات روانی شامل استرس و اضطراب و افسردگی
    • درمان مشکلات جسمی مثل بیماری‌های قلبی عروقی
    • تقویت عضلات لگن با تمرینات کگل
    • استفاده از کاندوم و اسپری تاخیری
    • خواب کافی (حداقل هفت تا هشت ساعت)
    • رژیم غذایی سالم
    • استفاده از دستگاه وکیوم و روغن خراطین اصل

کلام آخر

زود انزالی چگونه درمان می‌شود؟

بسته به علت، گزینه های مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد، روش‌های درمانی شامل رفتار درمانی، انجام تمرینات ورزشی کگل، مشاوره و استفاده از برخی داروها هستند.
برخی مطالعات نشان می‌دهد که ترکیب مهارکننده‌های انتخابی گیرنده سروتونین و رفتار درمانی برای درمان زود انزالی موفقیت‌آمیز بوده‌اند. با توجه به تجربه چندین ساله و مطالعات وتحقیقات انجام گرفته توسط متخصصین و محققین ، یکی از بهترین و سریعترین روش های موضعی درمان زودانزالی  ( بعد از بررسی عوامل عاطفی و روانی ) ، استفاده از دستگاه وکیوم آقایان و روغن خراطین میباشد. این دو محصول سالیان زیادی است که برای درمان زود انزالی استفاده می شود و نتیجه مثبت آن تقریبا در همه استفاده کنندگان مشاهده شده است.

خراطین اصل از کجا بخرم؟

 از کجا وکیوم بزرگ کننده آلت بخرم؟

طبق تحقیقات ما و تجربه چند ساله ما در شناخت بازار و محصولات موجود در بازار ، پیشنهاد ویژه ما خرید از عطاری آنلاین بالینسو و محصول  دستگاه وکیوم آقایان و روغن ترکیب ویژه روغن خراطین و زالو میباشد. محصول روغن خراطین 100% خالص بوده و با استفاده از مواد اولیه اصل وارداتی و زیر نظر طبیبان طب سنتی تولید می شود . دستگاه وکیوم آقاین فروشگاه بالینسو ، مستقیما از کارخانه تهیه و به دست مشتری میرسد .

و مهمتر از آن بالای 95% مشتریان این فروشگاه از کیفیت محصولات و جوابدهی آن کاملا رضایت دارند و به نتیجه دلخواه رسیده اند .

 

 

دکمه بازگشت به بالا